Laptop/notebook voor zoon

25-03-2013 12:38 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de verjaardag van mijn zoontje willen we een laptop aanschaffen.

Ik heb hier totaal geen verstand van...

Hij gaat aankomend schooljaar naar het voortgezet onderwijs en daarvoor is de pc die hij nu heeft veel te langzaam (oudje van opa en oma).

Waar moet ik op letten? Ik zie behalve laptops ook notebooks enzo, wat is het verschil en wat is beter?

Normaal gesproken krijgt hij nooit zulke dure cadeaus dus ik wil wel iets goeds.

Zoon wordt 12, is heel serieus (nog wel haha) in schoolwerk, doet wat spelletjes maar geen grote, zware spellen.

Budget rond de ¤ 500, 00.
Elke basic laptop van Asus is voldoende voor hem. Voor 500 euro kun je wel een laptop krijgen. Acer is af te raden ivm slechte service bij reparaties.
Ok dank je wel, dat ik beter geen Acer kan nemen dat had ik begrepen. Internet staat vol met minder positieve dingen...
Klopt, mijn man doet een ICT-opleiding, de deal die school gemaakt had was met Acer, dat levert nu heel wat drama op. Gelukkig heeft man een ander merk (samsung of asus).

Het maakt niet zoveel uit wat je koopt, zijn wensen zijn heel simpel. Een laptop en een notebook zijn trouwens hetzelfde.
Zelf heb ik een laptop van Aldi momenteel....Medion.

Daarvoor had ik een asus.

Met beide geen problemen.

Aldi heeft vaak aanbiedingen, maar als je zoiets wil kopen moet je voordat de Aldi open gaat voor de deur staan.
Oh ok....ben blond.... En een ultrabook is een stuk lichter? Ik wil iets waar hij even mee vooruit kan.

Ik ben zelf net werkeloos geworden en het kan er nu nog af...
Hier bij de Aldi zijn er meestal veel te weinig of niets..
Daarom is het verstandig om voor openingstijd voor de deur te staan....en ze zijn er wel hoor alleen worden ze gelijk apart gezet voor medewerkers, die ze weer voor familieleden kopen.

Ik weet dat b.v. in Almere er afgelopen week een actie was, alleen in Almere en mijn dochter heeft er een gekocht.

Misschien heb je dat wel in meerdere grote plaatsen waar een Aldi zit.
Een ultrabook is dunner en duurder dan een laptop. Ik zou zelf niet zo snel kiezen voor een laptop van de Aldi, omdat ik het liever koop bij een computerwinkel waar ze er zelf ook nog iets van weten.

Tip: kijk eens bij Mycom of Paradigit, die hebben aardig wat.

Mediamarkt had hier vorige week vooral net iets oudere modellen staan voor een te dure prijs. Die zijn vooral bezig met hele dure laptops en Appleproducten hier.
Dat kan...gelukkig heb ik een zoon die er veel verstand van heeft en ze komen heel goed uit de tests.

Hij adviseerde mij om een Medion te kopen.

De garantievoorwaarden zijn hetzelfde als in elke winkel hoor.
Ik heb een Sony Vaio voor net iets minder dan 500 euro, gekocht bij Dixons. Ik gebruik 'm vooral voor tekstverwerken, foto's bewerken en internetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ik zou eerder een tablet kopen voor een kind.

Als hij een laptop wil (notebook) zou ik op zijn wensen letten. Hij zal het zelf het beste weten; daar zou ik dan maar op vertrouwen.
it's a big club and you ain't in it
Ik zou zeker geen tablet kopen, dat vervangt geen computer voor schoolwerk, ook niet met een extern toetsenbord.
quote:powervrouw schreef op 25 maart 2013 @ 13:02:

Dat kan...gelukkig heb ik een zoon die er veel verstand van heeft en ze komen heel goed uit de tests.

Hij adviseerde mij om een Medion te kopen.

De garantievoorwaarden zijn hetzelfde als in elke winkel hoor.Medion is qua specificaties ook niet slecht hoor. Maar ik ken wat negatieve ervaringen met de reparatie van een Medion. Garantie hebben is een, onder garantie laten repareren twee...
quote:RionyRiony schreef op 25 maart 2013 @ 13:07:

ik zou eerder een tablet kopen voor een kind.Ja, en hoe denk je dan dat hij zn verslagen zal typen? Op een digitaal toetsenbord?
Je kunt wel een Asus Transformer kopen, van een ander merk zag ik laatst ook zo'n soort tablet/laptop-combi waar zelfs gewoon Windows op zat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
We hebben al een tablet (gekregen bij mijn studie) en die gebruikt hij ook maar meer voor een spelletje of FB. Vind het niet handig voor schoolwerk.

Aan hem overlaten doe ik niet, hij vindt het al prima als het sneller gaat dan de pc die hij nu heeft...

Ik ga nu even weg en daarna ga ik Googlen op Asus.
Mijn nichtje heeft een chromebook voor haar studie en is daar heel enthousiast over.

Hij weegt slechts 1,1 kg, is nog geen 1,78 cm dik en heeft een accu die meer dan 6,5 uur meegaat. Vanaf ¤ 299.

http://www.google.nl/intl/nl/chrome/dev ... tures.html

Laat je wel goed voorlichten - hij is alleen bruikbaar als er wifi in de buurt is omdat alle (de meeste?) applicaties in de cloud zitten
Tip: rond vaderdag zijn er vaak veel goede aanbiedingen.
Kijk eens op tweakers.net, daar kun je reviews vinden van verschillende laptops en ervaringen met webshops waar je ze kunt bestellen (kijk onder pricewatch). Ik heb een HP pavillion G7 en die bevalt prima, deze heeft wel een groot beeldscherm en dat is misschien wat te groot voor je zoon, maar kijk daar dus even. Ik heb 'm overigens online bij mediamarkt besteld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mijn dochter heeft een Compaq laptop gekregen toen ze 12 werd. Inmiddels functioneert hij alweer twee jaar zonder problemen. Zelf heb ik vorig jaar ook een Compaq gekocht. Gewoon bij de Mediamarkt en volgens mij was het zelfs het goedkoopste model. Allebei waren ze geen 400 euro. Volgens de verkoper daar kun je prima met een instapmodel uit de voeten mits je geen zware programma's draait of veel gamet e.d. Mijn dochter bewerkt vaak filmpjes en dat gaat ook prima op haar laptop.
Via consumentenbond kom je ook een aantal laptoptests tegen.

Daar kwam Samsung als beste koop voor die prijs uit.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 maart 2013 @ 13:07:

Ik zou zeker geen tablet kopen, dat vervangt geen computer voor schoolwerk, ook niet met een extern toetsenbord.Dit dus. En bij een laptop zou ik - als hij veel voor schoolwerk gebruikt gaat worden - toch ook een los toetsenbord + muis aanschaffen. Notebooks hebben volgens mij geen CD-ROM drive..weet niet hoe wenselijk dat is? En wat mankeert er aan een gewone desktop voor schoolwerk?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:Susan schreef op 25 maart 2013 @ 13:18:

Je kunt wel een Asus Transformer kopen, van een ander merk zag ik laatst ook zo'n soort tablet/laptop-combi waar zelfs gewoon Windows op zat.Ik zag er ook eentje ergens in een reclame, geen idee meer welk merk, maar die was ruim ¤ 1.000...
quote:paprikaatje schreef op 25 maart 2013 @ 13:23:

Mijn nichtje heeft een chromebook voor haar studie en is daar heel enthousiast over.

Hij weegt slechts 1,1 kg, is nog geen 1,78 cm dik en heeft een accu die meer dan 6,5 uur meegaat. Vanaf ¤ 299.

http://www.google.nl/intl/nl/chrome/dev ... tures.html

Laat je wel goed voorlichten - hij is alleen bruikbaar als er wifi in de buurt is omdat alle (de meeste?) applicaties in de cloud zittenDank je, ik neem 'm mee tijdens het Googlen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven