ik wil niet meer
zondag 7 april 2013 om 23:53
Al anderhalf jaar ben ik in gevecht met mezelf, ik ben helemaal op. Sinds een paar maanden heeft het de naam burn-out gekregen. Ik doe zo mijn best om mijn leven weer op de rit te krijgen, maar het lukt me niet. Steeds gebeurd er weer iets waardoor ik instort. Al een paar keer was ik flink omhoog geklommen, maar ben net zo vaak terug dat diepe gat in gevallen.
De mensen om me heen zeggen dat het allemaal wel goedkomt. Ooit zal dat ook wel, maar nu heb ik daar even niks aan. Ik zal het toch zelf voor elkaar moeten krijgen. De ene dag zit ik vol vechtlust en voel ik me sterk, maar de andere dag hoeft het van mij allemaal niet meer en heb ik geen zin meer om te vechten. Het enige dat ik wil is weer mezelf zijn en gelukkig zijn, maar hoe weet ik niet meer
Wilde dit even kwijt, misschien is er iemand die het herkent?
De mensen om me heen zeggen dat het allemaal wel goedkomt. Ooit zal dat ook wel, maar nu heb ik daar even niks aan. Ik zal het toch zelf voor elkaar moeten krijgen. De ene dag zit ik vol vechtlust en voel ik me sterk, maar de andere dag hoeft het van mij allemaal niet meer en heb ik geen zin meer om te vechten. Het enige dat ik wil is weer mezelf zijn en gelukkig zijn, maar hoe weet ik niet meer
Wilde dit even kwijt, misschien is er iemand die het herkent?
maandag 8 april 2013 om 19:52
Nou energie geven aan leuke dingen is ok, maar niet te veel energie dat je er onder lijdt. Kijk als ik ergens te veel energie ergens in steek, leuke dingen dan mag ik de tol daarna keihard terug betalen, en nee ik zit niet een hele dag naar buiten te staren. Het is een kwestie van je energie verdelen en niet over je grenzen heen gaan.
maandag 8 april 2013 om 19:54
maandag 8 april 2013 om 19:55
maandag 8 april 2013 om 19:56
quote:rbcrsd schreef op 08 april 2013 @ 19:47:
Zou er nu niet aan moeten denken om een vergadering in mijn eigen huis te hebben, ook al zou het een goede afleiding zijn.
Nou, ik ook niet!
Toen ik een BO had, wilde ik t liefst alleen zijn.
Kon zelfs nog geen tv of muziek verdragen.
Laatstaan bezoek....
Alleen die gedachte, maakte me destijds al overstuur.
Als ik een verplicht bezoekje aan mijn huisarts of zielenknijper moest brengen,
was ik daarna compleet uitgeput en dagen van de leg.
TO neemt veel teveel hooi op de vork...
Zou er nu niet aan moeten denken om een vergadering in mijn eigen huis te hebben, ook al zou het een goede afleiding zijn.
Nou, ik ook niet!
Toen ik een BO had, wilde ik t liefst alleen zijn.
Kon zelfs nog geen tv of muziek verdragen.
Laatstaan bezoek....
Alleen die gedachte, maakte me destijds al overstuur.
Als ik een verplicht bezoekje aan mijn huisarts of zielenknijper moest brengen,
was ik daarna compleet uitgeput en dagen van de leg.
TO neemt veel teveel hooi op de vork...
maandag 8 april 2013 om 19:57
quote:iemand_anders schreef op 08 april 2013 @ 19:54:
[...]
Je moet dingen zoeken en doen die energie geven ipv nemen!Wat geeft energie? Of is dat echt per persoon anders? Tegenwoordig kost alles me ook ontzettend veel energie, maar er is niets waar ik wel zin in heb. Dus ik zou niet weten wat ik zou kunnen doen.
[...]
Je moet dingen zoeken en doen die energie geven ipv nemen!Wat geeft energie? Of is dat echt per persoon anders? Tegenwoordig kost alles me ook ontzettend veel energie, maar er is niets waar ik wel zin in heb. Dus ik zou niet weten wat ik zou kunnen doen.
maandag 8 april 2013 om 19:59
maandag 8 april 2013 om 20:00
quote:maaike0105 schreef op 08 april 2013 @ 19:57:
[...]
Wat geeft energie? Of is dat echt per persoon anders? Tegenwoordig kost alles me ook ontzettend veel energie, maar er is niets waar ik wel zin in heb. Dus ik zou niet weten wat ik zou kunnen doen.
Ja, dat is per persoon anders.
Het is heel zinvol om uit te zoeken wat je energie geeft en daar dan ook tijd en aandacht aan te besteden.
Meestal merk je wel of je na een activiteit je verkwikt en energiek voelt of juist leeg en uitgeput.
Zin in iets hebben is soms wat te hoog gegrepen. Wandelen is voor veel mensen goed, maar lang niet iedereen heeft daar zin in. Pas na de wandeling voel je dat je wat opgeknapt bent.
[...]
Wat geeft energie? Of is dat echt per persoon anders? Tegenwoordig kost alles me ook ontzettend veel energie, maar er is niets waar ik wel zin in heb. Dus ik zou niet weten wat ik zou kunnen doen.
Ja, dat is per persoon anders.
Het is heel zinvol om uit te zoeken wat je energie geeft en daar dan ook tijd en aandacht aan te besteden.
Meestal merk je wel of je na een activiteit je verkwikt en energiek voelt of juist leeg en uitgeput.
Zin in iets hebben is soms wat te hoog gegrepen. Wandelen is voor veel mensen goed, maar lang niet iedereen heeft daar zin in. Pas na de wandeling voel je dat je wat opgeknapt bent.
maandag 8 april 2013 om 20:01
Ik heb wel muziek aan staan, maar als ik in een groep met mensen sta, dan word ik gek van alle gesprekken en geluiden. En dat terwijl ik dat normaal wel altijd kon handelen. Het was zelfs mijn beroep, om met kids om te gaan. Nu moet ik er niet aan denken, ze maken dan zoveel herrie, naar mijn gevoel dan. Dus die geluiden die nog steeds hard binnen komen das een teken dat ik nog lang niet de oude ben.
maandag 8 april 2013 om 20:01
maandag 8 april 2013 om 20:03
quote:rbcrsd schreef op 08 april 2013 @ 19:57:
Ik hoop dat bloempje terug leest en dat ze de zorgen die wij uitspreken ten harte neemt. Anders denk ik echt dat het verkeerd gaat en dat mag niet gebeuren.Dat is haar verantwoordlijkheid rbc. Daar kunnen wij niets aan veranderen. Dat moet ze echt zelf doen!
Ik hoop dat bloempje terug leest en dat ze de zorgen die wij uitspreken ten harte neemt. Anders denk ik echt dat het verkeerd gaat en dat mag niet gebeuren.Dat is haar verantwoordlijkheid rbc. Daar kunnen wij niets aan veranderen. Dat moet ze echt zelf doen!
maandag 8 april 2013 om 20:06
maandag 8 april 2013 om 20:06
quote:thomaaas schreef op 08 april 2013 @ 19:58:
[...]
Hee, wat grappig. Ik heb op slechte dagen ook zo'n moeite met geluid. Ik heb er oordopjes voor aangeschaft. Lekker rustig (Ik gebruik ze nauwelijks meer, maar in het begin bijna dagelijks)
Geluid, licht, en zo heel af, als ik bv te druk ben geweest,
heb ik t nog wel eens.
[...]
Hee, wat grappig. Ik heb op slechte dagen ook zo'n moeite met geluid. Ik heb er oordopjes voor aangeschaft. Lekker rustig (Ik gebruik ze nauwelijks meer, maar in het begin bijna dagelijks)
Geluid, licht, en zo heel af, als ik bv te druk ben geweest,
heb ik t nog wel eens.