Bordeline hoe mee om te gaan

09-04-2013 13:58 9 berichten
Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik borderline heb, ik vindt het nog moeilijk om te bevatten maar ik hoop hier wat steun te krijgen over hoe ik er het beste mee om kan gaan.

Ik loop al jaren tegen vreselijke problemen aan, zoals mensen aantrekken en daarna weer keihard afstoten, wantrouwen in mensen, negatieve gevoelens over mezelf, ik vroeg mijn eigen dan ook wel eens af, waarom doe ik mensen zoveel pijn en verdriet? in mijn ogen deugde sommige mensen ook gewoon niet en achteraf hadden ze gewoon het beste met me voor.

moeilijk relatie's kunnen onderhouden, zag altijd wel iets negatiefs in mensen, ik heb nu ook eerlijk tegen de huisarst verteld waar ik allemaal last van heb, en wat er soms door me heen gaat! maar heb het nooit eerder durven te vertellen, mijn moeder had namelijk ook last van borderline, en uiteindelijk heeft zij er voor gekozen om een einde te maken aan haar leven, is nu wel 22 jaar geleden, maar wil niet dezelfde kant op gaan als mijn moeder.

Sinds een paar weken slik ik antidepressie en het gaat wel wat beter gelukkig, durf nu wat meer naar de mensen toe te stappen, en heb zelfs met mensen gepraat die ik zo hard he laten vallen toen, en ik kreeg van die persoon een dikke knuffel!!

Zijn er mensen die ook borderline hebben? en hoe gaan jullie er mee om...
anoniem_6478ac8c8ca4a wijzigde dit bericht op 09-04-2013 15:18
Reden: verkeerde woordspelling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je googelt op borderline (dus met twee keer een R erin) vind je vast wel sites voor lotgenoten. Sterkte!
Hallo Liekske.

Ik snap wel dat je bent geschrokken van deze diagnose.

Heb je zelf het idee, nu het bekend is dat je je eigen gedrag wat beter begrijpt? Dat je nu weet waar het vandaan komt?

Ik zelf heb geen borderline dus kan me niet herkennen in jouw diagnose, wel ken ik mensen met borderline die veel baat hebben aan therapie op regelmatige basis.

Sterkte.
Wat je aan BPS kan doen: Linehantherapie. Verstraining. Gesprekken met SPV, psycholoog.
anoniem_147729 wijzigde dit bericht op 10-04-2013 16:44
Reden: Sorry, spelfoutgezeik.
% gewijzigd
Met Linehan therapie leer je beter omgaan met deze problemen. Google er maar eens op. De clienten die deze groep gevolgd hadden waren er meestal enthousiast over.
Er is toch een cursus voor borderline patienten waar ze beter leren met deze ziekte om te gaan?
Ach wat maakt een spelfoutje nou toch uit. Ja, er zijn verschillende therapieen voor mensen met bps, maar die zijn hierboven allemaal al genoemd. Ik heb als laatste de vers gedaan en die is bij mij nog het langst blijven hangen. Maar over de linehan hoor ik ook positieve verhalen.
Ikzelf heb borderline en volg hiervoor dagbehandeling en dan specifiek schematherapie en haal hier veel uit.

Naast de AD welke behandeling heb jij momenteel? Wat wordt er nog aangeboden?
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 09 april 2013 @ 20:30:

Ikzelf heb borderline en volg hiervoor dagbehandeling en dan specifiek schematherapie en haal hier veel uit.

Naast de AD welke behandeling heb jij momenteel? Wat wordt er nog aangeboden?Volgende week vrijdag ga ik met iemand van het ggz praten een soort intake gesprek denk ik, en krijg dan te horen wat voor behandelingen er mogelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven