Konijnennaam

29-03-2013 18:21 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, niet echt een wereld-probleem dit, maar ik ben op zoek naar een konijnennaam. Ik heb op dit moment een rammetje, Hercules. Hij krijgt binnenkort een vriendinnetje en zij moet natuurlijk een naam. Ik zoek een naam die dus een beetje bij Hercules past. Heb al gezocht naar de vrouwen van Hercules in de Grieks mythologie, maar die namen (Hebe, onder anderen) vind ik niet echt leuk.

Iemand inspiratie toevallig?
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 maart 2013 @ 19:23:

blijfgewoonbianca

Dacht zelf aan sabbeltand
Viva?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Juno, en dan kijken of ze ruzie krijgen
Ik zou trouwens wel voor de gelatiniseerde versie van een naam uit de Griekse mythologie gaan, daar je dat ook bij Hercules hebt gedaan. Dus daarom Juno en niet Hera.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 maart 2013 @ 19:23:

blijfgewoonbiancaTssssssssss, je laat ook geen kans onbenut, he?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Haha, het is uiteraard juist de bedoeling dat er niet gevochten wordt. ;). Maar ik vind Juno en nog wat andere dingen die ik hier gelezen heb wel leuk! Dank daarvoor!
K'nijn...
Wij hebben een dapper, floortje en nu een sjors gehad. Sjors is eigenlijk een georgina maar dat wisten we niet toen ze ons verkocht werd. Ze zeiden een mannetje

Laat je even weten welke naam het is geworden?
Minerva of Venus?

Demeter, Ceres, Diana?
Nee joh Hera is veel cooler dan Juno vind ik. Juno is een braverik in de Romeinse mythologie. Hera is een bad ass godin.

Mijn goudvissen heten: Artemis en Athena. Athena is mijn favoriete godin. Ze was de eerste feministe ter wereld.

Godin van de oorlog en wijsheid, geboren uit het voorhoofd van Zeus met wapenuitrusting aan. Altijd maagd gebleven, weigerde een man te nemen.

Ik vind Griekse namen mooier dan Romeinse, de goden waren immers Grieks, de Romeinen hadden alle goden alleen andere namen gegeven
quote:rogue_1987 schreef op 29 maart 2013 @ 23:09:

Nee joh Hera is veel cooler dan Juno vind ik. Juno is een braverik in de Romeinse mythologie. Hera is een bad ass godin.

Klinkt ook nog goed: Hercules en Hera.
wat je water geeft, groeit
quote:Penelopeia schreef op 29 maart 2013 @ 20:41:

Ik zou trouwens wel voor de gelatiniseerde versie van een naam uit de Griekse mythologie gaan, daar je dat ook bij Hercules hebt gedaan. Dus daarom Juno en niet Hera.Ow, nu wordt 't toch ingewikkeld...
wat je water geeft, groeit
Ja Hera en Heracles. Heracles is afgeleid van Hera.

Het betekent: getoornd door Hera.

Hera heeft Heracles zijn hele leven overal achtervolgt en zijn leven vernield. Die jaloezie ook altijd he.

Had Zeus maar trouw moeten zijn aan haar.
Het is inderdaad Hercules en Hera geworden. En zoals het er nu uit ziet gaat het wel goed tussen die twee, dus dat is ook mooi! Dank allemaal voor het meedenken!
Leuk Hera. Een van mijn favoriete godinnen.

Hoop dat het goed blijft gaan tussen je konijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven