wanneer eet iemand ongezond?

27-03-2013 15:40 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb klasgenoten die echt letterlijk elke dag chips eten op school en iemand met overgewicht die elke dag een nieuwe zak snoep redband eet.

Dit vind ik echt heel erg ongezond.

Ik vind drie keer per week iets lekkers 's avonds al ongezond.

Of elke keer een koek bij de koffie.

Wanneer is iemand echt ongezond bezig?

En 6 boterhammen per dag vind ik trouwens ook wel erg veel
Zes boterhammen veel? Ligt er aan hoeveel je beweegt, wat je op die boterhammen doet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Meid, wat vind jij toch veel.
Ik vind het woord 'ongezond' enorm gedevalueerd.
Je druk maken is ook ongezond
Wees blij dat jij dus een gezond gewicht hebt, jezelf neit te buiten gaat aan koek en snoep en chips.

Sport je ook? Heb je conditie?
En wat eet jij dan?
Ik denk dat het jouw klasgenoten weinig interesseert wat jij van hun eetgewoonten vindt. En terecht.
Ongezond eten is het als iemand te veel of te weinig van iets binnenkrijgt: te veel zout, te weinig vitamines, etc.

Check de schijf van vijf, zou ik zeggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
als jij je nou niet meer druk maakt om hun eten en zij niet meer om jouw sexleven. Heeft iedereen het een stuk rustiger
En jij bent roomser dan de paus? Zou me niet zo druk maken om anderen, daar word je zuur van...
Ik vind het anders wel erg jammer dat ik als puber te vaak chips, mars en frites heb gegeten.

Had op die leeftijd graag leren koken net als mijn zus die vaak met gezonde lekkere hapjes thuis kwam. Die waren wel verantwoord.

En inderdaad. Als je veel beweegt dan verbruik je veel meer en smaakt het ook nog eens extra lekker. Geen zin om dan meer dan normaal te eten.

EDIT: Heb collega's die echt hyperactief worden van het teveel aan suiker. Dan ga ik altijd even op het toilet zitten tot hun bloedsuikerspeigel weer een beetje op normaal niveau zit.
Toen ik noch een pubert was, at ik half brood per dag. Maar ja ik sportte 5-6 keer per week.
En vind jij ook zoveel van jezelf?
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten. Soms denk ik wel eens aah ik heb ook trek in iets lekkers!! Maar doe ik het niet, maar verder maak ik me daar echt niet druk om.
Ik vind dat lastig, de ene persoon eet elke middag twee gevulde koeken, zet om zes uur de frituur aan en eet bij het eten nog eens een zak chips, de ander eet niet eens een plak kaas op haar rijstwafel want 'kaas is zo'n dikmaker'. Het eerste vind ik ongezond, het tweede ronduit overdreven, maar er zit natuurlijk nog heel veel tussen en geen idee waar de grens ligt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jamie Oliver heeft van die projecten gedaan over wat gezond is voor scholen. Heeft ook les gegeven aan de kinderen zodat ze weten wat wel/niet gezond is.
Misschien ben ik truttig, maar ik vind chips en snoep idd meer iets voor na schooltijd, áls je het al neemt.

Op school gewoon boterhammen en fruit en dan evt s avonds een handje chips of een snoepje.

Als ik zelf vroeg op de dag al begin met zoete/vette troep, ga ik daarna zéker niet meer netjes brood e.d. eten, dan blijf ik zin hebben in rommel.
quote:zoembaya schreef op 27 maart 2013 @ 15:43:

Meid, wat vind jij toch veel.Hahaha :D
6 boterhammen per dag vind ik niet veel..
desy GA IETS NUTTIGS DOEN zucht..
quote:desyyyy schreef op 27 maart 2013 @ 15:40:

Ik heb klasgenoten die echt letterlijk elke dag chips eten op school en iemand met overgewicht die elke dag een nieuwe zak snoep redband eet.

Dit vind ik echt heel erg ongezond.

Ik vind drie keer per week iets lekkers 's avonds al ongezond.

Of elke keer een koek bij de koffie.

Wanneer is iemand echt ongezond bezig?

En 6 boterhammen per dag vind ik trouwens ook wel erg veel

die boterhammen zijn juist goed! (uiteraard niet met bergen hagelslag) daar zitten de vitaminen, mineralen en vezels in.

als je die juist te weinig eet ga je grijpen naar ongezonde dingen.

verder is het niet zo moeilijk te bepalen wat ongezond is.

alles waar te voor staat..... 1 koekie of af en toe wat chippies, dat is echt niet ongezond hoor.

ongezond eten bestaat overigens niet echt, het gaat om de hoeveelheden.
als je uitsluitend dropkogels eet en whiskey drinkt. Je kan veel compenseren met multivitaminepreparaten, maar je hebt beslist een bepaalde hoeveelheid goede kwaliteit eiwitten nodig.
it's a big club and you ain't in it
ook drugs brengen ernstige schade toe aan je organen
it's a big club and you ain't in it
quote:RionyRiony schreef op 27 maart 2013 @ 17:13:

ook drugs brengen ernstige schade toe aan je organenDus jij doet maar geen moeite meer om gezond te eten omdat de drugs die je gebruikt je organen al verpest hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven