Bizarre nieuwsberichten

26-03-2013 23:05 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms lees ik van die berichten in de media waarvan ik alleen maar kan denken WTF?! Berichten die zo bizar, vreemd of bijzonder zijn dat je het bijna niet gelooft. Herkenbaar? Deel ze hier.

Ik trap af.

Baasjes zitten 15 maanden op kat

PURMEREND - De Dierenambulance Purmerend heeft in een bankstel het gemummificeerde kadaver van een kat aangetroffen. ,,De eigenaren waren ‘m al vijftien maanden kwijt’’, zegt Pim Langereis van de dierenambulance. ,,Ze gingen er vanuit dat het dier ergens door het ijs was gezakt.’’

Het gezin is bezig met een verhuizing en trof tijdens de voorbereidingen ‘iets’ aan in hun bankstel. Toen waren er al bange vermoedens, zekerheid kregen ze nadat een medewerker van de dierenambulance het mes onderin de bank zette. Langereis: ,,Bij het weerzien van haar huisdier, begon de eigenaresse te huilen.’’

De kat was door een opening in de bekleding in het bankstel geklommen. ,,Hoe het kan dat ze daar niets van hebben gemerkt, weet ik niet’’, zegt Langereis. ,,Na verloop van tijd zou je zeggen, dat ruik je toch? Maar er lopen nog vier katten rond. Ze dachten dat die daar hun behoefte hadden gedaan.’’
.
In de Volkskrant stond het verhaal net iets anders:

Een gezin in Purmerend heeft 15 maanden op het kadaver van zijn vermiste kat Blacky gezeten. Het dier bleek te zijn overleden nadat het klem was komen te zitten in de vering aan de onderzijde van het bankstel in de woonkamer.

Wij hebben in onze loopbaan al heel wat meegemaakt, maar het blijkt altijd nog extremer te kunnen.

Dierenambulance Purmerend

Dat schrijft de Dierenambulance Purmerend op zijn website. De gemummificeerde kat werd vrijdag teruggevonden toen het gezin aan het verhuizen was.

Aanvankelijk werd aangenomen dat het in december 2011 verdwenen huisdier door het ijs was gezakt en verdronken. Van de doordringende stank nabij het bankstel werd aangenomen dat die ontstond doordat andere katten in huis er hadden geplast. De donkere vlek die daarvan het gevolg leek, werd keer op keer gereinigd.

Medewerkers van de gealarmeerde Dierenambulance melden dat de gezinsleden 'erg aangedaan en verdrietig' waren bij het ontdekken van de stoffelijke resten. 'Wij hebben in onze loopbaan al heel wat meegemaakt', aldus de ambulancedienst op zijn website, 'maar het blijkt altijd nog extremer te kunnen.'
Zeg maar Spijker.
En het andere is....? Dat ze ontdaan waren?
De donkere plek werd keer op keer gereinigd... Ieuuuuw.
Ga in therapie!
quote:jippie55 schreef op 27 maart 2013 @ 01:08:

En het andere is....? Dat ze ontdaan waren? Ik zit ook maar te zoeken naar de verschillen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Spijker, het verhaal dat ik geplaatst heb komt uit het Haarlems Dagblad.

Volgens mij komt het op hetzelfde neer, behalve de ontbrekende informatie over dat de kat blijkbaar klem heeft gezeten in de vering van de bank. Wat het nog vreemder maakt eigenlijk, want ik neem aan dat een kat die klem zit miauwt.

En gelukkig maar eigenlijk dat de diverse media verschillend schrijft, anders hoefden we nog maar één nieuwssite of krant te lezen, best saai

Dubiootje, ik word ook onpasselijk van de tekst dat de donkere plek keer op keer gereinigd is Ik blijf erbij dat noch urine noch ontlasting naar ontbinding ruikt stinkt en kan me niet voorstellen dat je het verschil niet ruikt.

Bah bah bah, arme kat, en vreemde mensen ook vind ik.... als je katten het hele bankstel onder hebben gezeken en de stank ondragelijk is, lijkt mij toch dat je een nieuwe koopt of maatregelen neemt zodat de katten niet meer overal hun ontlasting laten lopen?

Het idee alleen al dat je op een bank gaat zitten die ondergezeken is, gatver. Kan je nog zo goed schoonmaken, maar die lucht is echt lastig weg te krijgen.

Maar gelukkig heb ik er geen ervaring mee en doen mijn katten gewoon hun ding op de kattenbak
.
Achgos! Wel gek dat het beest niet heeft gemauwd! Misschien al gestikt voordat iemand hem hoorde? Ze zullen wel de dierenbescherming hebben gebeld omdat ze ineens dachten 'o shit het zal toch niet...' En toen zelf niet durven openmaken. Dat kan ik wel begrijpen trouwens. Al is het nog steeds wel een beetje raar om de dierenambulance dan daarvoor maar te bellen.

Ik denk dat de kat in het reismandje is achtergelaten omdat je dan wel weet dat iemand hem vindt, itt buiten loslaten. Als je geen geld wilt betalen voor een asiel maar je wilt wel dat het beest wordt opgevangen tja dan kan dat zo.

Mijn manier zou het niet zijn hoor, laat dat duidelijk zijn!
quote:yellowlove2punt0 schreef op 26 maart 2013 @ 23:34:

Ja maar ik denk dat die stank na een paar weken al weer weggaat. Als het lijkje genoeg ontbonden is zeg maar....En die honderden larven en vliegen in huis doen geen belletje rinkelen?
quote:geve schreef op 27 maart 2013 @ 14:13:

[...]

En die honderden larven en vliegen in huis doen geen belletje rinkelen? er moeten daar duizenden bellen zijn afgegaan, dus naast hun probleem met hun reuk zijn ze vast ook doof en blind
.
Oh sorry voor de onduidelijkheid. Ik dacht dat hier onduidelijkheid was over die 'ontlasting van andere katten' en in dit artikel stond dus dat er kennelijk steeds een plek in de bank kwam, die ze dan steeds weer schoonmaakten.

Verder geen commentaar ofzo.

Op de site van de GooienEemlander stond er overigens een foto van de dode kat bij het artikel, dat had van mij dan echt weer niet gehoeven...
Zeg maar Spijker.
Wat mij betreft geen probleem hoor Spijker, ik denk dat je verkeerd begrepen werd

Op de site van het HD stond ook een foto van een dode kat (inderdaad naar om te zien...) maar dit was denk ik niet de kat van de mensen waar het in het artikel over ging omdat die kat was gemummificeerd volgens het artikel. Hadden ze die foto wel geplaatst bij GE?
.
Op de site van het regionale nieuws was door de eigenaar een bericht geplaatst dat dit verhaal zo niet klopt en niet juist is. Helaas zegt ze er niet bij hoe het wel is gegaan. Dit schrijft ze op dichtbij.nl regio waterland: http://www.dichtbij.nl/wa ... -maanden-op-dode-kat.aspx

Ik wil even reageren, ik heb geen idee waar jullie dit verhaal vandaan hebben!??

Maar het klopt van geen kant, ik en mijn vader zijn de eigenaar van de betrefende kat. En ik moet zeggen dat het verhaal een flinke draai heb gekregen. En vind het erg jammer dat ik dit op deze manier terug moet lezen op facebook en op dichtbij.nl
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 maart 2013 @ 23:36:

[...]

Echt vergeten ala (niet voor mij persoonlijk maar zeg...) maar op het filmpje hoor je dat de eigenaar zich al dagen niet hebben gemeld.

Je vergeet niet je kat in een reismandje en dat je die een week lang vergeet, dat gaat er bij mij niet in. (of zou het net zo zijn dat je wel eens de pil vergeet voor een week )Bij mij ook niet volgens mij wilde die persoon gewoon van die kat af. Net zoals ze een hond vastbinden aan een boom zo'n beest heeft zichzelf echt niet zelf aan een boom vastgebonden.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Verkeerd begrepen.
.
Zeker interessant! Ben erg benieuwd hoe deze miscommunicatie volgens de eigenaar is ontstaan!
quote:Spijk-er schreef op 27 maart 2013 @ 15:48:

Op de site van de GooienEemlander stond er overigens een foto van de dode kat bij het artikel, dat had van mij dan echt weer niet gehoeven...Nou, zó erg ziet die kat (of het 'm nou is of niet) er niet uit hoor...
quote:jo1980 schreef op 27 maart 2013 @ 17:04:

Zeker interessant! Ben erg benieuwd hoe deze miscommunicatie volgens de eigenaar is ontstaan!

Jo, ik raakte in de war van je bericht dacht eruit te begrijpen dat jij en je vader eigenaar waren van de kat.

Maar de eigenaar zegt dus eigenlijk dat de man van de dierenambulance gewoon het hele verhaal een draai heeft gegeven? Dat geloof ik eigenlijk niet. Daar heeft hij toch geen belang bij?

Jammer inderdaad dat ze er niet bijgeschreven heeft hoe het juiste verhaal volgens haar dan wel in elkaar steekt, maar wie weet horen we het nog eens.
.
Wat triest zeg van die katten.

Ik heb wel een vrolijker/schattiger nieuwsbericht van vruuuger. Heb het ooit 's ochtends op rtl nieuws gezien, maar kan het daar niet terug vinden. Wel in een belgische krant:

http://www.gva.be/nieuws/ ... te-trouwen-in-afrika.aspx
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:Truffelmaffia schreef op 27 maart 2013 @ 17:25:

[...]

Nou, zó erg ziet die kat (of het 'm nou is of niet) er niet uit hoor...

Ik heb de foto gezien (is dezelfde als op de site van het HD trouwens). Het is een dode kat en persoonlijk vind ik dat ook echt geen prettig gezicht hoor.

Maar een gemummificeerde kat ziet er anders uit denk ik (heb ik gelukkig nog nooit gezien, wel een gemummificeerde muis en dat is gewoon een uitgedroogd lijkje, alleen het vel nog eigenlijk).
.
quote:DidiRidi schreef op 27 maart 2013 @ 17:32:

Wat triest zeg van die katten.

Ik heb wel een vrolijker/schattiger nieuwsbericht van vruuuger. Heb het ooit 's ochtends op rtl nieuws gezien, maar kan het daar niet terug vinden. Wel in een belgische krant:

http://www.gva.be/nieuws/ ... te-trouwen-in-afrika.aspx

Oww, wat schattig!

Leuke link DidiRidi, zeker omdat dit topic natuurlijk echt niet alleen over kattenberichten hoeft te gaan maar gewoon over de dingen die je leest in de media die je verbazen, op wat voor manier dan ook.
.
Ik herinner me van jaren geleden een verhaal van een koe die uit een vliegtuig viel, dwars door een Japanse vissersboot die vervolgens zonk. De crew die uit zee werd gevist en met deze reden voor hun gezonken schip kwam werd niet geloofd dus ze werden met zijn allen gearresteerd. Heeft toenertijd alle kranten gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven