Gezondheid alle pijlers

Moet ik me zorgen maken, en naar de dokter?

20-03-2013 08:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had de laatste tijd last van wat raar gevoel tijdens de ontlasting TIJDENS mijn menstruatie. Niet echt pijn maar wel onprettig. Ik had het besproken met een paar en die zeiden dat ze dat ook hadden. Was wel normaal volgens hun..

De vorige keer had ik weer niet veel last ervan tijdens mijn menstruatie, meestal 1 dag beetje moeilijk, en daarna over. Ben vanaf maandag ongesteld en gaat redelijk. Wel beetje raar gevoel eerst maar dat was weer de 1ste/2de dag.

Nu zag ik net een heel klein beetje bloed eraan zitten in de wc, nog niet eerder gezien, dus schrok toch wel even. en ik heb wel wat gelezen over endometriose, maar heb nooit pijn van de menstruatie, nog nooit gehad ook. Maar ben best wel een beetje een hypochonder(helaas overgehouden aan paniekaanvallen..)

Daarom dat ik eerste hier even wil weten of nog iemand tijdens menstruatie klein beetje bloed aan de ontlasting heeft bijv, 1x en of ik me meteen zorgen moet maken. Ben ook best wel beetje bang voor de dokter, dus zit er liever niet onnodig, of dat ik weer wat onzin in mn hoofd heb gehaald wat ik nu weer denk te hebben
Ik had de laatste tijd last van wat raar gevoel tijdens de ontlasting TIJDENS mijn menstruatie. Niet echt pijn maar wel onprettig. Ik had het besproken met een paar en die zeiden dat ze dat ook hadden. Was wel normaal volgens hun..

De vorige keer had ik weer niet veel last ervan tijdens mijn menstruatie, meestal 1 dag beetje moeilijk, en daarna over. Ben vanaf maandag ongesteld en gaat redelijk. Wel beetje raar gevoel eerst maar dat was weer de 1ste/2de dag.

Nu zag ik net een heel klein beetje bloed eraan zitten in de wc, nog niet eerder gezien, dus schrok toch wel even. en ik heb wel wat gelezen over endometriose, maar heb nooit pijn van de menstruatie, nog nooit gehad ook. Maar ben best wel een beetje een hypochonder(helaas overgehouden aan paniekaanvallen..)

Daarom dat ik eerste hier even wil weten of nog iemand tijdens menstruatie klein beetje bloed aan de ontlasting heeft bijv, 1x en of ik me meteen zorgen moet maken. Ben ook best wel beetje bang voor de dokter, dus zit er liever niet onnodig, of dat ik weer wat onzin in mn hoofd heb gehaald wat ik nu weer denk te hebben
Huh, misschien begrijp ik het verkeerd, maar.. iedereen heeft toch bloed bij haar menstruatie, dus ook bij het poepen?
Huh 2 dezelfde topics! Foutje sorry te snel gedrukt dus..
Ik had van het weekend ook bloed bij mijn ontlasting,en ga vandaag naar de huisarts.

Hopleijk (waarschijnlijk) zijn het inwendinge aambeien die bloedden,door het persen.

Ben niet ongesteld,moet het ook niet worden,maar mijn opa en moeder zijn overleden aan darmkanker,dus kan ik maar beter het zekere voor het onzekere nemen vind ik.

Ik vind zelf altijd,als iets niet fijn voelt,of normaal,of ik me er druk over maak,ga ik naar de huisarts.

Waarom?

Omdat die daarvoor zijn!

En als je bang bent voor je dokter,moet je misschien een andere zoeken?

Ik zou nooit bij een dokter blijven die ik niet 100% vertrouw.
Is het niet gewoon menstruatiebloed? Het ligt nogal dicht bij elkaar in dat gebied.
Aardbeien?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Inderdaad. Was dat bloed-bij-je-ontlasting niet gewoon van je menstruatie?

Als je moeilijke ontlasting hebt kun je soms te hard persen waardoor er wat bloed bij komt omdat er een scheurtje is ontstaan. Gaat vanzelf over.

Voldoende vezelrijk eten en voldoende drinken.

En niet als hypochonder googlen op wat het allemaal wel niet zou kunnen zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ik het afveeg zit er ook altijd wel bloed, zelfs als ik niet "gepoept" heb. En dat komt denk ik idd doordat het te dicht bij elkaar licht, maar dit lag er echt een beetje op zeg maar, maar klein beetje, (sorry voor het vieze onderwerp op de ochtend ;))
Bloed bij je ontlasting is nooit goed.
maar eeuh: is het niet gewoon menstruatiebloed?
quote:himalaya schreef op 20 maart 2013 @ 09:03:

Inderdaad. Was dat bloed-bij-je-ontlasting niet gewoon van je menstruatie?

Als je moeilijke ontlasting hebt kun je soms te hard persen waardoor er wat bloed bij komt omdat er een scheurtje is ontstaan. Gaat vanzelf over.

Voldoende vezelrijk eten en voldoende drinken.

En niet als hypochonder googlen op wat het allemaal wel niet zou kunnen zijn.Ben niet heel erg hypochonder hoor, maar inderdaad als ik google wor pd ik vaak wel eventjes bang, staan zoveel nare dingen, moet inderdaad niet meer googelen, maar zo moeilijk
God allemachtig, word al moe als ik je OP lees! Als er nog steeds bloed bij je ontlasting zit als je niet meer ongesteld bent wordt het tijd voor de HA. Nu moet je gewoon niet zo moeilijk doen.
De meeste vrouwen gaan als ze ongesteld zijn wat meer vocht vasthouden. Dat wordt aan de darmen onttrokken waardoor de ontlasting wat steviger is. Dit kan bij de anus voor een klein scheurtje zorgen waardoor er wat bloed bij de ontlasting zit. Aangeraden wordt daarom om tijdens de menstruatie wat meer te drinken om de ontlasting soepeler te houden.
Je bent zo van slag dat je maar in 2 topics om advies gaat vragen?
quote:Derpina schreef op 20 maart 2013 @ 09:04:

Bloed bij je ontlasting is nooit goed.Hangt er van af. Helderrood bloed dat op de drol ligt zegmaar duidt vaak op een klein scheurtje in de anus of een aambei, en dat zijn meestal onschuldige kwaaltjes. Bovendien kan in dit geval het bloed heel wel afkomstig zijn uit de vagina, TO is immers ongesteld. Ik zou me er eerlijk gezegd helemaal niet druk over maken.
Wat lady Voldemort zegt
quote:Sophiaaaaa schreef op 20 maart 2013 @ 09:07:

God allemachtig, word al moe als ik je OP lees! Als er nog steeds bloed bij je ontlasting zit als je niet meer ongesteld bent wordt het tijd voor de HA. Nu moet je gewoon niet zo moeilijk doen.Als het wel endometriose zou kunnen zijn, dan kun je ontvruchtbaar ervan worden. Daarom dat ik het wel beetje eng idee vind.
quote:s0esie schreef op 20 maart 2013 @ 09:15:

[...]

Als het wel endometriose zou kunnen zijn, dan kun je ontvruchtbaar ervan worden. Daarom dat ik het wel beetje eng idee vind.Nou, dan ga je naar de dokter.
quote:lilalinda schreef op 20 maart 2013 @ 09:05:

maar eeuh: is het niet gewoon menstruatiebloed?Ja, dat was ook mijn eerste gedachte.
Ik zie het al voor me dat je naar de huisarts gaat: "dokter, als ik ongesteld ben, zit er soms bloed in de wc op mijn poep. Wat kan dat zijn? En o ja, als ik niet ongesteld ben heb ik het niet."

Ra ra, wat gaat de dokter zeggen?
quote:himalaya schreef op 20 maart 2013 @ 09:09:

Je bent zo van slag dat je maar in 2 topics om advies gaat vragen?Mijn eerste reactie niet gelezen dus.. Heb schijnbaar te snel gedrukt dat het er 2x staat. Niet expres dus
Jemig, wat een paniek dames. Ik heb bijna altijd bloed bij de ontlasting. Dat is geen reden om je zorgen te maken. Zeker als het helderrood bloed is. Dit is nl. bijna altijd te wijden aan een klein scheurtje van de anus.

Pas als het bloed vrij donker is tot zelfs zwarte ontlasting, dan betekend het dat de bloeding hoger in het darmkanaal zit en is er zeker reden om de huisarts te bezoeken.

Maar van een druppie bloed tijdens het poepen, hoef je echt niet in paniek te raken. Ben echt erg verbaasd over deze reacties!
Soesie, heel stom toevallig maar ik had er net ook (weer) last van op het toilet.. een wat pijnlijke ontlasting en inderdaad ook altijd tijdens de menstruatie. En ik vraag me ook af of het bloed bij je ontlasting niet menstruatiebloed is..?
Je hebt niet zomaar endometriose hoor Soesie. Zeker als je aangeeft geen pijn van je menstruatie te hebben.

Maar goed, als jij je ernstige zorgen maakt moet je vooral naar de huisarts gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven