Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
I love peanut crunch <3
Luipaard SNICKERS?! O hemel.. ik moet ze morgen meenemen. Hoeveel scheelt het met een shake qua calorieen? Ik denk dat ik er gewoon één meeneem van beide voor volgend weekend. Een 'extraatje' (terwijl ik het als vervanger van shake ga nemen) als het ware voor de Pasen Ik woog 9 dagen geleden nog 72,3 kilo, ik hoop dat ik morgen ondanks dat het avond is (doe lekker lichte kleding aan en van tevoren proberen te plassen haha) toch zo'n 70 a 71 kilo weeg. Mijn ideaal is 62 maar met 65 ben ik al tevreden... Ik ga nu wel voor 63 ongeveer, ivm de speling die je dan hebt met opbouwen. Ik kom van de 86 (begon met shakes op 79,6) en zit morgen dan na 25 dagen (3,5 week) áls ik inderdaad 70 a 71 kilo weeg toch op zo'n 9 kilo. Als ik dan een eetweek neem en nog 3 weken op alleen shakes ga voor het afbouwen moet ik toch wel tegen mijn streef van 63 zitten? Sorry voor m'n ingewikkelde lange lap tekst Wat is jouw streef?

Mare ahhh 9 dagen! Echt veel respect voor jou dat je doorgezet hebt toen je niet af bent gevallen!! Zo knap! Ik val nu al geen 3 kg per week af dus dat zal in mijn eetweek ook niet zo zijn haha. Lekker shoppen straks als je op je streefgewicht bent. Ik moet dus ook nog ongeveer een kleine 10 kilo.

Het niet-eten is nu zooo psychisch. Heb totaal geen honger hoor, maar ál dat eten om je heen. Het lijkt of ik overal eten in zie. Ik heb net 3 ipv 1 kauwtabletje vitamine (bosvruchten smaak) op. Puur om iets te eten. Slaat nergens op Gelukkig mag je er maximaal 3. Ik heb van een vriendin een tip gekregen, 'valdispert stemming' die neem ik vanaf nu 3 x per dag. Naast een rustgevend kruid zit er een gigadosis vitamine B in wat mijn huid, haar en nageltjes ook goed kunnen gebruiken. Daarbij een darmkuur van wapiti gehaald, want het niet naar de wc kunnen maar wel geborrel in de buik hebben duurt me ook wel erg lang nu.

Nog één dagje en dan morgenavond naar de consulent, yes yes!

Fijne zondagavond allemaal en succes met starten van de nieuwe week morgen!
Hoe obsessief, ik heb net een voorstel voor mijn eetweek opgesteld met online aangetroffen recepten voor de tussenweken. Ik heb het naar mijn consulent gemaild en daarbij dus gelijk aangekondigd dat het echt even niet meer gaat. Ben zo benieuwd!
Hee hallo,

Ik heb een vraag aan jullie, misschien dat jullie deze weten te beantwoorden.

Ik ben nu 7 weken bezig en heb na 6 weken een eetweek gehad. Heerlijk, maar nu lees ik ( ja slecht, nu pas) dat het wettelijk verplicht is om na 3 weken te shaken, een eetweek in te lassen. Ik ben dus helemaal niet voorgelicht bij mijn consulente oid. Via een andere consulente weet ik dat er begin dit jaar een mail is rond gestuurd naar consulenten waarin stond dat iedere consulent dit moet aangeven en moet adviseren. Mocht er iets met jou gebeuren dan verliest de consulente zijn/haar licentie.Zijn er meer mensen dit tegen gekomen?

Ik ben nu 7 weken bezig en 15.6 kilo afgevallen, YESSS
@rebeccabloomwood..

Ik ben zelf wel juist ingelicht door mijn consulent!

Als je langer dan 3 weken niet eet komen je darmen in slaapstand en dat heeft zeker consequenties. Ook wat betreft hoe jouw lichaam in de toekomst gaat reageren op eten (alles vasthouden!)

Om de 3 weken is miss uiteindelijk wel zwaarder en je valt minder snel af..

Maar zeker gezonder en (klinkt miss stom) je leert jezelf bewuster om te gaan met eten en dat is wat we uiteindelijk allemaal nodig hebben (anders zaten we niet aan de shakes nu..)

Uiteindelijk blijft het je eigen keus, maar ik weet dat mijn consulent het echt afraad om er meer weken tussen te hebben

(misschien wel omdat ze dan haar licentie kan verliezen, maar ik heb daar verder niks over gehoord)

Verder wil ik echt verder!! Ik was 6 weken bezig en er was bijna 15 kg af!.. Mijn penicilline is eindelijk 'aangeslagen' en ik kan sinds 2 dagen weer eten! En na 5 dagen helemaal niks te kunnen eten heb ik dat ook gedaan, voel me weer redelijk opgeknapt.. Maar helaas ook in 2 dagen, 2 kg erbij! (die kapsalon was heerlijk, maar ik had m ook net zo goed gelijk op mn heupen kunnen plakken)

Ik moet nog zeker een week wachten voordat ik weer aan de shakes mag!

De bedoeling is dat ik de komende week probeer zo min mogelijk koolhydraten te eten en licht verteerbare dingen.. Lastig!!

Mensen nog tips hoe ik mezelf kan disciplineren??!!
Goedemorgen allemaal,

Ik ben vandaag begonnen met Cambridge 500. Ik weeg 91 kilo en ben 1,77. Ik wil graag rond de 75 kilo uit komen, maar het gaat me vooral om mijn zelfbeeld. Dus als ik bij 80 kilo tevreden ben met mezelf is het ook goed.

Ik heb afgelopen donderdag een intake gehad, mijn consulente heeft me geadviseerd de eerste paar dagen shakes te delen. Dus ik heb vanmorgen om 5.45 uur de eerste helft genomen en denk rond 9.30 uur de tweede helft te nemen. Moet wel zeggen dat ik een beetje een 'hol' gevoel ik m'n maag heb, maar gewoon doorzetten.

Ik schrijf de komende tijd graag met jullie mee! Want vind het best spannend allemaal...
Rebeccabloomwood dat is wel opmerkelijk. Ik weet niet hoe het zit met de licensies. Mijn consulent heeft aangegeven tussen week 3 en week 6 een eetweek in te lassen. Ik ga morgen als het goed is de mijne beginnen na 3,5 week.

Engeltjy fijn dat je aan de betere hand bent meid! Je kan die 2 kg van die 2 dagen er zo weer af drinken als je weer aan de shakes mag. Ik heb er vertrouwen in dat je dat gaat lukken :-) Probeer eens recepten van Yvonne Lemmers' Grip op Koolhydraten. Ben best fan van haar standpunten en methode, mede doordat het voor mij goed werkte om op gewicht te blijven en toch te eten. Discipline-tips heb ik niet echt, wil ze ook graag haha. Je doel voor ogen blijven houden maar... Aan mijn darmen merk ik overigens ook dat de eetweek móet. Zie meer onderaan dit bericht

Musica leuk dat je ook meeschrijft! Ik ben dan al 25 dagen bezig, hier ben ik nog een beginner. Je doel kun je altijd bijstellen, als je maar tevreden bent inderdaad. Het geeft wel een kick om zoveel af te vallen dus misschien dat je het niet te moeilijk vind om door te gaan tot 75 kilo. Veel succes, de eerste paar dagen schijnen het pittigst te zijn. Zelf geen enkel probleem mee gehad omdat ik al koolhydraatarm at. De omschakeling was niet zo groot.

Gisteren wapiti darmkuur complex ofzoiets gekocht. Er stond op dat ik 1 tot 2 dragees met lauw water voor het slapen moest nemen. Ik dacht "ah joh neem er gelijk maar 2". Krampen vanochtend, krampen.. niet normaal! Ik heb zelden buikkramp laat staan zo erg! Aangezien mijn darmen amper inhoud hebben kon ik wel op de wc zitten maar was dit in de eerste instantie doelloos. Uiteindelijk met heel veel pijn en moeite kwam mijn ontlasting eruit met veel bloed en pijn. Ik lig nu met een warme kruik in bed met sterrenmunt thee (venkel schijnt goed te zijn) en heb luieruitslag-zalf van mijn nichtje gepakt. NOOIT meer die darmtabletten! Sorry hoor, voor het vieze verhaal, hier kan ik het nou eenmaal lekker 'anoniem' mededelen. Ik ben benieuwd of jullie ook veel last gehad hebben van de darmen en ontlasting? Moet dus echt m'n eetweek houden denk ik zo, even m'n darmen laten werken.

Fijne dag allemaal, ga zo nog even proberen te slapen. Als het goed is belt mijn teamleidster mij straks op om te overleggen. Wil zsm weer gewoon werken dus vandaag de hele dag maar rust nemen.
Vanmorgen even op de weegschaal thuis, 88 kilo!

-32, nog 17 te gaan!

Hoe gaat het bij jullie?
Oh en Dees, ik heb ook gedoe met mijn stoelgang.

Wat ik doe en wat goed helpt is 1 keer per dag een grote op thee (500 ml) met 'natuurlijke stoelgang thee' van zonnatura nemen.

Werkt prima.
Dees, bedankt voor je vertrouwen:)

En ik ga zeker even googlen naar recepten van yvonne lemmers..

ben benieuwd.. mn antibioticakuur wordt verlengd met een week, omdat ik zo langzaam opknap. Pas volgende week woensdag weer verder met CB, dus ik kan zeker wat inspiratie gebruiken!!

voor mn stoelgang dronk ik om de dag een beetje lauw water met 1/2 tl groene poeder (wordt veel gebruikt tijdens de citroensapkuur).

Dit werkt voor mij perfect!

musica, succes de komende dagen! Ik vond ze vrij pittig, maar t word steeds makkelijker

Boogaanie..Jij blijft echt snel gaan, goed hoor!!
Booganie jij bent goed bezig zeg! Wat onwijs knap dat je al zoveel kilo's kwijt bent!! Moet een super goed gevoel zijn. Ook hele leuke reacties zeker? Want bij mij heb ik het idee dat sommige mensen het niet zien of er iets van zeggen omdat ze weten dat ik zo door het stof ga voor het verliezen van de kilo's De thee is een goede! Ik ben nu maar aan het bekijken wat anderen doen, die kuur gebruik ik nooit meer. Ik heb nu nog steeds buikkramp (met langere tussenpozen dan wel) en diarree. Voorlopig even niets haha.

Engeltjy ik kan morgen wel wat foto's uit de receptenboekjes van Grip op Koolhydraten maken en per e-mail naar je toezenden. Als je mij een emailtje stuurt op dees90.viva@gmail.com en me even laat weten wat voor soort recepten je zoekt. Het is erg veel met ei, kaas, monchou, gehakt en groenten in een soort quiches maar zonder bladerdeeg enzo :-) Ik vroor de quiches dan in zes stukken in en had dan bijvoorbeeld mijn lunch standaard klaar. At ook veel sla en gooide daar verschillende dingen doorheen. Komkommer, rauwe ui, paprika, tomaat, lichtgebakken spekjes, kipfiletreepjes, gerookte kip, tonijn op water, gerookte makreel (heel vet). Ik bakte ook wel eens een 'pannenkoek' als ontbijt van amandelmeel met ei en ongeklopte slagroom. Amandelmeel is een goede vervanger voor zelfrijzend bakmeel en heel veel lager in koolhydraten. Het smaakte alleen niet wat je denkt als je een pannenkoek eet, maar met kaneel en zoetstof was het echt wel lekker. Soms, als ik lui was, haalde ik de dure Atkins repen. Die dingen zijn echter onwijs chemisch bewerkt en dat wilde ik niet meer haha.

Ik heb na mijn shake van vanmiddag weer op de wc gezeten. Vanavond in zo licht mogelijke kleding naar mijn consulent. Ben zó benieuwd hoeveel er in 10 dagen af is..
Wat een positieve verhalen hier!

Echt bewonderingswaardig.

Ik kan zeggen dat mijn eerste dag er zo goed als opzit. Vanmorgen de bosvruchtenshake gehad, die vond ik prima te doen in tegenstelling tot de vanilleshake van vanmiddag. Brrr! Heb net de kip/champignonsoep op, lekker! Wat zijn jullie favo's?

En hebben jullie de eerste dagen de porties ook gedeeld?

Ik heb wel al de hele dag een honger-achtig gevoel, zelfs nu, net na de soep. Maar dat zal vast vanzelf minder worden...
anoniem_176529 wijzigde dit bericht op 25-03-2013 18:22
Reden: Spelfout
% gewijzigd
@Dees90, laat even weten hoeveel het is geworden! Vind het altijd leuk om met iedereen mee te lezen.

@musica89, Ik vind eigenlijk de chocolade het lekkerst maar die combineer ik ook wel eens met de banaan (soort banana royal) verder vind ik de vanille ook wel lekker. De chocola is trouwens ook lekker met een beetje speculaaskruiden!

Mijn consulente kwam met een nieuw boekje aan, daar staan hele goeie tips in wat je met de shake kan doen!

- Je kunt een shake ook met warm water aanmaken. Dit is lekker met bijvoorbeeld chocolade, vanille of cappuccino.

- Voeg eens een mespuntje Sunshine Orange drankmix toe aan de aardbeienshake. Zo maak je hem extra zoet. Of Summer berry door de vanille shake.

- Mix twee smaken voor een andere smaak door middel van twee halve zakjes met elkaar te vermengen. Dit is vooral lekker met banaan, chocolade, vanille en aardbei.

- Voeg een heel klein beetje chilipoeder toe aan de chocoladeshake voor een shake met een twist.

- Doe een vanille pak, 10 ijsklontjes en een theelepel sinaasappelaroma in de blender. Mix het geheel. Je krijgt een smoothie die naar cheescake smaakt!

- Doe ongeveer 1 zakje ijsblokjes in de blender. Voeg een klein beetje ijskoud water toe zodat de ijsblokjes beginnen te knisperen. Strooi daarover een zakje Cambridge shake naar keuze. Blend dit net zolang tot je een ice crushed smoothie hebt.

- Als variatie in de smaak van de shake kun je een druppeltje rum aroma of vanillearoma aan de shake toevoegen. Dit heeft een zeer verrassende smaak!

Weten jullie trouwens hoe het zit met vleesvervangers in de tussenweek? Welke je beter wel en niet kan nemen, of misschien liever helemaal niet?
Musica vanille lijkt me helemaal niets. Die heb ik bewust al nooit meegenomen. Bosvruchten vond ik wel oke, wat fruitig zoet. Ik ben meer van cappuccino en chocolade. Ik deelde de porties niet. Ik zie mezelf al klunzen met een zakje en dan een halve maaltijd missen ofzo. Bovendien at ik al koolhydraatvrij dus de overstap was klein. Top dat je je eerste dag afgerond hebt. Ik hoop dat het je tot nu toe meegevallen is! Welke smaken staan er morgen op het menu?

Donsvlinder dankje! Ik ben 2,3 kilo afgevallen dus stond op 70,9. Voor iemand met mijn dieet- én medische geschiedenis is 8,7 kilo in 25 dagen best een wonder. Ik had het niet durven hopen in ieder geval! Die tips zijn leuk he, ik had ze ook gekregen op een geprint A4tje. Het enige wat ik doe is de chocolade soms warmen, verder (nog) niets geprobeerd. Het boekje van de tussenweek ligt hier voor me, wat betreft vleesvervangers zie ik het volgende: Tahoe/tofu, tempé, valess, tivalli, quorn, hüttenkäse of ei. Ze raden dan wel ongepaneerde vleesvervangers aan ivm koolhydraten. Ik mag van mijn consulent 2 eieren ipv 1 nemen als ik een keer geen kip of witvis neem.

Dussssss JAJA meiden. Eindelijk mijn tussenweek morgen. Ik ben zo ontzettend gelukkig! Mijn resultaat (ik hoopte rond de 71 en zat er 100 gram onder) viel me niet tegen en het feit dat ik wat mag gaan eten maakt me zooo blij :-D Daarnaast ook erg blij met mn taille, die is van 77 al naar 71 in die 25 dagen tijd! Yes! Eindelijk heb ik ook een beetje een trots op mezelf gevoel, de laatste dagen waren vooral negatief en overleven. Nu ga ik er weer helemaal voor. Met Pasen kan ik dus een eigen schaaltje kipfilet met groenten klaarmaken en MEEDOEN MET STEENGRILLEN! Aaaaaaaah! Héél blije Dees hier

Slaap lekker allemaal!!
Donsvlinder Bedankt voor de leuke/lekkere tips. Heb de cappuccino vandaag warm gedronken. Prima te doen, alleen volgende keer iets dunner maken denk ik.

Dees90 Wat een goed nieuws! Heerlijk dat je wat mag gaan eten, wat zal dat goed smaken! Hoe is je eerste dag bevallen?

Mijn tweede dag was beter dan de eerste. Voelde me gisteren een beetje gammel, vandaag geen last van. Vind het water drinken geen probleem, maar dat vele plassen heb ik wel genoeg van. Haha. Heb het wel al sinds gisteravond koud. Koude handen, rillingen... Zelfs onder de douche kon ik het niet warm krijgen vanmorgen. Maar dat schijnt een goed teken te zijn las ik. Zo nog een laatste shake en dan weer klaar voor dag 3!
Musica ja is cappuccino warm ook lekker? Misschien maar eens proberen. De choco vind ik in ieder geval heerlijk warm. Eten was raar maar fijn! Zat heel gauw vol dus heel langzaam nog doorgegeten. Had kip en bloemkool maar aangemaakt met de soep vam cb als sausje en dat was heel machtig. Ga morgen mijn toetje toch maar na het sporten pas nemen want anders zit ik te vol om nog te bewegen. Het wordt morgen kabeljauw met witlof. Kijk er weer naar uit. Overdag: ontbijt halve chocoshake, tussendoor 3/4 peanut crunch reep, lunch andere helft van de chocoshake en nog 1/4 van de reep. Ben echt blij met de variatie. Jij volhouden he, je slaat je er tot nu toe echt netjes doorheen en ik verzeker je dat dat beloond wordt op de weegschaal! Wanneer moet je weer?
Dees90 Ja ik vond dat wel ok! Morgen eens koud proberen. Ik heb helemaal geen choco-shakes meegenomen. Zal ik morgen eens doen! Morgenmiddag een afspraak bij mijn consulente, ik ben benieuwd of er al resultaat is. Ben pas maandag begonnen, dus zal nog wel niet.

Klinkt lekker zeg, dat eten! Slim om met een soep een sausje te maken! Hoeveelste week van het dieet zit je nu in? Smakelijk vandaag!

Ik lees trouwens overal wel dat mensen eerst heel erg uit hun mond stinken wanneer ze net beginnen met cb, maar weten jullie of dit blijft? Ik vind het echt verschrikkelijk!
Ja de geur uit je mond blijft. Goed blijven poetsen en soms listerine gebruiken helpt wel iets.

Ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb hoor.

Ik vroeg me af hoevaak nemen jullie ongeveer het smaak water? Ik heb de laatste tijd dat water me tegen staat en neem dus nu 1 liter smaak water op een dag, heb geen idee of dit erg veel is of niet
@luipaard88, als ik thuis ben maak ik gewoon ook meteen een liter daarvan. Als ik de hele dag thuis zit dan drink ik er vaak wel 2 liter van. Dit doe ik al weken en ik val nog steeds goed af, weet niet of het slecht kan zijn verder maarja zolang ik maar aan minimaal 2,5 liter water zit. Er staat ook op de verpakking dat het maar 6 weken houdbaar is na openen. Ik heb zo'n potje 5 weken geleden gekocht en hij is nu eindelijk bijna op. Ik denk dat ik per week zo'n 7 liter smaakwater drink. Ik ben ook vrij zuinig met de poeder :p
Ooh oke. Ik neem het niet vaak ik heb nu al8,5 week al een potje en ben niet eens op de helft haha.

Maar de laatste week neem ik het meer.

En dat 6 weken houdbaar is trouwens onzin. Poeder vorm kan vaak jaren goed blijven. Ik zag het er van de week pas op staan haha. Toen ben ik het meteen gaan vragen.
Hallo dames, mag ik meeschrijven?

Ik ben wel een beetje jaloers op de geweldige resultaten die ik hier lees! Tsjongejonge.

Ik ben zelf nu zes weken bezig en 'maar' 8,6 kg afgevallen. Aardig wat natuurlijk, maar ik hoor om me heen vooral verhalen van tientallen kilo's in een twee maanden ofzo...

Nou ja, eraf is eraf en de uitdaging zit er vooral in om het er straks af te houden. Dat lijkt me nog het spannendst!

Ik weeg nu 65,2 kg bij de consulent, bij een lengte van 1.60 m.

Ik wilde tien tot vijftien kilo afvallen en ben benieuwd hoe ver ik zal komen met Cambridge!

Ik las hier een tip om een muffin te maken van de chocoladeshakes, maar dat is hier jammerlijk mislukt.

Ik neem de cappuchino altijd warm, vind 'm koud zelfs vies.

Ik las hier dat veel mensen last hebben van hun darmen. Nemen jullie dan niet de lactosevrije shakes? Die zijn toch beter dan (of heb ik dat verkeerd begrepen?)?

Zijn er hier ook mensen die al langer bezig zijn, een paar maanden ofzo? Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat......

Las ik nou dat volgens jullie de smaakjes voor in het water maar een paar weken goed zouden blijven? Nee toch? Wie krijgt dat nou op in zes weken...........?

Iedereen heel veel succes!
Ik ben sinds 13-02-2013 bezig, nu dus een week of 6. Ik ben inmiddels 10,7 kg. kwijt, van 73,3 naar 62,6. Ik ben 1.63 meter dus bij 66kg was mijn BMI eigenlijk weer goed. Volgens de consulente is 58 een ideaal gewicht bij mijn lengte, dus als ik bij 56 kg. ben ga ik afbouwen en opbouwen en eindig ik hopelijk bij 58!

Omdat ik nu erg veel ben gaan sporten en de shakes niet toereikend waren (duizelig tijdens het sporten) ben ik sinds vandaag geswitcht naar Cambridge 800. Dan mag ik s'avonds altijd lekker mee eten, dat vind ik erg fijn. Ik wil nog 6,6 kg kwijt dus met een week of 7 ben ik dan klaar. Het voordeel van de 800 is dat je meteen leert wat een goede uitgebalanceerde avondmaaltijd is. Voor mij is dat wel belangrijk, anders val ik weer terug in mijn oude gewoonten. De shakes schijnen romiger te zijn dus ik ben benieuwd. Wel minder keuze en ik was juist zo gek op de butterscotsch en toffee-walnoot en tomatensoep, die zitten niet in de 800. Heb vandaag 1 cb 800 product op, een appel aardbei reep. Die was heerlijk! En 2 cb500 producten, zodat mijn lichaam niet van slag raakt van de koolhydraten. Ik moet nu langzaam opbouwen.

Voor de stoelgang kan ik overigens net als Booganie de stoelgang thee van zonnatura aanraden. Daar zit wel senna in, dus goed de voorschriften volgen. Je mag hem niet langer dan x weken gebruiken.
eeeeehh Welkom! Ik ben ook nog maar net aan het schrijven. Knap dat je al zo'n tijd bezig bent. Ik heb nog niet zoveel gevarieerd met de shakes, ben pas met mijn 4e dag bezig. Hoeveel kilo wil je er nog af?

bonitaa Goed bezig!! Mooi resultaat. Mijn consulente zei juist dat je een meter van je lengte af moet halen en dat je dan op een goed gewicht zit. Grappig hoe iedereen daar anders over denkt. Succes met opbouwen!

Ik heb vanmiddag een afspraak bij mijn consulente. Spannend! Al verwacht ik niet dat ik op dag 4 al veel kwijt ben. ;) Nemen jullie de pap ook? Ik heb die nog niet meegenomen de laatste keer. Hoe vinden jullie 'm?
Gisteren weer langs geweest Resultaat is weer netjes!

WeekGewichtVerschilTotaalStart95,3--Week 191,6-3,7-3,7Week 289,9-1,7-5,4Week 387,7-2,2-7,6Week 486,2-1,5-9,1Week 584,7-1,5-10,6Week 683,1-1,6-12,2Week 781,6-1,5-13,7Week 880,3-1,3-15,0Week 978,9-1,4-16,4
Donsvlinder Wat goed! Zal een enorm fijn gevoel geven. Heb je een streefgewicht?

Ik had vandaag mijn eerste afspraak. Ik ben 1,6 kwijt. Best tevreden op dag 4! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven