Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Ik neem vaak nog een bakje yoghurt of een beker melk na het sporten Bentetje. Je spieren kunnen nog wel wat voedingstoffen gebruiken, denk ik altijd.

Ah, de kilo's zitten in de lucht! Logisch natuurlijk, al die wolken, zulke lucht is veel zwaarder dan een strakblauwe hemel

Ik ga vandaag ook 'uit' lunchen Bentetje. En meestal wordt dat bij mij een broodje zalmmmm, maarja, gisteren ook al zalm in de taart. Hmm. Nouja, ik zie wel

verder:

O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer

T: yoghurt en banaan

L: ?

T: perzik

A: rodekoolschotel

waarschijnlijk nog een bak yoghurt

en een beste afstand te fietsen vandaag

toedels
Later is nu
Vandaag planning:

O: bak havermoutpap

T: kwart meloen en wat aardbeien

L: boterham met 20+ kaas en flinke bak griekse salade

T: bak yoghurt met granaatappelpitjes

A: wat moeders kookt...

Ik denk vanavond nog wel een stukkie wandelen ofzo, dat bevalt wel goed, ook tegen de snaaitrek.

Hadden jullie vandaag ook lichtere lucht? Ik wel.
Lichtere lucht als in de wolken?

Want hier regende het vanmorgen....

Vanavond avond4daagse meewandelen.

O. 2 eieren + mayo

L. halve HEMAworst + 100 gram sla met mayo

A. vlees + 200 gram sla+mayo

Ik ben maar ff naar fase 1 teruggegaan,

morgen maar weer 'normaal' eten.

Ik zit zo vol als een pot met peren trouwens (blurb)

Ik zie ook dat ik onder de 10 gram koolh zit vandaag.
Blijf erbij dat het me echt níet gezond lijkt. Puur gevoel en beetje boerenverstand. Zal me allemaal wieberen wat de zgn experts er van zouden zeggen. Maar al dat vlees en die mayo, slagroom en eieren. Ik zou na een dag al kotsmisselijk zijn. Laat staan als ik weken en weken enkel dit maar zou mogen eten. Ja afvallen zal je zeker, geloof ik meteen. Maar of het nu dé manier is?

Wellicht wel voor jou Sandra, en good4you zou ik dan zeggen. Ik vind het tering knap dat je het maar vol blijft houden. En volgens mij zie je er onderhand ook spectaculair uit!

Binnenkort maar eens in real life aanschouwen dan. Spring ik meteen eens die tub van jullie in hahaha.

Morgen bijv?

Alle gekheid op een stokje. Ik ben trots op jullie allemaal!!

Jullie zijn bikkels én volhouders. Ook als het even tegenzin herpakken jullie vroeger of later jezelf weer. En dat opzichzelf vind ik al een dikke vette pluim waard!

Ik ben blij dat ik niet hoef te dieten ofzo. Ik zou het echt echt écht niet ( meer) kunnen!

Xje
Hey lekker ding Zoy,

Morgenmiddag mag je wat mij betreft.

Vandaag ben ik ook geen hele dag op t werk geweest

omdat ik ff met schoonzusje naar t ziekenhuis moest.

Morgen gaan ze hier ook de voortuin aanpakken, dus

van echt rust kun je dan niet spreken.....

Ja, Atkins ik weet t... maar als dat het enige is wat JOU

zou helpen dan, ging je dan nog niet overstag want dat

is dus wat mij is overkomen door die overgang.

Ik was onderhand al anderhalf jaar aan t klooien met het voedingscentrum en daar kon ik uiteindelijk 7 kg bij op tellen.

Dan liever dit hoor. Sorry dat ik het zeg, maar ik kan mezelf niet (te) dik zien. Stevig is tot daar aan toe want dat was ik altijd wel.

Wat ik vandaag heb gegeten idd brrrrrrrr baggerrr Dat ik dat de 1e weken heb volgehouden, onvoorstelbaar maar het zal wel een keer weer voorkomen als ik bijvoorbeeld weer aan de wijn ga bij een uitje (denk ik hoor dat dat dan zo in zn werk gaat).

Kon het dan ook niet langer uithouden en heb mezelf net getrakteerd op amandelen en voor morgen etc staan er 2 flans in de oven, die zijn juist heel erg lekker en vullend als beton.
Nee Sandra, zelfs als niets anders helpt, zou ik er niet naar grijpen. Bij mij lijkt ook al een jaar niets te helpen, maar als ik lees wat jij eet, zou ik ook na een dag al kotsmisselijk zijn!

South Beach zou ik makkelijker volhouden, maar dat lukte me ook al niet. Ik heb het er niet voor over, dan maar dikker

Nou val ik ook en met name af om gezondheidsredenen (vermoedeiljk erfelijk belast met hart/vaatziekte + diabetes.. het hoeft niet maar vette kans) en daarbij voelt het als een averechtse handeling al dat vet te eten.

Vandaag eigenlijk niet zo'n trek. Veel gefietst, wegens examen aan andere kant stad, en net na het eten nog 45 minuten gewandeld. Alleen, kinderen hadden geen zin, dus in redelijk tempo.

Van de maaltijdplanning de yoghurt nog niet gehad, maar die neem ik zo nog.

Wat wel raar voelde: normaal zou ik na zo'n examen wijn pakken (of iets sterkers) of (behoorlijk wat) chocolade. Met m'n zelf opgelegde dieet kan dat dus niet. Ik liep zostraks wat wezenloos half zoekend door de winkel. Een beetje 'en nu?' gevoel, maar ook geen trek in chocolade of wijn.

Ik ga mezelf maar verwennen met vrije tijd .. boek lezen, filmpje kijken, zoiets.

Overigens: het einde van de (examen-)spanning werkte ook al positief op de darmen

En de broek, die ik enkele maanden terug kocht, zit eindelijk losser.
Later is nu
O: 3 beschuiten, nectarine, melk

T: brownie bij de cappucino

L: 1/2 club sandwich, halve salade met zalm en garnalen en taugeh (heb gedeeld met vriendin), glas verse jus

T: 1 fudge

D: pasta met zalm, tomaat en pesto en sla. Nectarine toe
achja, mijn lunch.

Nou, die viel erg mee

1 bruin bolletje met eiersalade + een dik plak krentenbrood met (echte) boter en een beker karnemelk. het luxe restaurant zat vol en konden we niet terecht. We zaten dus in de bedrijfskantine
Later is nu
Ik zie mezelf binnen 2 weken in een restaurant zitten achter

een mega tongfilet van 500 gram......... Is dat wat?

Vrienden van ons zijn nl. va. volgende week 2 weken met de boot weg, in Friesland.
het water loopt me in de mond, sandra (lekker met worteltjes wel)
Later is nu
DAt onbestemde gevoel heb ik nu al twee weken Dreamer, als ik door de supermarkt loop. En de afgelopen week kom ik elke keer thuis met kaaskoekjes of chips

O: bak brinta

T: aarbeien, blauwe bessen

L: croissant, bh met boursin

T: iets teveel (frietjes)chips (zeg maar een zak )

A: asperges, twee eieren, aardappelen, aspergesaus

Ik heb het idee dat al dat gesnoep (nouja: gechips) voornamelijk te maken heeft met spanning. Spanning om de behandeling, om de Lucrin, om de operatie. En ik ben altijd nogal een emo-eter geweest. Moet daar toch echt iets op vinden. Mijzelf afleiden als ik ongezonde dingen wil gaan eten. Vrees dat de teller morgen dicht bij de 77 gaat komen

Dreamer, hoe is je tentamen gegaan vandaag? (Ik moet van de prestress altijd enorm naar de wc trouwens )

Bent: je gaat als een speer he?

Hoe gaat het met Toet? En met Meave? Ook wel goed, heb ik het idee. Heb je iets aan de diëtiste?

Meis, nog lekker gerend?
En SAndra, dat klinkt niet verkeerd!
géén idee hoe het examen ging. Ik heb veel (wel goed) ingevuld, maar mogelijk ook een boel onzin. 's Morgens was multiple choice, heb ik wel gehaald denk ik. Over 2,5 maand pas uitslag, maar de antwoorden staan over 3 weken op het internet.

IK heb dus niets gekocht en had er (raar genoeg?) ook geen zin in.. net wat nootjes op.. het begint te komen, kennelijk
Later is nu
een pond! Is me toch wel wat te gortig eerlijk gezegd of ben ik nu een watje?

Tsja roque, ik ben er wel een van alles of niets eerlijk gezegd. Nu gaat het dus goed, kan zomaar anders zijn hoor. Ik zou eens die middenweg moeten vinden.....
Aan mij is een pond vis ook niet besteed hoor.

Het gaat hier wel oké Roque. Ik ben pas 1 keer bij de dietiste geweest, de volgende afspraak staat voor aanstaande maandag(avond).

o: 2 br, sandwspread en gest.muisjes

t: 2 appels

l: 3 br, 2 gest.muisjes, 1 phil.light

t: 2 smurfensnoepjes (van de jongens gejat )

a: zilvervliesrijst, sperziebonen en klein beetje shoarmavlees, toe yoghurt met beetje vanillevla.

We hebben belachelijk vroeg gegeten vandaag ivm de avondvierdaagse en nu heb ik een beetje trek en zit ik te dubben wat te doen. Nog een bakje yoghurt is de beste optie denk ik. Peins.....
Dat lijkt me een goede optie Meave. Of anders een stuk fruit.

Die gulden middenweg zou ik ook zo graag eens vinden... Ben nogal van de uitschieters (inderdaad alles of niets). Nouja. Ik doe mijn best en nu lukt het even niet. Komt wel weer, als ik meer duidelijkheid heb over hoe en wat, denk ik. Moet ook maar even niet te streng zijn voor mijzelf en nu proberen mijn snoepporties in elk geval te halveren
Precies roque, het is al goed dat je de situatie herkent en erkent denk ik.

Hier ook trek vanavond, eerst een appel, toen at bentos een hele zak wokkels leeg (hij wel!) en had ik nog meer trek. Heb het braaf bij een schaaltje yoghurt met cruesli gehouden. eigenlijk wel wat veel voor gewoon `savonds, maar altijd beter dan die wokkels of de koeken die nog in de klast liggen.
Van koolh (een zak wokkels bijv.) blijf je trek houden, das het verschil dus met Atkins....

Die pond vis(hmmmmm) staat gewoon op de kaart hoor, ik doe dus nix vreemds, at ik daar de vorige jaren ook.

Het gaat hier goedddddd, de weegschaal gaf vanmorgen 73,4 aan, zelfs even 73,3. Dat is bijna 10 kilo in 2 maanden, zolang ben ik nu bezig.

(oeps, ik bedoel bijna 9 kilo)
anoniem_18317 wijzigde dit bericht op 28-05-2008 09:32
Reden: correctie
% gewijzigd
De weegschaal gaf eerst geen krimp (raar ding), maar uiteindelijk 88,9. Gelukkig maar, want bijna een kilo meer wegen terwijlhet qua voeding en bewegen een goede week was, is niet motiverend.

Nou gauw weer verder: kindjes naar school, naar de sportschool, naar school voor de schoolkrant, kindjes ophalen, etc etc.

Vanavond gaat Mav naar de avondvierdaagse. Morgen ik weer.

Gisteravond trouwens toch maar niks meer genomen eigenlijk.
Hier nog steeds 74,5 op de schaal. Nu wordt het toch echt wel tijd dat er toch echt weer wat af gaat. Anders wordt het wel heel moeilijk om gemotiveerd te blijven...

Avondeten van gisteren is brabantse hutspot a la Sonja geworden. Daarna nog wel paar choco-koffieboontjes gehad en handje cranberry mix. Man zat op de bank naast me aan de Kettle chips... en die zijn zoooooooooo lekker!!! En ook nog een uur flink gewandeld. Dagelijks bewegen bevalt me goed, is makkelijker vol te houden dan om de dag. Vanavond weer hardlopen als het weer het toelaat...

Lijstje voor vandaag:

O:bak griekse yoghurt met beetje muesli en handvol gedr cranberries

T: boterham met 20+ kaas

L: flinke bak griekse salade en grote beker sinasappel-aardbeisap

T: bak griekse yoghurt met een appel in stukjes erdoor

A: ai... heb nog niks bedacht en moet tot 6 uur werken... misschien wel frietjes met vis? Anders maar eens kijken wat er nog in de vriezer staat...
O. bak kwark + slagroom en een halve flan

L. 2 gebakken eieren met ham

A. Vlees + sla met mayo

T. nootjes, avocado, aarbeien met slagroom

Aan dat laatste kom ik denk ik niet toe omdat ik

te vol zit vrees ik. Kan ik beter afwisselen met de flan.
Goedenmorgen!

Hier 70 kg. Baalde ik wel even van, omdat ik de 69,5 al op de weegschaal gezien had. Kennelijk is een week niet naar het werk (dus minder fietsen enzo) niet zo goed. Aan 't eten kan het bijna niet liggen, of het moeten toch de nootjes en tutti frutti zijn.

Vandaag:

O: 2 br met tomaat

T: 1 appel en 1 nectarine

L: 2 br met gerookte zalm

T: weet ik nog niet

A: gebakken krieltjes met een italiaanse burger (oid) en broccoli

Nu eerst crosstrainen, douchen en boodschappen doen, dat is in elk geval wel beweging
dreamer wijzigde dit bericht op 28-05-2008 10:04
Reden: tiepfaut
% gewijzigd
Later is nu
Mij viel het resultaat na deze week mee: 76,0 kilo. Nu maar eens zorgen dat ik weer de 75 ga zien op de weegschaal!

Mei, lijkt het maar zo (omdat ik erop gefocused ben ) of eet jij regelmatig friet? Daar kun je best vocht van vasthouden (want zout en vet), waardoor het afvallen niet zo lekker gaat
Maak jullie je maar geen zorgen, je lichaam houdt je graag voor de gek zodat je weer meer gaat eten etc. Het gemene trucje dat het lichaam toepast is vocht op slaan in lege vetcellen.
vocht sla je volgens mij op tússen je cellen, maar verder klopt het wel, dat je de ene keer meer vocht vasthoudt dan de andere keer. Ik zie het meestal aan m'n voeten, die hebben dan een soort laagje, waardoor ik de pezen en bloedvaten niet meer zo goed zie. Helaas zie ik dat nu niet

Maar ik maak me ook zeker niet druk! Ik heb minder bewogen en wat ik bewogen heb, zou best wel eens hebben kunnen resulteren in ietsje meer spiermassa. En dat mag bést wel eens weer.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven