Geld & Recht alle pijlers

2e woning belastingdienst

18-03-2013 13:18 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al gezocht op internet, maar het wordt me niet duidelijk. Ik heb van het weekend mijn bel formulier ingevuld. Alles was al ingevuld. Nu heb ik al jaren een aparte garagebox een eindje verderop en die stond nu ingevuld als mijn 2e woning. Die moest ik specificeren. WOZ waarde was ook al ingevuld. Normaal krijgen wij zo rond de 1600 euro terug. Nu krijgen we ruim 2500 euro terug. Ik vraag me af of dat klopt. Zou het niet zo moeten zijn dat we minder terugkrijgen ivm die aanmerking als 2e woning?
Ik zou zeggen: bel even met de belastingdienst?
Als een garagebox niet op je eigen terrein staat, of vast zit aan de woning, dus niet kadastraal verbonden is, geldt dit als een apart gebouw. Je hebt dan een woning in box 3 waarover je vermogensbelasting betaald. 1.2% boven de drempel. Inkomsten hieruit zijn vrijgesteld, dus wanneer je de garagebox zou verhuren.

Klopt de WOZ waarde van de garage?

Dus je krijgt geen geld terug uit deze tweede woning, dit is dus niet waardoor je extra teruggave hebt. Er moet iets anders zijn.

Is er wisselingen van baan/uitkering geweest? Is het loon en de eventuele uitkering op de juiste plek ingevuld. Zijn er kinderen geboren vóór 1 juli 2012?
Ben bezig om het belastingformulier voor mijn schoonmoeder in te vullen. Op zich eenvoudig, ze krijgt tegenwoordig niets meer terug, dat is allemaal vervallen.

Maar ik heb een vraag:

Er staan twee posten op het pensioenformulier:

Loonheffing en ingehouden bijdragen Zorgverzekeringswet.

Geef ik alleen de loonheffing op, of mag ik de bijdrage ZVW daar ook nog bij op tellen?

Ik neem aan alleen de loonheffing opgeven? Begin ineens te twijfelen...
Nee alleen de loonheffing en de uitkering.

ZVW: Pas als je schoonmoeder een inkomen heeft boven de 30.000 euro en daarnaast inkomsten uit overige werkzaamheden, wordt de bijdrage ZVW weer interessant. Maar anders hoef je het nergens in te vullen.
Bedankt, Louba!
quote:Louba schreef op 18 maart 2013 @ 15:29:

Nee alleen de loonheffing en de uitkering.

ZVW: Pas als je schoonmoeder een inkomen heeft boven de 30.000 euro en daarnaast inkomsten uit overige werkzaamheden, wordt de bijdrage ZVW weer interessant. Maar anders hoef je het nergens in te vullen.

Ik snap wat je zeggen wil. Toch is het naast ROW in meer situaties interessant om even te kijken. Zoals bij mensen

boven de 65, meerdere pensioenen, en dus kans op een cumulatieverschil omdat er 2 verschillende soorten % worden gehanteerd. Hoewel het gaat om peanuts en weinig kans, ik houd van volledigheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven