Wat heeft mijn hond toch?

04-04-2013 07:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over mijn hond, en straks ga ik de dierenarts bellen omdat ik me toch best wel zorgen maak om mijn hond.

Gisteravond ben ik met de hond uitgeweest en toen ik bijna thuis kwam zag ik dat hij moest overgeven, hij kokhalste. Achterhuis moest hij overgeven, het was meer een soort witte slijm en ik schrok wel, want mijn hond viel zomaar op de grond op zijn zij, spurttelde om overeind te komen, en stond op en gelijk was hij weer actief en leek er niks mee te redden. hij heeft een zwakke maag en kan daarom ook niks anders eten alleen brokjes en af en toe een hondenkoekje. Maar soms wisselen we wel van hondeneten, omdat vaak het hondeneten wat we hebben weer uit het assortiment is verdewenen.

nu vanochtend ging ik weer met de hond uit en had hij groene ontlasting, wat hij anders nog nooit heeft gehad. Ik dacht gelijk dit is niet goed. Straks bel ik de dierenarts even en hoop ik dat gelijk daar terecht kan.

Maar mijn vraag is of iemand weet wat dit kan zijn of dat iemand hier ervaring mee heeft gehad met zijn/haar eigen hond? ik maak me toch best wel zorgen om mijn hond.
Groene ontlating en slijmspugen? Heeft hij misschien gewoon gras geeten tijdens het uitlaten, daar gaan honden van spugen.
voor zover ik weet heeft hij geen gras gegeten, toen ik hem uitliet, misschien achterhuis onbewust... Maar toen hij spuugde, begon hij heel vreemd te schudden, bijna een soort aanval en viel die op de rug/zij
Onze hond gaf ook wel eens over, kort daarna vonden we altijd een teek. Alleen die groene ontlasting en dat omvallen klinkt wel echt als iets ernstigers. Ik hoop dat het mee valt en dat je straks met een gezond beestje weer naar huis kan iig.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:renate73 schreef op 04 april 2013 @ 07:40:

Groene ontlating en slijmspugen? Heeft hij misschien gewoon gras geeten tijdens het uitlaten, daar gaan honden van spugen.

Dan hadden er duidelijke sporen van gras in moeten zitten,

gras verteerd namelijk niet.

TO schrijft dat ze vaak van voer wisselt en dat de hond een zwakke maag heeft.

Kan het zijn dat er hart in het huidige voer zit verwerkt?

Daar kunnen ze ook groenige ontlasting van krijgen.

Heb je zijn slijmvliezen nagekeken?

Zijn die wit of roze?

Heeft de hond koorts?
slijmvliezen al bekeken, zijn roze en voor zover ik weet geen koorts. vorige keer had onze hond een ooronsteking, spul van de dierenarts gekregen en heb het gevoel dat hij weer oorontsteking of iets heeft, omdat hij ook de hele tijd met zijn hoofd zit te schudden, maar dat kan er niks mee te hebben?

Kan pas om half 9 de dierenarts bellen en neem liever zekere dan voor het onzekere.
Het kan heel goed zijn dat hij idd oorontsteking heeft

en daar duizelig en msselijk van geworden is.

Houdt hij zijn kop ook scheef?
Maar die groene ontlasting kan ik dan niet plaatsen.

Denk dat je het idd maar ff met die dierenarts moet bespreken.
HIj houdt zijn hoofd een beetje scheef, dat zag ik gisteren ook al en vond ik toch een beetje eng. Dat is mij gelijk opgevallen
Ik wil je niet bang maken en het hoeft het helemaal niet te zijn, maar mijn hond van vroeger had dit een paar keer. Het bleek een lekkend hartklepje. Dat begon ook met overgeven en dat ze op haar zij belanden. Het hoeft het helemaal niet te zijn, maar was ze ook even weg van de wereld zeg maar?
De ontlasting kan ik dan weer niet plaatsen..
niet dat ik snel bang wordt, \ want ben toch best wel nieuwsgierig naar wat hij heeft, want als hij dat straks vaker krijgt, en vooral onderweg als ik met de hond uit ga, dan lijkt mij dat een stuk enger.
En,wat zei je dierenarts?
Maagkanteling?

Gaan ze ook van draaien, proberen te braken zonder resultaat, wit slijm, alleen de ontlasting kan ik niet plaatsen.

Wat zei de DA?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
heb gebeld naar de dierenarts en mag vanmiddag tussen 1 enn 2 uur langs komen op het spreekuur. ik heb alles uitgelegd en de assistente zei, verstandig om langs te komen.
quote:famke87 schreef op 04 april 2013 @ 10:09:

heb gebeld naar de dierenarts en mag vanmiddag tussen 1 enn 2 uur langs komen op het spreekuur. ik heb alles uitgelegd en de assistente zei, verstandig om langs te komen.

Groot gelijk!

Beter het zekere voor het onzekere toch?

Sterkte
Hopelijk niets erg. Een paar dagen geleden stond hier in de krant weer een artikel over vergiftigd vlees dat was uitgestrooid in een park en hondenplein.
quote:Spininhoek schreef op 04 april 2013 @ 10:02:

Maagkanteling?

Gaan ze ook van draaien, proberen te braken zonder resultaat, wit slijm, alleen de ontlasting kan ik niet plaatsen.

Wat zei de DA?Van maagtorsi gaat een hond toch acuut dood wanneer er niet meteen door een dierenarts wordt ingegrepen?
Slijm overgeven en zomaar omvallen heeft mijn moeders hond ook wel eens, al is het nu hij bejaard is minder dan toen hij jong was.

Onze hond heeft epeleptische aanvallen, en die komen vooral als hij zich te druk heeft gemaakt.

Die ontlasting weet ik zo niet, ben benieuwd wat de dierenarts zei.
quote:Diztel schreef op 04 april 2013 @ 10:28:

[...]

Van maagtorsi gaat een hond toch acuut dood wanneer er niet meteen door een dierenarts wordt ingegrepen?

Precies.

Als de hond een maagtorsie gehad had,

had hij al niet meer geleefd.

Ook hebben ze dan een hele dikke opgezette buik, (gasvorming)

de hond doet dan wel zijn best om te braken, maar er komt niets uit

omdat de maag afgesloten is door de maagdraaiing.
Het slijm is een soort van gal. Hij moest dus overgeven op een lege maag.

Misschien moet je in de toekomst eens over op ander voer. In ieder geval nu even op rijst en kip zetten (samen koken, water niet verwijderen want daar zitten veel vitamines in). Dan kalmeert het weer van binnen.

Ik zou verder bij god niet weten wat hem mankeert maar benieuwd ben ik wel.
Wat iones zegt. Een maagtorsie lijkt me niet, dan was ie nu al pleite geweest. Verder ben ik ook benieuwd wat de DA ervan zegt, dus ik blijf even volgen...
net terug van de dierenarts en ik hoef me geen zorgen te maken.

de dierenarts zei dat het soms wel voorkomt dat als een hond moet braken dat er iets wordt dichtgeknepen in de keel ofzo en dat door er weinig bloed naar de hersnenen wordt afgevoerd en dat daardoor de hond weinig zuurstof heeft gekregen en daardoor even zomaar wegviel, niks om mij zorgen om te maken.

Alleen hij heeft wel een oorontsteking dus daar druppels voor mee gekregen,
Gelukkig maar!

Oorontsteking is vast snel over met de druppeltjes.
He gelukkig niet echt iets ernstigs dus.

Sterkte met je vlooienbunkertje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven