Werk & Studie alle pijlers

Hechting & werk

03-04-2013 02:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn OP heb ik verwijderd omdat het nu al voor mij duidelijk is geworden wat wel kan en niet kan (ondanks dat sommige een beetje lullig reageerden heb ik het wel begrepen hoor )

Hij gaat gewoon naar zijn werk en krijgt dus ondersteuning.
Ik heb me ook wel eens ziekgemeld met een snee in mijn vinger....echter lag mijn vinger er bijna af.

Mn hele hand zat in het verband, deze moest ik omhoog houden. En ik heb werk waarbij ik de hele dag moet typen. Dus toen zijn mijn leidinggevende, blijf maar lekker thuis.

Ik begrijp wel dat de leidinggevende van de vriend van TO graag even met eigen ogen wil aanschouwen hoe de hand er uit ziet. Zwellingen kunnen inderdaad zeer naar zijn, als je hele hand dik, opgezwollen en pijnlijk is, dan is dat soms lastig werken. Maar dan ga je dus eerst even langs je werk en je overlegd daar wat nog wel/niet mogelijk is qua werk.

Wat ik wel een beetje apart vind is dat jij hem dan helpt met zijn werk. Je bent dan niet verzekerd niks, stel je voor dat er iets gebeurt.... Leg dan maar eens uit wat jij op zijn werk deed....
quote:Boarn schreef op 03 april 2013 @ 10:12:

Ik heb me ook wel eens ziekgemeld met een snee in mijn vinger....echter lag mijn vinger er bijna af.

Mn hele hand zat in het verband, deze moest ik omhoog houden. En ik heb werk waarbij ik de hele dag moet typen. Dus toen zijn mijn leidinggevende, blijf maar lekker thuis.

Ik begrijp wel dat de leidinggevende van de vriend van TO graag even met eigen ogen wil aanschouwen hoe de hand er uit ziet. Zwellingen kunnen inderdaad zeer naar zijn, als je hele hand dik, opgezwollen en pijnlijk is, dan is dat soms lastig werken. Maar dan ga je dus eerst even langs je werk en je overlegd daar wat nog wel/niet mogelijk is qua werk.

Wat ik wel een beetje apart vind is dat jij hem dan helpt met zijn werk. Je bent dan niet verzekerd niks, stel je voor dat er iets gebeurt.... Leg dan maar eens uit wat jij op zijn werk deed....

precies..

Je hebt een snee en een snee.. En idd.. waarom ga jij hem helpen ? Raar..
Mijn enige vraag was of dat mag... Ik dacht dat er misschien een herstel periode was. Ik hoef niet gelijk te weten of zijn contract hierdoor niet verlengd wordt!

Wie zegt dat hij vandaag niet naar zijn werk gaat? Hij wilde wel gaan hoor maar het ging ons meer om de manier hoe dat geeist werd. Het is maar dat zijn collega na het gesprek dat hij had met zijn leidinggevende heeft aangeboden om hem te helpen. Dat vind ik dus raar.
quote:dubiootje schreef op 03 april 2013 @ 09:26:

Nou, ik moet zeggen dat ik de topictitel eerst verkeerd begreep. Ik snapte al niet wat hechting met werk te maken had (adoptiekind of zo)?Ja net als mijn topic zeker?
quote:Boarn schreef op 03 april 2013 @ 10:12:

Hoezo? Ben jij van de politie ofzo dat ik jou een hele verklaring moet geven wat ik op zijn werk deed?

M.a.w. gaat jou lekker helemaal niets aan (heel kinderachtig gezegd)
quote:NummerZoveel schreef op 03 april 2013 @ 07:17:

Ja, jouw vriend is verplicht om gewoon te gaan werken.

Ziek zijn en arbeidsongeschikt zijn is niet altijd hetzelfde. Jouw vriend is bij wet verplicht om te werken naar vermogen en met een zere vinger zijn er natuurlijk nog genoeg dingen die je wel kunt doen. De werkgever is verplicht om rekening te houden met de eventuele beperkingen van zijn medewerkers en zonodig hulpmiddelen te verstrekken (bijv handschoenen in dit geval) of de werkzaamheden indien noodzakelijk geheel of gedeeltelijk aan te passen.

Overigens is koorts hebben wel een reden om thuis te mogen blijven. Koorts vraagt veel energie en put mensen uit, waardoor je nog zieker kunt worden wanneer je met koorts door blijft werken.

Als jouw vriend nu al twee keer ziek is geweest (eerst koorts, nu zijn vinger) dan is dat trouwens heel erg vaak voor iemand die net door zijn proeftijd heen is. Hij is dan pas 1 maand, of hoogstens 2 maanden, aan het werk bij dit bedrijf? Ziek personeel kost een werkgever veel geld (want deze moet natuurlijk het salaris doorbetalen tijdens ziekte) en bovendien komt het werk dan stil te liggen (waar de werkgever klanten door kan verliezen) of moet er dure vervanging geregeld worden. Natuurlijk kun je idd een keer de griep krijgen en je verwonden, maar houdt er vast rekening mee dat de werkgever extra goed op zijn ziekmeldingen zal letten en dat het mogelijk zijn contractverlening zal kosten als hij zich nog veel vaker ziek meldt.Leer lezen! Hij heeft zich niet ziek gemeld toen hij koorts had, want toen deed zijn leidinggevende ook moeilijk!
Ook alweer een TO met zure melk...
quote:whiiee schreef op 03 april 2013 @ 11:41:

[...]

Hoezo? Ben jij van de politie ofzo dat ik jou een hele verklaring moet geven wat ik op zijn werk deed?

Hoezo kinderachtig "ben jij van de politie"??

Dat heeft daar echt helemaal niks mee te maken!

Op je eigen werk ben je verzekerd! Als ik op mijn werk van de trap donder en een been breek, dan zijn er zaken op papier gezet over de kosten en de aansprakelijkheid van de werkgever. Als jij op ZIJN werk helpt, uitglijdt en je been breekt, dan moet je waarschijnlijk helemaal zelf voor de kosten opdraaien want jij had niets te zoeken in dat pand (want geen contract of wat dan ook).
quote:laylalala schreef op 03 april 2013 @ 11:48:

[...]

Hoezo kinderachtig "ben jij van de politie"??

Dat heeft daar echt helemaal niks mee te maken!

Op je eigen werk ben je verzekerd! Als ik op mijn werk van de trap donder en een been breek, dan zijn er zaken op papier gezet over de kosten en de aansprakelijkheid van de werkgever. Als jij op ZIJN werk helpt, uitglijdt en je been breekt, dan moet je waarschijnlijk helemaal zelf voor de kosten opdraaien want jij had niets te zoeken in dat pand (want geen contract of wat dan ook).Ik ga geen discussie aan met dingen die ik heb besproken over zijn werk etc. Houd ik liever voor mezelf
Ik ben een keer naar mijn werk gegaan toen ik nauwelijks kon lopen. (Hevige pijn in beide heupen.) Had toen zittend werk, dus dat kon ik gewoon doen.

Je vriend kan gewoon aangepaste werkzaamheden doen.
quote:Louba schreef op 03 april 2013 @ 11:47:

Ook alweer een TO met zure melk...

Dus omdat ik reageer op mijn eigen topic heb ik zure melk?

Kan ik ook over jou zeggen...
Een herstelperiode van een sneetje in je vinger? You must be joking...
quote:whiiee schreef op 03 april 2013 @ 11:52:

[...]

Ik ga geen discussie aan met dingen die ik heb besproken over zijn werk etc. Houd ik liever voor mezelf Prima, maar de opmerking ging hier niet over dat jij moest uileggen waarom je hem helpt en wat jij op zijn werk dan te zoeken hebt.. De opmerking ging over dat je je wel moet beseffen wat eventuele gevolgen zijn als er iets gebeurt. Zolang je je dat beseft, mag je van mij prima je man helpen hoor. Misschien kun je daar zelfs met de werkgever van je man wel afspraken over maken.
quote:Truffelmaffia schreef op 03 april 2013 @ 11:52:

Ik ben een keer naar mijn werk gegaan toen ik nauwelijks kon lopen. (Hevige pijn in beide heupen.) Had toen zittend werk, dus dat kon ik gewoon doen.

Je vriend kan gewoon aangepaste werkzaamheden doen.

Kijk! Dit wilde ik graag horen. Een serieuze reactie.

Je kreeg dus gewoon hulp etc.?

[...]

M.a.w. gaat jou lekker helemaal niets aan (heel kinderachtig gezegd)Goh, het gaat hier om goedbedoelde waarschuwingen, misschien ben je nog jong en realiseer je je sommige dingen niet. Er was al een voorbeeld van dat jij van de trap zou kunnen vallen, maar stel jij bent op zijn werk en je breekt per ongeluk een enorme ruit van de voorgevel. Zo eentje die meer dan duizend euro kost, dan kán de werkgever van je vriend dat op jouw verhalen, want jij had daar immers niets te zoeken en bent niet verzekerd via het bedrijf van je man. Het is maar dat je het weet, kan je veel geld schelen.
quote:sandt schreef op 03 april 2013 @ 12:06:

[...]

Goh, het gaat hier om goedbedoelde waarschuwingen, misschien ben je nog jong en realiseer je je sommige dingen niet. Er was al een voorbeeld van dat jij van de trap zou kunnen vallen, maar stel jij bent op zijn werk en je breekt per ongeluk een enorme ruit van de voorgevel. Zo eentje die meer dan duizend euro kost, dan kán de werkgever van je vriend dat op jouw verhalen, want jij had daar immers niets te zoeken en bent niet verzekerd via het bedrijf van je man. Het is maar dat je het weet, kan je veel geld schelen.Ik weet dat allang al hoor, maar ik ga geen afklaring afleggen als iemand het ook zo lullig vraagt.

[...]Hoezo? Ben jij van de politie ofzo dat ik jou een hele verklaring moet geven wat ik op zijn werk deed?

Schijnbaar begrijp je het niet helemaal. Nee je hoeft mij niks uit te leggen, het zal me ook mn reet roesten wat je daar deed. Wat ik bedoelde is dat je die vraag gesteld kan worden door de werkgever van je vriend. Jij hoort daar op dat moment helemaal niet in het pand te zijn (het kan zelfs strafbaar zijn). Stel dat er wat gebeurt, dan heb je niet verzekerd of wat dan ook. Of er wordt onverhoopt iets gestolen op de locatie waar je vriend hoort schoon te maken. Stel dat ze de camerabeelden terugkijken en het blijkt dat jij daar onbevoegd rond loopt. Dan heb je toch serieus een probleem.

Daarnaast pleegt je vriend waarschijnlijk ook fraude, hij wordt namelijk betaald voor het uitvoeren van bepaalde werkzaamheden. Als hij dat niet doet, maar daar een derde voor inschakelt, dan houdt hij zich niet aan zijn arbeidscontract, namelijk dat hij arbeid levert en dat hij daar voor beloond wordt. Je kunt er zelfs om worden ontslagen.

Maar schijnbaar zien jij noch je vriend de consequenties in van zo iets..... Ook helemaal prima, maar kom dan straks ook niet piepen over een ongewenste situatie waar je jezelf in hebt gemanouvereerd.
quote:whiiee schreef op 03 april 2013 @ 12:13:

[...]

Ik weet dat allang al hoor, maar ik ga geen afklaring afleggen als iemand het ook zo lullig vraagt.

Heb het nog twee keer gelezen maar kan er niets lulligs in ontdekken. Gewoon iemand die bezorgt is dat jij in een naïeve bui iets doet wat je beter niet had kunnen doen.

Ik heb met mijn gipsen been auto gereden, tot iemand me vroeg of ik wist dat ik dan onverzekerd rond reed. Dat was niet lullig of veroordelend bedoeld, maar wel een vraag of ik bewust dat risico nam? Nee, dus en meteen mee gestopt.
quote:Boarn schreef op 03 april 2013 @ 12:14:

[...]

Schijnbaar begrijp je het niet helemaal. Nee je hoeft mij niks uit te leggen, het zal me ook mn reet roesten wat je daar deed. Wat ik bedoelde is dat je die vraag gesteld kan worden door de werkgever van je vriend. Jij hoort daar op dat moment helemaal niet in het pand te zijn (het kan zelfs strafbaar zijn). Stel dat er wat gebeurt, dan heb je niet verzekerd of wat dan ook. Of er wordt onverhoopt iets gestolen op de locatie waar je vriend hoort schoon te maken. Stel dat ze de camerabeelden terugkijken en het blijkt dat jij daar onbevoegd rond loopt. Dan heb je toch serieus een probleem.

Daarnaast pleegt je vriend waarschijnlijk ook fraude, hij wordt namelijk betaald voor het uitvoeren van bepaalde werkzaamheden. Als hij dat niet doet, maar daar een derde voor inschakelt, dan houdt hij zich niet aan zijn arbeidscontract, namelijk dat hij arbeid levert en dat hij daar voor beloond wordt. Je kunt er zelfs om worden ontslagen.

Maar schijnbaar zien jij noch je vriend de consequenties in van zo iets..... Ook helemaal prima, maar kom dan straks ook niet piepen over een ongewenste situatie waar je jezelf in hebt gemanouvereerd.

Zoals ik al eerder zei: dit ga ik niet hier openlijk aan jullie vertellen. Dit is iets wat wij allang al hebben besproken.

Zo idioot ben ik ook alweer niet om ergens te gaan zonder toestemming. Ik ken de gevolgen en dat is allang al besproken.

Geen zorgen
OK, Helemaal goed dan! Wens je vriend succes met het herstel van zn verwonding en vertroetel hem maar goed. Hopelijk kan hij snel weer lekker aan het werk of kan hij regelen met zn werkgever dat hij aangepast werk doet of hulp krijgt.
quote:laylalala schreef op 03 april 2013 @ 12:24:

OK, Helemaal goed dan! Wens je vriend succes met het herstel van zn verwonding en vertroetel hem maar goed. Hopelijk kan hij snel weer lekker aan het werk of kan hij regelen met zn werkgever dat hij aangepast werk doet of hulp krijgt.

Bedankt!

Ja zijn collega gaat hem helpen (vertelde hij mij net). Het enige wat hij kan doen is de vuilniszakken legen en met de dweilmachine (zo heet dat toch?) schoonmaken.
quote:whiiee schreef op 03 april 2013 @ 12:22:

[...]

Zoals ik al eerder zei: dit ga ik niet hier openlijk aan jullie vertellen. Dit is iets wat wij allang al hebben besproken.

Zo idioot ben ik ook alweer niet om ergens te gaan zonder toestemming. Ik ken de gevolgen en dat is allang al besproken.

Geen zorgenIk zou het zwart op wit willen hebben, mondelinge afspraken kunnen in geval van een geschil wel eens anders uitgelegd worden door verschillende partijen. Dus ik zou me wel zorgen maken, maar ja dat ben ik dan. Ik ben pas 46 dus heb nog niet zo heel veel levenservaring, maar gelukkig neem ik adviezen en ervaringen van anderen ook altijd mee in mijn beslissingen, waardoor ik over veel meer levenservaring kan beschikken dan in mijn eentje.
quote:sandt schreef op 03 april 2013 @ 12:29:

[...]

Ik zou het zwart op wit willen hebben, mondelinge afspraken kunnen in geval van een geschil wel eens anders uitgelegd worden door verschillende partijen. Dus ik zou me wel zorgen maken, maar ja dat ben ik dan. Ik ben pas 46 dus heb nog niet zo heel veel levenservaring, maar gelukkig neem ik adviezen en ervaringen van anderen ook altijd mee in mijn beslissingen, waardoor ik over veel meer levenservaring kan beschikken dan in mijn eentje.Ik ging allleen mee naar zijn oude locatie maar daar werkt hij niet meer...
quote:Louba schreef op 03 april 2013 @ 11:47:

Ook alweer een TO met zure melk...Volgens mij moet het maar snel lente worden.
Ga in therapie!
quote:sandt schreef op 03 april 2013 @ 12:29:

[...]

Ik zou het zwart op wit willen hebben, mondelinge afspraken kunnen in geval van een geschil wel eens anders uitgelegd worden door verschillende partijen. Dus ik zou me wel zorgen maken, maar ja dat ben ik dan. Ik ben pas 46 dus heb nog niet zo heel veel levenservaring, maar gelukkig neem ik adviezen en ervaringen van anderen ook altijd mee in mijn beslissingen, waardoor ik over veel meer levenservaring kan beschikken dan in mijn eentje.

Pfff, als ik zulke reacties in een topic zou krijgen, dan nam ik ook de benen. Bah, wat een denigrerende reactie.

Dat heeft TO toch niet verdiend? We kunnen toch niet allemaal zo wijs zijn als jij....?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven