Peugeot 206?

23-03-2013 19:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto loopt alweer richting de 20 en er komen binnenkort wat kosten aan. Omdat ik de laatste tijd heel wat meer kilometers maak ben ik op zoek naar een andere (veiligere) auto. Ik heb mijn oog laten vallen op een peugeot 206, maar lees op internet nogal negatieve verhalen over Franse auto's. Is het echt zo erg als op internet staat, of schrijven mensen alleen de negatieve ervaringen op?

Wie heeft er een 206 en wat is je ervaring? Heb je vaak pech of gewoon regulier onderhoud?
Ik heb geen specifieke ervaring met een 206, maar als je googlet op een bepaald model auto + ervaringen krijg je meestal alleen maar de problemen te zien.
Heb een 206 gehad, alleen maar problemen Collega heeft er een, daar is nooit wat mis mee.. Dus je kunt pech, maar ook geluk hebben
Ik vond mijn Peugot 206 echt een heerlijke auto. Zou er zo weer één willen.
@starshine dat idee heb ik dus ook.

@millca, mag ik vragen wat voor problemen je had met de auto?
Heb in een 206 gereden, prima auto. Wel vind ik de standaard uitvoering erg karig. Voor hetzelfde geld heb je veel meer auto als je gaat voor bijv. Hyundai I10.
Ik heb jarenlang Frans gereden (Peugeot, Citroën). Beide auto's heb ik gekocht toen ze rond de 6-7 jaar waren en weer verkocht/ingeruild toen ik ze een jaar of 5 had. Het waren voor mij de auto's waar ik de minste kosten aan heb gehad, in vergelijking met de Japanse auto's die ik heb gehad.
Ik heb een Peugeot 206 (mijn derde) en ik vind het een hele fijne auto. Kan 'm iedereen aanraden.
Ehm, ff denken wat de problemen ook alweer waren; ik heb de auto ongeveer 2 jaar gehad. Een keer een wiellager kapot, de handrem zat een keer vast, de achteras gebroken, versnellingsbak; een stuk kapot waardoor ik niet meer kon schakelen (reed ondertussen op de snelweg), remschijf kapot. Wat vooral vervelend was, is dat het vaak gebeurde als ik aan het rijden was of net moest gaan, niet bij een beurt ofzo waarbij je de kosten verwacht. Heb twee keer de APK gehad, waarbij er steeds wel wat stoms mis was, naast slijtage van banden e.d. maar dat hoort er nou eenmaal bij. Zoals een te hoge uitstoot van CO2 waardoor ik een nieuwe katalysator moest kopen. De auto voor ¤2500,- gekocht, was toen 10 jaar oud (bouwjaar 1999), en er minstens zoveel aan laten versleutelen. Toen de achteras was gebroken, wat weer minstens ¤500,- zou gaan kosten, heb ik de auto verkocht aan een handelaar. Maar je kan pech hebben, maar ook geluk. Wat natuurlijk met elke auto zou kunnen. Verder vond ik het een mooie auto en reed hij super fijn als ie het deed. Vond het zooo jammer dat ik pech heb gehad met die auto
quote:Naara schreef op 23 maart 2013 @ 20:08:

Heb in een 206 gereden, prima auto. Wel vind ik de standaard uitvoering erg karig. Voor hetzelfde geld heb je veel meer auto als je gaat voor bijv. Hyundai I10.De Hyundai I10 vind ik meer een stadsautootje á la Panda.
Jaren in gereden, waaronder 2 jaar waarin ik 70.000 kilometertjes per jaar weggetrapt heb met dat ding. Heerlijk karretje, mankeerde nooit wat. Uiteindelijk toch maar ingeruild voor wat jongers en groters, want er moeten toch óóit kosten aan komen en daar zat ik nou net niet op te wachten.
ik vind een 206 een prima auto! Eerst 4 jaar een gewone 206 gehad. Was een nieuwe en geen problemen mee gehad. 3 jaar geleden hebben we een tweedehands 206sw gekocht en daar hebben we de afgelopen jaren ook nog geen problemen mee gehad.
Ik rijd al jaren Peugeot en wil eigenlijk nooit meer anders! Ik heb nu een 206 SW en de volgende wordt een 307 of 308 (als mijn budget dat toelaat). In het verleden heb ik al een 205, 106 en 306 SW gehad. Met de laatste had ik wel eens wat dingetjes, maar niet van die gruwelijke bedragen als tijdens mijn 'uitstapje' naar Volkswagen.
Ik heb ook een 206 gehad en vond het ook een heerlijke auto. Nooit problemen mee gehad.
Ik lees mee.
Mijn vriend heeft ook een peugot 206 en geen problemen mee.
Ik rij al sinds 2005 in mijn mooie peugeot 206 uit 99 en doet het nog prima. Weinig km en weinig onkosten... Gewoon geluk hebben. Mijn buren hebben ooit een gloed nieuwe Renault gekocht, alleen maar problemen met het bestuings systeem.
Hier een 206 cc zeer blij mee niks aan t handje hierdoor 106 gehad en idem dito! Top dus
Peugeot 206 kan goede auto zijn vooral de diesel varianten maar is natuurlijk wel afhankelijk van de staat van onderhoud even opletten op de pijnpunten van de 206 dan kun je best een goede aanschaffen,maar weer een auto nemen die 20 moet worden dan zou ik wat anders kiezen
Heb nu 3jr een Peugeot (107). Nieuwe gekocht en nog geen enkel probleem mee gehad. Mijn baas koopt in principe alleen maar Peugeot, en met geen van de auto's ooit problemen gehad..

Maar ligt er denk ik ook aan of je nieuw of tweedehands koopt.. Als je 2e hands gaat zou ik iig bij een dealer kopen..
Leuk om te zien dat veel mensen hebben gereageerd, en veel goede ervaringen.

Deze auto hoeft niet weer 20 te worden, auto is nu 8 maar ik wil er toch nog wel minimaal 5 jaar mee rijden. De auto komt wel bij een dealer vandaan, met garantie. Over de dealer heb ik verder wel een goed gevoel.
quote:madamecannibale schreef op 24 maart 2013 @ 13:45:

Leuk om te zien dat veel mensen hebben gereageerd, en veel goede ervaringen.

Deze auto hoeft niet weer 20 te worden, auto is nu 8 maar ik wil er toch nog wel minimaal 5 jaar mee rijden. De auto komt wel bij een dealer vandaan, met garantie. Over de dealer heb ik verder wel een goed gevoel.Dealer daar betaal je ook enorm voor en garantie dat is ook maar aantal maanden neem ik aan voor een auto van 8 jaar oud lijkt mij erg duur grapje :(
Nooit problemen, ik vind het een heerlijke auto! En aangezien half Nederland erin rijdt kan het ook niet anders toch?
Je ziet ook heel veel oude Peugeotjes rijden en dat is ook niet voor niets
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Wij hebben nu ook een 206 (gti) maar wanneer ons vakantiegeld wordt gestord, ruilen wij hem in. De laatste 2 jaar niet anders dan ellende ermee gehad Voor ons nooit meer een peugot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven