Respect hoor

08-04-2013 16:22 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een een topic over mensen waar je respect voor hebt.

Ik zat vandaag in de bus te wachten en bij de halte wilde een vrouw instappen. Ze kon echter blijkbaar niet wachten op haar beurt en duwde andere mensen tierend en scheldend opzij.

De chauffeur zei daarop 'mevrouw, als u zo omgaat met uw medemens wil ik u niet in mijn bus hebben. Een fijne dag nog verder' en wachtte net zolang tot ze de bus weer uitging (wederom scheldend en tierend)

Hele goede actie wat mij betreft
Heel goed van die buschauffeur! Wel eens fijn dat mensen met een grote bek op hun plek gezet worden.
Briljant! Waar was dat?
Wow, nice! :D
Zielig hoor; heb je Gilles de la Tourette mag je de bus niet in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja ik vond het dus ook heel goed. Waar het waas doet er niet echt toe toch? maar de hele bus had wel zoiets van goed hoor..
Op zich wel goed dat zo'n vrouw op haar plek wordt gezet. Toch vind ik het raar. Deze buschauffeur heeft het over 'mijn bus' maar het is niet ZIJN bus. Het ov heet niet voor niets het ov. De buschauffeur is geen politieagent.

(Ik vind het gedrag van de vrouw ronduit asociaal en respectloos trouwens.)
Lol, dat is pas echt een goede actie! Zeker respect voor die buschauffeur
Natuurlijk heet het Ov. Maar een chauffeur heeft volgens mij ook het recht om bijvoorbeeld heel erg dronken mensen te weigeren etc. Ik snapte hem wel.
Mwah respect ervoor hebben is een groot woord.

Ik denk dat je dit soort mensen juist heeeeeeeel anders moet benaderen...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2013 @ 16:40:

Zielig hoor; heb je Gilles de la Tourette mag je de bus niet in.Ga je dan ook duwen?
quote:snowwhite2013 schreef op 08 april 2013 @ 16:48:

Mwah respect ervoor hebben is een groot woord.

Ik denk dat je dit soort mensen juist heeeeeeeel anders moet benaderen...De rode loper?
Oh? Ik dacht dat ze pas om 5 uur klaar was met werken op maandag.
je hoort weleens dat een wildvreemde een brandend huis binnengaat om een bewoner te redden (soms zelfs een huisdier). Daar heb ik bewondering voor.
it's a big club and you ain't in it
quote:miloo schreef op 08 april 2013 @ 16:49:

[...]

De rode loper?

Nee.. is dat het enige wat je kunt verzinnen?

Mensen kunnen zo erg verbitterd zijn, en zich een bepaald gedrag aangeleerd hebben... eigenlijk wat het beste werkt is het tegenovergestelde terug doen... heel moeilijk en haast niet te doen zeker niet bij een vreemde... maar alles heeft een reden zo ook dit gedrag van deze vrouw.
quote:RionyRiony schreef op 08 april 2013 @ 16:50:

je hoort weleens dat een wildvreemde een brandend huis binnengaat om een bewoner te redden (soms zelfs een huisdier). Daar heb ik bewondering voor.Idd
quote:snowwhite2013 schreef op 08 april 2013 @ 16:54:

[...]

Mensen kunnen zo erg verbitterd zijn, en zich een bepaald gedrag aangeleerd hebben... eigenlijk wat het beste werkt is het tegenovergestelde terug doen... heel moeilijk en haast niet te doen zeker niet bij een vreemde... maar alles heeft een reden zo ook dit gedrag van deze vrouw.Maar betekent dat dan volgens jou dat je het dan maar moet accepteren omdat die mevrouw misschien wel heel zielig is?
Ik dacht dat het in de watten leggen van idioot gedrag iets uit de jaren 80-90 was, maar het is nog steeds hip begrijp ik? -;)

Ik geef die chauffeur helemaal gelijk!
Groot gelijk heeft die buschauffeur. Wie weet hoe ze zich had misdragen als ze was toegelaten!
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
@Rozenstruikje ik snap niet waar je het over hebt , jaren 80?90? Ik zeg niet dat je idioot gedrag in de watten moet leggen hoor. Ik zeg alleen dat je dat soort gedrag altijd het beste kan bestrijden met het tegenovergestelde ( uitzonderingen daar gelaten )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2013 @ 16:40:

Zielig hoor; heb je Gilles de la Tourette mag je de bus niet in.
quote:snowwhite2013 schreef op 08 april 2013 @ 17:10:

@Rozenstruikje ik snap niet waar je het over hebt , jaren 80?90? Ik zeg niet dat je idioot gedrag in de watten moet leggen hoor. Ik zeg alleen dat je dat soort gedrag altijd het beste kan bestrijden met het tegenovergestelde ( uitzonderingen daar gelaten )Dat hééft hij ook gedaan. Ik vind dat die buschauffeur echt heel netjes is gebleven.
quote:Amand schreef op 08 april 2013 @ 16:50:

Oh? Ik dacht dat ze pas om 5 uur klaar was met werken op maandag.Nee Amand het gaat niet over je ex
Ik denk dat het een hele naieve gedachte is sneeuwwitje. Die buschauffeur is heel vriendelijk gebleven, maar met een duidelijke grens. Dat heeft zo een mens nodig.
Misschien heb je gelijk, anderzijds heb ik vaak meegemaakt dat mensen die andere agressief, respectloos, of anderzijds behandelen heel positief kunnen reageren op precies de tegenovergestelde aanpak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven