We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
vrijdag 23 mei 2008 om 07:53
Goed zo Meis. Misschien heb je iets aan het lijstje dat ik een paar dagen geleden postte? Bij mij gaat het op werkdagen vaak moeilijker trouwens. Grappig.
Dream, ik heb toch maar gewogen - wil wel een startpunt hebben. Wil je mijn startgewicht aanpassen in 89,4? Zucht...
Ik baal dat ik de knop niet een paar weken eerder heb gevonden. Ik zou zo graag rond de 80 wegen voor we op vakantie gaan. Maar aangezien dat over een week of 9-10 is, lijkt me dat niet echt haalbaar. Tenzij ik er een HCG-kuurtje tegenaan gooi.
Dream, ik heb toch maar gewogen - wil wel een startpunt hebben. Wil je mijn startgewicht aanpassen in 89,4? Zucht...
Ik baal dat ik de knop niet een paar weken eerder heb gevonden. Ik zou zo graag rond de 80 wegen voor we op vakantie gaan. Maar aangezien dat over een week of 9-10 is, lijkt me dat niet echt haalbaar. Tenzij ik er een HCG-kuurtje tegenaan gooi.
vrijdag 23 mei 2008 om 08:56
Het probleem bij vrije dagen is dat ik overal bij kan. Als ik werk dan kan ik niet meer eten dan ik meeneem... en niks meer in huis halen is ook hier geen optie, man en kind willen ten slotte wel eten...en iets halen wat zij wel lekker vinden en ik niet wordt ook erg lastig want ik lust allles...
Ik ga gewoon (huhuh, gewoon...) een lijstje maken en me daaraan houden.
Heb ook nog een personeelsfeest maar dat is mijn eerste feest met dit bedrijf dus zal me zeker niet te buiten gaan aan erg veel alcohol, wil wel mijn contract verlegd hebben straks haha!! Nu maar hopen dat ze ook niet een al te uitgebreid buffet hebben...
Voor vandaag:
O: bak havermoutpap
T: 2 perziken
L: 2 boterhammen met makreel
T: iets van fruit
A: Gebakken bloemkool met varkenshaas en pitabroodjes. (nieuw recept, hoop dat het smaakt anders wordt het patat!)
T: denk wel wat lekkers maar hoop het binnen de perken te houden.
En denk dat ik ook nog wel weer een stuk ga wandelen, dat bevalt me wel goed.
Ik ga gewoon (huhuh, gewoon...) een lijstje maken en me daaraan houden.
Heb ook nog een personeelsfeest maar dat is mijn eerste feest met dit bedrijf dus zal me zeker niet te buiten gaan aan erg veel alcohol, wil wel mijn contract verlegd hebben straks haha!! Nu maar hopen dat ze ook niet een al te uitgebreid buffet hebben...
Voor vandaag:
O: bak havermoutpap
T: 2 perziken
L: 2 boterhammen met makreel
T: iets van fruit
A: Gebakken bloemkool met varkenshaas en pitabroodjes. (nieuw recept, hoop dat het smaakt anders wordt het patat!)
T: denk wel wat lekkers maar hoop het binnen de perken te houden.
En denk dat ik ook nog wel weer een stuk ga wandelen, dat bevalt me wel goed.
vrijdag 23 mei 2008 om 09:41
Heb ik ook hoor meis. Op het werk geen kantine, dus ik kan niet meer eten dan ik meeneem. Thuis is alles voorhanden.
Maar ik geef mezelf tegenwoordig een tijdsrestrictie. Niet vaker dan 1x per 1,5-2 uur wat eten. En gewoon op de klok kijken of ik alweer trek kan (of mag) hebben. Je behoort naar je lichaam te luisteren, maar dan ben ik bang binnen de kortste keren 100 kg te wegen, dus kijk ik naar de klok en naar m'n logica.
Meave, ik heb je gewicht erin gezet en de tabel nog even gewijzigd. Jammer dat je weg nu weer langer is, maar eens zul je hem toch helemaal afleggen, naar volle tevredenheid en lekker op gewicht blijven.
Roque, jouw gewicht is ook gelijk aangepast
Maar ik geef mezelf tegenwoordig een tijdsrestrictie. Niet vaker dan 1x per 1,5-2 uur wat eten. En gewoon op de klok kijken of ik alweer trek kan (of mag) hebben. Je behoort naar je lichaam te luisteren, maar dan ben ik bang binnen de kortste keren 100 kg te wegen, dus kijk ik naar de klok en naar m'n logica.
Meave, ik heb je gewicht erin gezet en de tabel nog even gewijzigd. Jammer dat je weg nu weer langer is, maar eens zul je hem toch helemaal afleggen, naar volle tevredenheid en lekker op gewicht blijven.
Roque, jouw gewicht is ook gelijk aangepast
Later is nu
vrijdag 23 mei 2008 om 09:53
Wauw, wat gaan jullie goed zeg! Ik ben REUZE trots op julle allemaal!!!
Ik ga niet slecht (als in erge eetbuien al een paar dagen niet tegengekomen), maar zit absoluut niet op lijn niveau.
Wel bezig met hulpverlenersniveae. Huh?? schrijf je niveau zeau? Vaag...
18 juni eerste afspraak met therapeute van eetstoornissengedoe.
Gisteren bij iriscopist geweest. Die zegt dat mijn hormoonhuishuoding al fout zit sinds kindertijd en dat mijn creativiteit ondergestimuleerd en onderontwikkeld is.
Dus.....
Ik ga niet slecht (als in erge eetbuien al een paar dagen niet tegengekomen), maar zit absoluut niet op lijn niveau.
Wel bezig met hulpverlenersniveae. Huh?? schrijf je niveau zeau? Vaag...
18 juni eerste afspraak met therapeute van eetstoornissengedoe.
Gisteren bij iriscopist geweest. Die zegt dat mijn hormoonhuishuoding al fout zit sinds kindertijd en dat mijn creativiteit ondergestimuleerd en onderontwikkeld is.
Dus.....
vrijdag 23 mei 2008 om 11:33
en wat kun je daar dan mee Toet?
Ik denk dat mijn creativiteit ook zwaar verwaarloosd is en wordt (dat denk ik niet, dat wéét ik) maar wat doe je eraan? En helpt dat dan ook? Enzo...
(en hebben niet alle werkende ouders daar last van, dat je ineens niet meer aan je eigen creativiteit toekomt, omdat er nog zoveel moet?)
Wel enorm goed dat je daar zo mee bezig bent, met de hulpverlenen. Vragen is al moeilijk (spreekt hier ervaring), dus dat is al een vooruitgang op zich!
(f)
Ik denk dat mijn creativiteit ook zwaar verwaarloosd is en wordt (dat denk ik niet, dat wéét ik) maar wat doe je eraan? En helpt dat dan ook? Enzo...
(en hebben niet alle werkende ouders daar last van, dat je ineens niet meer aan je eigen creativiteit toekomt, omdat er nog zoveel moet?)
Wel enorm goed dat je daar zo mee bezig bent, met de hulpverlenen. Vragen is al moeilijk (spreekt hier ervaring), dus dat is al een vooruitgang op zich!
(f)
Later is nu
vrijdag 23 mei 2008 om 16:16
Ik vind het weer es te warm om te eten...
O. Kwark
Aarbeien + slagroom (wel 6 aardbeien dus is 100 gram pfff)
L. een ons kipfilet
50 gram nootjes
A. BBQ (sla + vlees)
T. halve avocado
Loop al een poosje de winkels in en uit en kon nix leuks vinden.
Hangt ook wel veel bloemetjesprint in de stad hoor bleeehhh en hangt er wat leuks tussen dan is het niet in mijn maat.
Maar vandaag ben ik dan geslaagd bij Miss Etam, kom ik niet zoveel, maarja omdat ik al een poosje loop te zoeken..
Hihi, ik zag een hippe meid een leuke 3/4 broek in dr handen weglopen en dacht es ff kijken of dat wat voor mij is. EN ja hoor, 2 leuke shirtjes er op en klaar. Broek was idd een maatje kleiner dan voorheen. Voor de rest heb ik nog zat in de kast(en) hangen.
O. Kwark
Aarbeien + slagroom (wel 6 aardbeien dus is 100 gram pfff)
L. een ons kipfilet
50 gram nootjes
A. BBQ (sla + vlees)
T. halve avocado
Loop al een poosje de winkels in en uit en kon nix leuks vinden.
Hangt ook wel veel bloemetjesprint in de stad hoor bleeehhh en hangt er wat leuks tussen dan is het niet in mijn maat.
Maar vandaag ben ik dan geslaagd bij Miss Etam, kom ik niet zoveel, maarja omdat ik al een poosje loop te zoeken..
Hihi, ik zag een hippe meid een leuke 3/4 broek in dr handen weglopen en dacht es ff kijken of dat wat voor mij is. EN ja hoor, 2 leuke shirtjes er op en klaar. Broek was idd een maatje kleiner dan voorheen. Voor de rest heb ik nog zat in de kast(en) hangen.
vrijdag 23 mei 2008 om 16:32
ik geloof ook dat ik weet waarom ik een vreetbuitje dreig te krijgen. Ik moet leren, maar heb geen zin... ga ik drentelen, naar keuken.. pak even wat.. en weer weg.. weer naar keuken.. ohnee, ik heb net wat gepakt... en weer weg.. zitten.. proberen te leren.. weer opstaan.. naar keuken.. enz.
Ha Sandra, eten wij vanavond bijna gelijk. Ik vegetarisch vlees (met satésaus) en ook salade.
Ha Sandra, eten wij vanavond bijna gelijk. Ik vegetarisch vlees (met satésaus) en ook salade.
Later is nu
vrijdag 23 mei 2008 om 17:41
o: 2 br met gest.muisjes en kipfilet
t: banaan, yohgurt
l: 3 br, 2 phil.light met tomaat en 1 gest.muisjes
t: yoghurt, cracker sandw.spread, 2 plakjes kipfilet
a: aardappelbolletjes uit de oven, mager vlees, bruine bonen
Pppfft, voel me een partij wiebelig nu. Vandaar de cracker en de plakjes kipfilet, die heb ik ondanks dat het bijna tijd is voor het avondeten net op om niet om te vallen...
Oe, olijven Dream, jam!
Ik heb voor het eerst deze week slechte trek. Ik moest me echt beheersen net om niet los te gaan in de voorraadla.
t: banaan, yohgurt
l: 3 br, 2 phil.light met tomaat en 1 gest.muisjes
t: yoghurt, cracker sandw.spread, 2 plakjes kipfilet
a: aardappelbolletjes uit de oven, mager vlees, bruine bonen
Pppfft, voel me een partij wiebelig nu. Vandaar de cracker en de plakjes kipfilet, die heb ik ondanks dat het bijna tijd is voor het avondeten net op om niet om te vallen...
Oe, olijven Dream, jam!
Ik heb voor het eerst deze week slechte trek. Ik moest me echt beheersen net om niet los te gaan in de voorraadla.
vrijdag 23 mei 2008 om 19:27
Ik heb ook veel ananas op. Verse, met een beetje cajunkruiden op de bbq is dat echt heeeeeeerlijk!
Goed dat je je ingehouden hebt uit de voorraadla Meave. Ik heb dat dus de laatste tijd ook, dat ik spierpijn heb van activiteiten (2 uurtjes wandelen) wat vroeger gewoon tot de basisconditie behoorde Maar ik bouw weer op. Ik moet ook NU gaan, want het is al wat later, maar de kinderen willen wel mee
Goed dat je je ingehouden hebt uit de voorraadla Meave. Ik heb dat dus de laatste tijd ook, dat ik spierpijn heb van activiteiten (2 uurtjes wandelen) wat vroeger gewoon tot de basisconditie behoorde Maar ik bouw weer op. Ik moet ook NU gaan, want het is al wat later, maar de kinderen willen wel mee
Later is nu
zaterdag 24 mei 2008 om 07:53
Een pond eraf vanmorgen! Dat moet ik vasthouden...
En zo naar de kapper, lekker vroeg, maar dan sta ik
ook zo weer op straat met dit mooie weer.
Eten: zelfde als gisteren denk ik.
Alleen hebben we eind vd middag een tuinfeest bij
vrienden. Maar ik werk thuis nog wel ff die sla + mayo
naar binnen dan heb ik daarna toch nergens geen trek meer
in. Lang leve de weinige koolh.! En drank daar kom ik toch nog
niet aan.
En zo naar de kapper, lekker vroeg, maar dan sta ik
ook zo weer op straat met dit mooie weer.
Eten: zelfde als gisteren denk ik.
Alleen hebben we eind vd middag een tuinfeest bij
vrienden. Maar ik werk thuis nog wel ff die sla + mayo
naar binnen dan heb ik daarna toch nergens geen trek meer
in. Lang leve de weinige koolh.! En drank daar kom ik toch nog
niet aan.
zaterdag 24 mei 2008 om 12:31
zaterdag 24 mei 2008 om 21:33
hier is`tie niet hoor roque!
Pfff, ik loop om! even kijken of ik gisteren terug kan halen, in elk geval heb ik me niet gelaafd aan allerlei lekkernijen die mee waren met de schoolreis.
O: 2 broodjes 30+kaas
T: niets
L: 2 broodjesham, appel
T: raketje, schaaltje yoghurt met cruesli
D: bbq
vandaag:
O: schaaltje yoghurt met cruesli en aardbeien
T: aardbeien
L: 2 broodjes, kom kreeftensoep
T: wat bollenmix, half glas wijn
D: pizza
T: 2stukjes chocola
Vandaag wordt het hem dus niet mer, morgen weer werken. Ook ik vind het daar makkelijker. Misschien morgenavond nog rennen, heb vandaag even een rustig dagje ingebouwd dus ook geen sporten. Ben trouwens helemaal verbaasd dat ik helemaal geen spierpijn heb gekregen van het spinnen! Tuuuuupisch.
Pfff, ik loop om! even kijken of ik gisteren terug kan halen, in elk geval heb ik me niet gelaafd aan allerlei lekkernijen die mee waren met de schoolreis.
O: 2 broodjes 30+kaas
T: niets
L: 2 broodjesham, appel
T: raketje, schaaltje yoghurt met cruesli
D: bbq
vandaag:
O: schaaltje yoghurt met cruesli en aardbeien
T: aardbeien
L: 2 broodjes, kom kreeftensoep
T: wat bollenmix, half glas wijn
D: pizza
T: 2stukjes chocola
Vandaag wordt het hem dus niet mer, morgen weer werken. Ook ik vind het daar makkelijker. Misschien morgenavond nog rennen, heb vandaag even een rustig dagje ingebouwd dus ook geen sporten. Ben trouwens helemaal verbaasd dat ik helemaal geen spierpijn heb gekregen van het spinnen! Tuuuuupisch.
zaterdag 24 mei 2008 om 22:45
Dreamer, ik weet dat het moeilijk is om gewoontes af te leren, maar na zo'n vijf forumjaren weet je nog steeds niet dat ik Moppetoet heet "zonder tussen-n". De oude spelling van twee taalwijzigingen geleden blijft gewoon zo voor "eigennamen". Zou je de tabel aan kunnen passen ?
Zet er ook maar bij: 1,63 meter en 85 kilo.
En vanavond heb ik Grieks gegeten. Stout, maar wel lekker ! Misschien moeten we daar eens met een groepje gaan meeten ? Kuttekrabbeveen heeft een behoorlijk goede Griek. Verbieden we de kok gewoon om er gebakken aardappelschijfjes bij te doen, dan moeten ze die maar vervangen door een extra bak sla.
Zet er ook maar bij: 1,63 meter en 85 kilo.
En vanavond heb ik Grieks gegeten. Stout, maar wel lekker ! Misschien moeten we daar eens met een groepje gaan meeten ? Kuttekrabbeveen heeft een behoorlijk goede Griek. Verbieden we de kok gewoon om er gebakken aardappelschijfjes bij te doen, dan moeten ze die maar vervangen door een extra bak sla.
zondag 25 mei 2008 om 08:01
He ja gezellie Moppetoet! Ik vind/vond dat die Griek altijd megagrote porties heeft, dusseh voor elk is er wel wat op de kaar te vinden.Hopelijk doen ze dat (voor mij) niet zoals laatst bij de Pizzeria in Kuttekrabbeveen, toen moest ik voor een stukkie vlees 18,50 afrekenen!
Trouwens, ik heb nog die pic poule voor je ingeslagen bij de Sligro....
Gisteren ging het eten heel slecht! (goed).
O 3 scheppen kwark (zal wel 0ng 100 gram zijn)
L. 6 aarbeien met 100 gram opgeklopte slagroom
100 gram gesneden kipfilet (broodbeleg)
En toen was het plots 5 uur en gingen we naar een tuinfeest waar ik een handvol gemengde noten heb gehad, wat worst en div kaassoorten. Waren laat thuis dus verder nix meer gegeten.
Mannetje heeft net de tub voor ons aangezet (vrijdag was ik alleen een half uur er mee bezig geweest, tevergeefs! Mannen vertellen ook gewoon niet ff wat je mogelijk fout kan doen he)
en die gaat zelf ff vliegen. Dus duiken zoonlief en ik er zo ff in.
Moet kunnen hihi.
Trouwens, ik heb nog die pic poule voor je ingeslagen bij de Sligro....
Gisteren ging het eten heel slecht! (goed).
O 3 scheppen kwark (zal wel 0ng 100 gram zijn)
L. 6 aarbeien met 100 gram opgeklopte slagroom
100 gram gesneden kipfilet (broodbeleg)
En toen was het plots 5 uur en gingen we naar een tuinfeest waar ik een handvol gemengde noten heb gehad, wat worst en div kaassoorten. Waren laat thuis dus verder nix meer gegeten.
Mannetje heeft net de tub voor ons aangezet (vrijdag was ik alleen een half uur er mee bezig geweest, tevergeefs! Mannen vertellen ook gewoon niet ff wat je mogelijk fout kan doen he)
en die gaat zelf ff vliegen. Dus duiken zoonlief en ik er zo ff in.
Moet kunnen hihi.
zondag 25 mei 2008 om 08:50
Tuuk wel Zoyla,
ik wil binnenkort nog een keer naar Texel,
daar zit een zaakje die haar op clips maakt.
Nee, hebben we niet hier in Grunn.
Vandaar dat ik naar Texel wil en daar dan mogelijk
een nachtje wil blijven, mss ook niet hoor (vliegen we gelijk weer terug) en dan
zijn we met zn 3tjes en dan kan er dus een 4e persoon
mee hadden we al besloten. Bij deze ben je van harte welkom.
ik wil binnenkort nog een keer naar Texel,
daar zit een zaakje die haar op clips maakt.
Nee, hebben we niet hier in Grunn.
Vandaar dat ik naar Texel wil en daar dan mogelijk
een nachtje wil blijven, mss ook niet hoor (vliegen we gelijk weer terug) en dan
zijn we met zn 3tjes en dan kan er dus een 4e persoon
mee hadden we al besloten. Bij deze ben je van harte welkom.
zondag 25 mei 2008 om 11:03
sorry moppetoet
Sandra, porties bij de griek groot?? Tsk, gaat bij mij altijd schoon op. Misschien een andere Griek? Hier in Grunn, zit wat mij betreft een hele goeie en lekkere. Alleen jammer dat hij me altijd alleen herkend als manlief erbij is. (Elvis' broers zitten/zaten er veel en de broers lijken nogal op elkaar, vandaar, ik daarentegen, ben niet opvallend genoeg in Griekse ogen, kennelijk )
Vis is bij de Griek ook erg lekker en vegetarisch kan ook!
't Zal me moeilijk vallen de ouzo te weerstaan, trouwens.
Ik vind het knap dat Bentetje zo kan reproduceren wat ze gegeten heeft, ik ga het van gisteren probern:
O: 2 br met smeerkruidenkaas en komkommer
T: half zakje chips bolognaise (ik kreeg 'm alleen niet op ) en een perzik
L: 2 br met sandwichspread
T: toastjes met paturain
A: salade, gehaktballetjes en nog wat vegetarisch vlees (door foutje in communicatie met m'n ouders dus zelfde als eergisteren) en ovenfrietjes, maar daarvan heel weinig.
Ohja, en nog wat tutti frutti tussendoor.
Vanmorgen ontbeten met tosti brie..mmm. lekker is dat!
Sandra, porties bij de griek groot?? Tsk, gaat bij mij altijd schoon op. Misschien een andere Griek? Hier in Grunn, zit wat mij betreft een hele goeie en lekkere. Alleen jammer dat hij me altijd alleen herkend als manlief erbij is. (Elvis' broers zitten/zaten er veel en de broers lijken nogal op elkaar, vandaar, ik daarentegen, ben niet opvallend genoeg in Griekse ogen, kennelijk )
Vis is bij de Griek ook erg lekker en vegetarisch kan ook!
't Zal me moeilijk vallen de ouzo te weerstaan, trouwens.
Ik vind het knap dat Bentetje zo kan reproduceren wat ze gegeten heeft, ik ga het van gisteren probern:
O: 2 br met smeerkruidenkaas en komkommer
T: half zakje chips bolognaise (ik kreeg 'm alleen niet op ) en een perzik
L: 2 br met sandwichspread
T: toastjes met paturain
A: salade, gehaktballetjes en nog wat vegetarisch vlees (door foutje in communicatie met m'n ouders dus zelfde als eergisteren) en ovenfrietjes, maar daarvan heel weinig.
Ohja, en nog wat tutti frutti tussendoor.
Vanmorgen ontbeten met tosti brie..mmm. lekker is dat!
Later is nu