Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
En als de baasjes dat zielig vinden dan is het HUN verantwoordelijkheid om te zorgen dat die beesten niet mijn tuin onderpoepen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:Hercke schreef op 01 april 2013 @ 19:34:

[...]

Er wordt altijd maar van uitgegaan dat het de huiskatten zijn die in de tuin schijten. Er zijn ook heel veel straatkatten.

Als blijkt dat zij het waren die in je tuin scheten zou je die dan echt willen afschieten?Alle straatkatten stammen af van huiskatten. Ofwel: van katten van onverantwoordelijke baasjes.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als je katten niet in huis wilt of kunt houden, ga dan op het platteland wonen ofzo.

Ik hou niet van katten en wil ze ook niet in mijn tuin zien. Vaak staat er al een emmer water binnen handbereik, helaas helpt het niet voor 100 % en blijven ze terugkomen.

En idd, die poep is niet weg met een laagje aarde erover...gatver...
quote:missdreamie schreef op 01 april 2013 @ 18:43:

[...]

Het is toch godverdorie van de ZOTTE dat jij 20 keer op moet staan, met deuren moet wapperen en kssst moet roepen om ANDERMANS kat weg te jagen?! Die kat is daar eventjes van onder de indruk en staat er een half uur later net zo hard weer. Ben je mal!

Ik zie het zo:

Ik heb geen kat, ik hoef geen kat.

Ik ga geen kat krijgen en ik hoef andermans kat ook niet.

Ik wil mijn tuin schoon houden, mijn stoelkussens haar&haal-vrij. Ik wil niet dat mijn schutting gebruikt wordt als krabpaal, ik wil geen kattenverjagers aan hoeven schaffen van mijn éigen centen omdat een ander 't verrekt om zijn beest binnen te houden.

Ik gooi ze nat ja. Wees blij, want 't liefst koop ik een luchtbux en schiet ik ze regelrecht uit m'n tuin.

Dat 'n kat daar niks aan kan doen, dat klopt. Daarom leg ik de volledige verantwoording ook bij de baasjes. Ook als ze op een goede dag niet meer thuis komen.

Nee, dat doe je niet. Als je dat deed zou je het baasje voor zijn kop schieten.

Zwak hoor.
Ik vind de kinderen van de buren ook wel eens irritant. Kunnen ze die niet binnenhouden?
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
quote:Maylea schreef op 01 april 2013 @ 20:00:

[...]

Nee, dat doe je niet. Als je dat deed zou je het baasje voor zijn kop schieten zou je het baasje natgooien.

Wel lezen.

Zwak hoor.
quote:ModestMouse schreef op 01 april 2013 @ 20:03:

Ik vind de kinderen van de buren ook wel eens irritant. Kunnen ze die niet binnenhouden?Tuinslang erop!
quote:sri schreef op 01 april 2013 @ 20:04:

[...]

Tuinslang erop!

Haha ja! Vinden ze in de zomer vast niet eens erg

Onze ene kat is trouwens gek op water, gaat uit zijn dak als ik de plantjes water geef.
quote:sri schreef op 01 april 2013 @ 20:03:

[...]

Ze zegt dat ze het liefst een luchtbuks koopt en de kat de tuin uitschiet. Dat vind ik zwak, dan moet ze de baas voor zijn kop schieten.
Mensen die mens of dier met een luchtbuks beschieten...daar mogen ze van mij wel een grote emmer kattenpoep overheen smijten.
quote:ModestMouse schreef op 01 april 2013 @ 20:13:

Mensen die mens of dier met een luchtbuks beschieten...daar mogen ze van mij wel een grote emmer kattenpoep overheen smijten.
Hier waakt het konijn over de tuin. Als zij hard tegen de kooi of het raam schopt, dan zit er een dier dat er niet hoort. Dan gaat de hond de tuin in en jaagt de "indringers" eruit. Ze heeft nog nooit een kat gevangen en ze is helemaal gek van andere dieren. Wil bijvoorbeeld met elk konijn in het bos spelen. Echter als een kat gewond raakt omdat ze toch eentje te pakken zou krijgen (in onze tuin), dan zal ik met de kat naar de dierenarts gaan, maar de rekening is voor de eigenaren! Zij gaan onvoorzichtig met hun huisdier om. Ik ga mijn hond echt niet muilkorven in mijn eigen tuin.
TO, super dat je je katten de mogelijkheid gaat bieden om veilig buiten te zijn!
Ik ben een echte kattenliefhebber maar ik vind dit echt een prima actie hoor. Katten houden niet van water en zo leert hij hey wel af om op ongewenst terrein te komen.

Mijn kat (leeft al lang niet meer en ben inmiddels ook allang verhuisd) is vergiftigd, geschopt en met een bugs beschoten, vind je dat een betere oplossing dan?

En nee, katten graven niet altijd netjes een kuiltje en als je in de tuin werkt graaf je nou eenmaal ook wel eens in de grond bij onkruid wieden en planten poten. Kattenstront is gewoon vervelend!

Voor mij daarom geen katten meer. Ik vind het geweldige dieren maar ik wil niet dat mijn buurtgenoten last hebben van mijn katten.
Hoho! Jammer dat mensen zo slecht lezen, maar ik zal mezelf nog maar even quoten dan:

"Ik gooi ze nat ja. Wees blij, want 't liefst koop ik een luchtbux en schiet ik ze regelrecht uit m'n tuin."

Ik heb dus geen luchtbuks/x/gs en die gaat er niet komen ook, puur omdat ik het niet vind kunnen om een dier te doden of verwonden. Soms lijkt het echter wel de enige oplossing, omdat die katten na een week wel vergeten lijken te zijn dat je ze nat gegooid hebt.
quote:Maylea schreef op 01 april 2013 @ 20:10:

[...]

Ze zegt dat ze het liefst een luchtbuks koopt en de kat de tuin uitschiet. Dat vind ik zwak, dan moet ze de baas voor zijn kop schieten.

Die baas zit niet in mijn tuin hoor. Die baas krabt mijn schutting niet kapot, die baas haalt mijn tuinstoelkussens niet open. Die baas laat zijn haren niet achter op mijn kussens. Die baas poept niet in mijn aarde of op mijn gras. Die baas raust mijn huis niet binnen zodra er een tuindeur open staat.

Het is de verantwoording van de baas om dat beest in eigen tuin te houden.

Kat nat? Dan hoort de baas zich schuldig te voelen, niet ik.
quote:Missprincesa schreef op 01 april 2013 @ 08:07:

@ iones: dat probleem hebben wij inderdaad ook. Of hadden eigenlijk, want het is me gelukt om hond in 3 jaar tijd een stuk rustiger te laten reageren. Aan de lijn reageert hij helemaal niet meer, maar in de tuin wil hij ze nog wel wegjagen. Zodra kat in beweging komt, stopt hij nu. Terwijl hij eerder echt ging jagen en er helemaal in op ging. Als hond in die periode in mijn eigen tuin een kat had verwond, zou ik dat eigen schuld vinden van de eigenaren. Sterker nog als kat mijn hond had verwond, zou ik daar de eigenaren voor aansprakelijk stellen, ook als kat zelf gewond is. Ik weet niet hoe dat wettelijk geregeld is, maar als dat anders is, vind ik dat de wet gewijzigd moet worden.

Nou weet je, het staat geregeld vermeld in het nieuws dat er een hondje aangevallen is door een andere hond. Er wordt aangifte gedaan maar er wordt niets tegen uitgericht.

Een hond die een kind of mens aanvalt, is een ander verhaal. Dan komt de politie. Bijt een hond een andere hond, dan gebeurt er niets. Dus waarom wel bij een kat? En dan nog wel een kat die zich ergens bevindt waar hij niet zijn moet, en waar de hond wél mag zijn.

Honden die katten bijten, dat is een feit waar mensen het bestaan van erkend hebben. Het zit hem in de natuur zeggen ze dan.

En wat dacht je van een kat die in andermans tuin diens konijn doodt of diens vogels? Dan hoeft die kat toch óók niet afgemaakt te worden?

Dat zou toch dubbele moraal zijn?

Een dier dat gedood wordt door een hond, of een dier dat gedood wordt door een kat? Maakt dat iets uit?
Delete
quote:missdreamie schreef op 01 april 2013 @ 20:59:

[...]

Die baas zit niet in mijn tuin hoor. Die baas krabt mijn schutting niet kapot, die baas haalt mijn tuinstoelkussens niet open. Die baas laat zijn haren niet achter op mijn kussens. Die baas poept niet in mijn aarde of op mijn gras. Die baas raust mijn huis niet binnen zodra er een tuindeur open staat.

Het is de verantwoording van de baas om dat beest in eigen tuin te houden.

Kat nat? Dan hoort de baas zich schuldig te voelen, niet ik.

Je schrijft ook dit:

Dat 'n kat daar niks aan kan doen, dat klopt. Daarom leg ik de volledige verantwoording ook bij de baasjes. Ook als ze op een goede dag niet meer thuis komen.

Je kletst werkelijk waar heel dom.
quote:LadyZiva schreef op 01 april 2013 @ 20:25:

Hier waakt het konijn over de tuin. Bij ons ook!
quote:Maylea schreef op 02 april 2013 @ 16:34:

[...]

Je schrijft ook dit:

Je kletst werkelijk waar heel dom.

Waarom dan? Vanwege die laatste zin?

Nogmaals: ík heb geen bux, maar anderen wel hoor. En als jij als huisdiereigenaar je beest naar buiten laat gaan waar t op andermans terrein komt, loop je dan kans dat je hem niet meer terug krijgt. Of als ie de straat oversteekt en platgereden wordt.
@ iones: ik bedoelde aansprakelijkheid voor dierenarts kosten voor zowel hond als kat.
Dus mensen moeten katten en hun (overlast) begeven in andermans tuin/huis maar zien als de natuur?

Is je doberman uit laten als je de kat in je tuin ziet ook de natuur?
quote:Missprincesa schreef op 02 april 2013 @ 23:55:

@ iones: ik bedoelde aansprakelijkheid voor dierenarts kosten voor zowel hond als kat.

Indien de hond de kat aanvalt op diens eigen terrein niet, want daar had de kat immers niets te zoeken.

Daarbuiten lijkt mij heel fair.
quote:felice71 schreef op 01 april 2013 @ 19:42:

En als de baasjes dat zielig vinden dan is het HUN verantwoordelijkheid om te zorgen dat die beesten niet mijn tuin onderpoepen

Ach, de vraag van TO was: is het raar dat ik het sneu vind dat mijn kat nat is gegooid, nu het vriest?

Ik zou antwoorden: nee, dat vind ik niet raar. Ik zou het ook sneu vinden. Whatever discussie er op gang komt over verantwoordelijkheid, mijn en dijn en andere morele zaken. Ik vind het gewoon sneu voor zo'n kat, heeft niks met verantwoordelijkheid te maken. Dat is gewoon een andere discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven