Geld & Recht alle pijlers

Geld verdienen

21-03-2013 21:03 69 berichten
Pfffff, net een brief van de belasting gekregen. Of ik 2100 euro kan betalen.

Nu kan ik dit niet in een keer, dus een betalingsregeling.

Dit is goed te doen, maar ik wil graag snel van die schuld af en dus extra af betalen.

Ik werk momenteel 28 uur per week in de zorg. Dus onregelmatig.

Ik wil graag extra geld verdienen door een extra baan te nemen als dit mogelijk is.

Maar met het onregelmatige is dit lastig.

Thuiswerk is een goede optie, maar weet geen goede sites hiervoor.

Zouden jullie met mij mee kunnen denken waar ik wat extra geld mee zou kunnen verdienen?
quote:BlauwTheekopje schreef op 24 maart 2013 @ 12:40:

Liselore, doe eens niet zo hysterisch. Ik vind ook dat je best anders kunt reageren op iemand die misschien per ongeluk iets fout zegt.

To, een tweede baan zoeken is een goed idee. Maar ik zou het wel wit doen en niet zwart zoals sommigen hier voorstellen.

Echt sorry maar hoe kan je nou iemand adviseren om fraude te plegen?

Als iemand in andere topics verkondigd zwart te werken is het hek van de dam en hier wordt dat gewoon ff geadviseerd.Dit dus. In ieder bijstandtopic waar iemand niet ieder heitje voor een karweitje meld bij de soos, loopt iedereen te gillen alsof ww3 uitgebroken is, en in dit soort topics zie ik ook steeds vaker langskomen "poets een paar uurtjes zwart bij".
ik vind het juist enorm schrikbarend te zien hoeveel mensen er blijkbaar graag minstens 1/3 van hun inkomen afgeven

is men hier echt roomser dan de paus, of liegt men om in de pas te lopen met de grootste gemene deler?
Alle reacties Link kopieren
Aan jou is het niet besteed blijkbaar. Elninjoo, maar gelukkig zijn er voldoende mensen die het volstrekt vanzelfsprekend vinden dat ook zij een steentje bijdragen aan de maatschappij in de vorm van belastingafdracht.

Het zou wat worden als we daar morgen allemaal mee zouden stoppen. Ik neem aan dat het geklaag niet van de lucht is dan, over het gebrek aan veiligheid, het gebrek aan zorg en het gebrek aan drinkwater, om maar even een paar vrij elementaire voorzieningen te benoemen.
quote:elninjoo schreef op 24 maart 2013 @ 13:18:

ik vind het juist enorm schrikbarend te zien hoeveel mensen er blijkbaar graag minstens 1/3 van hun inkomen afgeven

is men hier echt roomser dan de paus, of liegt men om in de pas te lopen met de grootste gemene deler?Uiteraard geeft niemand "graag" 1/3 deel van zijn inkomen "zomaar" weg. Maar in nederland wordt over inkomsten uit arbeid belasting betaalt, zo werkt het nou eenmaal. Uiteindelijk wordt met dat belastinggeld ook heel wat nuttigs gedaan, zoals een vangnet voor mensen die hun baan kwijt zijn bv.
Maar daar betaalt ze toch al voor middels haar normale baan? Waarom zou ze van haar bijbaantje ook nog moeten/willen afdragen?
quote:elninjoo schreef op 24 maart 2013 @ 13:40:

Maar daar betaalt ze toch al voor middels haar normale baan? Waarom zou ze van haar bijbaantje ook nog moeten/willen afdragen?

Dr zit voor de sociale afdracht ook een maximum aan hoor. Dus boven een bepaald salaris hoef je daar niet meer voor te betalen.

Waarom zou iemand met een fulltime baan dan wel tot dat maximum moeten betalen en iemand met 2 parttime banen niet?
quote:elninjoo schreef op 24 maart 2013 @ 13:18:

is men hier echt roomser dan de paus, of liegt men om in de pas te lopen met de grootste gemene deler?Ik denk dat de meeste mensen gewoon fatsoen in hun donder hebben en zich niet bezig willen houden met crimineel gedrag
@ blauwtheekopje, hysterisch? God gebruik jij ook al woorden waar je de betekenis niet van weet?

Ik vind het bloed irritant als mensen doen alsof ze weten hoe iets zit en er de ballen verstand van hebben en de plank finaal mis slaan.

Ik snap er ook echt niets van dat mensen advies gaan geven over iets waar ze geen verstand van hebben.
@liselore, ik weet heel goed wat hysterisch betekent. En ik vind idd dat jij zo reageerd.

Het is de toon waarop je reageerd.

En ik snap wel wat je bedoeld hoor. Maar het staat op een forum iedereen vrij om advies te geven. Ik ga ervan uit dat mensen niet zomaar foute info geven. Dit zal dan echt perongeluk zijn.

En dan vind ik het niet nodig om daarop te reageren op de manier zoals jij doet?

Maar he, jij maakt natuurlijk nooit fouten, weet overal alles van en geeft alleen goed advies zeker.
uitzendbureau speciaal vd zorg.
quote:BlauwTheekopje schreef op 24 maart 2013 @ 18:51:

@liselore, ik weet heel goed wat hysterisch betekent. En ik vind idd dat jij zo reageerd.

Het is de toon waarop je reageerd.

En ik snap wel wat je bedoeld hoor. Maar het staat op een forum iedereen vrij om advies te geven. Ik ga ervan uit dat mensen niet zomaar foute info geven. Dit zal dan echt perongeluk zijn.

En dan vind ik het niet nodig om daarop te reageren op de manier zoals jij doet?

Maar he, jij maakt natuurlijk nooit fouten, weet overal alles van en geeft alleen goed advies zeker.

Over hysterisch gesproken.........

Ik vind het ook niet nodig dat jij om mij reageert maar ja staat je vrij hè ? Net zo als het mij vrij staat te reageren op foutieve adviezen die hier geven worden

En inderdaad ik geef geen adviezen over dingen waar geen verstand van heb, dat vind ik namelijk nogal dom
Dag liselore wat jij wil joh.

Mijn post was alles behalve hysterisch.

Mens ik zeg zelfs dat ik best snap wat je bedoeld.

En heel fijn dat jij dat niet doet maar ik ben van mening dat de personen die het advies geven dit met de juiste bedoelingen doen. Niet om verkeerd of fout advies te geven. Ik kan me echt niet voorstellen dat jij nooit iets fout zegt.
Verkeerde quote bug mobiel
Ik vind het juist goed dat Liselore de foutieve informatie rechtzet. Als ze dat niet had gedaan had TO nu gedacht dat ze maar 50% zou over houden van inkomen uit een tweede baan.

Ok, het is natuurlijk prima als je ergens geen verstand van hebt, je kunt niet alles weten natuurlijk. Maar als je weet dat je niet de juiste info hebt, waarom antwoord je dan met een zelf bedacht en compleet onjuist antwoord? En als Liselore dat corrigeert, dan er zo beledigd op reageren en nog meer foutieve info spuien.... ik zie er de lol niet van in...Is dat dan om TO te zieken? Ik begrijp het echt niet.

Juist goed dat Liselore het probeert recht te zetten, om TO te voorzien van de correcte info.
Dat zwart werk 'crimineel gedrag' is is ook al zo overtrokken.

Geen enkele economie kan zonder zwart geld. Het is een noodzakelijk smeermiddel (basisstof economie).

Het gaat vooral om proporties. Dat weet de Nederlandse fiscus ook.
Dag blauwtheekopje! Mens!

Over fijne toon gesproken en aannames

Doei doei
quote:gember999 schreef op 26 maart 2013 @ 01:04:

Ik vind het juist goed dat Liselore de foutieve informatie rechtzet. Als ze dat niet had gedaan had TO nu gedacht dat ze maar 50% zou over houden van inkomen uit een tweede baan.

Ok, het is natuurlijk prima als je ergens geen verstand van hebt, je kunt niet alles weten natuurlijk. Maar als je weet dat je niet de juiste info hebt, waarom antwoord je dan met een zelf bedacht en compleet onjuist antwoord? En als Liselore dat corrigeert, dan er zo beledigd op reageren en nog meer foutieve info spuien.... ik zie er de lol niet van in...Is dat dan om TO te zieken? Ik begrijp het echt niet.

Juist goed dat Liselore het probeert recht te zetten, om TO te voorzien van de correcte info.

Als to het echt goed wil weten dan bel je naar mijn idee de Belastingdienst. Of kijkt even anoniem op hun site. Naar mijn idee ga je een beslissing van wel of geen tweede baan niet van een forum aflaten hangen.

To, kun je niet bij iemand met een pgb gaan werken.
Dag TO, ik ben benieuwd wat je van de aangedragen ideeen vindt. Heb je al contact gezocht met een detacheringsburo?
Ik heb binnen de organisatie gesolliciteerd en buiten de organisatie.

Ben benieuwd wat er uit komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven