Kosten verbouwing
donderdag 28 maart 2013 om 10:17
ik ben nieuw op dit forum en ben op het viva forum gegaan om meer informatie te ontvangen over de gemiddelde kosten van een verbouwing van een huis. Het gaat om nieuwe dakpannen, een plafond ophogen, misschien een dakkapel erbij en wil graag een bijkeuken aan laten bouwen van ongeveer 6 vierkante meter. Hebben jullie adviezen voor welke aannemer en de gemiddelde kosten van dit?
donderdag 28 maart 2013 om 10:21
Neem een interieurarchitect hier voor aan. Deze bekijkt de mogelijkheden, houdt de kosten in de hand, zoekt alle partijen bij elkaar en begeleid het hele traject!
Wij zijn zeer te spreken over: www.joosteninterieur.nl
Wij zijn zeer te spreken over: www.joosteninterieur.nl
donderdag 28 maart 2013 om 10:22
Hier kunnen wij echt niets zinnigs over zeggen. Het is van zoveel factoren afhankelijk.
Als je het dak gaat vernieuwen, neem dan gelijk de dakkapel mee. Dat is dan verhoudingsgewijs goedkoper.
Voor dakpannen kun je bijvoorbeeld kiezen voor een afgekeurde partij dakpannen. Wij hebben dit ook gedaan scheelt best wel in aanschaf en je ziet het niet terug.
Zorg dat je een duidelijk plan hebt en laat offertes maken.
Als je het dak gaat vernieuwen, neem dan gelijk de dakkapel mee. Dat is dan verhoudingsgewijs goedkoper.
Voor dakpannen kun je bijvoorbeeld kiezen voor een afgekeurde partij dakpannen. Wij hebben dit ook gedaan scheelt best wel in aanschaf en je ziet het niet terug.
Zorg dat je een duidelijk plan hebt en laat offertes maken.
donderdag 28 maart 2013 om 10:33
Heb net voor de dakpannen offertes opgevraagd via http://www.kostenvaneenverbouwing.nl/ko ... annen.html krijg zo enkele offertes toegezonden. Het gaat denk ik zo rond de 150 m2 dakpannen. Nu voor de rest nog. Is het niet handig om ook een aannemer voor deze klus aan te nemen om zo alles te bespreken. Ga nu zo even op die site kijken van joosteninterieur
donderdag 28 maart 2013 om 10:42
Pff dat is niet zo 123 te zeggen, betonnen pannen kosten ca 30,- per m2 op aan te brengen, keramische ongeveer 50,- per m2.
Dakkapel is afhankelijk van veel factoren maar reken al snel op 2500 tot 3500 euro.
Uitbouw is helemaal niet te zeggen, is zo afhankelijk van hoe en wat....
Ik zou in ieder geval kijken naar een aannemer met bouwgarant, daar kun je ook een aannemer zoeken.
Zorg voor een gespecificeerde offerte en maak goede afspraken over meerwerk, planning en dergelijke.
Denk je ook aan een bouwvergunning, en of je wel mag verbouwen/uitbouwen volgens het bestemmingsplan? Dat lijkt me stap 1.
Dakkapel is afhankelijk van veel factoren maar reken al snel op 2500 tot 3500 euro.
Uitbouw is helemaal niet te zeggen, is zo afhankelijk van hoe en wat....
Ik zou in ieder geval kijken naar een aannemer met bouwgarant, daar kun je ook een aannemer zoeken.
Zorg voor een gespecificeerde offerte en maak goede afspraken over meerwerk, planning en dergelijke.
Denk je ook aan een bouwvergunning, en of je wel mag verbouwen/uitbouwen volgens het bestemmingsplan? Dat lijkt me stap 1.
donderdag 28 maart 2013 om 10:53
Wat voor offertes vraag je dan op?
Heb je een werkplan op basis waarvan ze kunnen offreren? Of heb je net zoveel informatie als in de openingspost?
Voor de uitbouw is bijvoorbeeld een goede fundering belangrijk. Welke fundering is afhankelijk van o.a. de grondsoort. En wil een gemetselde of houten aanbouw bijvoorbeeld.
Voor de dakkapel geldt bijvoorbeeld ook hoe groot (lengte, hoogte, breedte) net plat dak of aflopend dak e.d..
Hie zit het met de isolatie van het dak? Als je toch de pannen weghaalt is het goed om daar ook eens na te kijken.
Pas als je alle gegevens concreet hebt kun je offertes aanvragen. Je kunt het nu ook doen, maar op basis waarvan vergelijk je ze dan?
Voor een dergelijk klus vind ik dat een aannemer eerst moet komen kijken alvorens en fatsoenlijk geoffreerd kan worden.
Ik zal niet met verschillende aannemers gaan werken voor de verschillende projecten. Dak en dakkapel is een project, laat dit door een aannemer uitvoeren. Voor de aanbouw kan je eventueel een andere vragen, hoewel het vaak goedkoper is om alles bij een onder te brengen.
Heb je een werkplan op basis waarvan ze kunnen offreren? Of heb je net zoveel informatie als in de openingspost?
Voor de uitbouw is bijvoorbeeld een goede fundering belangrijk. Welke fundering is afhankelijk van o.a. de grondsoort. En wil een gemetselde of houten aanbouw bijvoorbeeld.
Voor de dakkapel geldt bijvoorbeeld ook hoe groot (lengte, hoogte, breedte) net plat dak of aflopend dak e.d..
Hie zit het met de isolatie van het dak? Als je toch de pannen weghaalt is het goed om daar ook eens na te kijken.
Pas als je alle gegevens concreet hebt kun je offertes aanvragen. Je kunt het nu ook doen, maar op basis waarvan vergelijk je ze dan?
Voor een dergelijk klus vind ik dat een aannemer eerst moet komen kijken alvorens en fatsoenlijk geoffreerd kan worden.
Ik zal niet met verschillende aannemers gaan werken voor de verschillende projecten. Dak en dakkapel is een project, laat dit door een aannemer uitvoeren. Voor de aanbouw kan je eventueel een andere vragen, hoewel het vaak goedkoper is om alles bij een onder te brengen.
donderdag 28 maart 2013 om 11:01
donderdag 28 maart 2013 om 11:04
Je kunt vanwege de kosten ook overwegen het zelf te doen. Wij hebben vorig jaar de pannen zelf vervangen met een steiger, dat scheelde ons 30.000 in de kosten. Dan moet je alleen een goede pannenboer vinden die je kan informeren over nieuwe pannen.
Überhaupt moet je kijken of je isolatie wilt aanbrengen en of er nieuwe pan- en stoflatten nodig zijn, die dakkapel zou ik in één keer meenemen dat is ook beter voor het doorgaan van je isolatie. Je kunt vragen of ze de offerte helemaal specificeren dan kun je eventueel ervoor kiezen om oude pannen zelf te verwijderen (kan veel schelen in de kosten).
Uitbouwen kunnen vaak vergunningsvrij als je aan bepaalde voorwaarden voldoet, zoek hierop op google. Dat scheelt je leges en tijd.
Überhaupt moet je kijken of je isolatie wilt aanbrengen en of er nieuwe pan- en stoflatten nodig zijn, die dakkapel zou ik in één keer meenemen dat is ook beter voor het doorgaan van je isolatie. Je kunt vragen of ze de offerte helemaal specificeren dan kun je eventueel ervoor kiezen om oude pannen zelf te verwijderen (kan veel schelen in de kosten).
Uitbouwen kunnen vaak vergunningsvrij als je aan bepaalde voorwaarden voldoet, zoek hierop op google. Dat scheelt je leges en tijd.
donderdag 28 maart 2013 om 20:58
Dag Hiesje, bedankt voor je info die je hebt toegestuurd ga nu offertes opvragen via http://www.kostenvaneenverbouwing.nl/ko ... veren.html nu ben ik benieuwd hoe goedkoop het allemaal wordt en of het binnen ons budget valt. Moet wel zeggen dat ik net schrok van de prijzen die jullie doorstuurde, maar kwaliteit moet natuurlijk betaald worden. Trouwens dit is een vet interssante sijt !