Zelf laag libido

30-03-2013 11:50 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees over: Partner met laag libido

Maar helaas niet over iemand die net als mij zelf een laag libido heeft.

Begrijp me niet verkeerd ik vind sex heerlijk (ook met mijn huidige vriend). Ik hoef het alleen niet zo vaak. Ik kan rustig een paar dagen soms zelf weken zonder sex. Ik merk wel dat mijn vriend dit erg jammer vind. Hij respecteerd het wel, maar vind het zelf echt niet leuk voor hem.

Je leest wel eens over een vast moment in je agenda prikken, maar dan vind ik het zo'n moeten en dat vind ik niet kunnen (dat je sex moet).

Ik wil niet dat mijn vriend hierdoor zich afgewezen voelt, hou enorm veel van hem. En wil ook niet dat hij het ergens anders gaat zoeken.

Please heeft iemand tips?? Ik vind dit niet fijn en zit er erg mee, zou graag een 'normaal' libido willen
Toch een vast moment. Gepland uit eten gaan voelt ook als een moetje? Gepland naar de bios? Vind je dat ook niet kunnen?

Zo erg is het niet, jullie weten allebei waar je aan toe bent en dat het moet zit alleen in je hoofd. Voor jou is het lekker rustig omdat je hem niet hoeft af te wijzen en voor hem is het fijn om te weten dat hij het toch wel gaat krijgen.

Het lijkt mij voor een man dat hij eerder onzeker wordt als hij maar moet wachten en hopen en zien wanneer hij seks krijgt dan als hij weet dat hij het gaat krijgen en wanneer.
Dat je zonder seks kan wil nog niet zeggen dat je het niet kunt zien als een leuke heerlijke toevoeging. En blijkbaar vind je dat laatste zeker wel het geval.

Veel mensen kunnen echt wel zonder seks maar dan heb je het hier dus vooral over het zelf initiatief nemen of zelf de behoefte krijgen doordat je met je vriend samen bent.

Ik lees niet dat je hem bewust afwijst als hij toenadering zoekt. Terwijl hij blijkbaar wel zelf vaker zou willen. Dus ik snap het verhaal nog niet helemaal. Want hij moet het feit dat jij geen behoefte hebt dus wel respecteren en hij vindt het wel jammer dat jij geen behoefte hebt.

Wat vind je van het idee van zin maken of zin krijgen door het samen zijn en de manier waarop hij je benadert? Blijkbaar heb je redenen om hem af te wijzen of duidelijk te maken dat je wekenlang echt geen seks wil. Zo vind ik het juist geforceerd klinken.

Alsof je eerst echt ontzettend zomaar ineens geil moet zijn om dan pas seks te kunnen gaan hebben. Seks gaat om een samenspel, het gaat om interactie tussen beide partners, om samen in de stemming te komen, om het besef dat het beleven van de seks zelf erg fijn voelt, om tijd maken, om prioriteiten stellen.

Prioriteiten gaan vaak samen met juist het idee van moeten. Van ik moet nu al slapen want ik heb persé 8,5 uur slaap nodig en dat is nu éénmaal mijn ritme. Of ik ben nu een heel klein beetje vermoeid en zou dus beter echt moeten gaan slapen. Of ik heb nu net een drukke dag achter de rug dus ik ben niet a la minuut in de stemming dus komt er geen seks. Of hij slaat nu een arm om me heen, iew jakkie bah, ik ben nog druk in mijn hoofd en dan zou ik moeten gaan ontspannen, of ik ben nu juist eindelijk ontspannen en nu moet ik oh je inspanning gaan leveren.

Een libido is niet iets waarmee je a la minuut zin hebt en anders seks iets vreselijks is. Libido gaat over een bepaalde manier van denken, een zienswijze. Het besef dat seks iets heerlijks is en jijzelf en je partner dat fijn vinden om te beleven zou een goede motivatie moeten zijn. Als je zelf seks heerlijk vindt maar ondertussen geen seks hebt, dan spelen er mijns inziens andere dingen mee die jou tegen houden om seks te hebben.

Dus wat is er naast dat het heerlijk is op de momenten dat je wel seks wilt, verder niet leuk aan seks hebben en wat houdt je tegen om toch seks te hebben. Want waarom zou je niet de dingen in je leven doen die heerlijk zijn. Blijkbaar vind je op al die overige momenten van de week niet heerlijk genoeg. Mijn vraag zou zijn waarom dan niet op die andere momenten? En wel dan één keer in de zoveel weken ineens wél? Wordt de nood dan hoog, vind je dat het dan weer mag, kom je er dan pas toe om weer eens aan seks te denken, heb je dit ook bij andere dingen of bestaat je leven verder vooral uit dingen "die al moeten" dat je al te veel geleefd wordt?
TO, ben je aan de pil? Toen ik de pil slikte, had ik ook een erg laag libido. Mooie vorm van anticonceptie, maar niet bedoeling. Ik slikte microgynon 30 en hoorde dat ik niet de enige was met dit 'probleem'. Misschien speelt dit bij jou ook een rol?
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
In een relatie word ik ook niet spontaan geil, daar moet echt wel iets aan vooraf gebeuren. Zin moet je maken.

Denk eerder dat jullie samen moeten kijken wat voor jou werkt, hoe jij opgewonden word.
TO, ik heb hetzelfde en vind het ook heel vervelend. Als ik aan mijn vriend vraag of hij het niet erg vind zegt hij van niet, maar dat hij het soms wel jammer vind. Toch heb ik wel het gevoel dat ik hem hierin tekort doe...

De oorzaken heb ik voor mezelf wel duidelijk. Ik ben aan de pil, wat mijn libido flink verlaagt. Ben om die reden een tijdje terug gestopt met de pil, maar toen kreeg ik ontzettend last van acne. Voelde me totaal onaantrekkelijk daardoor, dus nog steeds niet echt een boost voor ons seksleven, haha. Nu toch weer aan de pil dus. Een andere, maar ook die verlaagt mijn libido.

Daarnaast ben ik eigenlijk altijd moe (ivm chronische ziekte) waardoor ik eigenlijk ook nooit zin heb om zin te maken. Al helemaal niet als we 's avonds in bed liggen, dan wil ik vooral heel graag slapen.

Het is bij ons een tijdje zo geweest dat ik als mijn vriend me ging knuffelen ik al het gevoel kreeg dat ik hem seks "moest" gaan geven. Om dat weg te krijgen zijn we nu meer gaan knuffelen. Dat werkt wel, van knuffelen etc kan ik nu wel weer genieten zonder druk te voelen. Maar zin in seks ontstaat toch nog steeds niet echt vaak...
buaya, heb je niet gekeken naar andere middeltjes voor je acne? Als je libido door geen pilgebruik hoger word, vind ik dat je het "aan je vriend verplicht bent" om dat een kans te geven en te kijken naar andere middeltjes voor je acne, vooral ook omdat je chronisch moe bent wat nog eens een extra obstakel is. Ben je naar een dermatoloog geweest?
Quote: (ivm chronische ziekte)

Diabetes toevallig?
@rary, nee, dat heb ik allemaal niet gedaan. Ik heb altijd wel een klein beetje acne, daar gebruik ik wel een zalf maar dat merkte totaal niet tegen die enorme uitbraak. (Het zat op mijn gezicht, nek, rug, borst en zelfs op mijn schouders!) Ik ga niet zo snel naar de dokter, juist omdat ik al vaak genoeg wel echt moet.

Ik zal het er eens met mijn vriend over hebben en alle voors en tegens op een rijtje zetten. En dan eerst met mijn HA overleggen voordat ik evt. weer ga stoppen.

@ ocean, nee, Crohn. Wat dan?
Laag libido kan een relatie killer zijn, hou dat wel in je achterhoofd. Jouw vriend heeft er geen probleem mee (zegt hij), maar op langer termijn heb je kans dat jouw libido alleen maar meer gaat afnemen. Dat kan een probleem worden.

Tenzij jouw partner eigenlijk ook niet zo nodig hoeft.

Maar blijf er wel over praten en in absolute eerlijkheid. Ook van je vriend. Hij respecteert jouw lage libido, maar ervaring leert dat mensen het op den duur zat worden. Geef hem wel de ruimte om daar eerlijk over te zijn.
Oorzaak heb ik nog niet duidelijk, maar ik gebruik wel de pil
Vrouwen kunnen makkelijker zonder seks dan zonder hun favoriete tussendoortje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mrspinkypower schreef op 30 maart 2013 @ 13:57:

Oorzaak heb ik nog niet duidelijk, maar ik gebruik wel de pil

Ok, dan kan je tijdje kijken of het aan de pil ligt misschien.

Maar oorzaak nog niet duidelijk vind ik wel een erg kort antwoord.

Je hebt het dus niet druk, je "moet" weinig door de dagen heen en hoeft daarin vind je zelf vooral niet te minderen, bent niet moe als jullie alle dagen gelijktijdig gaan slapen, jullie raken regelmatigelkaar aan overdag en in bed vind je het ook fijn als jullie elkaar even aan kunnen raken.

Als je partner seks wil dan... ehm zegt hij het, vraagt hij het, grijpt meteen naar je borsten, streelt je op een prettige manier over je lichaam of pakt je juist stevig vast, geeft je een voorzichtige kus die doorzet, hoe moet ik me dat voorstellen als hij zin in seks heeft, wat doet hij dan?

En jij hebt op dat moment je hoofd bij de boodschappen/de kinderen/je werk/het huishouden/wil meteen slapen en denkt nergens meer aan/draait je om en bent weg/leest nog een boek en dan lijkt het er op dat je partner zin heeft en dan... eens kijken duw je hem weg/mompel je nu even niet hoor schat/blijft als een plank stil liggen en je hebt dus als ik het goed begrijp nooit gedacht over zin maken?

Dus gewoon je wordt aangeraakt, je kijkt hoe het voelt, hij begint wat te zoenen/zijn lichaam is wel lekker, fijn, vertrouwd/strak/ lekker zacht/ruikt lekker/echt van jóuw partner/mannelijk/ gezellig/niet aantrekkelijk/te opdringerig etc. en dat roept bij jou niet op om eens kijken wat kan er nog meer... hem aan te raken/door zijn haar te woelen/een kusje terug te geven/je hand op zijn buik te leggen/hem ook vast te pakken of wat dan ook...

Wat denk je op het moment dat je partner zin krijgt? Bah, moeten we nu alweer. Pfff, nu te moe hoor. Nee geen zin en ik ga er alles aan doen om geen zin te krijgen ook.

Wat vind je van de vraagstelling van ook al heb je geen zin, je weet dat het uiteindelijk blijkbaar lekker wordt wat houdt je tegen om je voor de seks en het plezier open te stellen en je te laten opwinden, hem zelf op te winden wat hopelijk ook opwindend is etc...

Maar je vindt het zelf heerlijk. Heb je er nog andere woorden voor. Zoals ontspannend, het zien als uiting van liefde, even lekker al je energie kwijt, even contact met je partner? Je voelt je altijd prima op de plek waar de seks gaat plaatsvinden etc.

Tja als dat je antwoord is dat je het niet weet, dan houdt het op hè.
Nee ik weet niet direct wat de oorzaak is, heb het er niet voor niks op een forum over.

En al de dingen die je noemt met drukte op werk/stress etc. Ja dat komt wel een keer voor. Heb daar ook wel over na gedacht.

Zoals je reageert op een voor mij serieus probleem vind ik behoorlijk kort door de bocht en zelfs beledigend. Alsof ik niet eerst zelf heb nagedacht wat een reden danwel oplossing kan zijn en uit luiheid dus maar een berichtje op dit forum zet.

Voor de overige mensen die reageren bedankt. Ga inderdaad eerst maar tijdje stoppen met de pil, hopelijk helpt dit. En anders maar een professional zoeken.
huh??? Sorry TO maar de post van Paek isalles behalve beledigend

Ik zou hem nog maar eens goed doorlezen.. ik denk zelf dat er veel confronterende dingen voor je instaan, en dat jij daarom met zo'n kort lontje reageert
Mrs Roze Power.

Er waren behoorlijk wat vragen waar je een antwoord op had kunnen geven.

Er waren behoorlijk wat verschillende zienswijzen waar je op in had kunnen gaan.

Je komt hier met een probleem en wij proberen mee te denken omdat jij er zelf niet uitkwam.

In plaats van ook maar iets van meer informatie te geven over de situatie kap je alle mogelijke oorzaken, oplossingen, eventuele meespelende zienswijzen en vragen over jouw situatie af met 1 kort zinnetje. Namelijk dat je de oorzaak nog niet duidelijk hebt. Ehm nee duh. Dat was je vraag toch.

Naar mijn idee is jouw openingspost een schijnwerkelijkheid. Een door jouzelf bedacht vernisje over de situatie. Waarbij je vooral niet naar diepere oorzaken wíl kijken en dit doet voorkomen er ook maar iets aan te gaan doen. Zo lijkt het net of het jou wel goed uitkomt.

Ondertussen zit je in een relatie waarin jouw partner het moet doen met vele weken zonder seks omdat jij "simpelweg geen zin hebt". En dat is het dan.

Tja die pil. Mooie oplossing waarbij je vooral niet hoeft te kijken naar eigen motivaties, je partner, jullie interactie en wat er echt speelt. Ik zou zeggen stop met de pil en post zometeen dat alles miraculeus is opgelost en jullie weer 3 keer per week stomende seks hebben. Pas wel op met zwanger worden. Anders komt er nog weer een nieuw topic aan. Het zou zomaar kunnen werken.

Groetjes, Paek(zwart).
quote:Sensual_D schreef op 30 maart 2013 @ 23:11:

huh??? Sorry TO maar de post van Paek isalles behalve beledigend

Ik zou hem nog maar eens goed doorlezen.. ik denk zelf dat er veel confronterende dingen voor je instaan, en dat jij daarom met zo'n kort lontje reageert

Eens, ik zie een duidelijke, betrokken, mooie, adviesgevende post.

Ik weet van mij zelf dat als ik heel erg boos word om iemands mening, dat zij enorm gelijk heeft. Ik tel dan even tot 10 en besef mij dan, shit zij heeft zo gelijk, dat het té confronterend is, dat ik het even niet kan handelen...
Duh... Mrs.Spinkypower...? Waarom is de post van Peakzwart beledigend...? Dat zie ik totaal niet. Peakzwart komt juist met een aantal overwegingen en gedachten waar je misschien verder mee kunt.
Peakzwart, dank je wel voor je post! Ook al heeft roze power er niks aan, ik wel. Mijn situatie is ietsje anders, mijn partner heeft nog een lager libido dan ik en helaas hebben we niet altijd tegelijk zin... Mijn probleem is dat ik teveel denk, het is koud doe ik het goed waar denkt hij aan wat moet ik morgen op het werk doen... Erg vermoeiend en ik weet ook niet hoe ik het uit moet zetten
mrspinkypower,

Ik weet niet hoe groot het verschil in libido tussen jullie twee is.

Maar als het erg uit de pas loopt met elkaar moet je niet raar opkijken als, vroeger of later, de relatie verbroken gaat worden.

En ook vind de opmerkingen van Paekzwart goed hoor.

Kijk daar toch eens serieus naar i.p.v. je beledigd te voelen en geïrriteerd te reageren.
'Kort door de bocht' kan ik me ook niet echt in vinden haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven