Entertainment alle pijlers

Tips series?

21-03-2013 16:05 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toe aan een nieuwe serie en om een beetje mijn 'smaak' te presenteren, geeft dit misschien een beeld:

Dexter

Six Feet Under

Criminal Minds

Breaking Bad

Pushing Daisies

Walking Dead

Een aantal van deze serieus lopen nog, maar ben ik wachtende tot de seizoenstop voorbij is.

Welke serie mag ik niet missen en kunnen jullie me als tip geven? Ben benieuwd!
The mentalist
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Hm, kun je kort vertellen waar het over gaat, Deedee?
Supernatural
NCIS

(ik ben ook groot fan van Dexter en Breaking Bad!!)
Ik wil hééél graag weten waar de series die jullie noemen over gaan. Kan gaan googlen, maar is wel zo handig en leuk om het direct in het topic te kunnen lezen

Elninjoo, is Criminal Minds niet ook wat voor jou dan?
Als je walking dead kijkt vind je Falling Skies misschien ook wat. Over mensen die moeten overleven in een wereld overgenomen door aliens.

Verder vind ik game of thrones geweldig maar daar moet je echt van houden denk ik.
Elementary? Unforgettable?
met stip op 1 Homeland!! (seizoen 2 start zondag in NL)

http://www.imdb.com/title/tt1796960/

en Person of Interest

http://www.imdb.com/title/tt1839578/?ref_=sr_1

Revolution is ook erg leuk

http://www.imdb.com/title/tt2070791/?ref_=sr_1
Zal Criminal Minds 'ns googlen dan. Die heb ik idd nog niet gezien. Is die serie ook vooral gericht op de hoofdpersonages?

Hier 'n linkje naar NCIS: http://en.wikipedia.org/wiki/NCIS_(TV_series)

Niet alleen lossen ze naval misdaden op, maar zijn de karakters en verhaallijnen van de hoofdpersonages erg aangenaam om te volgen.
Dank voor de tips!

In CM staat een team van de Behavioral Analysis Unit centraal. Elke aflevering een andere moord, maar in z'n algemeenheid loopt er ook een verhaallijn door de hele serie. Ik vind het echt een goede, vooral spannende serie.
quote:elninjoo schreef op 21 maart 2013 @ 16:24:

Zal Criminal Minds 'ns googlen dan. Die heb ik idd nog niet gezien. Is die serie ook vooral gericht op de hoofdpersonages?

Hier 'n linkje naar NCIS: http://en.wikipedia.org/wiki/NCIS_(TV_series)

Niet alleen lossen ze naval misdaden op, maar zijn de karakters en verhaallijnen van de hoofdpersonages erg aangenaam om te volgen.

over het algemeen zijn de afleveringen van Criminal Minds losse verhalen, maar in ieder seizoen zit wel een verhaallijn van meerdere aflevering die betrekking heeft op 1 of meer van de hoofdpersonen.

Loopt al erg lang, dus als je er aan begint kun je zo 6 seizoenen vooruit
quote:ratjetoe2004 schreef op 21 maart 2013 @ 16:31:

[...]

.

Loopt al erg lang, dus als je er aan begint kun je zo 6 seizoenen vooruit 8 seizoenen inmiddels al
Hawaii five-0 (2010)

Gaat over een taskforce die door een ex marineofficier wordt geleid op hawaii.

White collar

Gaat over een zeer charmante oplichter die samen gaat werken met de FBI om onder een celstraf uit te komen.

Nikita (2010)

Nikita is ontsnapt uit Division ( een geheime overheidsinstelling dat gevangenen opleidt tot spion en moordenaar, geen fijne organisatie) en probeert van buitenaf Division kapot te maken.

Grimm

Gaat over een politieagent die vreemde ( sprookjesachtige ) wezens ziet. En zo zaken probeert op te lossen.

Super natural

Twee broers jagen op kwaadaardige bovennatuurlijke wezens.
White Collar is idd ook geweldig!!

Criminal Minds ga ik 'ns proberen dan, altijd heerlijk als je zoveel seizoenen achter elkaar door kunt kijken.

Nikita vind ik ook geweldig, maar dan de oude versie uit eind jaren '90. Zijn 5 seizoenen en niet officieel op dvd uitgebracht in NL behalve seizoen 1, maar via onofficiele kanalen wel te verkrijgen.
Suits is ook goed trouwens.
Banshee vind ik erg OK. Wel vrij geweldadig, maar goed daar hou ik van.

Suits is ook goed inderdaad. Mooie mensen en een goed verhaal.

House of Cards met Kevin Spacey. Politiek drama, moet je van houden maar erg goed gemaakt.

En mn favoriete serie: The Newsroom. Het is wachten op seizoen twee, seizoen 1 was echt geweldig!
Hm, wordt nog lastig kiezen
Wel veel misdaadseries trouwens. Ik vergat te noemen dat ik zoiets als 'Lost' ook erg leuk vind om te zien. Iets soortgelijks?

Ik heb de eerste aflevering van Revolution laatst gezien trouwens, maar vond dat wat tegenvallen.
Touch is ook leuk , met Kiefer Sutherland .zijn zoon ziet patronen en zo gebeuren er aparte dingen.( beetje moeilijk uit te leggen)

Verder Awake, al is daar maar 1 seizoen van gemaakt. Gaat over een man die een tweede werkelijkheid droomt maar welke is nu echt.

En momenteel kijken wij Once upon a time, sprookjes figuren die in het heden vastzitten.
Luther, super spannende goede britse serie. Heeft ook een golden globe gewonnen.
Mijn favoriete serie op dit moment is Broadchurch. Wordt momenteel in de UK uitgezonden op ITV. Het is een 8-delige thriller/crime serie over een tien jarig jongetje dat dood wordt gevonden onder verdachte omstandigheden op het strand. In de serie volg je de politie en zijn familie en zie je hoe zij omgaan met de dood van het jongetje.

Het is echt een heel er spannende serie! Misschien soms wat lastig te verstaan door het accent uit die streek.
Arrow moet ook een goede serie zijn, begin vandaag met Dexter seizoen 7 en ga daarna Arrow kijken.
Boardwalk Empire

The Soprano's

Homeland

En het verbaast me dat ik The Wire hier nog niet ben tegengekomen. Dat is toch wel mijn favoriet.
Beter dan Breakin Bad en The Walking Dead is er voorlopig niks meer bijzonders te zien , maar je kunt de Revolution proberen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven