Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Overigens ook alweer een tijdje geleden 2 vintage rokken gekocht. Denk dat de roze met print vooral heel mooi zal staan bij mijn turquoise hakken.

Super leuke pumps van Guess! Ik zou ook nog wel graag een turkoise riem willen, lakleer ofzo...
ik zoek ook nog zo'n riem, maar ook nog een smaragdgroen vestje. Of een magenta - of allebei. En nog bruine veterpumps.
en die pumps waren met 75% korting haha. Al een jaar geleden oid gekocht.
vandaag bij de h&m een panterprintsjaal gekocht om bij mijn paarse winterjas te dragen, met dank aan jou FD.

( ik zag dat op een foto die van jouw blog kwam )

het ziet er echt mooi uit, bedankt voor de inspiratie !
20's dresses

Net zo'n mooie vintage fifties jurk gekocht... zilvergrijs, glanzend met knoopjes... Schitterend!
Ah leuk dat je geïnspireerd bent geraakt prinses! Vind ik heel leuk om te horen lief ook dat je het deelt!

Ben benieuwd ceci!

Ik ben moeeeee, heb elke keer zo weinig tijd om leuk te internetten i.v.m. overwerken etc.. Ben wel toe aan lekker weer, heb wat energie nodig.

Wel heel veel zin in de crash course! Ben benieuwd of je het leuk gaat vinden ceci, en niet alles al weet ;) het word in ieder geval een gezellige avond! Als je items hebt waarvan je styling tips wilt kan je die ook meenemen, lijkt me leuk!
ere wie ere toekomt, FD.

jammer dat ik niet naar die crash course kom, misschien een andere keer, ben wel heel benieuwd, ik koop nu alleen op gevoel en een klein beetje kennis, meer kennis is altijd goed.

gisteren deze beauty gekocht, een gouden hanger, niet-vintage maar wel klassiek:

de stenen zijn zwart en heel mooi gefacetteerd, in het midden zit een parel.

heel blij mee !

*gaat nu weer in niet-shop modus*
Bij Zipper gister ook nog een schattig bloemenjurkje gekocht, die heb ik nu aan. Foto's volgen later.
Tadááá.... meer op de blog.

Cute bloemenjurkje

50s dress

die jurken zijn zo cute... die met de bloemetjes zou ik ook wel willen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Heb de bloemenjurk nu aan... Vandaag een lief paars vestje met korte mouwen erbij gevonden.

En een 40s secretary dress.
Ik heb echt een super toffe dag gehad in de kringloop in Naarden. Er komt een stukje over! Hele toffe spullen gevonden. Een cognag dokterstas..... en dan in de tas zit een tas-organizer wat dus exact is wat iemand als ik nodig heeft om niet een uur naar een pen te hoeven zoeken hahaha.

Mooie dresses Ceci... zie fifties dress is goooorgeous!
Jaaaa.... dat was liefde op het 1e gezicht.

Vandaag ook goed geslaagd. Mooie 40s secretary dress gevonden en nog 2 andere jurken Plus een mooi vestje.

Dokterstassen zijn ook mooi, wil er nog steeds 1. Helaas zijn degenen die ik altijd vind zo klein en ik ben zo iemand die haar hele hebben en houwen meesjouwt- al moet ik natuurlijk ook naar de universiteit m'n boeken en laptop meenemen.
Ceci: Die 50s jurk is echt geweldig met die plooitjes en kleine knoopjes!

Even een vraagje: Wat doen jullie met kleding waar een gaatje of sleetse plek in zit (op een opvallende plek) of verkleurde plekken?

Ik heb een aantal mooie dingen hangen waarvan ik het zonde vindt om ze weg te gooien maar dragen doe ik ze ook niet
Dank je Audrey! Ben er ook erg blij mee.

Gaatjes laat ik repareren. Verkleurde plekken... mja, dan gaat het gewoon weg. Evt kun je ze misschien verven?
quote:fiftiesdarling schreef op 23 maart 2013 @ 17:39:

Ik heb echt een super toffe dag gehad in de kringloop in Naarden. Er komt een stukje over! Hele toffe spullen gevonden. Een cognag dokterstas..... en dan in de tas zit een tas-organizer wat dus exact is wat iemand als ik nodig heeft om niet een uur naar een pen te hoeven zoeken hahaha.

Mooie dresses Ceci... zie fifties dress is goooorgeous!

daar moet ik binnenkort echt weer eens heen...

ik vind het qua kleding en accesoires alleen altijd lastig, zie door de bomen het bos niet meer zeg maar
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Als je gaat lollypop, geef dan even een gil. Wil wel mee.
@Ceci is goed... straks toch doordeweeks tijd zat, dus moet dan wel lukken
Ha, je bent niet de enige.
En FD, heb je al iemand blij gemaakt met je speciale give away actie? (ik schreef hier eerst onder een andere nick).
Ik heb twee dames gemailed was wel lastig kiezen, maar gun deze twee genomineerden de pakketjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven