Peugeot 206?

23-03-2013 19:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto loopt alweer richting de 20 en er komen binnenkort wat kosten aan. Omdat ik de laatste tijd heel wat meer kilometers maak ben ik op zoek naar een andere (veiligere) auto. Ik heb mijn oog laten vallen op een peugeot 206, maar lees op internet nogal negatieve verhalen over Franse auto's. Is het echt zo erg als op internet staat, of schrijven mensen alleen de negatieve ervaringen op?

Wie heeft er een 206 en wat is je ervaring? Heb je vaak pech of gewoon regulier onderhoud?
Persoonlijk vind ik kleine autootjes niet onder de noemer veilige auto vallen.

Zeker niet als je er veel de snelweg en dergelijke mee op moet. Die dingen hebben amper een kreukelzone als er wat mis gaat.

Als tweede auto prima voor in de buurt, maar zelf rij ik (en de kids) er niet in. Is voor manlief de tweede auto.
Hier ook een 206. Fijne auto en we hebben er nog geen gekke kosten aan gehad.
quote:moccagourmet schreef op 24 maart 2013 @ 14:18:

Persoonlijk vind ik kleine autootjes niet onder de noemer veilige auto vallen.

Zeker niet als je er veel de snelweg en dergelijke mee op moet. Die dingen hebben amper een kreukelzone als er wat mis gaat.

Als tweede auto prima voor in de buurt, maar zelf rij ik (en de kids) er niet in. Is voor manlief de tweede auto.Die dingen zijn tegenwoordig behoorlijk veilig weleens filmpje gezien van Modus tegen enorme Volvo
@moccagourmet helaas zijn grotere auto's vaak ook een stuk duurder. In aanschaf maar ook in bijvoorbeeld wegenbelasting. De peugeot 206 komt er best goed uit bij crashtesten.
quote:slobberbone schreef op 24 maart 2013 @ 15:17:

[...]

Die dingen zijn tegenwoordig behoorlijk veilig weleens filmpje gezien van Modus tegen enorme Volvo Bedoel je de Renault Modus tegen een Volvo 940? Dat is appels met peren vergelijken. Als je twee auto's gaat vergelijken die 10 jaar verschillen in leeftijd, is het niet zo gek dat de oudere auto het verliest. Ontwikkelingen in veiligheid gaan erg snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven