Opdrachtdienst
woensdag 3 april 2013 om 20:09
Een opdraagdienst is wat anders dan een kinderdoop en dus minder 'officieel'. Hier wordt door de kerk een zegen gegeven aan het kind. De daadwerkelijke keuze voor God wordt op volwassen leeftijd wel of niet gedaan. Ik heb mijn kinderen ook op laten dragen, vond ik wel mooi. Voor de rest is het aan hen.
woensdag 3 april 2013 om 20:12
woensdag 3 april 2013 om 20:16
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 april 2013 @ 20:08:
Een wat?
Rooms Katholiek? Protestant?
Als het is wat ik denk dat het is, dan is een klein kadootje, zoals een (christelijk) voorleesboekje gebruikelijk bij protestanten.
Ik denk meer in de evangelische hoek, in de kerken waar de volwassen doop is worden kinderen opgedragen.
er wordt dan gebeden voor een zegen voor het kindje en de ouders, en er wordt gebeden voor wijsheid voor de ouders in de opvoeding.
Een wat?
Rooms Katholiek? Protestant?
Als het is wat ik denk dat het is, dan is een klein kadootje, zoals een (christelijk) voorleesboekje gebruikelijk bij protestanten.
Ik denk meer in de evangelische hoek, in de kerken waar de volwassen doop is worden kinderen opgedragen.
er wordt dan gebeden voor een zegen voor het kindje en de ouders, en er wordt gebeden voor wijsheid voor de ouders in de opvoeding.
woensdag 3 april 2013 om 20:18
woensdag 3 april 2013 om 20:20
quote:SpringDing schreef op 03 april 2013 @ 20:15:
Als je zelf niks met het geloof hebt waarom zou je dan iets 'christelijks' geven? Het gaat er toch inderdaad om dat je er bij bent, en om het gebaar?Waarom niet. Er zijn prachtige prentenboeken met bijbelverhalen, hoef je helemaal niet religieus voor te zijn om dat mooi te vinden.
Als je zelf niks met het geloof hebt waarom zou je dan iets 'christelijks' geven? Het gaat er toch inderdaad om dat je er bij bent, en om het gebaar?Waarom niet. Er zijn prachtige prentenboeken met bijbelverhalen, hoef je helemaal niet religieus voor te zijn om dat mooi te vinden.
woensdag 3 april 2013 om 20:27
woensdag 3 april 2013 om 20:59
quote:Iekx schreef op 03 april 2013 @ 20:28:
Voor dit soort gelegenheden koop ik vaak een boekje met kinderuitspraken over God. Volgens mij heet het 'Lieve meneer God'.
Staan teksten in als:
Lieve God, mijn vader vloekt altijd tijdens het voetbalkijken, komt hij dan wel in de hemel?Jaaaa die heb ik ook! Das inderdaad een heel leuk kadootje voor de gelegenheid.
Voor dit soort gelegenheden koop ik vaak een boekje met kinderuitspraken over God. Volgens mij heet het 'Lieve meneer God'.
Staan teksten in als:
Lieve God, mijn vader vloekt altijd tijdens het voetbalkijken, komt hij dan wel in de hemel?Jaaaa die heb ik ook! Das inderdaad een heel leuk kadootje voor de gelegenheid.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
woensdag 3 april 2013 om 20:59
Ik zou geen geld of cadeaubon doen, dat vind ik in deze context niet zo'n passend cadeau. Als boekjes en knuffeltjes niet in aanmerking komen, dan misschien nog iets in de zin van kleertjes of een zilveren fotolijstje met de naam er in gegraveerd? Zoiets heb je al voor rond een tientje. http://www.zilver.nl/c9/56/494/fotolijstjes.html