Gezondheid alle pijlers

Doodziek maar geen temperatuursverhoging/koorts??

28-03-2013 08:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit wat maar ik voel me sinds maandag hartstikke ziek. Ik ben gevloerd, heb hoofdpijn beetje keelpijn veel spierpijn, ben heel prikkelbaar, beetje angstig en verward (niet heel erg hoor) wil alleen maar slapen, slaap veel overdag en snachts, kan me nergens toe zetten en nergens op concentreren en ik heb het koud.

Voel me helemaal als bij een hele stevige griep. Alleen ik ben dus niet verkouden en mijn temperatuur is normaal. Wat kan dit zijn? het duurt nu al best veel dagen, ik snap er niks van. Dit weekend kort maar hevig ongesteld geworden. (Zal er wel niks mee te maken hebben maar dat is de enige bijzonderheid die ik kan bedenken)

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn
Ik heb al bijna twee weken de griep en nauwelijks koorts gehad. Af en toe verhoging, met 38 graden als max.

Mijn moeder en zus hadden die griep ook en wel hoge koorts.

Ik heb een griepprik gehad, misschien is dat het verschil. Jij ook?

Overigens ben ik evengoed dus goed ziek van die griep.
.
Denk toch griep. Ook wel gehad, niet verkouden of koorts maar wel heel erg beroerd. Zelfde wat jij beschrijft. Kan best lang duren, bij mij wel 3 weken geduurd voor ik weer wat fit was. Dokter geweest maar die kan er niets aan doen.
De laatste griep die ik had, daarbij was ik ook niet verkouden en had ik ook geen koorts. Maar het was heel hevig en ik was echt heel ziek toen. Ziek goed uit en probeer veel te drinken. Beterschap!
Doodziek klinkt lichtelijk overdreven, neem even contact op met de huisarts bij twijfel, anders ga je straks een lang weekend in door de paasdagen.
Ik heb ook vaak geen koorts terwijl ik wel echt ziek ben. Laatst had ik keelontsteking en de huisarts was echt verbaasd dat ik er geen koorts bij had. Ik had ook geen koorts toen ik bronchitis had, niet toen ik middenoorontsteking had. Dus koorts is voor mijzelf totaal geen graadmeter en ik neem mijn temperatuur niet vaak meer op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb dat ook vaak, geen koorts maar me wel heel ziek voelen. En dat vind ik zo raar. Denk dan altijd dat ik dan toch niet ziek ben en me aanstel en gewoon naar het werk moet gaan. ' want je moet koorts hebben om ziek te zijn' . Ben blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben die dit ook heeft.
Ik heb ook zelden koorts, zelfs toen mijn operatiewond goed ontstoken was en ik pijn had, had ik geen koorts . Met de laatste giep wel erg hoge koorts gehad: 39-40°C voor 5 dagen lang. Er is echt geen peil op te trekken op dat immuunsysteem.

Goed uitzieken hoedanook!
Is hier al meer gezegd, maar koorts hoeft niet. Zijn zelfs mensen die ondertemperatuur krijgen alsze ziek zijn.
Er zijn meer mensen die nooit koorts hebben maar wel ziek zijn. En ik zou vandaag even je huisarts bellen om te overleggen, want anders duurt het tot dinsdag voor je bij de reguliere huisarts terecht kan.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Nooit koorts maar alles doet pijn en je voelt je beroerd is toch gewoon ziek.
Ik heb ook nooit koorts. Zelfs toen er door een bloedtest een ontsteking was aangetoond had ik 37 graden lichaamstemperatuur.

Mijn normale temperatuur ligt wel laag (36,5 graden) dus bij ziekte wordt het misschien 37 of 37,5 max. Dus meet je temperatuur eens een paar keer als je je niet ziek voelt, waarschijnlijk heb je ook gewoon een lagere normaaltemperatuur.
Klinkt echt als de griep! Vooral die keel- en spierpijn. Veel mensen in mijn omgeving zijn ziek met dezelfde symptonen. Lekker je bed in en veel drinken en paracetamol nemen. Helaas is dat het enige wat helpt. Mogelijk komt de koorts nog en misschien ook niet want dat hoeft niet altijd met een virus. Koorts krijg je vaak vooral als het bacterieel is. Beterschap!
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven