Lever kleurige verf
zondag 24 maart 2013 om 20:34
Wij wilden een muurin de woonkamer bruin/grijs verven, beetje leverkleur. Zo gezegd zo gedaan, dus hop, bij de praxis staaltjes gehaald, nachtje (=weekje) over geslapen, en gister verf gehaald. Vanmiddag hebben we de muur geverfd, en ik schrok me rot toen de kwast de muur raakte: in de pot leek de kleur perfect, mar op de muur werd het een soort oudroze! Nu het is op gedroogd is het wel iets bijgetrokken, maar het is nog wel wat te roze naar mijn zin. Het is meer zand kleur ipv lever kleur, en ik vind het eigenlijk echt niet mooi. Mijn vriend vind het wel best, en ik ben al het klussen ook wel even zat (dit was de laatste klus), maar op termijn ga ik me er echt aan ergeren en ga ik er echt over heen verven.
Heeft iemand tips voor een verf die wel mooi leverkleurig is? Als je zoekt bij google op 'muur leverkleur', dan de tweede foto, zo'n kleur wil ik.
Heeft iemand tips voor een verf die wel mooi leverkleurig is? Als je zoekt bij google op 'muur leverkleur', dan de tweede foto, zo'n kleur wil ik.
zondag 24 maart 2013 om 21:17
quote:Nonovrouw schreef op 24 maart 2013 @ 20:58:
Ik vind jouw voorbeeld meer een soort bruin/grijs. Leverkleur heeft toch ook een soort donker oudroze kleur? Ik zou de kleur op zo'n staaltje uitkiezen en dan laten mengen, dan heb je de kleur die je bedoelt
Op het staaltje zag het er perfect uit, en de verf zelf ook, alleen op de muur was het totaal anders. We hebben het staaltje er nog naast gehouden, en lijkt echt niet op de kleur van het staaltje.
Boven hebben we de kleur 'klei' van histor op de muur (geloof ik), maar die vind ik echt te grijs. (Gelukkig kinderkamer, en hij vond het prachtig dus dat maakt verder niet uit).
De verf is inmiddels helemaal droog, dus lijkt me dat dit de uiteindelijke kleur is.
Ik vind jouw voorbeeld meer een soort bruin/grijs. Leverkleur heeft toch ook een soort donker oudroze kleur? Ik zou de kleur op zo'n staaltje uitkiezen en dan laten mengen, dan heb je de kleur die je bedoelt
Op het staaltje zag het er perfect uit, en de verf zelf ook, alleen op de muur was het totaal anders. We hebben het staaltje er nog naast gehouden, en lijkt echt niet op de kleur van het staaltje.
Boven hebben we de kleur 'klei' van histor op de muur (geloof ik), maar die vind ik echt te grijs. (Gelukkig kinderkamer, en hij vond het prachtig dus dat maakt verder niet uit).
De verf is inmiddels helemaal droog, dus lijkt me dat dit de uiteindelijke kleur is.
zondag 24 maart 2013 om 23:12
Als de kleur echt heel anders is dan de staal, en het is een mengverf, dan kan het zijn dat de verkeerde basis is gebruikt door de winkel. Bij mij werd off-white echt citroengeel door de verkeerde basis....! Je hebt blijkbaar een basis voor lichte kleuren en een voor donkere leerde ik destijds.
Ik zou een beetje op een stuk papier/behang oid smeren en dan terug naar de winkel met de staal, de potven het papier en om opheldering vragen. Als er inderdaad een fout is gemaakt dan een nieuwe correcte pot vragen en opnieuw verven. Sterkte!
Ik zou een beetje op een stuk papier/behang oid smeren en dan terug naar de winkel met de staal, de potven het papier en om opheldering vragen. Als er inderdaad een fout is gemaakt dan een nieuwe correcte pot vragen en opnieuw verven. Sterkte!