Gezondheid alle pijlers

Nachtlenzen, iemand ervaring..

05-04-2013 13:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al jaren lenzen afgewisseld met een bril en overweeg nu nachtlenzen te nemen. Zijn er mensen die ervaring hebben met nachtlenzen?
Mijn man is net zo lui als jou en had deze vraag aan de oogarts voorgelegd, die adviseerde het niet te doen.
quote:Zusenzoo schreef op 05 april 2013 @ 13:16:

Mijn man is net zo lui als jou en had deze vraag aan de oogarts voorgelegd, die adviseerde het niet te doen.

Waar uit blijkt dat TO lui zou zijn?

Het lijkt me ook ideaal, maar helaas zijn mijn ogen te slecht, het kan maar tot een bepaalde sterkte heb ik begrepen, dus heb helaas geen ervaring.
ik draag al zo'n 10 jaar nachtlenzen en ik ben er superblij mee! Ik kreeg steeds meer last van droge ogen door daglenzen en ik vind een bril ook niet fijn, zeker in de zomer niet. Mijn opticien adviseerde mij nachtlenzen. Ik was een van de eersten uitprobeerders en het duurde bij mij wel een paar weken voordat mijn sterkte optimaal was maar tegenwoordig zijn ze veel beter en past de sterkte zich sneller aan. Voordelen: je draagt ze 's nachts en je slaapt toch dus dat is makkelijk, je ziet dus 24 uur per dag goed, overdag gewoon een zonnebril dragen als de zon schijnt zonder dat je je bril hoeft af te zetten, zwemmen, sporten enz zonder vuiltjes in je oog en qua kosten maakt het ook niet veel uit tov gewone lenzen. Ik zou er zeker voor gaan en het allergrootste voordeel is nog wel: je kunt er altijd weer mee stoppen als het niks voor je is.

Beetje vreemd trouwens dat zusenzoo vindt dat het voor luie mensen is, dat slaat natuurlijk nergens op.

Succes!
Ik hebt van die dagen dat ik de lenzen gewoon niet 1,2,3 in krijgt als ik op sta.

Tijdens het hooikoorts seizoen zijn mijn ogen als ik wakker word vaak al geiriteerd...

Verder heb ik een kantoorbaan> last van droge ogen.

Nachtlenzen moeten ook in en uit dus daar zou qua luiheid geen winst te behalen zijn.

@Zusenzoo wat zijn/waren de argumenten van de oogarts?

@debster82 10 jaar is echt lang! Nooit last gehad van oogontsteking of iets dergelijks? Heb je wel eens een te korte nacht waardoor de lens zijn werk niet voldoende doet?
Dat is toevallig! Sinds een week draag ik nu nachtlenzen. Ik ben hierop over gestapt omdat mijn ogen om onverklaarbare reden wat gevoeliger zijn geworden, waardoor ik overdag mijn lenzen niet goed kan verdragen. Zoals gezegd draag ik ze nu een week en op zich bevalt het wel goed. Het vervelende is alleen dat ik nu in een tussenfase zit: mijn ogen zijn te goed voor m'n bril en te slecht voor zonder bril. Na drie weken schijnt het resultaat optimaal te zijn. Daarnaast is het wel erg wennen. Als ik 's avonds in bed lig ben ik me wel heel erg bewust van de lenzen, daardoor duurt het langer voordat ik in slaap val. Maar ik ga ervan uit dat dat vanzelf overgaat.
Toen ze er net waren heb ik mij opgegeven. Was ook nog een soort testfase. Mijn oogsterkte was geschikt. Helaas kon ik overdag niets zien als ik die nachtlensen uit deed dus ook niet autorijden. Ook na weken niet. We hebben alles geprobeerd maar hier is het mislukt. Na een woordenwisseling heb ik gelukkig mijn geld terug gekregen omdat ik toch een soort proefpersoon was. Toen was het een `godsvermogen` , geen idee wat het nu kost. Als je er geld voor hebt en ze hebben het verbetert wat ik hier lees dan is het zeker de moeite waard. Maar vraag goed hoe het zit als het niet werkt, of je dan je geld kwijt bent, dat lijkt mij goed te weten vooraf.

Succes
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat zijn nachtlenzen?

Begrijp ik goed dat ze s'nachts je oog corrigeren en dat je overdag ze niet nodig hebt?

En tot welke sterkte gaat dit goed?
Nachtlenzen veranderen ('s nachts) de vorm van je hoornlies zodat je overdag goed ziet. Je hoeft dan overdag geen bril op of lenzen in.

Zover ik weet corrigeren nachtlenzen tot maximaal min 4.
Mijn oogarts raad het ook af!

Reden: 's nachts moeten je ogen tot rust komen. Persoonlijk vind ik dat wel logisch klinken.

Gelukkig geen last van mijn lenzen overdag, dus zou het ook niet anders hoeven te hebben.
En als je s'nachts je bed uit moet, voor wc bezoek of kinderen of wat dan ook, zie je dan wel scherp?

(is nieuwsgierigheid want met mijn -10 heb ik er niets aan)
@ Galadriel: voor zover ik weet corrigeren ze tot maximaal -5. Als ik 's nachts nu even uit bed moet om te plassen, zie ik net zoveel als ik zonder bril zie. En dat is voor mij genoeg om even te gaan plassen. Ik heb -3,75 en -4,25.

@ Indianapouch: omdat je overdag geen lenzen draagt, krijgen je ogen overdag rust. Zo heb ik het tenminste begrepen. Daarnaast krijg je veel controles steeds, dus als er iets minder goed met je ogen gaat, dan wordt dat op tijd gesignaleerd.
Ik heb ze een aantal jaar gehad. Beviel prima alleen toen ging ik meer onregelmatig werken ( nachtdiensten etc. ) en dan sliep ik te weinig en werkte het niet meer zo goed. Daarom overgestapt. Bijkomend voordeel, ik sliep altijd heel snel in door die lenzen op mijn ogen.
quote:Cici28 schreef op 05 april 2013 @ 17:18:

@ Indianapouch: omdat je overdag geen lenzen draagt, krijgen je ogen overdag rust. Zo heb ik het tenminste begrepen. Daarnaast krijg je veel controles steeds, dus als er iets minder goed met je ogen gaat, dan wordt dat op tijd gesignaleerd.Overdag zijn je ogen juist continu aan het werk, gebruik je ze... Zo is het mij uitgelegd (en vind ik persoonlijk ook wel logisch klinken ) Maar goed, ik heb er verder geen ervaring mee, dus kan er wat dat betreft weinig over zeggen
Wat is het nut van nachtlenzen als je dan slaapt, vraagt hier een leek
Dat klinkt goed, nu begrijp ik het
Ik heb ze al een paar jaar en ben er heel blij mee. Ik heb maar -1,5 -2 en daardoor hoef ik ze zelfs maar om de nacht in. Vind het ideaal overdag nooit gedoe met droge ogen of lens die niet goed zit. Het schijnt ook dat je ogen er minder van achteruit gaan dan met gewone lenzen weet niet of dat echt zo is bij mij klopt het wel igg. Alleen als je heel droge ogen hebt kun je er misschien niet zo tegen. Je krijgt 1 keer per jaar nieuwe waar ik ze haal via lease constructie.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik, nadat mijn voorraad maand lenzen zijn op zijn, een afspraak ga maken om te kijken of mijn ogen uberhaupt geschikt zijn.

Met alles zijn er voors en tegens al klinken de horrorverhalen wel heel erg eng (zijn toch je ogen). Anderzijds heb je veel controles...
Je berichtje is zojuist voorgelezen in de Coen&Sandershow op 3fm! (in het kader van 't Viola Holt "schandaal" kwamen ze op 't Vivaforum terecht)
@julia2

Ik ben behoorlijk nieuwsgierig van aard wat werd er over gezegd?

Iets in de trant van> natuurlijk zijn er mensen die hier ervaring mee hebben..?
Hoi, ik heb nu alweer 2,5 jaar nachtlenzen en ze bevallen mij uitstekend! Ik vind het een perfecte oplossing: 's nachts corrigeren ze je oog en overdag geen gedoe met bril of lenzen. Momenteel heb ik -1,25. Af en toe sla ik een nacht over, dit gaat prima. Ik ben een zeer tevreden gebruikster en zal zo lang als mogelijk is nachtlenzen blijven gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven