Werk & Studie alle pijlers

verlofdagen

27-03-2013 19:16 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort loopt mijn contract af. Het wordt niet meer verlengd. Nu heb ik nog een aantal verlofdagen die ik zou willen opnemen zodat ik eerder weg kan. Ik heb dit aan mijn manager gevraagd of ik deze op kan nemen. Hij geeft daar geen toestemming voor. Ik kan mijn dagen wel opmaken, maar dan eerder, en niet de laatste weken voor mijn contract afloopt. Ik baal er best van. Kan ik hier nog iets aan doen? Of ben ik min of meer 'gedwongen' om tot de laatste dag te blijven werken?
Ja, kan. Bij mij gaan vrije dagen ook in overleg...
Verlof is altijd in overleg met een manager, en die kan in het kader van bedrijfsbelang jou inderdaad dit opleggen.
Ik zou ze uit laten betalen: na dit contract heb je misschien niet direct iets anders en dus toch al vrij.
dat is eigenlijk mijn punt. Er bestaat een kansje dat ik wel meteen ergens anders kan beginnen. Ik heb al bijna een jaar geen vakantie meer gehad, dus ik zou het wel fijn vinden als ik tussen 2 banen vrij zou zijn. (als het iets wordt met die andere baan dan)

Als dit niet zo zou zijn dan liet ik die dagen ook gewoon uitbetalen.
Als die andere baan wat wordt, kun je daar toch gewoon 'n maand later beginnen? Anders heb je voorlopig helemaal geen vakantie meer.
Bij die andere baan gaven ze al aan of je eventueel ook eerder zou kunnen beginnen dan de datum die ik had aangegeven. Dus ik denk dat later beginnen daar ook lastig wordt.
Joh in zon geval ... heel zwak van mij misschien en niet netjes..

Maar ik zou vakantie opnemen voor die tijd en je daarna gewoon ziek melden.. Wil hij niet links om.. jammer dan dan doe je t gewoon zelf.. Wat heb je te verliezen ? niets..want je gaat er toch weg..
quote:Zespri79 schreef op 27 maart 2013 @ 19:53:

Maar ik zou vakantie opnemen voor die tijd en je daarna gewoon ziek melden.. Wil hij niet links om.. jammer dan dan doe je t gewoon zelf.. Wat heb je te verliezen ? niets..want je gaat er toch weg..

Is inderdaad echt niet netjes, zou ik nooit doen.

Schandalig dat mensen zo kunnen en durven denken.
Heb je gevraagd waarom je niet in je laatste weken vrij kan krijgen? Moet je iemand inwerken? Moet er werk af?

Misschien kan je in een goed gesprek toch nog iets gelijk krijgen, een paar dagen wanneer hij het wil, en een paar dagen wanneer jij het wil.

Bedenk ook, de komende weken komen er een hoop korte weken aan. Dit weekend al een lang weekend, veel bedrijven zijn ook de dag voor koninginnedag vrij, de dag na hemelvaart.
Je leidinggevende geeft aan dat je de dagen wél kan opmaken, maar niet in die laatste weken. Waarom ga je dan niet nu op vakantie (of een tijd die je in overleg vaststelt)? Gaat het je om de vakantie, of perse de tijd tussen de 2 banen?

Maar ik zou vakantie opnemen voor die tijd en je daarna gewoon ziek melden.. Wil hij niet links om.. jammer dan dan doe je t gewoon zelf.. Wat heb je te verliezen ? niets..want je gaat er toch weg..Wat een onprofessioneel en kinderachtig gedrag.
Is het een mogelijkheid om de dagen gewoon uit te laten betalen en dat je met je nieuwe werkgever afspreekt dat je deze bij hun onbetaald opneemt?
Dat ik niet eerder weg zou kunnen heeft te maken dat er die periode geen vervanging is als ik er niet zou zijn.

Dat ik het liefst even vrij zou willen zijn heeft te maken met erg snelle overstap van ene naar andere baan (1 dag later) en dat ik al ongeveer 1 jaar geen vakantie meer heb gehad.

Het is ook nog niet zeker dat ik die andere ben krijg. Alles is nog onzeker. Ik dacht, ik ga alvast informeren naar het opnemen van verlof. Nu kan dat niet en baal ik er toch wel van.

Maar ik zou vakantie opnemen voor die tijd en je daarna gewoon ziek melden.. Wil hij niet links om.. jammer dan dan doe je t gewoon zelf.. Wat heb je te verliezen ? niets..want je gaat er toch weg..Heel elegant.
quote:appeltaart02 schreef op 27 maart 2013 @ 20:29:

Dat ik niet eerder weg zou kunnen heeft te maken dat er die periode geen vervanging is als ik er niet zou zijn.

Dat ik het liefst even vrij zou willen zijn heeft te maken met erg snelle overstap van ene naar andere baan (1 dag later) en dat ik al ongeveer 1 jaar geen vakantie meer heb gehad.

Het is ook nog niet zeker dat ik die andere ben krijg. Alles is nog onzeker. Ik dacht, ik ga alvast informeren naar het opnemen van verlof. Nu kan dat niet en baal ik er toch wel van.

Je zegt toch net dat je wel verlof op kunt nemen, maar dan eerder?

Dan heb je toch net vakantie gehad als je aan die nieuwe baan begint?

Alleen nu nog niet. Maar dan dus wel.
Per wanneer loopt je contract af?
ldp: dat zei ik ook. Gaat het om vakantie, of om vakantie precies tussen de banen?
quote:appeltaart02 schreef op 27 maart 2013 @ 19:32:

Ik heb al bijna een jaar geen vakantie meer gehad,

Dat is dan niet zo handig van je geregeld. Moet je je vakantiedagen niet (grotendeels) voor het einde van het jaar opmaken?

Ik zou nu lekker vrij nemen en dan nog even bij het huidige bedrijf werken. En dan een paar weken later bij dat nieuwe bedrijf werken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt gewoon geen keus. Kun je wel steeds zeggen dat je al een jaar geen vakantie hebt gehad maar je kan gewoon op vakantie. Alleen niet precies op dat moment. Zou ook niet weten waarom je dat wil. Zoveel maakt het allemaal nou ook weer niet uit.

En dan stuur je baas gewoon een arbo arts/controleur op je af, constateert fraude, kan je een hoop terug betalen....

Wees dan een flinke meid en zeg dat 'ie naar de pomp kan lopen!
Ziekmelden doet het ook erg goed voor je referenties! Stelen van de baas (want dat is het!) kan je nog erg lang achtervolgen. Niet doen dus!

Dat jij al een jaar geen vakantie hebt genomen is natuurlijk jouw verantwoordelijkheid en een goede les voor de toekomst.

Wettelijk gezien heb je wel recht op minimaal 4x je werkweek vrij. Als dat bij deze baan niet meer lukt, dan moet de nieuwe werkgever die rechten overnemen en jou in staat stellen om die dagen alsnog te nemen. Uiteraard wel onbetaald, want ze zijn opgebouwd bij en al uitbetaald door de oude werkgever.
Waarom heb je afgelopen jaar geen vakantie genomen? Je hebt toch verlofuren, die had je toch kunnen inzetten?
Een werkgever moet je in staat te stellen vakantiedagen op te nemen, dus dat je al een jaar geen vrij hebt, lijkt me je eigen schuld. Dus ik ben ook benieuwd waarom?

Is wat hier gezegd wordt, eerder op vakantie, geen optie voor je?
En niet onterecht ziekmelden hoor. Je werkgever stopt toch ook niet met je salaris betalen die laatste paar weken, gewoon omdat hij geen zin meer heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven