Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 30 maart 2013 @ 22:20:

[...]

tjee, niet echt een begripvolle post.

Ben jij soms zo'n zogenaamde kattenliefhebster die vindt dat katten maar overal rond moeten kunnen sjouwen, ongeacht wat ze bij anderen uitvreten of zo?

Hoezo? Omdat ik het niet normaal vindt om het over het verjagen van katten te hebben d.m.v spons, chloor of stroom (zoals En wenste) ?

Ik geef iedere kattenwatergooier groot gelijk en dat schreef ik al in mijn eerdere post.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Eerlijk gezegd snap ik gooien met water wel. Wij hebben hier zóveel katten in de buurt. Die komen allemaal door de tuinen gewandeld. En ze laten soms ook nog iets achter, wat vooral in de zomer erg gaat stinken en behalve dat gewoon erg smerig is als je het tegenkomt tijden het tuinieren.

Als ik een hond neem, of een geit, of een pony, laat ik die ook niet in de tuin van mijn buren uit. Hetzelfde zou voor katten moeten gelden, vind ik. Een ander kiest voor een kat, niet ik. Als ik in de zomer mijn tuindeur open laat staan loopt één van die katten soms naar binnen. En in de zomer kan ik niet mijn vogels buiten laten in mijn tuin als ik zelf even naar binnen moet, want de katten zitten er zo bij en vogels kunnen zich letterlijk doodschrikken. Ik weet echt niet van wie al die katten zijn. En hoewel de katten er zelf niks aan kunnen doen, vind ik dat de eigenaars hun beesten bij zich moeten houden. Dat is blijkbaar teveel gevraagd, dus zit er niet veel anders op dan ze zo te laten schrikken dat ze niet terugkomen in mijn tuin, met water dus. Ik geloof dat ik niet met deze temperaturen met een emmer water zou gaan gooien, maar ik snap het wel. Ik vind het eigenlijk heel asociaal om je kat maar gewoon door de tuinen van mede buurtbewoners te laten lopen.
Alles kan ... en alles komt goed...
gezellig mense
Ik doe het ook, water gooien op katten die in mijn tuin komen. Ik heb geen zin in drollen in mijn tuin. Laatste zomer was mijn hele huis onder kattenpoep. Een van de kinderen is erin getrapt en vervolgens naar binnen gelopen... Ik weet niet welke katten er wel in mijn tuin poepen en welke niet. Als ik een kat in mijn tuin zie wordt hij bespoten. Het Is zielig voor het beest maar is de schuld van de eigenaar. Hou je poes op je eigen terrein of neem geen poes.
Waarom bestaan er alleen 'hondenpoepzakjes'?
Sneu hoor, voor de kat.

Voioral sneu dat het baasje er neit voor zorgt dat de buurtbewoners geen last hebben van de schijtende kat.

Ik laat mijn hond ook niet in de tuin van de buren schijten. En mijn kinderen ook niet. Dus een kat hoeft ook niet in mijn tuin te schijten. En doet hij dat wel dan is de kans groot dat ik hem idd nat spuit of gooi met wat water. ( ene kopje ofzo, om het beest te laten schrikken. )
Wwhooo mensen. Relax eens even.

Ten eerste snap ik best dat mensen water op mijn kat gooien. Ik geef ze ook groot gelijk dat ze dit doen. Maar dan mag ik het toch ook best sneu vinden als ik mijn kat zo nat Zie aankomen.

Ten tweede schreef ik ook dat ik het nooit zo had bekeken wat die beestjes aanrichten, want; ik ga m'n kat nooit achterna als hij weggaat en ik heb zelf nooit vreemde katten in mijn tuin. Maar dat is mij door dit topic wel duidelijk geworden.

Ten derde heb ik ook gezegd er iets aan te gaan doen om mijn kat op eigen terrein te houden.

Ik vind het echt belachelijk om andermans dieren te doden als deze overlast geven. Ik snap dat je kwaad kan zijn, maar dan is doden nog steeds een stap te ver. Altijd.

En een dierenliefhebber kan naar mijn mening het doden van andermans huisdier (door de buren) niet begrijpen.

Het is zo kortzichtig om er vanuit te gaan dat mensen bewust weten met welk risico ze hun kat vrij laten. En misschien ben ik te naïef geweest al die tijd. So be it. Dat erken ik dan ook wel weer.
Ook hier altijd al honden en katten gehad, maar vraag met toch idd af wat jou kat daar dan deed, als jij denkt dat iemand hem nat gooit? Mijn honden en katten, zijn MIJN verantwoordelijkheid en hebben niks te zoeken bij de buren. Zowel, en willen ze ff gezellig buurten dan gaat dat in overleg.
quote:jacjes schreef op donderdag 28 maart 2013 18:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="_indy in "Kat natgegooid."" class="messagelink">_indy schreef op 28 maart 2013 @ 18:39</a>:</b>

Sneu inderdaad, dat mensen het vervelend vinden kan ik me voorstellen maar kat kan er verder niks aan doen. Zinloze actie zeg.</div></blockquote>

En wat moeten de mensen waarvan de tuin wordt ondergepoept en geplast dan doen? Het maar accepteren?

Ze hadden wel ergere dingen kunnen doen dan met water gooien. (Niet dat ik dierenmishandeling om wat voor reden dan ook goedkeur!) Maar met water gooien is geen mishandeling, ook al is het koud. Maar ze kan haar kat ook binnen houden waar andere mensen er geen last van hebben, dan hoeven ze ook niet met water te gooien Sneu een kletsnatte poes in dit winterweer hoor ;) als deze de hele dag wacht tot hij weer naar binnen mag... Of hij wordt ziek en raakt aan de diarree dan kunnen de buren helemaal hun llol op!
TO, hoe naief kun je zijn? Dat sommige katteneigenaars er niet aan denken dat hun poezen in de tuinen van hun buren poepen kan ik me nog voorstellen. Maar bedenk maar simpelweg dat er mensen zijn die gewoon niet van katten houden en geen zin hebben in zo'n beest in hun tuin. Ik snap daarom ook nooit waarom mensen in dichtbevolkte buurten beesten in huis nemen. Het is of vervelend voor het beestje dat de hele tijd binnen moet blijven of voor de omgeving.
Katjabb: best naïef dus, volgens mij typ ik dat net.
quote:Enn schreef op 30 maart 2013 @ 22:58:

[...]

Hoezo? Omdat ik het niet normaal vindt om het over het verjagen van katten te hebben d.m.v spons, chloor of stroom (zoals En wenste) ?

Ik geef iedere kattenwatergooier groot gelijk en dat schreef ik al in mijn eerdere post.

Maar die reactie van jou was gericht naar Elninjo. IK heb haar niet zien schrijven dat zij gebakken spons gebruikt.

De stroom was trouwens een idee van mij hoor! En dan niet zozeer om de kat te verjagen, maar om je eigen kat op eigen terrein te houden. En dat is echt niet zielig! Relativeren he!
quote:Miekkie schreef op 31 maart 2013 @ 00:49:

Ten eerste snap ik best dat mensen water op mijn kat gooien. Ik geef ze ook groot gelijk dat ze dit doen. Maar dan mag ik het toch ook best sneu vinden als ik mijn kat zo nat Zie aankomen.

Ten tweede schreef ik ook dat ik het nooit zo had bekeken wat die beestjes aanrichten, want; ik ga m'n kat nooit achterna als hij weggaat en ik heb zelf nooit vreemde katten in mijn tuin. Maar dat is mij door dit topic wel duidelijk geworden.

Ten derde heb ik ook gezegd er iets aan te gaan doen om mijn kat op eigen terrein te houden.

Ik vind het echt belachelijk om andermans dieren te doden als deze overlast geven. Ik snap dat je kwaad kan zijn, maar dan is doden nog steeds een stap te ver. Altijd.

En een dierenliefhebber kan naar mijn mening het doden van andermans huisdier (door de buren) niet begrijpen.

Het is zo kortzichtig om er vanuit te gaan dat mensen bewust weten met welk risico ze hun kat vrij laten. En misschien ben ik te naïef geweest al die tijd. So be it. Dat erken ik dan ook wel weer.

Ik denk dat de meeste boze reacties ook allang niet meer naar jou gericht waren maar naar die paar die gaan zeuren over hun zielige kat, zonder het vanuit het oogpunt van de ander te bekijken, zoals jij dat bijvoorbeeld doet.

Ik denk echt wel dat de meeste kattenliefhebbers minder naief zijn. Er zijn veel topics op viva voorbij gekomen met klachten over andermans katten. Waarin beschreven staat dat de katteneigenaar benaderd is met het probleem en die zich er gemakkelijk van af doet met de woorden 'ik kan er niets aan doen" of "ik kan mijn kat toch niet opsluiten?" en de ander feitelijk daarmee in de stront laten zakken. De meeste kattenhouders die hun katten buiten laten rondstruinen terwijl ze in de bebouwde kom wonen, zijn gewoon asociale egoisten. Daar valt niet mee te praten.

quote:_indy schreef op 31 maart 2013 @ 01:26:

[...]

Sneu een kletsnatte poes in dit winterweer hoor ;) als deze de hele dag wacht tot hij weer naar binnen mag... Of hij wordt ziek en raakt aan de diarree dan kunnen de buren helemaal hun llol op!

Hoezo? Is toch niet het probleem van de buren?

Zoals het niet het probleem is van de katteneigenaar dat diens kat de tuin van een ander terroriseert?

Kennelijk is dit de norm, zo gaan we met elkaar om!
Ik woon in de binnenstad, dichtbevolkt dus, en heb zelf geen katten. Ik ben er zelfs flink allergisch voor. Toch vind ik het geen probleem om buurtkatten in mijn tuin te hebben. Ik vind het leuk om ze te zien sluipen over de tuinmuur, genieten van het zonnetje of weet ik veel wat ze allemaal doen. Een stad zonder dieren (katten, vogels, honden) zou ik persoonlijk erg saai vinden.
quote:MinkeM schreef op 31 maart 2013 @ 10:38:

Ik woon in de binnenstad, dichtbevolkt dus, en heb zelf geen katten. Ik ben er zelfs flink allergisch voor. Toch vind ik het geen probleem om buurtkatten in mijn tuin te hebben. Ik vind het leuk om ze te zien sluipen over de tuinmuur, genieten van het zonnetje of weet ik veel wat ze allemaal doen. Een stad zonder dieren (katten, vogels, honden) zou ik persoonlijk erg saai vinden.

Ik hou van dieren die in 't wild leven en die zijn welkom in mijn tuin: vogels, eekhoorntjes, egeltjes, veldmuisjes. Maar katten zijn huisdieren, die horen bij mensen binnen of op eigen terrein thuis, net zoals honden. Het zijn dieren die het natuurlijke wildlife wegjagen of zelfs vermoorden.

Ik ben zometeen gedwongen om 'n ren op mijn grasveld te plaatsen zodat mijn jonge konijntje niet door 'n kat wordt aangevallen. Da's toch omgekeerde wereld?
En als de katten in je tuin zich nou niet laten wegjagen door water. Zo eentje hebben wij Er ook wel eens. Laatste keer was een voetbal het eerste wat ik voor handen had om te gooien,en die heb ik echt loeihard naar hem toe gesmeten. En heb hem niet meer gezien. Sorry maar betaal een hoop geld voor mooie plantjes en laat dat niet verpesten door andermans kut katten.
En ja ik heb zelf ook 2 katten ook een Maine coon. Maar die laat ik niet buiten
Minke, ik zag het ook zo totdat ik kinderen kreeg. Een tuin vol kinderen lijkt me net zo gezellig als een tuin vol katten, eigenlijk nog veel gezelliger. En als ik mijn kinderen niet in de tuin kan laten spelen omdat er overal kattenstront ligt, dan heb ik toch liever geen katten in mijn tuin.

Een kat hebben is geen behoefte. Die beesten zijn vrij nutteloos. En het is al helemaal niet noodzakelijk om een kat overal vrij te laten lopen. Er is dus wat mij betreft absoluut geen reden om poepende katten im mijn tuin te tolereren.
Kinderen zijn ook geen behoefte.

Maar dat maakt niet uit.

Jij hebt het recht om jouw kinderen in een schone tuin te laten spelen. Maar niet in andermans tuin

Anderen hebben recht om HUN kat in HUN tuin te laten. Maar niet in andermans tuin.
@Katjabb

Een tuin vol kinderen lijkt mij helemaal niet gezellig. En dat mensen in dichtbevolkte buurten geen beest in huis mogen nemen bepaal jij al helemaal niet.
.
Katja, ik heb kinderen, een peuter en een kleuter.
Ik snap op zich ook wel dat mensen zich eraan storen, maar het is zo zonde van je energie want er zullen altijd katten zijn die in vreemde tuinen poepen, altijd honden die als idioten gaan blaffen op het moment dat de deurbel gaat (onze buurhond bijvoorbeeld...) altijd vogels die je geparkeerde auto onderschikten en altijd mollen die je gazon omwoelen.
quote:Miekkie, 10 uur geleden

Er zijn een paar soort topics die altijd zo verlopen. Trek t je niet persoonlijk aan. Heb je al een idee hoe jij het voor jouw katten gaat proberen op te lossen?
quote:iones schreef op 31 maart 2013 @ 10:30:

[...]

Maar die reactie van jou was gericht naar Elninjo. IK heb haar niet zien schrijven dat zij gebakken spons gebruikt.

Nee dat klopt en zij schreef over het stroom.

De stroom was trouwens een idee van mij hoor! En dan niet zozeer om de kat te verjagen, maar om je eigen kat op eigen terrein te houden. En dat is echt niet zielig! Relativeren he!Begrijp ik nu goed dat als jij al eerste over stroom schrijft je liever gehad had dat ik jou dan hierop zou hebben aangesproken?

En daarna vraag/zeg je mij om te relativeren?

Euh.... wat je wilt. ok?

Voelt het nu beter zo?

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:missy_Acy schreef op 31 maart 2013 @ 11:48:

[...]

Er zijn een paar soort topics die altijd zo verlopen. Trek t je niet persoonlijk aan. Heb je al een idee hoe jij het voor jouw katten gaat proberen op te lossen?Ik vermoed dat binnen houden het enige is dat je kan doen als je niet wilt dat ze nat gegooid worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven