Hoe herken je hooikoorts?
dinsdag 2 april 2013 om 19:24
Ik ben nu al wel 2 weken verkouden, ging dit weekend de betere kant op, en nu is het weer erger. en heb nu helemaal geen smaak en vorige week ook een dag of 2 niet. kan dat ook bij hooikoorts horen? of is dat toch meer een verkoudheid?
Aangezien het waait en misschien zijn er pollen? dacht ik aan hooikoorts.
Als ik verkouden ben dan heb ik het ook echt erg helaas.. loopneus en dat stroomt als een rivier, en zit dag erna potdicht. Nu heb ik dus gewoon wat snotterig, maar zit niet verstopt, ook niet echt loopneus gehad, maar heb geen smaak/geur (erg vervelend) Ik heb geen last van tranende ogen, alleen bij het fietsen maar dat komt van de kou. en ben daarom benieuwd hoe je hooikoorts erkent, ik kan wel naar drogist voor hooikoorts middeltje maar heb geen idee wat het is. zal het zowiezo even in de gaten houden.
Aangezien het waait en misschien zijn er pollen? dacht ik aan hooikoorts.
Als ik verkouden ben dan heb ik het ook echt erg helaas.. loopneus en dat stroomt als een rivier, en zit dag erna potdicht. Nu heb ik dus gewoon wat snotterig, maar zit niet verstopt, ook niet echt loopneus gehad, maar heb geen smaak/geur (erg vervelend) Ik heb geen last van tranende ogen, alleen bij het fietsen maar dat komt van de kou. en ben daarom benieuwd hoe je hooikoorts erkent, ik kan wel naar drogist voor hooikoorts middeltje maar heb geen idee wat het is. zal het zowiezo even in de gaten houden.
dinsdag 2 april 2013 om 19:26
dinsdag 2 april 2013 om 19:28
Niezen, jeukende neus, loopneus, verstopte neus, jeukende ogen, tranende ogen, rode ogen.
In willekeurige volgorde.
De huisarts zal 9 vd 10 x iets voorschrijven, trial-error verhaal. Echt te diagnosticeren is het alleen dmv een bloedtest, maar de vraag is of dat nodig is. Als medicatie helpt, dan helpt het.
In willekeurige volgorde.
De huisarts zal 9 vd 10 x iets voorschrijven, trial-error verhaal. Echt te diagnosticeren is het alleen dmv een bloedtest, maar de vraag is of dat nodig is. Als medicatie helpt, dan helpt het.
dinsdag 2 april 2013 om 19:41
Ik heb zelf hooikoorts, niet zo heel erg, het is redelijk te bestrijden met drogisterijmiddeltjes. Bij mij is hooikoorts niet te verwarren met een verkoudheid.
Ik krijg enorme jeuk aan mijn ogen en een snotneus, het snot is alleen maar erg nat, niet met van die groene dorrels zeg maar.
Volgens mij zitten er nog niet zo veel pollen in de lucht, ik heb zelf iig nog nergens last van. Maar het scheelt ook voor welke pollen je allergisch bent natuurlijk.
Hier staat het pollenweerbericht: http://www.pollennieuws.nl/
Op deze site staat ook info over de verschillende varianten van hooikoorts.
Ik krijg enorme jeuk aan mijn ogen en een snotneus, het snot is alleen maar erg nat, niet met van die groene dorrels zeg maar.
Volgens mij zitten er nog niet zo veel pollen in de lucht, ik heb zelf iig nog nergens last van. Maar het scheelt ook voor welke pollen je allergisch bent natuurlijk.
Hier staat het pollenweerbericht: http://www.pollennieuws.nl/
Op deze site staat ook info over de verschillende varianten van hooikoorts.
dinsdag 2 april 2013 om 19:56
Bedankt voor de reacties!
Ik had natuurlijk al op internet gekeken naar de symptomen, maar die verschillen per mens verschillend. daarom dat ik opzoek was naar ervaringen van mensen die het hebben. Maar zal het even in de gaten houden, als het vaker voorkomt is de kans groot helaas.. had vorig jaar rond voorjaar ook wel vaker verkoudheidje. maar werk ook met besmettelijke doelgroep dus lastig te zeggen wat het is.
Ik had natuurlijk al op internet gekeken naar de symptomen, maar die verschillen per mens verschillend. daarom dat ik opzoek was naar ervaringen van mensen die het hebben. Maar zal het even in de gaten houden, als het vaker voorkomt is de kans groot helaas.. had vorig jaar rond voorjaar ook wel vaker verkoudheidje. maar werk ook met besmettelijke doelgroep dus lastig te zeggen wat het is.
dinsdag 2 april 2013 om 19:58
Ik heb nog weleens hooikoorts en soms ben ik verkouden. Het kost mij enige moeite waar ik bepaalde verschijnselen aan moet toeschrijven. Hoesten en loopneus kan wijzen op verkoudheid, maar kan resp. ook wijzen op astma en hooikoorts. Een arts zou dat beter kunnen uitzoeken.
Ik heb medicatie voorgeschreven gekregen: Fluticasonpropionaat. Het geneest hooikoorts niet, maar onderdrukt daarvan wel de verschijnselen. Het is een neusspray. Zo heb ik ook medicatie tegen astma (Symbicort): onderdrukkend, maar niet genezend. Deze medicatie zit in een inhalator en moet worden geïnhaleerd.
Ik heb medicatie voorgeschreven gekregen: Fluticasonpropionaat. Het geneest hooikoorts niet, maar onderdrukt daarvan wel de verschijnselen. Het is een neusspray. Zo heb ik ook medicatie tegen astma (Symbicort): onderdrukkend, maar niet genezend. Deze medicatie zit in een inhalator en moet worden geïnhaleerd.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 2 april 2013 om 20:05
Ik heb toevallig vorige week bloed laten prikken om te kijken of ik hooikoorts heb. Vorig jaar had ik al een vermoeden en ben toen begonnen met citirizine, maar dat hielp me niets. De afgelopen weken had ik met vlagen weer last en de huisarts vond de klachten ook op hooikoorts lijken, vandaar ff een bloedtest om het zeker te weten.
dinsdag 2 april 2013 om 20:57
ik weet niet of je hooikoorts hebt, maar volgens mij horen rode ogen die tranen en jeuken er wel bij. Ik heb nu nog geen last van hooikoorts (gelukkig) maar zie er wel tegenop. Het vele niezen, loopneus en jeukende ogen...
Ik koop trouwens bij de drogist pilletjes tegen de hooikoorts en die werken goed. De loopneus verdwijnt en je hebt geen last meer van je ogen.
Ik koop trouwens bij de drogist pilletjes tegen de hooikoorts en die werken goed. De loopneus verdwijnt en je hebt geen last meer van je ogen.