Tuinmeubelen kwaliteit

20-03-2013 18:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een loungebank voor de tuin. Zo'n hoekbank met kussens er op. ik heb hele mooie gezien van zo'n 2000 euro bij een tuinmeubelzaak, maar zag vandaag een bank van 800 euro bij de Karwei. Zit prima, ziet er leuk uit.

Hoe is jullie ervaring met die goedkopere tuinbanken? is het echt binnen een paar jaar af, en gaan die duurdere echt veel langer mee? hoe zie je de kwaliteit van een tuinbank, waar zit het verschil in (behalve in de prijs....)?

hebben jullie verder nog tips / ervaringen?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Goedkoop? Twee a drie zomers, dan valt ie uit elkaar.
Definieer goedkoop, want een tuinbank van 800 is mijn inziens nog steeds veel te duur
Een goedkope tuinbank is een tuinbank van 100 euro. Dit valt gewoon in de klasse duur. En daarin heb je duur, idioot duur en achterlijk duur. Maar of je daar nog verschil tussen ziet weet ik niet
Koop gewoon lekker zo'n plastic ligstoel van 29,95.
'goedkoop' = aanbiedingen bij de karwei, praxis etc. maar ook ikea.

en ja dat is vaak nog steeds 600-800 euro.

waar haal jij een goedkopere loungebank vandaan?
Jysk, leen bakker, kwantum etc.
Zelf maken met steigerhout of zelfs bestellen is goedkoper
Ikea heeft genoeg goedkopere dingen. Hun duurste loungebank is voor 6 personen en kost dan 760 euro, met een liggedeelte eraan.
Steigerhout is idd ook een optie, vind ik erg leuk. maar ik kom weer terug op mijn begin vraag: hoe is de kwaliteit van dit soort banken (zowel steigerhout als jysk, praxis, ....)? Is dat zoals willem zegt: binnen 2-3 jaar ligt het uit elkaar? hebben jullie ervaring?
En voor iets goedkopers kun je trouwens ook nog bij Blokker kijken.
Ik heb er geen maar ik wil toch wel even reageren. Tuinmeubilair heeft vooral te vrezen van regen. Als je een tuinset zoekt waar je wat langer op kan zitten moet je eigenlijk op zoek naar meubilair met een open structuur waarbij het water niet teveel op de oppervlakte kan blijven liggen.

Als je kijkt naar hoe zo'n loungebank in elkaar zit moet je niet teveel verwachten, of hij nu 800 of 2000 euro kost.
Ga eens na hoe vaak je er op gaat zitten, zijn hier super lange zomers? Of is het al snel goed en zit je eventjes buiten. Kan je je tuinset in de winter kwijt? Kortom ga eens nadenken over een aanschaf rond de prijs van 2000 euro.
Tja, van Blokker zal geen tien jaar meegaan. Dat wickerspul schijnt wel goed te zijn (niet de allergoedkoopste klasse). En verder hangt er ook gewoon heel erg vanaf hoe je ervoor zorgt. Als je het zo buiten laat staan in de winter gaat alles natuurlijk snel kapot.
quote:guirne schreef op 20 maart 2013 @ 18:25:

Ik heb er geen maar ik wil toch wel even reageren. Tuinmeubilair heeft vooral te vrezen van regen.

Als je kijkt naar hoe zo'n loungebank in elkaar zit moet je niet teveel verwachten, of hij nu 800 of 2000 euro kost.Je kunt het ook afdekken in de winter. Of opbergen op zolder als je de mogelijkheid hebt.
Wel fijn voor de buurkatten..
Steigerhout gaat heel lang mee. Kun je echt hele mooie dingen mee (laten) doen. Op deze site steigerhoutkomen binnenkort bouwtekeningen. Ik zou eerder in zoiets investeren dan bijvoorbeeld rotan. Hou er wel rekening mee dat hout verkleurt.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 20 maart 2013 @ 18:29:

[...]

Je kunt het ook afdekken in de winter. Of opbergen op zolder als je de mogelijkheid hebt.Ehm, in het Nederlandse klimaat dat ik ken regent het niet alleen in de winter
quote:gruffalo schreef op 20 maart 2013 @ 18:25:

Steigerhout is idd ook een optie, vind ik erg leuk. maar ik kom weer terug op mijn begin vraag: hoe is de kwaliteit van dit soort banken (zowel steigerhout als jysk, praxis, ....)? Is dat zoals willem zegt: binnen 2-3 jaar ligt het uit elkaar? hebben jullie ervaring?Ik heb een wicker loungeset staan(was iets van 600 euro). Aluminium frame, staat al 6 jaar buiten. In het voorjaar even de hogedrukspuit erop en hij is weer klaar voor de zomer.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:gruffalo schreef op 20 maart 2013 @ 18:13:

Ik ben op zoek naar een loungebank voor de tuin.

In het najaar krijg je zo'n bank van 2000 euro voor de helft, nu is de duurste tijd om dergelijke producten te kopen...
Klopt, de tuinset die wij nu hebben kostte aan het begin van het seizoen bijna 1100,-. Eind september hebben we hem alsnog op de kop kunnen tikken voor 250,-. Ze wilde er graag vanaf. Nog een winter opslaan in hun magazijn kost ze nog veel meer, dus er viel goed te onderhandelen.

Verder misschien ook even goed bedenken wat je er mee wil doen. Lekker bruin worden, dan is een ligbed of hangmat misschien handiger. Wil je buiten kunnen eten, bedenk dan of het überhaupt wel makkelijk eet met het bord op schoot. Verder zijn de kussens vaak van slechte kwaliteit, kun je er een hele middag op zitten?
wij hebben afgelopen herfst de tuin helemaal aangepakt en hebben alleen een tuinset (eettafel en stoelen) van 11 jaar oud, vaal plastic. We gebruiken dat bijna nooit, zitten niet vaak buiten te eten. Liggen lezen des te meer, er staat dus ook al een hangmat in de tuin. Daarnaast vinden we het gezellig om met vrienden wat te drinken.

Samengevat: we willen een grote bank, van zo'n 2,50-3 meter breed en lang. Alleen weten we nog niet hoeveel geld we aan zoiets willen/moeten uitgeven. Zijn die dure sets misschien zo behandeld dat je ze makkelijk -tig jaar buiten kunt laten staan zonder dat het verweerd/beschadigd? zakken die goedkope sets misschien in na een paar jaar? Blijft steigerhout wel goed als je het in het voorjaar een keer in de beits zet, en zit dat niet heel erg hard? ik zou zo graag wat ervaringen lezen, er zijn zoveel mensen ondertussen met zo'n bank!

De intratuin heeft elk jaar een actie dat je 25% korting krijgt, en daar zit ik wat op de azen. Ik snap dat je vanaf september 50% korting krijgt maar dan zit ik nog een keer de hele zomer zonder bank.

Opbergen is in principe mogelijk in de winter, plek voor kussens hebben we ook.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2015 22:30
Reden: Smaad/laster
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven