Konijnennaam
vrijdag 29 maart 2013 om 18:21
Goed, niet echt een wereld-probleem dit, maar ik ben op zoek naar een konijnennaam. Ik heb op dit moment een rammetje, Hercules. Hij krijgt binnenkort een vriendinnetje en zij moet natuurlijk een naam. Ik zoek een naam die dus een beetje bij Hercules past. Heb al gezocht naar de vrouwen van Hercules in de Grieks mythologie, maar die namen (Hebe, onder anderen) vind ik niet echt leuk.
Iemand inspiratie toevallig?
Iemand inspiratie toevallig?
vrijdag 29 maart 2013 om 23:09
Nee joh Hera is veel cooler dan Juno vind ik. Juno is een braverik in de Romeinse mythologie. Hera is een bad ass godin.
Mijn goudvissen heten: Artemis en Athena. Athena is mijn favoriete godin. Ze was de eerste feministe ter wereld.
Godin van de oorlog en wijsheid, geboren uit het voorhoofd van Zeus met wapenuitrusting aan. Altijd maagd gebleven, weigerde een man te nemen.
Ik vind Griekse namen mooier dan Romeinse, de goden waren immers Grieks, de Romeinen hadden alle goden alleen andere namen gegeven
Mijn goudvissen heten: Artemis en Athena. Athena is mijn favoriete godin. Ze was de eerste feministe ter wereld.
Godin van de oorlog en wijsheid, geboren uit het voorhoofd van Zeus met wapenuitrusting aan. Altijd maagd gebleven, weigerde een man te nemen.
Ik vind Griekse namen mooier dan Romeinse, de goden waren immers Grieks, de Romeinen hadden alle goden alleen andere namen gegeven
zaterdag 30 maart 2013 om 01:08