Vloer annuleren?

03-04-2013 21:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie eens met me meedenken?

Wij hebben drie weken geleden een lamelarket vloer uitgezocht en besteld. We hebben een aanbetaling gedaan van 100 euro.

De winkel zei dat acclimatiseren van de vloer niet nodig was. Omdat ik mijn twijfels daarover had, komen ze aanstaande vrijdagavond de vloer brengen en komen ze hem maandag leggen.

Nu belde mijn schoonmoeder op en zei dat normaal gesproken veel langer geacclimatiseerd moet worden. Ongeveer 8 tot 10 dagen. Ik heb dat nagezocht en dat blijkt inderdaad zo te zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel vertrouwen meer heb in het bedrijf waar we de vloer besteld hebben.

Dat komt ook omdat we een dag na de bestelling gebeld zouden worden door de "legger". Dit is niet gebeurd. Daarna is de legger niet op de "meetafspraak" verschenen. Er is een nieuwe afspraak gemaakt en die zijn ze wel nagekomen.

Vandaag sprak ik "de legger" en die was niet op de hoogte van wanneer het hout geleverd wordt.

Het is heel kort dag, maar eigenlijk zou ik het liefste bij een heel ander bedrijf een nieuwe vloer uitzoeken. Ik heb hier geen goed gevoel over.

Kan dit? Wat zouden jullie doen?
Wat zeggen hun voorwaarden over annuleren?

Ik zelf denk dat je genoemde voorbeelden niet een gegronde reden zijn om te kunnen stellen dat de verkoper in gebreke is gebleven en dat je daarom de koopovereenkomst zou kunnen ontbinden.

Dus tenzij er iets over annuleren staat in de voorwaarden vrees ik dat je weinig poot hebt om op te staan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Stel de afspraak met de legger uit, dan kan het acclimatiseren
http://paginas.welke.nl/v ... arket-acclimatiseren.html

Daar wordt uitgelegd waarom lamelparket NIET lang hoeft te acclimatiseren.
Is het een gerenommeerde winkel met keurmerk? Dan zou ik er niet zo wakker van liggen. Zit toch garantie op? Zij leggen het ook nog. Volgens mij werd bij oms de vloer ook vrij vlot gelegd, zeker geen week later.
http://www.parket-loods.n ... n-vloeren_-deel-twee.html

De fabrieken en de meeste leveranciers van parket raden aan dat massieve planken, voor ten minste 3 tot 5 dagen voor de installatie geleverd moeten worden. Zo kan het hout wennen (acclimatiseren) aan de 'normale omstandigheden in de ruimte waar de v loer gelegd gaat woorden', denk dan aan een temperatuur tussen de 18 en 25 graden, en een relatieve luchtvochtigheid van 45% tot 65. Laminaatvloeren en lamelparket hebben doorgaans maar 1 dag nodig om te acclimatiseren
Ik lees het Camomille, en toch lees ik op andere sites weer dat er wel geacclimatiseerd moet worden.

Wat moet ik dan geloven?

En er zit zeker garantie op, maar ik ben ook bang dat ze de eventuele klachten zullen wijten aan de luchtvochtigheid in je huis, waardoor ja dan weer geen poot hebt om op te staan.
Hmmm....wij hebben ook lamelparket en die zijn ook niet van te voren geacclimatiseerd... Ik wist het niet eens eigenlijk.

Liggen er nu toch al heel wat jaartjes mooi bij hoor!
quote:leilinde schreef op 03 april 2013 @ 22:05:

Ik lees het Camomille, en toch lees ik op andere sites weer dat er wel geacclimatiseerd moet worden.

Wat moet ik dan geloven?

En er zit zeker garantie op, maar ik ben ook bang dat ze de eventuele klachten zullen wijten aan de luchtvochtigheid in je huis, waardoor ja dan weer geen poot hebt om op te staan.Goede vloerlegger test ook de vloer zelf dmv puntmeting en bij te veel vocht zal hij niet leggen, doet vloerlegger niks kun jij hem dit nog duidelijk maken en toch een puntsmeting wil voor de zekerheid.
Ik heb vandaag gebeld en het leggen van de vloer uitgesteld. Gelukkig kon dat. Dan kan ik in de tussentijd erachter komen hoe het zit met acclimatiseren.

Ik blijf de legger en de verkoper nogal nonchalant vinden.

Ze verwijzen steeds naar elkaar als ik vraag hoe ik de vloer moet behandelen etc.

Heb er ook zelf achteraan gemoeten dat hij ook geolied moest worden.

Iemand nog tips voor het ondehouden van lamelparket?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven