Kipfilet nog goed?

15-03-2013 15:51 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een pakje kipfiletblokjes uit de diepvries gehaald en laten ontdooien in de koelkast. Ik wil het vandaag gebruiken, maar er is vocht uit het vlees gelopen en het ziet er verkleurd uit. Is de kipfilet nog goed?
Even ruiken.
Vocht eruit is normaal, omdat het uit de diepvries komt.

Verkleuring weet ik niet. Even aan ruiken: als het nog goed ruikt, gebruiken. Stinkt het: weggooien.
Met kip zou ik niet veel risico nemen...
Is het wat donkerder? Dat wordt het bij mij altijd als ik het laat ontdooien, dat is normaal. Vocht ook.

Als je het gister uit de diepvries hebt gehaald kan het geen kwaad, tenzij je het bedorven ingevroren hebt.
Kipfilet is 1 van die producten waar je geen risico mee neemt

en pas op: geur is niet heilig!

Stank = rotting, 100% waar

Maar geen geur is geen garantie dat er niks mis is.

Anders zou toch niemand voedselvergifitign oplopen? mensen gaan geen stinkende dingen eten, dus ziek wordt je van de niet-stinkende zaken
Nee niet donkerder, eerder wat lichter / minder rose.
Natuurlijk is dat nog goed. Je hebt het toch in de koelkast bewaard?
Dat wel, maar het ruikt niet meer vers, zeg maar.
Heb je het wel direct na aankoop ingevroren?
wat je water geeft, groeit
ik denk dat het niet bepaald fris is maar als je het genoeg verhit (2 minuten bij 90 graden) zijn de meeste bacteriën morsdood.
it's a big club and you ain't in it
Kip dat uit de vriezer komt, spoel ik altijd even af vanwege dat vocht.

Als je de kip direct na aankoop in de vriezer hebt gedaan en het gisterenavond eruit hebt gehaald om het in de koelkast te ontdooien is het wel goed hoor. Kip bak je toch goed door.
kip is nooit erg fris overigens. Flink wat kruiden erbij, verhitten en smikkelen maar.
it's a big club and you ain't in it
Ik test dit vaak met de kat. Ook niet heel betrouwbaar maar onze kat is ZO kieskeurig dat hij meestal gelijk heeft haha.

Maar als je het niet vertrouwt doe het dan niet. Beter veilig dan jammer in dit geval. Misschien kan je het vervangen met iets anders voor je gerecht.
Nee, heb hem niet direct na aankoop in de vriezer gedaan. Is een pakje van 500 gram en daar heb ik voor mij alleen te veel aan. Dus de dag na aankoop (denk ik) in de vriezer gedaan.
De helft van het pakje dus.
Nooit risico nemen met kip.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Met kip niet teveel risico nemen,

maar het vocht eruit is normaal! Ik zou vooral op de geur afgaan!
Als het na het bakken ook nog niet stinkt en het goed gaar is dan zou ik het wel durven eten. Anders niet. Wel apart bakken anders kun je de rest ook weggooien.
Maar zodra ik twijfel aan eten, smaakt het me daarna ook echt niet meer.
Kip gaat snel echt ruiken als het niet goed meer is. Verder word het vlak voordat het echt bederft al wat plakkerig. Niet plakkerig, en dan bedoel ik echt een slijmerig laagje, en geen stank = niet bedorven.
Moeders tip hier is dat als het vlees raar ruikt, plakt en een vreemde kleur heeft, het niet goed meer is.
Inderdaad, waarschijnlijk geniet je er nu toch niet meer van want het zou misschien niet goed meer kunnen zijn. Ik zou het dus ook weggoooien.
Ik heb de kip gemarineerd en op hoog vuur gewokt, was nog goed . (Mijn maag protesteert tenminste niet ;)). Thanks voor alle tips.
quote:saaaaar81 schreef op 15 maart 2013 @ 16:36:

Nooit risico nemen met kip.

Edit: zwaar mosterd!

Dat dus, zeker als je het niet direkt hebt ingevroren. Heb je geen kat die wil voorproeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven