Mode & Beauty alle pijlers

Highlights kapper te blond + hersteld door kapper

19-03-2013 19:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een vraag voor de kapsters onder ons. Ik ga al een paar jaar naar dezelfde kapper. Altijd tevreden. Knippen en highlights, ook al jaren. Nu heb ik al 2 keer gehad dat de kapster het blondeerspul er te lang in had gelaten. Ze weet dat het bij mij heel snel gaat ( dat zegt ze altijd), maar toch, nu al twee keer te blond.

Ze weet ook dat ik het te blond vind, dus ze doet er dan meteen iets over heen, zodat het weer minder blond is. Nu dus weer iets te donker naar mijn zin, maar goed.

Nu vroeg ik me af of dat niet dubbel slecht voor je haar is: eerst blonderen en dan dat andere spul eroverheen. Of maakt dat niet veel uit?

Bedankt!
Ik ben geen kapper, maar gezond lijkt het me niet!

Geen optie om een betere kapster te zoeken?
Zelf was ik ooit heel tevreden over mijn eigen knipperT, maar ze liet steeds meer steken vallen. Ten koste van mijn haar.

Ben overgestapt. Wel iets duurder, maar dat boeit me niet.
Lekker irritant. Ook het langer dan nodig intrekken van het blondeergoedje is al zoveel slechter voor je haar.
Je haar kan redelijk wat hebben als dit slechts af en toe voor komt. Laat je je haar maandelijks bij werken dan kon het nog wel eens raar uitpakken voor je kapsel.
Als ze er nadien een toner overheen zet om de highlights wat te verzachten kan het geen kwaad hoor.
Tsja, ik weet niet wat ze erover heen doet. Iets dat snel inwerkt, omdat de schubben van het haar toch al openstaan. Zegt ze. Wat het is, geen idee.

Ik overweeg ook een andere kapper te zoeken, maar ik was zo tevreden ;-(. Nu heeft iemand anders de highlights ingezet, ik denk dat ze daarom de tijd niet meer goed in de gaten houden.

Ze doet al 6%, omdat het zo snel blond wordt. Ik weet niet of dat weinig is, maar dat lijkt wel zo als ik ze hoor praten. Ik be vrij donker, maar was vroeger heel blond. Daarom zal het wel snel blond worden ofzo?

Ik baal ervan. Kan ik net zo goed zelf wat aanklooien. Nu betaal ik veel en dan wil ik het goed. Maar als het ook nog slecht is voor mijn haar, dan overweeg ik imderdaad een ander te zoeken. Maar dat wordt dan weer zo'n zoektocht, bah.
Dat heet een toner en heel vaak zet de kapster het er op zonder dat je er erg in hebt. Blonderen is gewoon scheikunde en soms valt het te geel of oranje uit en moet er een toner overheen.

Wel jammer dat het nu weer te donker uitgevallen is.
Ja, nu zie ik ze amper. Maar goed. Het wordt zomer (hoop ik

), dus dan licht het ook wel op.

Is die toner uitwasbaar? Ik bedoel, wordt het ook lichter door veel wassen?
Ligt eraan wat het is.. als het een gewone spoeling is om de felheid van het blonde er af te halen is het niet super slecht, (voor een keer) doen wij in de salon ook weleens... als het wat te blond geworden is...

ligt er net aan wat jou kapster daarvoor gebruikt.

Gezond is het niet, en zij hoort gewoon te weten dat het bij jou snel gaat, en dat ze het dus eerder moet uitspoelen,

zeker zeggen!! hoort ze voortaan te weten.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Die zoektocht kan goed meevallen hoor. Meestal is de eerste de beste kapperT die prima aangeschreven staat al genoeg. [Mijn ervaring]

Probeer het eerst maar met knippen, dan weet je vaak ook al genoeg.
En hoe weet jij dat iemand goed staat aangeschreven?
@helena

Toen ze er wat bij je overheen deed hoelang heeft dat er dan ingezeten? Een toner is kort en dan spoelen ze dat erweer uit.

Mocht ze een spoeling erover heen gezet hebben, dan wordt die ook wel lichter hoor na een paar keer wassen Die highlights komen er heel snel weer door heen.
quote:helena2 schreef op 19 maart 2013 @ 20:48:

En hoe weet jij dat iemand goed staat aangeschreven?

Mond op mond reclame, het moet op afspraak, volle tent, eigen ervaring, niet elke week een nieuwe, andere stagiere die aan je haar gaat prutsen, of het overlaat aan de nieuwelingen.

Genoeg redenen om te switchen dus.
Oh, en 'het kost niks minder maar dan heb je ook niks', gaat naderhand óók hier op! Ook al beloven ze je alles waarvoor je bij 'n andere kapperT bent weggegaan.

[Nogmaals, mijn ervaring!]
Waarom zeg je het niet gewoon even tegen jou eigen vaste kapper? dat je graag wilt dat zij die highlights in zet, en dat anders hun dat aan elkaar door geven dat ze bij jou niet zolang in hoeven te werken, ik zou ze nog één laatste kans geven als ik echt zo tevreden was...
quote:Superhuisvrouw schreef op 19 maart 2013 @ 21:09:

@helena

Toen ze er wat bij je overheen deed hoelang heeft dat er dan ingezeten? Een toner is kort en dan spoelen ze dat erweer uit.

Mocht ze een spoeling erover heen gezet hebben, dan wordt die ook wel lichter hoor na een paar keer wassen Die highlights komen er heel snel weer door heen.Ik denk een minuut of 10. Gok ik. Ik heb bij de wasbak gezeten, lastig in te schatten hoe lang dat duurde.
quote:wished- schreef op 19 maart 2013 @ 21:30:

Waarom zeg je het niet gewoon even tegen jou eigen vaste kapper? dat je graag wilt dat zij die highlights in zet, en dat anders hun dat aan elkaar door geven dat ze bij jou niet zolang in hoeven te werken, ik zou ze nog één laatste kans geven als ik echt zo tevreden was...Ja, ik denk dat ik dat ga doen. 1 keer kan gebeuren, maar 2 keer vind ik eigenlijk wel slordig. Het maakt ook dat ik zelf heel onrustig zit en me steeds afvraag of het er niet te lang inzit.
ja een toner wast er na verloop van tijd uit, toners zijn niet zo slecht voor je haar hoor.

dat het elke keer te licht wordt mag je wel wat van zeggen hoor vind dat niet zo gek.

als ik weet dat het bij een klant heel snel gaat blijf ik erbij staan, en constant checken hoever het is.
quote:AndreaVogel schreef op 19 maart 2013 @ 21:55:

ja een toner wast er na verloop van tijd uit, toners zijn niet zo slecht voor je haar hoor.

dat het elke keer te licht wordt mag je wel wat van zeggen hoor vind dat niet zo gek.

als ik weet dat het bij een klant heel snel gaat blijf ik erbij staan, en constant checken hoever het is.

Ja, maar ze wéét dat het snel gaat. Zegt ze zelf elke keer. Maar toch te laat checken. Maar goed, het is geen ramp.

Alleen als het ook heel slecht is om het te herstellen, dan ga ik er zelf ook meer op letten en hen er zelf bijroepen ofzo.
Het voordeel is dat ze je haar nu wel kennen en dat je het de volgende keer nog een keertje kunt zeggen. Als je weer naar een nieuwe kapper gaat moet je maar zien.

Ik heb krullend haar maar stijl het altijd stijl. Dan heeft de kapster ook niet altijd door dat mijn haar verf echt opzuigt, maar ze blijft wel checken.
quote:helena2 schreef op 19 maart 2013 @ 21:45:

[...]

Ja, ik denk dat ik dat ga doen. 1 keer kan gebeuren, maar 2 keer vind ik eigenlijk wel slordig. Het maakt ook dat ik zelf heel onrustig zit en me steeds afvraag of het er niet te lang inzit.

precies, snap je gevoel.

Als ik als kapper één ding belangrijk vind is het dat klanten bij mij op zijn gemak zijn en hun het over laten ( en toe vertrouwen) aan mij. dat kun jij nu niet, dus bespreken met je kapper! ze horen het zeker GEEN derde keer meer te doen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven