Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
En ter aanvulling waarom er ook kattenbelasting moet komen en het verplicht chippen van katten:

Het kost 9,40 euro per huishouden kost om kattengrit, dat vervuild is door de poes, te verwerken. Een kleine 4 % van alle afval dat verwerkt wordt bestaat uit kattengrit. Kattenbezitters hoeven over hun huisdier geen belasting te betalen, zodat de gemaakte kosten over alle belastingbetalers verdeeld worden. Vandaar dat ieder huishouden jaarlijks ongeveer 10,- euro meebetaald aan de kattenbak.

Nog meebetalen voor andermans beest ook wat niet eens echt binnen leeft. (uitzonderingen daargelaten voor katteneigenaren die ze wel netjes als huisdieren behandelen)
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik vind het wel een lastige hoor. In principe ben ik voor kat in eigen tuin. Totdat er bij ons een kat aan kwam lopen, die we vervolgens hebben geadopteerd. Ik vind dat ik het niet kan aandoen om dat beestje nu de vrijheid te ontzeggen die ze al zo lang gewend is.

Ik heb wel de buurt ingeseind dat dit voortaan onze kat is en of ze het willen melden als ze ergens last van hebben, en ze heeft een penning om met mijn telefoonnummer erop. Maar je weet nooit hoever zo'n beest precies komt en of mensen echt bellen als ze er last van hebben. Ik zou het wel fijn vinden als ze dat doen ipv haar nat te maken in de vrieskou (bij de huidige temperaturen zou ik het geen gekke oplossing vinden)

We hebben wel een kattenbak maar het beest gebruikt die helaas nauwelijks. Er zijn gelukkig wel veel grasvelden en parken in de buurt die ze vooral lijkt op te zoeken. Tot nu toe heb ik niemand horen klagen. Maar garanties heb je natuurlijk niet. Mocht er toch iemand zich melden met problemen dan moeten we misschien alsnog de tuin afsluiten maar vooralsnog gaat het gelukkig goed.
quote:vrouwtje89 schreef op 04 april 2013 @ 14:32:

En ter aanvulling waarom er ook kattenbelasting moet komen en het verplicht chippen van katten:

Het kost 9,40 euro per huishouden kost om kattengrit, dat vervuild is door de poes, te verwerken. Een kleine 4 % van alle afval dat verwerkt wordt bestaat uit kattengrit. Kattenbezitters hoeven over hun huisdier geen belasting te betalen, zodat de gemaakte kosten over alle belastingbetalers verdeeld worden. Vandaar dat ieder huishouden jaarlijks ongeveer 10,- euro meebetaald aan de kattenbak.

Nog meebetalen voor andermans beest ook wat niet eens echt binnen leeft. (uitzonderingen daargelaten voor katteneigenaren die ze wel netjes als huisdieren behandelen)

Bloody hell. Dat heet nou mierenneuken. En hoeveel belasting moeten dan mensen betalen die baby's hebben en luiers in het afval gooien, en mensen die alleen voorverpakt eten produceren ook meer afval dan mensen die met hun eigen boodschappentas naar de groenteman gaan. Dan gaat het over de overige 96% afval die niet door de kat wordt veroorzaakt. Nou, ik pak mijn rekenmachine er even bij hoor.

Iedereen betaalt afvalstoffenheffing. Klaar.
quote:pyridine schreef op 04 april 2013 @ 16:09:

Ik vind het wel een lastige hoor. In principe ben ik voor kat in eigen tuin. Totdat er bij ons een kat aan kwam lopen, die we vervolgens hebben geadopteerd. Ik vind dat ik het niet kan aandoen om dat beestje nu de vrijheid te ontzeggen die ze al zo lang gewend is.

Ik heb wel de buurt ingeseind dat dit voortaan onze kat is en of ze het willen melden als ze ergens last van hebben, en ze heeft een penning om met mijn telefoonnummer erop. Maar je weet nooit hoever zo'n beest precies komt en of mensen echt bellen als ze er last van hebben. Ik zou het wel fijn vinden als ze dat doen ipv haar nat te maken in de vrieskou (bij de huidige temperaturen zou ik het geen gekke oplossing vinden)

We hebben wel een kattenbak maar het beest gebruikt die helaas nauwelijks. Er zijn gelukkig wel veel grasvelden en parken in de buurt die ze vooral lijkt op te zoeken. Tot nu toe heb ik niemand horen klagen. Maar garanties heb je natuurlijk niet. Mocht er toch iemand zich melden met problemen dan moeten we misschien alsnog de tuin afsluiten maar vooralsnog gaat het gelukkig goed.Band met penning is natuurlijk heel goed, maar an sich niet zo vreselijk handig om overlast te melden. Want de enige manier om de penning te kunnen lezen is de kat effectief te vangen, en dat is meestal onmogelijk.
@ iones: ik bedoelde uiteraard als hond kat aanvalt in tuin van de hond(/eigenaar). Als hond en/of kat daarbij gewond raakt, moet katteneigenaar daarvoor betalen (voor beide). Als het in de tuin van de kat gebeurt, natuurlijk niet.
Oooh dat er zulke mensen bestaan he, ik ken ook zo iemand die altijd boos is als er katten in zijn tuin poepen maar vervolgens doet hij wel 1 keer per jaar zijn tuin vol met mest gooien..
quote:mvr89 schreef op 06 april 2013 @ 12:06:

Oooh dat er zulke mensen bestaan he, ik ken ook zo iemand die altijd boos is als er katten in zijn tuin poepen maar vervolgens doet hij wel 1 keer per jaar zijn tuin vol met mest gooien..En dat kun je niet begrijpen?

Oooh dat er zulke mensen bestaan he, ik ken ook zo iemand die altijd boos is als er katten in zijn tuin poepen maar vervolgens doet hij wel 1 keer per jaar zijn tuin vol met mest gooien..Verschrikkelijk zo'n mensen he. Ik heb ook zo een buurvrouw die altijd boos is als ik mijn vuile emmers water over haar heen kap. Maar dan toch weer elke week onder de douche staan, wat een hypocriet mens...

Oooh dat er zulke mensen bestaan he, ik ken ook zo iemand die altijd boos is als er katten in zijn tuin poepen maar vervolgens doet hij wel 1 keer per jaar zijn tuin vol met mest gooien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven