We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
zondag 25 mei 2008 om 11:47
Gister een moeilijke dag qua eten, want jaarvergadering van mijn werk én etentje en kroeg met cheersvriendinnen. Eens kijken of ik het nog weet:
o: 1 br met halvajam, yoghurtmeloenshake.
t: ministroopwafeltje
l: 2 br, 1 brie en 1 roomkaas, salade, 2 kleine stukjes gerookte kip, 1 stukje beenham, meloen. Beker melk. Mini-appelflapje.
t: niks
a: salade, 2 stukjes brood met pesto, 1 stokje saté, wat frietjes met mayo. 1 Jilz.
t: 1 biertje
Hm. Valt nog best mee dus.
Vandaag moet/ga ik naar een verjaardag. Ik hoop dat ik het lekkers kan weerstaan. Zou een mooie balansdag zijn om de calorierijke dingen te compenseren van gisteren.
zondag 25 mei 2008 om 13:55
Hier gaat het eigenlijk best goed, so far. Gisteren en vandaag aardig netjes gegeten, weet niet meer precies wat en gisteravond op het feest bijna niets van het buffet genomen maar wel een stuk of 4 (5?) baileys gehad.
Ben nu net terug van een proefles body balance, dat was leuk! Ik wilde al een poosje iets naast het hardlopen gaan doen en dit leek me wel een goede combi. Beetje extra lenigheid en spierversterkende oefeningen enzo. En kind was bij de opvang daar, heeft zich kostelijk vermaakt, dat was ook wel makkelijk. Kon manlief ook meteen sporten (die doet dat ergens anders trouwens)
Komende week bellen ze me terug over wat de mogelijkheden zijn qua abonnementen en lesgeld enzo. Hoop dat het een beetje te doen is, zou het graag gaan doen.
Nu lekker douchen, tot later!
Ben nu net terug van een proefles body balance, dat was leuk! Ik wilde al een poosje iets naast het hardlopen gaan doen en dit leek me wel een goede combi. Beetje extra lenigheid en spierversterkende oefeningen enzo. En kind was bij de opvang daar, heeft zich kostelijk vermaakt, dat was ook wel makkelijk. Kon manlief ook meteen sporten (die doet dat ergens anders trouwens)
Komende week bellen ze me terug over wat de mogelijkheden zijn qua abonnementen en lesgeld enzo. Hoop dat het een beetje te doen is, zou het graag gaan doen.
Nu lekker douchen, tot later!
zondag 25 mei 2008 om 17:41
Mijn eten verder:
T: bak yoghurt
T: perzik
L: eehh. niets eigenlijk, geloof ik, ik ben 't wat kwijt
T: plakjes komkommer en wortel, gedoopt in ketchup en met kruidensmeerkaas (op de komkommer) klein stukje brie
zometeen proberen met gekookte eieren een shoarma-achtig prutje te maken. De gekookte eieren zitten al in marinade van olie met shoarmakruiden.
Vanmorgen ook nog 7 minuten crosstrainer en buikspieroefeningen. Ik heb mezelf weer gemeten en de cm vallen wat tegen, vind ik. Met hardlopen raakte ik sneller 'buik' kwijt, maar deed ik ook na elke sessie buikspieroefeningen. Vandaar dat ik die er weer eens bij gehaald heb.
Ik begin meer zin te krijgen in hardlopen, maar heb mezelf voorgenomen ná de vakantie. Tot die tijd veel wandelen en wat crosstrainen, voor de beenspiersterkte ter bescherming van m'n knieën.
toedels
T: bak yoghurt
T: perzik
L: eehh. niets eigenlijk, geloof ik, ik ben 't wat kwijt
T: plakjes komkommer en wortel, gedoopt in ketchup en met kruidensmeerkaas (op de komkommer) klein stukje brie
zometeen proberen met gekookte eieren een shoarma-achtig prutje te maken. De gekookte eieren zitten al in marinade van olie met shoarmakruiden.
Vanmorgen ook nog 7 minuten crosstrainer en buikspieroefeningen. Ik heb mezelf weer gemeten en de cm vallen wat tegen, vind ik. Met hardlopen raakte ik sneller 'buik' kwijt, maar deed ik ook na elke sessie buikspieroefeningen. Vandaar dat ik die er weer eens bij gehaald heb.
Ik begin meer zin te krijgen in hardlopen, maar heb mezelf voorgenomen ná de vakantie. Tot die tijd veel wandelen en wat crosstrainen, voor de beenspiersterkte ter bescherming van m'n knieën.
toedels
Later is nu
zondag 25 mei 2008 om 18:37
Oe Dream, die eieren klinken niet aanlokkelijk moet ik eerlijk zeggen...
o: 1 br met halvajam, 2 crackers, 1 sand.spread en 1 gest.muisjes
t: - (even een dutje gedaan)
l: 2 br sand.spread
t: stukje aarbeienvlaai en 1 klein handje cashewnootjes (was op een verjaardag)
a: 2 pitabroodjes met kipfilet, taugé en klein beetje pindasaus
t: yoghurtfruitshake denk ik (banaan en yoghurt en dan de staafmixer erop).
o: 1 br met halvajam, 2 crackers, 1 sand.spread en 1 gest.muisjes
t: - (even een dutje gedaan)
l: 2 br sand.spread
t: stukje aarbeienvlaai en 1 klein handje cashewnootjes (was op een verjaardag)
a: 2 pitabroodjes met kipfilet, taugé en klein beetje pindasaus
t: yoghurtfruitshake denk ik (banaan en yoghurt en dan de staafmixer erop).
zondag 25 mei 2008 om 19:13
O. 100 gram kwark
L. 100 gram aardbeien + 100 gram slagroom
120 gram kipfilet (vleeswaren)
A. Sla + mayo, halve avocado, kipfilet met champignons
T. 50 gram geroosterde amandelen
Ik zit zo vol als een pot met peren, maar das niet nieuw met dit 'dieet'.
We zijn de hele dag de tub in en uit gelopen.
Op een gegeven moment had ik dat ding al op
49 graden, nou daar stap je maarzo niet in hoor.
Voor de rest als je er uit stapt ben je eerst ff een
halfuurtje loom van de warmte. Heerlijk om dan buiten
in je badjas/nakie af te koelen.
L. 100 gram aardbeien + 100 gram slagroom
120 gram kipfilet (vleeswaren)
A. Sla + mayo, halve avocado, kipfilet met champignons
T. 50 gram geroosterde amandelen
Ik zit zo vol als een pot met peren, maar das niet nieuw met dit 'dieet'.
We zijn de hele dag de tub in en uit gelopen.
Op een gegeven moment had ik dat ding al op
49 graden, nou daar stap je maarzo niet in hoor.
Voor de rest als je er uit stapt ben je eerst ff een
halfuurtje loom van de warmte. Heerlijk om dan buiten
in je badjas/nakie af te koelen.
zondag 25 mei 2008 om 20:03
Die hottub klinkt zalig, Sandra, en van Moppeman mag je dat ook opvatten als een hint. Is 49 graden niet véél te warm ? Volgens mij sudder je dan.
Jammer dat die pizzeria tegenviel voor wat betreft een stukje vlees. Schoenmaker-blijf-bij-je-leest moeten we dan maar denken.
Ik ga maar eens kijken of ik een koolhydraatarme wentelteef ga maken voor morgen, een goed begin is het halve werk.
Welke Griek bedoel jij, Dreamer ? Zowel de Zwanestraat als het begin van de Nwe Ebbingestraat vind ik ook uitstekend.
Ik heb even voor Zoyla op de site gekeken van de Griek in Kuttekrabbeveen. Vegetarisch is (beperkt) mogelijk, vis zie ik niet staan. Mijn toetje weet ik waarschijnlijk al, maar zou ik niet moeten doen. Baklava met kaneelijs, JUMMIE !!
* Dolmades Schotel (gevulde wijnbladeren)
* Gemistes piperies (gevulde paprika)
* Gemistes Melietzan (gevulde aubergine)
Jammer dat die pizzeria tegenviel voor wat betreft een stukje vlees. Schoenmaker-blijf-bij-je-leest moeten we dan maar denken.
Ik ga maar eens kijken of ik een koolhydraatarme wentelteef ga maken voor morgen, een goed begin is het halve werk.
Welke Griek bedoel jij, Dreamer ? Zowel de Zwanestraat als het begin van de Nwe Ebbingestraat vind ik ook uitstekend.
Ik heb even voor Zoyla op de site gekeken van de Griek in Kuttekrabbeveen. Vegetarisch is (beperkt) mogelijk, vis zie ik niet staan. Mijn toetje weet ik waarschijnlijk al, maar zou ik niet moeten doen. Baklava met kaneelijs, JUMMIE !!
* Dolmades Schotel (gevulde wijnbladeren)
* Gemistes piperies (gevulde paprika)
* Gemistes Melietzan (gevulde aubergine)
zondag 25 mei 2008 om 20:08
blijf het een raar dieet vinden sandra. Kan me niet voorstellen dat je met 3 scheppen kwark, 6 aardbeien en een onsje kipfilet en een beetje worst en kaas de dag lekker doorkomt eerlijk gezegd! In elk geval prettig dat jij je er goed bij voelt.
Wauw meave, ik vind het knap hoe je gisteren de dag bent rondgekomen!!
Vandaag weer een normale dag, gisterenavond nog een schaaltje japanse mix weggekaand met bentos.
O; schaaltje yoghurt met wat muesli, 1kiwi en aardbeien.alles door elkaar, erg lekker!
T: appel
L: 2 bruine puntjes, kaas en smeerworst, aardbeien en kersen
T: niets
D: gekookte aardappel, bloemkool, gehaktballetjes, beetje light kaassaus, aardbeien met yoghurt toe.
Beetje veel fruit, maar ja, anders moet het weg, zo zonde!
Ook nog hardgelopen, dus dik tevreden, nu nog van alles af zien te blijven, voel snaai trek opkomen!
Wauw meave, ik vind het knap hoe je gisteren de dag bent rondgekomen!!
Vandaag weer een normale dag, gisterenavond nog een schaaltje japanse mix weggekaand met bentos.
O; schaaltje yoghurt met wat muesli, 1kiwi en aardbeien.alles door elkaar, erg lekker!
L: 2 bruine puntjes, kaas en smeerworst, aardbeien en kersen
D: gekookte aardappel, bloemkool, gehaktballetjes, beetje light kaassaus, aardbeien met yoghurt toe.
Beetje veel fruit, maar ja, anders moet het weg, zo zonde!
Ook nog hardgelopen, dus dik tevreden, nu nog van alles af zien te blijven, voel snaai trek opkomen!
zondag 25 mei 2008 om 20:09
Nwe Ebbingestraat is favoriet Moppetoet. IK heb op loopafstand gewoont daar, heerlijk
Eitjeprutje was heerlijk Meave en Bentetje. Ik durfde dit aan, doordat ik al een indonisch recept ken, bamboe bali van eieren. Een scherp, redelijk zoet gerecht, waarin je gekookte eieren nog een keertje bakt. LD vond het ook erg lekker. Uiteindelijk is het gewoon gekookt ei, met kruiden.
Nog nog lekker gewandeld, Alleen, dan heb ik er een hoger tempo in.
Eitjeprutje was heerlijk Meave en Bentetje. Ik durfde dit aan, doordat ik al een indonisch recept ken, bamboe bali van eieren. Een scherp, redelijk zoet gerecht, waarin je gekookte eieren nog een keertje bakt. LD vond het ook erg lekker. Uiteindelijk is het gewoon gekookt ei, met kruiden.
Nog nog lekker gewandeld, Alleen, dan heb ik er een hoger tempo in.
Later is nu
maandag 26 mei 2008 om 09:23
maandag 26 mei 2008 om 10:18
Dreamer,
Ooit bij de iriscopist geweest voor o.a. mijn darmen en die zegt dat je darmen hebt die bij je lichaam horen. Niet iedereen kan elke dag naar t toilet. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad (kwa pijn in de buik dan) dan ik niet elke dag hoef.
Maar nu met Atkins, weinig vezels etc gebruik ik darmreiniger van de trekpleister/kruidvat. Superspul.
Net een bak aardbeien met slagroom op.
Vanavond verse asperges + gesmolten boter met hamreepjes.
Ooit bij de iriscopist geweest voor o.a. mijn darmen en die zegt dat je darmen hebt die bij je lichaam horen. Niet iedereen kan elke dag naar t toilet. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad (kwa pijn in de buik dan) dan ik niet elke dag hoef.
Maar nu met Atkins, weinig vezels etc gebruik ik darmreiniger van de trekpleister/kruidvat. Superspul.
Net een bak aardbeien met slagroom op.
Vanavond verse asperges + gesmolten boter met hamreepjes.
maandag 26 mei 2008 om 12:07
Een 'volle' zichtbare buik hebben ken ik sinds Atkins niet meer.
Van vet en eiwitten 'blaas' je niet op, laat staan een opgeblazen gevoel.
Spontaan net een pedicure in Kuttekrabbeveen (lol) gebeld en kan er om 2 uur al terecht. Wil van de zomer eens een keer met goed gelakte teennagels in mn open schoenen. Lukt mij zelf nl. niet.
Vanavond avond4daagse, maar manlief gaat meelopen dan ga ik morgen mee.
Van vet en eiwitten 'blaas' je niet op, laat staan een opgeblazen gevoel.
Spontaan net een pedicure in Kuttekrabbeveen (lol) gebeld en kan er om 2 uur al terecht. Wil van de zomer eens een keer met goed gelakte teennagels in mn open schoenen. Lukt mij zelf nl. niet.
Vanavond avond4daagse, maar manlief gaat meelopen dan ga ik morgen mee.
maandag 26 mei 2008 om 12:13
Brinta werkt bij mij ook altijd goed
Wat trouwens mij ook hielp: door de yoghurt een schepje lijnzaad
Verder gaat het hier pet (qua lijn). Heb het vandaag weer opgepakt en tot nu toe braaf geweest, maar heb nu alweer honger en enorme trek in een kaasplak . Tot nu toe:
O: bh met champignonpaté
T: bh pindakaas
L: bh met boterhammenworst (en zo dus maar een kaasplak...)
T: aardbeien, zwarte bessen en ik denk verse ananas
A: pasta bolognaise denk ik
Wat trouwens mij ook hielp: door de yoghurt een schepje lijnzaad
Verder gaat het hier pet (qua lijn). Heb het vandaag weer opgepakt en tot nu toe braaf geweest, maar heb nu alweer honger en enorme trek in een kaasplak . Tot nu toe:
O: bh met champignonpaté
T: bh pindakaas
L: bh met boterhammenworst (en zo dus maar een kaasplak...)
T: aardbeien, zwarte bessen en ik denk verse ananas
A: pasta bolognaise denk ik
maandag 26 mei 2008 om 14:15
roque, moet je niet gewoon 2 boterhammen eten dan?
Ik heb tussen de middag 2 br met kaas op en één met jam delight.. whatever. Net nog wat nootjes.
Straks nog een perzik en vanavond spinazietaart met zalmmmmm
yoghurt met lijnzaad hielp bij mij helemaal niets, en ik heb het ruim een week volgehouden.
Ik heb tussen de middag 2 br met kaas op en één met jam delight.. whatever. Net nog wat nootjes.
Straks nog een perzik en vanavond spinazietaart met zalmmmmm
yoghurt met lijnzaad hielp bij mij helemaal niets, en ik heb het ruim een week volgehouden.
Later is nu
maandag 26 mei 2008 om 16:39
maandag 26 mei 2008 om 18:35
o: 1 br honing, yoghurtbanaanshake
t: 1 br phil.light
l: 3 br, 2 phil.light, 1 gest.muisjes
a: bordje spaghetti met groentetomatensaus (ahum, zelfgemaakte bolognesesaus dus).
Vandaag van en naar mijn werk gefietst en zo ga ik nog naar de sportschool.
Ik ben vanmorgen ook op de weegschaal geweest trouwens en was ook ongeveer een kilo zwaarder dan vrijdag. Lekker dan. Doe je dan zo je best voor.
Dream ik vind eigenlijk elke dag wegen wél het best. Want stel ik dat eens per week weeg en zoals nu echt een goede week heb, waar ik wel moeite voor moet doen, dan is het gewoon echt niet leuk als je ineens een kilo zwaarder bent. Ik heb die schommelingen veel beter in de gaten als ik elke dag of om de dag weeg...
t: 1 br phil.light
l: 3 br, 2 phil.light, 1 gest.muisjes
a: bordje spaghetti met groentetomatensaus (ahum, zelfgemaakte bolognesesaus dus).
Vandaag van en naar mijn werk gefietst en zo ga ik nog naar de sportschool.
Ik ben vanmorgen ook op de weegschaal geweest trouwens en was ook ongeveer een kilo zwaarder dan vrijdag. Lekker dan. Doe je dan zo je best voor.
Dream ik vind eigenlijk elke dag wegen wél het best. Want stel ik dat eens per week weeg en zoals nu echt een goede week heb, waar ik wel moeite voor moet doen, dan is het gewoon echt niet leuk als je ineens een kilo zwaarder bent. Ik heb die schommelingen veel beter in de gaten als ik elke dag of om de dag weeg...
maandag 26 mei 2008 om 19:58
Ja Dream, da's inderdaad 100 x slimmer
Het is dus twee kaasplakken én een doos kaasvlinders geworden ( ), en als avondeten paëlla á la Sonja (wat niets met paëlla te maken heeft, want er zit geen vis in, maar het is wel lekker).
Ik weet het niet, ik ben het helemaal kwijt... Ben ook ruim een kilo aangekomen deze week. Stom gedoe. Heb zelfs geen fruit gegeten vandaag.
*geeft zichzelf een schop onder de kont*
Morgen gewoon weer strak aan schema (weer werken, dat scheelt).
Ik weeg ook elke dag. Is bij mij zeer motiverend. Nu iets minder, maar ik weet het in elk geval. Ofzo. En ik zie de schommelingen beter: wat Maeve zegt dus.
Het is dus twee kaasplakken én een doos kaasvlinders geworden ( ), en als avondeten paëlla á la Sonja (wat niets met paëlla te maken heeft, want er zit geen vis in, maar het is wel lekker).
Ik weet het niet, ik ben het helemaal kwijt... Ben ook ruim een kilo aangekomen deze week. Stom gedoe. Heb zelfs geen fruit gegeten vandaag.
*geeft zichzelf een schop onder de kont*
Morgen gewoon weer strak aan schema (weer werken, dat scheelt).
Ik weeg ook elke dag. Is bij mij zeer motiverend. Nu iets minder, maar ik weet het in elk geval. Ofzo. En ik zie de schommelingen beter: wat Maeve zegt dus.
maandag 26 mei 2008 om 21:20
En daarom weeg ik me ook elke dag.
Want je weet soms gewoon dat er nix bij
aan kan komen en dan voelt vocht vast houden
ook echt als vocht vast houden.
Ben benieuwd morgen, ik kan door zo'n stom
kop thee uit ketose raken en aankomen.
Mag ik ff voor een kop thee terug naar fase 1!!!!!
Dan had ik me liever klem gezopen op dat tuinfeest, toch?
Want je weet soms gewoon dat er nix bij
aan kan komen en dan voelt vocht vast houden
ook echt als vocht vast houden.
Ben benieuwd morgen, ik kan door zo'n stom
kop thee uit ketose raken en aankomen.
Mag ik ff voor een kop thee terug naar fase 1!!!!!
Dan had ik me liever klem gezopen op dat tuinfeest, toch?
maandag 26 mei 2008 om 22:05
praat me niet over luie darmen! Sinds vorig jaar doet mijn dikke darm alsof hij gepensioneerd is en dat merk ik zodra ik minder vet eet lijkt het. Daarvoor had ik het redelijk onder controle (was ik zelf eindelijk bijna van de laxeermiddelelen af!!), nu ga ik denk ik ze toch maar weer gebruiken.
roque, kom op meid, je ging zo goed!! Go girl go girl
Kan me voorstellen dat je baalt. Wanneer weet je dan dat dat zo is? Tsssk, van ene kopje thee......mag je dat dan helemaal niet drinken?
Hier weer een prima dag. Net terug van spinning en gewekt, dus voldoende beweging.
O: 2 beschuiten met dun appelstroop, kiwi, melk
L: 3 boterhammen, 30+ kaas en gebraden gehakt, opkikker bouillon, nectarine
D: veel rauwkost (bleekselderij, paprika) couscous met shoarmavlees en paprika
Heb nu trek (komt denk ik door spinning, had ik vorige week ook), maar wil eigenlijk niets meer nemen. Morgen ga ik met mijn vriendin shoppen. essentieel onderdeel daarvan is altijd lekker koffie drinken lunchen. Ben er nog niet uit of ik voor de lekkerste variant ga. Laat het lekker van morgen afhangen.....
roque, kom op meid, je ging zo goed!! Go girl go girl
Kan me voorstellen dat je baalt. Wanneer weet je dan dat dat zo is? Tsssk, van ene kopje thee......mag je dat dan helemaal niet drinken?
Hier weer een prima dag. Net terug van spinning en gewekt, dus voldoende beweging.
O: 2 beschuiten met dun appelstroop, kiwi, melk
L: 3 boterhammen, 30+ kaas en gebraden gehakt, opkikker bouillon, nectarine
D: veel rauwkost (bleekselderij, paprika) couscous met shoarmavlees en paprika
Heb nu trek (komt denk ik door spinning, had ik vorige week ook), maar wil eigenlijk niets meer nemen. Morgen ga ik met mijn vriendin shoppen. essentieel onderdeel daarvan is altijd lekker koffie drinken lunchen. Ben er nog niet uit of ik voor de lekkerste variant ga. Laat het lekker van morgen afhangen.....
maandag 26 mei 2008 om 22:06
vandaag
O: bak yoghurt met aardbeien
T: verwenbroodje
L: kwart meloen, nectarine en 2 boterhammen met 20+kaas
T: bak yoghurt met granaatappelpitjes
T: stukje chocolade en 2 handjes nootjes
A: pasta met aubergine en tomaat
Net terug van looptraining dus al met al wel weer een aardig dagje. Heb trouwens wel spierpijn van dat proeflesje van gisteren...
O en ik was vanmorgen ook een hele kilo zwaarder dan zaterdag...zou het in de lucht zitten???
O: bak yoghurt met aardbeien
T: verwenbroodje
L: kwart meloen, nectarine en 2 boterhammen met 20+kaas
T: bak yoghurt met granaatappelpitjes
T: stukje chocolade en 2 handjes nootjes
A: pasta met aubergine en tomaat
Net terug van looptraining dus al met al wel weer een aardig dagje. Heb trouwens wel spierpijn van dat proeflesje van gisteren...
O en ik was vanmorgen ook een hele kilo zwaarder dan zaterdag...zou het in de lucht zitten???