ik ken dat woord niet

23-03-2013 20:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
een collega op mn werk klaagt veel tegen anderen hoe slecht hij het heeft en zo. hij is beperkt. dus de baas zei tegen hem dat hij niet mag sjoppen. wat is dat voor woord? het heeft niks met winkelen te maken
Ik snap geloof ik niet wat je bedoelt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Verschillende banen proberen.
Sjoppen als in dingen in zijn zak steken misschien? (Je zit toch in de catering?)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kunt het ook 'shoppen' noemen als je dezelfde vraag aan verschillende mensen stelt. Dan ben je aan het 'winkelen' op zoek naar een antwoord dat je bevalt. Zou het zoiets kunnen zijn?
ja in de catering ja. is dat niet een ander woord als bij mensen langsgaan en klagen?
Zei hij niet `job hoppen`?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:liez75 schreef op 23 maart 2013 @ 20:25:

Je kunt het ook 'shoppen' noemen als je dezelfde vraag aan verschillende mensen stelt. Dan ben je aan het 'winkelen' op zoek naar een antwoord dat je bevalt. Zou het zoiets kunnen zijn?Dit wordt ermee bedoeld
quote:anoniem001 schreef op 23 maart 2013 @ 20:26:

ja in de catering ja. is dat niet een ander woord als bij mensen langsgaan en klagen?Ja
Of het is dialect en dan moet je collega niet zo zeiken/zeuren/klagen.
ja volgens mij ook. hij hoort verhalen en hij gelooft het en maakt zich daardoor helemaal gek
Beetje iedereen polsen. Rond shoppen bij wie je terecht kunt en op je handje kan krijgen.

Inderdaad rond shoppen om de meningen en steun.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Shoppen in deze situatie is dat hij bij verschillende mensen aan het klagen en zeuren is om zijn zin te krijgen. Dat vinden bazen niet leuk. Dan heb je geen team meer, maar allemaal mensen met een mening. het is ook niet professioneel.
quote:anoniem001 schreef op 23 maart 2013 @ 20:26:

ja in de catering ja. is dat niet een ander woord als bij mensen langsgaan en klagen?In dit geval dus wel ja. Dat is toch ook niet leuk als je aan het werk bent en iemand komt steeds zeuren en klagen.
quote:Mies85 schreef op 23 maart 2013 @ 20:29:

Beetje iedereen polsen. Rond shoppen bij wie je terecht kunt en op je handje kan krijgen.

Inderdaad rond shoppen om de meningen en steun.Dit ja.
Listen very carefully, I shall say this only once.
nee klopt. nu weet ik ongeveer wat het betekend.. dank jullie wel
ja sjoppen of eigenlijk shoppen... als je bij de een je zin niet krijgt het bij de ander proberen... ik werk bij een bedrijf met veel afdelingen en daar proberen klanten dat ook... gelukkig hebben wij een klantvolgsysteem...lol
oke. deze collega is zeer beperkt. hij weet niet beter
quote:anoniem001 schreef op 23 maart 2013 @ 20:39:

oke. deze collega is zeer beperkt. hij weet niet beterPrecies, en als hij het weer bij jou probeert zeg je vriendelijk tegen hem dat hij van de baas niet mag shoppen.
choppen?
Als het choppen is mag hij niet meer rukken op het werk.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik had het ook niet geweten, ik ken het woord ook niet op die manier. Maar goed dat je het nu weet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven