Gezondheid alle pijlers

Bang en wanhopig

05-04-2013 21:00 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
Hoofdpijn en nu denk je dat een zeldzame vorm van neuskanker hebt? waarom?
Hoofdpijn komt zo vaak voor joh, mijn zus en haar zoon hebben het geregeld en echt al jaren, ook duizelig. Ze zijn niet ongeneeslijk ziek, maar hebben nou eenmaal vaak hoofdpijn.
het is hier binnen beter dan buiten
Had ik vorig jaar ook en nu ben ik dood
Jezus wat zou ik graag met je ruilen.

Ik dacht namelijk heel lang dat het niks ernstigs was en toen bleek het een hele ernstige aandoening te zijn.

Moraal van mijn verhaal...een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest.Neem een aspirine en desnoods een keer een Prescan en LEEF zolang het kan want de enige zekerheid die je hebt is dat je vroeg of laat dood gaat
Misschien heb je een voorhoofdsholteontsteking?
het is hier binnen beter dan buiten
quote:Cherke schreef op 05 april 2013 @ 21:09:

Jezus wat zou ik graag met je ruilen.

Ik dacht namelijk heel lang dat het niks ernstigs was en toen bleek het een hele ernstige aandoening te zijn.

Moraal van mijn verhaal...een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest.Neem een aspirine en desnoods een keer een Prescan en LEEF zolang het kan want de enige zekerheid die je hebt is dat je vroeg of laat dood gaatDat spijt me om te horen. Mag ik vragen wat je hebt?
X
Ik herken de klachten wel. Bij mij komt de hoofdpijn door stress.

Doordat de spieren van mijn schouders en nek dan zo verstijfd zijn werkt dat door naar de spieren bij mijn hoofd.
Sorry hoor, maar wat is er nodig om jou gerust te stellen?

Je hebt waarschijnlijk een griepje te pakken en daar ga je meestal niet dood aan.

Accepteer dat er ooit een dag komt dat je naar de eeuwige jachtvelden vertrekt. Geniet gewoon van het leven zolang het duurt. In jou geval kan het denk ik nog wel 70 jaar duren.
Ja en?
Antibiotica voor hoofdpijn? Geweldig plan, jezelf resistent maken tegen antibiotica, komt goed als je nu ooit voor iets echt antibiotica nodig hebt.....

Je ziektebeeld is heel eenvoudig: je hebt hoofdpijn en hypochondrie. Voor het eerste een aspirine, voor tweede psycholoog.
Misschien ben je wat te fanatiek geweest met het spoelen met zout? Geen idee hoor. Waar bij tanden heb je last. Zijn er verstandskiezen die doorkomen/zeer doen. Kun je ook goed hoofdpijn van krijgen.
X
Sinusitis kan gerust zonder verstopte neus. Neem eventueel een sinutab, maar toch zeker geen antibiotica.
En deze werd vandaag door een vriend op facebook gepost, toepasselijk

quote:ctje1 schreef op 05 april 2013 @ 21:00:

Denk dat de klachten door het googlen wel erger zijn geworden

Een google-afhankelijke hersentumor....

Al eens om een doorverwijzing voor je hypochondrie gevraagd?
Er zijn zoveel dingen die veel meer voor de hand liggen dan zeldzame neuskanker. Bijv. spanning, migraine, holteontsteking, kaakontsteking, tandproblemen, hooikoorts, en ga zo nog maar even door
quote:ctje1 schreef op 05 april 2013 @ 21:30:

Nou ja die 'druk' bij mijn tanden is niet echt pijnlijk ofzo. Bij mijn neus trouwens ook niet. Het gekke is dat ik gister en eergister helemaal niets voelde bij mijn neus. Toen zat het bij mijn voorhoofd en kruin. Nu dus bij die neus.... Mijn moeder vindt me nu ook wel nasaal klinken, maar neus is niet verstopt. Het leek in het begin van die 4 weken meer op spanningshoofdpijn maar nu weet ik het niet meer.Je zit er zoveel aan te denken dat je overal wel druk kan voelen. Je kan het beste teruggaan naar je huisarts en vragen naar een verwijzing voor de psycholoog. Van hypochondrie kan je af komen!
Als je voorhoofdsholtes aan het opspelen zijn en er is sprake van een drukgevoel, kun je naast stomen ook met neusspray aan de gang. Otrivin en soortgelijken laten het slijmvlies slinken, waardoor de openingen van de bijholtes weer open raken en het drukgevoel erafgaat en de prut er ook uitkan... Veel effectiever dan meteen aan de antibiotica in mijn ogen.
quote:tof schreef op 05 april 2013 @ 21:41:

Als je voorhoofdsholtes aan het opspelen zijn en er is sprake van een drukgevoel, kun je naast stomen ook met neusspray aan de gang. Otrivin en soortgelijken laten het slijmvlies slinken, waardoor de openingen van de bijholtes weer open raken en het drukgevoel erafgaat en de prut er ook uitkan... Veel effectiever dan meteen aan de antibiotica in mijn ogen.Ja heb idd ook al via de huisarts een neusspray en die gebruik ik ook trouw iedere dag!
X
Je beseft dat antibiotica nemen terwijl je niet ziek bent echt een heel slecht plan is?

En dat scans, straling, contrastvloeistof, etc ook allemaal niet geweldig gezond zijn als ze voor niets nodig zijn?
Zo´n soort hoofdpijn/duizeligheid heb ik altijd als ik te weinig drink. Begin dus eens bij het begin, en ga eens na wat je eet en drinkt op een dag.

En als je zelf googledoktert, doe het dan beter. Als ik google op hoofdpijn en duizelig, kom ik op een site met heel normale dingen. Jouw klachten kunnen bijvoorbeeld ontstaan door (streng) lijnen (of gewoon niet goed eten dus). Ze kunnen ook ontstaan door oververmoeidheid, een verkeerde lichaamshouding en vochttekort. Er staan nog wat andere dingetjes bij maar die komen niet overeen met wat jij schrijft.

Een goede gezondheid begint bij goed eten en drinken, voldoende slapen, een goede houding en voldoende beweging.
quote:ctje1 schreef op 05 april 2013 @ 21:45:

Ik denk dat ik eerst een scan wil laten maken om alles uit te sluiten en daarna idd naar een psycholoog ga.

Wat denk je dat het oplossend vermogen van zo'n scan is? Wist je, dat als daar niets op te zien is, dat dat niet wil zeggen dat er niet alsnog iets heel kleins kan zitten....

Heb je vertrouwen in je huisarts?

Durf je in te zien dat een scan je problemen niet gaat oplossen?
ctje is nu heel hard aan het google-en naar wat een scan wel en niet op kan pikken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven