Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Melody, ik vindt het heel erg dat je dit nu door moet maken. Dan staan er inderdaad andere dingen aan je hoofd. Ik hoop dat je dierbare er door komt!

hvm : hihi ok ;d Nee maar een vriend van mij is nu echt met de vasten geen vlees aan het eten en nadien wil hij iets minderen. Daarom ik vind het heel interessant om die achterliggende reden te horen ;)

Vogelkip : hihi was het een mooie droom of eerder nachtmerrie? ;)

Xtulp : jaa ik zie er ook echt naar uit! Buiten Italiëreis nooit echt in het buitenland geweest dus spannend! En als ik nog wat tips tegenkom die hier misschien ook handig zijn zal ik ze er even bij zetten! Niet opgeven hoor! Je bent echt goed bezig!!! Even doorbijten en dan als die moeilijke momenten gepasseerd zijn voel je je zo goed!

Iedereen die hier zooo goed aan't sporten/bewust eten/... is knap hoor! Jullie zijn allemaal kanjers!!! ;) Ik heb gisteren een 15 uren dage gehad ( met school om 7 uur weg en pas om 22.30 thuis van stage dus nu snel middagpauze en zometeen terug bus op :D enig voordeel dat ik nu niet bij het 'slechte' eten kan. Vandaag moesten we een gezond ontbijt voorbrengen. Was wel gezellig en zag de ironie ervan in ;) Morgen al weegdag. Spannend ;D alvast allemaal heel veel succes en zelfs als er is wat bij is.. Niet laten ontmoedigen!
Hvm: Jou menu's klinken lekker!! Maar dankje voor de info, goed om te weten dan blijf ik lekker fanatiek doorsporten!

haha ja dat van gtst he, ik begreep er ook niks van!

Sneeuwitje: Goed dat je gegaan bent! Wel goed gevoel vind ik die spierpijn, echt het gevoel dat er wat gebeurd! En ik wil eigenlijk ook gelijk resultaat, maarja dat kan natuurlijk eigenlijk niet. Ben gister naar de sportschool geweest ja! Vandaag ga ik weer mijn shred workout doen, dag 7 inmiddels. Wel gek hoor om opeens elke dag iets van sporten te doen, maar voelt eigenlijk wel goed.

Vogelkip: Wat raar!! Ik mag volgens die app 1800 calorien en dat vind ik dan weer een beetje veel. Hoe kan dat bij ons nou zo verschillen? Wat heb jij bij activiteit ingevuld? Ik matig actief. Op een werkdag eet ik anders als een vrije dag, het verschilt dus best wel. In de ochtend eet ik vaak een appel en een vezelkoek, tussen de middag 2 boterhammen met 30+ kaas, philedelphia, smeerkaas, sandwitchspread, zalm bijvoorbeeld. Dan in de middag sultana, koek met weinig calorien, gedroogd fruit, cup a soep. 1 van die dus he haha niet allemaal! En in de avond kan het van alles zijn!

Isis: Bedankt voor je positieve motivatie!! Goed bezig met zo een drukke dag hoor! Best pittig die lange dagen, is niet altijd zo toch zeker?

Morgen weegdag, vind het eigenlijk echt spannend. Heb zo erg mijn best gedaan deze week voor mijn gevoel en als er nu niks af is raak ik echt gefrustreerd!! Maar ik heb bestwel goede hoop, heb het gevoel dat ik er al wat strakker uitzie. Al heb ik nu ineens eigenlijk het gevoel dat ik een opgeblazen buik heb...

Het is trouwens wel de bedoeling sochtends voor het eten op de weegschaal te gaan toch? Dat scheelt namelijk nogal bij mij op een dag.
quote:xtulp schreef op 21 maart 2013 @ 14:27:

Het is trouwens wel de bedoeling sochtends voor het eten op de weegschaal te gaan toch? Dat scheelt namelijk nogal bij mij op een dag.

Hihi Xtulp, ik doe dat wel. Vergeet dan ook niet eerst je ochtendplas te doen. Scheelt ook weer

Hvm
Kijk zulke tips heb ik nog eens wat aan!! Je moet het wel positief houden voor jezelf toch
Even snel zonder bijgelegen te hebben.... Maar ik heb echt een vraag

Misschien een beetje een stomme/domme vraag.

Ik hou mijn eten nu ook bij en zit rond de 1400 kcal. Per dag, met 2 keer per week sporten zou dat een gewichtsverlies van 0,5 kg per week zijn voor mij. Volgens de rekensom.

Als ik nou een dag minder eet 1200 kcal. Mag ik dan de dag daarna er 1600? Of werkt dat niet zo?

Kom later uitgebreider terug!
OEh ja weegdag! ik vind het ook spannend! Heb al tijd niet op weegschaal gestaan en geeen idee of er wat af is.

@ melody, ja hoor dat is volgens mij prima! Toen ik bij een dietist liep deed ik dat ook, en zei beaamde dat dit goed was. Eigenlijk gaat dat bij mij vanzelf. net zoiets als een balansdag! Ik had altijd het idee dat dit juist goed is, omdat je lijf dan ook wat meer eten nog aan kan, dat je niet in spaarstand terecht komt. (maar dit is een idee, kan het nergens mee onderbouwen:D )
quote:hvm schreef op 20 maart 2013 @ 18:07:

Goed idee Lienemien. Die soep klinkt erg lekker! Heb toevallig nog een paar tomaten en een courgette over. Misschien een goed idee voor restverwerking. Moet ik alleen een prei en een paprika bij halen.

Hvm

Inderdaad prima om restjes op te maken. was het lekker?

Alleen tomaat en courgette is ook lekker! Ik bedoelde ook dat je je gewoon 1 of 2 soorten groenten (met ui) die lekker samen zijn combineert!

Dus bijvoorbeeld: prei-aardappel of courgette-wortel of paprika-tomaat.

Met aardappel word de soep wat dikker en romiger (door het zetmeel)
Melody, ik eet meestal vier dagen rond de 1200 en de andere drie wat meer 1600 en ik val gemiddeld toch wel 1 kilo per week af.

Morgen weegdag..... Spannend !!!
Vandaag was ik met de auto naar het werk (dit is de enige dag, de andere dagen ga ik met de fiets). Dus toen ik thuis kwam direct de hardloopschoenen aangetrokken en een rondje gaan lopen. Was alleen wel veel kouder dan ik dacht, brrr. Maar ik heb voor het eerst weer 5 minuten achter elkaar gelopen (Evy les 12). Morgen heb ik een rustdag en dan in het weekend weer sporten. Ga van zaterdag op zondag op familiebezoek, hopelijk zijn er niet te veel lekkere dingen.

Morgen weegdag, ik hoop dat iedereen morgenochtend tevreden is over het resultaat!
Xtulp ik heb dat ook altijd! De hele week denk ik nou gaat best lekker en dan de donnderdag denk ik opeens dat ik dikker ben geworden.

Ik ben vooral bang voor grote demotivatie bij (bijna) niet afvallen.

Had vandaag de sportles gemist, dus heb ik zelf thuis maar een uur gesport, met de oefeningen die ik nog wist van de les.
Oké ik trap af vanmorgen. De weegschaal was aardig.

Gewicht; 68,6

af deze week; -0,7

totaal af; -2,0

Het mag altijd meer, maar ik ben tevreden voor een week in de 2e helft van de cyclus.

Hvm
Gewicht: 79, 6

Af deze week: 0, 9

Totaal af: 5, 1

Ik ben tevreden over het resultaat! Ben nu echt onder de 80!
Sneeuwitje, goed zeg onder de 80, dat is altijd weer zo'n grens.

HVM, prima resultaat !

Gewicht: 70,8

Af deze week : 0,8

Totaal af: 7,7

Ik hoop dat ik volgende week onder de 70 ben.
Wow, allemaal goede resultaten zie ik al! Goed bezig allemaal!

Gewicht: 73.1

Af deze week: 1.3

Totaal af: 2.9

Ik ben erg tevreden. Zit wel in de week van mijn cyclus waarin ik het meeste afval, dus volgende week zal het wel wat minder zijn. Maar aangezien ik mijn gewicht al langer bij houd, weet ik een beetje wat ik kan verwachten.

Iedereen alvast prettig weekend!
De weegschaal is vandaag mijn vriend!

Gewicht: 80.6

Af deze week: 1.4

Totaal af: 1.4 kg

Succes iedereen met wegen !!
Dames wat een goede resultaten!!

Hier helaas wat minder blij, waar ik al bang voor was, niks kwijt... Ik moet wel zeggen dat ik sinds gister een opgeblazen gevoel heb gehouden dus dat voelt ook echt wel zwaar. Kon me niet inhouden dus had woensdagmiddag rond 17.00 gewogen, toen was het 55,9 en vanmorge dus weer, dat vind ik wel vreemd..

Het laat me wel twijfelen aan mezelf maar ik wil nu eigenlijk echt graag doorzetten. Maar wat doe ik fout!!! Sinds maandag heb ik mijn calorieen bijgehouden, dit heeft vanaf toen steeds tussen de 1400 en 1600 calorieen gezeten (als ik het allemaal goed heb berekend). Terwijl ik volgens mijn app er 1800 mag en dan ook nog af hoor te vallen. Vorige week dus begonnen met 30 days shred, dus ik doe dat elke dag, behalve de dagen dat ik naar de sportschool ga. Ik heb echt nog nooit zo vaak gesport. Ik begrijp het gewoon niet, die paar kilo's willen er gewoon zo moeilijk af lijkt het. Of ik doe echt iets fout, tips zijn welkom!!
Jeetje wat goed dames!

Hier is er is niets af en niets aan.

gewicht: 95

Probleem is dat ik niet regelmatig genoeg eet. weer beter opletten dus!
Weegschaal is stom!

Niks veranderd. Denk (en hoop) cyclus gerelateerd.

En nu weer verder en niet de motivattie verliezen...
Meiden wat goed! Leuk om te lezen!!

Balen voor diegenen die niet zijn afgevallen....ikzelf ben ook wel behoorlijk teleurgesteld. Ik ben maar liefst - hou je vast - 0,1 kg afgevallen Begrijp ook echt niet wat ik fout doe. Later een meer uitgebreide reactie van mij + nieuw lijstje voorin de tabel!
xtulp, lienemien, xasi: jammer dat er niets af is. Maar zoals xasi al zegd, probeer niet de motivatie te verliezen!

@xtulp: kan het zijn dat het bij jou ook cyclus gerelateerd is? Probeer het minimaal een maand bij te houden, dan heb je wat meer inzicht in wat voor invloed dit heeft.

Verder, geeft de app niet aan wat je zou moeten eten om op gewicht te blijven? Dus om af te vallen moet je er onder gaan zitten?

En wat al eerder gezegd is, als je opeens zo fanatiek gaat sporten, dan kan het ook zijn dat je spieren kweekt, en die zijn zwaarder dan vet. Je wordt dan wel slanker, ondanks dat de weegschaal geen verschil laat zien. Bij sommige mensen helpt het om daarom ook de omtrek van je buik te meten.
Vervelend dat er meer zijn die ook niks afgevallen zijn, maar hoe stom ook doet het mij wel een klein beetje goed. Dat ik niet de enige ben!!

Vogelkip: Hier dus ook precies 0,1 kg afgevallen haha nou die tel ik niet mee! We moeten wel volhouden hoor, misschien met extra tips vanuit hier.

Hora: Dankje voor je meedenken. Het zou kunnen dat het met mijn cyclus te maken heeft, daar heb ik me eigenlijk nog nooit in verdiept, zit nu ergens halverwege. Ik wil het inderdaad ook sowiezo een maand vol blijven houden. Nee bij de app kan je invullen of je gematige gewichtsafnamen of echt gewichtsafname wil en ik heb de laatste gedaan. Maar je moet ook invullen hoe actief je bent op een dag, hier heb ik redelijk actief gekozen er is een gering actief dus een stapje lager. Hierbij mag je maar 1400 calorieen per dag. Dus twijfel daarover omdat ik wel veel zitende werk doe maar wel sport en veel loop op een dag, wisselt wel heel erg. Inderdaad omtrek meten zou ik moeten doen!
Mijn gegevens voor in de tabel:

Gewicht; 65,6

af deze week; -0,1

totaal af; -1,0

Streefgewicht; 59 (had ik nog niet vermeld)

Tulp, we gaan wel gelijk op zo he. Echt balen, doen we zo ons best en gewoon geen resultaat. Maar idd, we houden vol! Ik heb een goed gevoel over komende week, dan moet ik haast wel afgevallen zijn als ik zo m'n best blijf doen. Toch? Ik vond het wel een teleurstelling moet ik zeggen, maar de motivatie heb ik absoluut nog steeds.

De spieren van vrouwen nemen niet snel toe, dus het is vrijwel onmogelijk dat er vet verdwenen is en voor dat gewicht spier in de plaats is gekomen. Spieren kweken is helaas geen kwestie van een paar weken sporten.

Voor iedereen hier die zo goed is afgevallen deze week, super! Echt goed gedaan! We zetten gewoon weer door met z'n allen, op naar het volgende weegmoment

Vandaag ga ik ook maar eens zo'n lesje shredden doen, dan heb ik iig nog wat aan beweging gedaan vandaag.
ik ben vergeten me te wegen.. lekker bezig he. Nou ja morgen maar.

balen als er niks af is ! Dan lijkt het net of alle moeite voor niks is. Toch maar doorzetten, anders weet je zeker dat er niks meer af gaat.

Ik vind jullie wel heel knap met al dat sporten. Hoe doen jullie dat, hebben jullie geen kinderen, werken jullie niet?

Ik had gister een zware dag en vind het alleen al knap dat ik niet ben gaan snoepen.Sporten is me verder nog niet gelukt en van die ene keer deze week heb ik nog spierpijn gehad ook...

kan je nagaan hoe slecht mijn conditie is.

xtulp, wat is dat voor app?
Nou, door alle drukte rondom mijn school (bijna toetsweek) heb ik eventjes niet zo actief meegekletst... Net even alles bij gelezen! Raak er weer helemaal gemotiveerd van Ik ben vanmorgen ook gaan wegen en... misschien een luxe probleem maar ik ben in 1 week 1,6 kilo afgevallen...Ik schrok eigenlijk wel want het lijkt me niet gezond om zo snel zo veel af te vallen en ik denk dan ook dat als ik zo snel afval dat ik dan weer heel veel aankom ook als ik weer 'normaal' ga eten... Het kan ook zo zijn dat mijn weegschaal een foutje heeft gemaakt, morgen nog maar even wegen voor de zekerheid... Gematigde vreugde dus omdat ik niet zeker weet of ik kan vertrouwen op mijn weegschaal.

Vooralsnog ga ik er maar even vanuit dat het allemaal goed is en dan zeg ik: Jeej! Voor het eerst in anderhalf jaar heb ik een BMI in het 'gezond gewicht'! :D Vreugdedansje

Goed om te lezen dat het bij anderen ook zo goed gaat! Voor de gene bij wie het minder gaat: kom op, jullie kunnen het! Nu is het misschien even pittig maar volgende keer is er vast weer een paar grammetjes af!!!

Gewicht: 80,8 kg

Deze week afgevallen: 1,6 kg

Totaal er af: 8,1 kg
grondbloempje wijzigde dit bericht op 22-03-2013 18:01
Reden: typefout
% gewijzigd
Hoi dames,

ik heb speciaal voor de tabel de laptop erbij gepakt, maar ook daar doet hij niet dikgedrukt grrr....hoofdletters dan maar!

GEWICHT; 86,4

DEZE WEEK AFGEVALLEN: 0.6 KG

TOTAAL AFGEVALLEN: 1,4 KG

ik benzeker niet ontevrede, ik ben zelfs met 0.5 kg per week blij, maar heel stiekem had ik wel ietsjes meer gehoopt! mede omdat er vorige week bijna helemaal niets af was.

maar goed, er af is er weer af!

voor iedereen die weer wat onsjes of zelfs kilo's kwijt is:Gefeliciteerd!!!

voor iedereen die weinig tot niet is afgevallen: volgende week beter, en geef niet op! we weten allemaal hoe het voelt en het is goed balen, maar de volhouder wint!

fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven