wanneer eet iemand ongezond?
woensdag 27 maart 2013 om 15:40
Ik heb klasgenoten die echt letterlijk elke dag chips eten op school en iemand met overgewicht die elke dag een nieuwe zak snoep redband eet.
Dit vind ik echt heel erg ongezond.
Ik vind drie keer per week iets lekkers 's avonds al ongezond.
Of elke keer een koek bij de koffie.
Wanneer is iemand echt ongezond bezig?
En 6 boterhammen per dag vind ik trouwens ook wel erg veel
woensdag 27 maart 2013 om 15:57
Ik vind het anders wel erg jammer dat ik als puber te vaak chips, mars en frites heb gegeten.
Had op die leeftijd graag leren koken net als mijn zus die vaak met gezonde lekkere hapjes thuis kwam. Die waren wel verantwoord.
En inderdaad. Als je veel beweegt dan verbruik je veel meer en smaakt het ook nog eens extra lekker. Geen zin om dan meer dan normaal te eten.
EDIT: Heb collega's die echt hyperactief worden van het teveel aan suiker. Dan ga ik altijd even op het toilet zitten tot hun bloedsuikerspeigel weer een beetje op normaal niveau zit.
Had op die leeftijd graag leren koken net als mijn zus die vaak met gezonde lekkere hapjes thuis kwam. Die waren wel verantwoord.
En inderdaad. Als je veel beweegt dan verbruik je veel meer en smaakt het ook nog eens extra lekker. Geen zin om dan meer dan normaal te eten.
EDIT: Heb collega's die echt hyperactief worden van het teveel aan suiker. Dan ga ik altijd even op het toilet zitten tot hun bloedsuikerspeigel weer een beetje op normaal niveau zit.
woensdag 27 maart 2013 om 16:04
Ik vind dat lastig, de ene persoon eet elke middag twee gevulde koeken, zet om zes uur de frituur aan en eet bij het eten nog eens een zak chips, de ander eet niet eens een plak kaas op haar rijstwafel want 'kaas is zo'n dikmaker'. Het eerste vind ik ongezond, het tweede ronduit overdreven, maar er zit natuurlijk nog heel veel tussen en geen idee waar de grens ligt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 27 maart 2013 om 16:09
Misschien ben ik truttig, maar ik vind chips en snoep idd meer iets voor na schooltijd, áls je het al neemt.
Op school gewoon boterhammen en fruit en dan evt s avonds een handje chips of een snoepje.
Als ik zelf vroeg op de dag al begin met zoete/vette troep, ga ik daarna zéker niet meer netjes brood e.d. eten, dan blijf ik zin hebben in rommel.
Op school gewoon boterhammen en fruit en dan evt s avonds een handje chips of een snoepje.
Als ik zelf vroeg op de dag al begin met zoete/vette troep, ga ik daarna zéker niet meer netjes brood e.d. eten, dan blijf ik zin hebben in rommel.
woensdag 27 maart 2013 om 16:29
quote:desyyyy schreef op 27 maart 2013 @ 15:40:
Ik heb klasgenoten die echt letterlijk elke dag chips eten op school en iemand met overgewicht die elke dag een nieuwe zak snoep redband eet.
die boterhammen zijn juist goed! (uiteraard niet met bergen hagelslag) daar zitten de vitaminen, mineralen en vezels in.
als je die juist te weinig eet ga je grijpen naar ongezonde dingen.
verder is het niet zo moeilijk te bepalen wat ongezond is.
alles waar te voor staat..... 1 koekie of af en toe wat chippies, dat is echt niet ongezond hoor.
ongezond eten bestaat overigens niet echt, het gaat om de hoeveelheden.
die boterhammen zijn juist goed! (uiteraard niet met bergen hagelslag) daar zitten de vitaminen, mineralen en vezels in.
als je die juist te weinig eet ga je grijpen naar ongezonde dingen.
verder is het niet zo moeilijk te bepalen wat ongezond is.
alles waar te voor staat..... 1 koekie of af en toe wat chippies, dat is echt niet ongezond hoor.
ongezond eten bestaat overigens niet echt, het gaat om de hoeveelheden.