Verhuizing best spannend

09-04-2013 10:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ik ben voor mijn vriend verhuist naar zijn dorp.

Maar wat heb ik een spijt! Ik voel mij daar totaal niet thuis.

Als het kon ging ik vandaag nog terug maar dat is moeilijk.

Koophuis waardoor we een flinke restschuld krijgen als we het zouden verkopen. Lange wachttijden voor een huurhuis in oude plaats en vriend die waarschijnlijk ongelukkig zou worden in mijn stad.

Ik wil je niet ontmoedigen maar bedenk heel goed of je echt wel wil verhuizen naar die stad en het appartement.

Kunnen samenwonen met je vriend maakt niet alles goed.
..
Ik heb er geen moeite mee gehad. Ik ben van een stadje naar een stad, terug naar het stadje en door naar een dorpje verhuisd. Ik vind het heerlijk hier!

Ons mooie huis, mooie tuin, leuke nieuwe mensen. We wonen er inmiddels twee jaar en ik vind het fantastisch. Sta open voor nieuwe dingen, hou evenementen etc in de gaten en nodig al je nieuwe buren uit voor een buurt BBQ, zij zijn tenslotte ook allemaal nieuw in die wijk.

Ik heb nu echt hele leuke vriendinnen die ook mijn buurvrouwen zijn. Sta open voor alles!
En je paard gaat naar een nieuwe stal/omgeving? Daar leer je dan ook mensen kennen?
Ow, dat kan ik mij zo goed voorstellen!

Ik heb ook 2 paardjes, woon in een klein provinciestadje en mijn vriend woont in Amsterdam.

Het lijkt me heel gaaf om in A'dam te wonen, maar aan de andere kant; vanuit hier kan ik er altijd naartoe en weer terug naar mijn rustige slaapstadje. Met veel natuur, weinig herrie en criminaliteit, veel wandelruimte voor mijn honden en natuurlijk mijn paarden.

Nu komt mijn vriend gelukkig hier wonen dus hoef ik niet weg. Hij zit hier al een tijdje meerdere dagen per week zodat hij heeft kunnen wennen aan het tandje lager leven. Gaat haske goed,

Nu nog even een tijdje goedkoop hier huren en dan samen op zoek naar een nieuw thuis in het midden van het land, dichterbij Amsterdam. Misschien Amersfoort of Hilversum.

Maar ik raad je wel aan naar je gevoel te luisteren.

Waar zoek je eigenlijk plek voor je paardje? Want bij mij op stal hebben we nog ruimte. Ligt vlakbij Knooppunt Deil/Geldermalsen...
ik ben verschillende keren in mijn leven verhuist. Wat heel erg mee speelt of je ergens kunt wennen of niet is of je zelf ook in die plaats zou willen wonen los van je vriend.

Vind je de plaats zelf leuk dan wen je veel makkelijker dan als dit niet zo is. Het dorp van mijn vriend zou ik nooit zelf uitgekozen hebben als plaats om te gaan wonen en ik vind het nog steeds niet leuk. Ik ben ook wel eens verhuist naar een andere zelf uitgekozen plaats. Daar was ik al snel gewend.

Ik snap niet zo goed dat je al veel geïnvesteerd kan hebben in een huurhuis waar je nog niet woont maar bedenk wel dat een fijne woonomgeving heel erg belangrijk is. Daar kan geen geld tegenop.
..
quote:sugarmiss schreef op 09 april 2013 @ 10:26:

Ik ben voor mijn vriend verhuist naar zijn dorp.

Maar wat heb ik een spijt! Ik voel mij daar totaal niet thuis.

Als het kon ging ik vandaag nog terug maar dat is moeilijk.

Koophuis waardoor we een flinke restschuld krijgen als we het zouden verkopen. Lange wachttijden voor een huurhuis in oude plaats en vriend die waarschijnlijk ongelukkig zou worden in mijn stad.

Ik wil je niet ontmoedigen maar bedenk heel goed of je echt wel wil verhuizen naar die stad en het appartement.

Kunnen samenwonen met je vriend maakt niet alles goed.Waarom dan?
Het is echt zo'n ons kent ons dorp. De mensen hebben een hele andere mentaliteit dan de mensen in de regio waar ik vandaan kom. Ze draaien overal om heen en je moet maar raden wat ze echt bedoelen. Zo'n hartelijk in je gezicht maar hatelijk achter je rug om dorp. Waar je als je afwijkt van de rest meteen wantrouwig bekeken wordt.
Kan me voorstellen dat het dan flink wennen is voor je Sugarmiss. Kende je het dorp van tevoren wel en wat heeft dan gemaakt dat je toch op die plek bent gaan samenwonen?
Nee ik kende het dorp van te voren niet. Was daarvoor ook te ver bij mijn oude woonplaats vandaan. Mijn vriend gaf aan dat hij absoluut niet weg wilde uit dat dorp. Dus tja wat doen je dan als je wel samen wil wonen. Ik was al vaker verhuist dus kon deze verhuizing er ook nog wel bij.

Ik ben achteraf best heel kwaad geweest op mijn vriend dat hij zo aan dit dorp heeft vastgehouden terwijl hij eigenlijk ook niet zo veel heeft wat hem hier houd. We hadden op zijn minst in een stad in zijn omgeving kunnen gaan wonen of in een dorp in mijn omgeving als hij zo graag in een dorp wil wonen.

Achteraf ziet hij ook wel in dat het niet zo handig was om zo vast te houden aan zijn dorp maar ja hij dacht zij went vast wel snel want ze is al wel vaker verhuist. Hij zag erg op tegen een verhuizing. .
Lijkt me balen sugar, lastige situatie was het voor je. Ik had ook liever in mijn eigen woonplaats gebleven, maar dit kwam op ons pad en is ook gewoon erg aantrekkelijk verder.

Wonen jullie er al lang, kunnen jullie misschien langzaamaan alweer op zoek naar wat anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven