Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
En welkom nieuwelingen!
@bloem, welkom!! Misschien is 'dromen van een kindje' een beter topic voor je? Want je begint een stuk eerder dan de rest van ons hier en daar zijn er meer die dit jaar al beginnen.

@hier, nou, die woning met tuin enzo gaat niet door. Ik had me vergist in de inkomensgrens...die ligt zo'n 10.000 euro lager dan ik dacht. Oeps.
Zonde Oorzoo! Wat balen zeg..

Huis met tuin komt vast wel een keer toch?

Hier niet veel bijzonders. Ben druk bezig met verjaardag van vriend, wordt 25 en dat wordt hier groots gevierd. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, halve abraham in de tuin, spandoeken etc. maar hij vindt het leuk. Ga morgen de hele dag bezig met het maken van taarten en cupcakes, een van mijn hobby's ( slecht, heel slecht voor de lijn, maar oh zo lekker af en toe-;). Mooi een dagje vrijgenomen. Druk weekend voor de boeg dus:)
Goede morgen!

Ik zag dat bloem zich ook al gemeld heeft bij ons grote zusje: dromen over een kindje.

@orzoo; Balen van dat huis zeg. Heb je trouwens wel gekeken naar het gezinsinkomen? in plaats van het individueel inkomen? scheelt zo'n 9000 euro.

Gister en vandaag zijn de kriebels weer in alle hevigheid terug. (ook door een heel schattig meisje in de klimhal) en dan denk ik soms echt, waarom gaan we er niet gewoon voor? Als je objectief naar onze situatie kijkt hebben we het allemaal goed voormekaar.
@Chantilly het komt ook echt wel hoor. We zouden het nu ook al kunnen als we dat zouden willen maar we kiezen ervoor het uit te stellen (een jaartje of 4/5) en willen dan in 1x een goed huis kopen waar we wel 30 jaar zouden willen blijven zitten ipv te kopen, geld te investeren en dan over 5 jaar gewoon weer te kopen omdat het eerste huis eigenlijk niet aan onze wensen voldeed.

Ook geeft huren op dit moment (met opstarten eigen zaak etc) meer zekerheid en kunnen we straks aftasten hoe we alles willen regelen en dan pas een huis kopen dat echt past bij ons en onze financiën.

Wel moet dat huis er komen voor het tweede kind. Ik vertik het om die trappen op te moeten met 2 kinderen en boodschappen

Gefeliciteerd met je vriend!!
quote:Orzoo schreef op 14 maart 2013 @ 10:10:

@Chantilly het komt ook echt wel hoor. We zouden het nu ook al kunnen als we dat zouden willen maar we kiezen ervoor het uit te stellen (een jaartje of 4/5) en willen dan in 1x een goed huis kopen waar we wel 30 jaar zouden willen blijven zitten ipv te kopen, geld te investeren en dan over 5 jaar gewoon weer te kopen omdat het eerste huis eigenlijk niet aan onze wensen voldeed.

Ook geeft huren op dit moment (met opstarten eigen zaak etc) meer zekerheid en kunnen we straks aftasten hoe we alles willen regelen en dan pas een huis kopen dat echt past bij ons en onze financiën.

Wel moet dat huis er komen voor het tweede kind. Ik vertik het om die trappen op te moeten met 2 kinderen en boodschappen

Gefeliciteerd met je vriend!!

Dank je:)

Met dat idee voor ogen hebben wij ook gekocht. Hier kunnen we tot we bejaard zijn wonen, ruimte genoeg en op den duur zal het te groot worden voor 2. Dan gaan we lekker naar een appartementje midden in het centrum, waar we naar mensen kunnen kijken-;). Kopen om binnen 5 jaar weer te verkopen werkt niet, je legt er alleen maar op toe en winst maken hebben wij niet voor ogen met het huis, wat ook nauwelijks kan in deze tijd.

Haha, het houdt je wel in conditie, die trappen, maar ik kan me heeeel goed voorstellen dat je dat niets lijkt met kind, kinderwagen etc.
@ Chantilly: Gefeliciteerd met je vriend. Al dat gedoe hoeft van mij ook niet. Mijn vriend heeft zijn verjaardag dit jaar alleen met mij geviert. Lekker dagje museum en uit eten. Van de zomer gaan we nog een bbq geven om het te vieren voor vrienden. Hopelijk is het huis dan af.

@ Orzoo: Dat is wel jammer, maar die tuin komt vast wel. Wij wilde ook in een keer een huis kopen waar we lang ik konden blijven wonen en dat is gelukt. We missen alleen de garage naast het huis, maar dat was gewoon niet haalbaar voor ons. Wel als we een bouwval hadden gekocht, maar dat zagen we echt niet zitten en dan ben je aan verbouwing minstens net zo veel kwijt. Misschien dat we over 10 jaar gaan kijken naar een ander huis, maar dat zien we dan wel weer.
Die tuin vind ik nieteens zo heel belangrijk. Meer dat het op de begane grond is.

Want nu kun je je kinderwagen alelen maar in de begring laten, moet je je kind wakker maken want je moet het de trap op sjouwen en je kunt 2x lopen want alle boodschappen moeten ook nog mee naar boven.

Maar he, mens wordt er creatief van
Gefeliciteerd met je vriend chantilly!

Ik ben echt nog niet klaar voor een koophuis. Dan moet je namelijk weten waar je de komende tijd blijft wonen en dan moet je idd een huis op de groei kopen.

Ik zit nog steeds een beetje in de ik-pak-mijn-rugzak-en-ben-weg modus. Bovendien zouden we nu wel een 3 of 4 kamer appatement kunnen kopen, maar geen huis. Dat kan alleen als we naar een gat zouden verhiuzen en dat willen we nog niet.
vriend wil dus wel graag naar een gat Liefst hier in de regio ergens bij het bos in de buurt.

Ik vind het best zolang ik maar een auto heb en er een beetje een goede OV verbinding naar de stad is want dat lijkt me wel zo leuk voor pubers.
@ koophuis: Ik vind een koophuis ook niet nodig, maar in ons geval was het de handigste manier om aan een huis wat aan onze wensen voldeed te komen. Ik ben zelf opgegroeid in een flat en dat is ook prima, maar het hebben van een tuin vind ik geweldig.

Ik word een beetje gek van mezelf. Ik zit echt te wachten tot mijn menstruatie komt. Ik heb steeds het gevoeld dat het zo ver is en dan is er weer niks. Nou verwacht ik ook helemaal niet ineens regelmatig te zijn, maar ergens hoopte ik het natuurlijk wel. Het kan natuurlijk nog wel even duren, want ik ben pas een maand gestopt met de pil. Ik haat wachten .
We wonen nu midden in de stad, maar wel vlak bij een heel groot park. Als ik zou willen kopen, dan op 1 salaris en dan zouden we niet iets kunnen kopen waar we langer in kunnen blijven. We huren nu ook op 1 salaris en dat vind ik wel een heel prettig idee. Het moet wel heel raar lopen als we ons huis niet meer kunnen betalen.

Hmm tara, ik hoop dat je menstruatie snel komt. Weet je zeker dat je niet zwanger bent?
@ Pom: We zijn heel netjes met de condooms geweest, dus de kans is heel klein. Als het zo is noem ik mijn kind Houdini . Ik wacht het nog even af en anders haal ik voor de zekerheid wel een testje.
even inbreek. Zag je ineens op het zwangeren topic, moest ik even stalke natuurlijk

Leuk hoor dat je ook een kindje wilt. In Oostenrijk is het ehct super geregeld allemaal, dus dat is in ieder geval een groot plus. Tegen die tijd kan ik je het wel het een en ander uitleggen.

Oh, en in een gat wonen kan ook een pluspunt hebben vind ik.
Ha allemaal,

Inmiddels weer terug van vakantie, maar heb een hoop bij te lezen zo te zien! Off piste etc overleefd

Op dit moment ook druk met een cursus, dus ff heel weinig tijd en zeer weinig kriebels... Ook wel eens fijn

Ook 28 geworden, aaahhh ik word steeds ouder!!!
Nog gefeliciteerd neeltje!!!

Vriend wordt dit jaar 30, dat is toch wel echt een mijlpaal. Ik denk dat ik een surprise feest voor hem organiseer.
Hey maedl! Niks geen stalken hoor. Het zal bij ons nog wel even duren, maar als het zover is kom ik graag bij je langs voor een paar tips! Toen we elkaar een keer ontmoet hebben had ik nog geeneens een vriend en nu wil ik al kinderen. Wat gaat dat snel he.

Misschien kunnen we sowieso weer eens afpreken, ben wel benieuwd naar jullie zoon!
ja, dat kan snel gaan

kunnen we doen. Als het mooier weer is dan, want dan kan hij buiten spelen. nu is het geen doen met hem.
@chantilly en Neeltje gefeliciteerd!!

@ Orzoo, jammer van het huis met tuin. Maar gelukkig kunnen jullie er voorlopig blijven wonen ( met kind) en word je wel vindingrijk:) een ander huis komt zeker een keer!

Wij wonen trouwens in een gat, vlak bij het bos. Ik vind het heerlijk hier! Maar ligt er maar net aan wat je gewend bent natuurlijk.
@Tara, vervelend hè, wachten tot je menstruatie komt. Hoop dat je snel weer een regelmatige cyclus hebt!
Ja maedl doen we, ik heb zo vanaf eind april tijd, ben nu nog in Duitsland en dan moet ik binnen Wenen nog verhuizen. Ik heb je nummer nog volgens mij.

Nog gefeliciteerd neeltje! 28 is een fijne leeftijd hoor!
@Koophuis: Ik vind het voor mezelf wel belangrijk, in die zin dat ik niet te lang wil gaan afbetalen. Ik zou graag als ik ongeveer 50 ben dat we geen hypotheek meer hebben. Dan zijn de kinderen ook groot en dan wil ik samen met vriend veel geld uitgeven aan reizen en hobby's . We nemen bewust nu we jong veel verantwoordleijkheid op ons, en later zijn we dan meer vrij.

We gaan ook zeker een huis kopen op de groei.

@Neeltje en Chantilly: Gefeliciteerd!

@Hier: Gisteren toevallig op de site van een leuke school gestoten, hier redelijk in de buurt dan nog! Wat ik ervan lees past het wel bij ons dus ik ben er best blij mee.

Verder niet veel speciaals aan de gang hier. Skibroek gaan kopen deze namiddag, mijn vorige was helemaal versleten.
@Paddle, tegenwoordig verhuist men zo vaak dat ik denk dat de mensen van onze generatie amper ooit hypotheek- of huurloos zullen zijn
Grappig paddle, bij mij is het dus precies andersom. Jong vrij zijn en dan laat kinderen en nog later een koophuis. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik mijn vriend pas op mijn 25ste heb leren kennen. Als ik bij mijn eerste vriendje was gebleven had het er vast heel anders uitgezien.
Die insteek hebben wij ook Paddle, vroeg klaar zijn met aflossen en dan hopelijk meer geld over houden ( loopbaan die uitgebreid is, meer werkervaring, meer salaris) zodat de studies van de kinderen afbetaald kunnen worden en ze niet hoeven te lenen-;) Maar dat zijn zorgen voor later..

Ikzelf ben 1x verhuisd op mijn 7e, met mijn ouders. Dat was ook voor hen de enige verhuizing in hun huwelijk. We zijn dus redelijk honkvast en gezien de plek en de wijk waar vriend en ik komen te wonen hoef ik daar ook zeker niet weg. Geen gat, geen stad, maar een dorp met 20.000 inwoners en een pretpark in de buurt-;) Paar grote steden op 20 minuten rijden, dus ik ben tevreden:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven