Gezondheid alle pijlers

Microgynon30, werd jij ook "anders" van het goedkopere merk?

09-04-2013 19:15 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al jaren de pil, door de verzekering toen kreeg ik een goedkoper merk van de microgynon30. Nu heb ik (helaas) geen verzekering er meer voor maar had nog steeds het goedkopere merk.

Ik heb (zowiezo sinds ik de goedkopere slik) een erg kort lontje, vind mezelf niet echt een leuk mens af en toe. Op mijn werk moet ik lief zijn en leuk, als ik thuis kom is dat dan ook echt op. Ik mis soms ook het "gelukkig zijn" terwijl ik een goed leven heb. Ik heb een vriend om trots op te zijn, maar mijn libido is ook ver te vinden! drama dus

Ik heb vandaag de microgynon weer besteld, en natuurlijk zei ze me dat het precies hetzelfde was, alleen goedkoper. daarom ben ik opzoek naar een ervaring. Wie herkent dit?
Ik heb er nooit iets van gemerkt. Heb meerdere alternatieven gekregen, maar ik heb absoluut geen verschil gemerkt.

Inmiddels ben ik helemaal gestopt met de pil slikken.
Ja!!!

En het is NIET hetzelfde. De hulpstoffen zijn anders en ik heb het aan levende lijve ondervonden. Ik werd neerslachtig en depressief. Zo erg dat het bijna mijn (toen net prille) relatie had gekost.
Ik werd er kots misselijk van toen ik Het b merk kreeg ben na een week gestopt.

Leek wel zwanger zo voelde ik me. Nu gelukkig een spiraaltje.
Ja! Ik had exact dezelfde klachten als jij.

Hetzelfde mn reet!

Ben daarna over gegaan op de yasmin en nu helemaal gestopt.
Ik weet niet meer bij welke pil het was maar ik had er ooit een waar in erg triest van werd. Zat te huilen, geen idee waarom. Het heeft wel degelijk invloed.
Hier heeft de huisarts direct doorgegeven dat ik geen alternatief mag hebben. Ze (apothekermevrouw ) wilde me deze wel meegeven, ondanks deze melding. De huisarts raadde het mij af gezien zijn ervaring met het alternatief en mijn problemen rondom cyclus en gevoeligheid.

Dus nee, het is niet hetzelfde en het is allang duidelijk dat meerdere mensen hier last van hebben.
Oh...ik herken alles...alleen nooit de link met de pil gelegd maar wel met veranderde situatie thuis en stress...Iets om over na te denken...
Nul-komma-nul procent verschil bemerkt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik herken de neerslachtigheid niet, maar ik merkte wel degelijk verschil. Toen ik de goedkopere versie ging slikken, had ik veel last van tussentijdse bloedingen en was ik veel erger ongesteld. Ik heb toen een verzoek bij cz ingediend om Microgynon 30 vergoed te krijgen, maar zij beweerden inderdaad dat het precies hetzelfde was en wilden er geen gehoor aan geven. Ik slik nu dus nog steeds Microgynon 30, maar op eigen kosten. Ik heb laatst wel zitten denken om het weer eens met de goedkopere (gratis dus) te proberen, maar ik durf het niet goed.
quote:Mukkes schreef op 09 april 2013 @ 19:24:

Oh...ik herken alles...alleen nooit de link met de pil gelegd maar wel met veranderde situatie thuis en stress...Iets om over na te denken...Ik dacht ook van: ach het zal wel meevallen, ze zeggen dat het hetzelfde is, dus die zullen het wel weten. maar ik ga het wel uit testen, wil weer echt lekker in mijn vel zitten. heb jij ook het goedkopere merk?
quote:maud85 schreef op 09 april 2013 @ 19:26:

Ik herken de neerslachtigheid niet, maar ik merkte wel degelijk verschil. Toen ik de goedkopere versie ging slikken, had ik veel last van tussentijdse bloedingen en was ik veel erger ongesteld. Ik heb toen een verzoek bij cz ingediend om Microgynon 30 vergoed te krijgen, maar zij beweerden inderdaad dat het precies hetzelfde was en wilden er geen gehoor aan geven. Ik slik nu dus nog steeds Microgynon 30, maar op eigen kosten. Ik heb laatst wel zitten denken om het weer eens met de goedkopere (gratis dus) te proberen, maar ik durf het niet goed.Daar heb ik geen last van gehad, kon wel doorslikken zonder een doorbraakbloeding etc. maar het kan bij iedereen anders uitpakken. sommigen worden erg misselijk van de pil, weer een ander niet. dus het kan inderdaad bij jou aan het merk verschil liggen.
Ja, absoluut. Wat een ellende. Neerslachtig, deprie, onaardig. Nu met de echte microgynon30 gaat t echt een stuk beter!!
Een goede vriend van me werkt in die industrie en die zegt dat het dus echt niet hetzelfde is. Dezelfde discussie heb ik al 7722791x gehad met de apotheek maar zij geven geen gehoor. Nu nog aan de Yasmin (had ik nog liggen) maar als die op zijn op eigen kosten weer over naar de microgynon.
Hier ook! En de microgynon werd niet meer vergoed. Ik heb het eens met mijn huisarts besproken toen ik er voor iets anders was. Hij schreef zonder problemen een recept uit voor microgynon en sinds dien krijg ik het weer vergoed!
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:Ster_ schreef op 09 april 2013 @ 19:20:

Ja!!!

En het is NIET hetzelfde. De hulpstoffen zijn anders en ik heb het aan levende lijve ondervonden. Ik werd neerslachtig en depressief. Zo erg dat het bijna mijn (toen net prille) relatie had gekost.Ik heb ook bijna het iddee dat het mijn relatie gaat kosten als het zo doorgaat :( hij is alles wat ik kan wenzen maar voel me gewoon nergens echt gelukkig meer mee. pfff! en dan maar niet te spreken over het libido wat echt wel weg is. wat ik tijdje terug nog wel had (nooit een hoog libido gehad, maar wel meer dan nu) Dus ben heel benieuwd of het tussen mijn oren zit, of dat de microgynon beter voor mij is.
Ik kreeg regelmatig migraine aanvallen van de goedkope variant.

Op aangeven van mijn huisarts kreeg ik bij de apotheek een aantekening dat ik echt Microgynon moest hebben. En die werd door CZ vergoed.

Maar ben nu al bijna 2 jr pilloos en dat bevalt nog beter!
Koop je toch het merkmiddel? Hoeveel kost je dat nou? 20 euro per half jaar ofzo?
Occam's razor
quote:Ik heb ook bijna het iddee dat het mijn relatie gaat kosten als het zo doorgaat :( hij is alles wat ik kan wenzen maar voel me gewoon nergens echt gelukkig meer mee. pfff! en dan maar niet te spreken over het libido wat echt wel weg is. wat ik tijdje terug nog wel had (nooit een hoog libido gehad, maar wel meer dan nu) Dus ben heel benieuwd of het tussen mijn oren zit, of dat de microgynon beter voor mij is.Voordat ik wat met hem kreeg was ik een poos gestopt met de pil. Toen wij wat kregen dus weer begonnen. Na een maand jankte ik elke avond, wilde ik niet meer dat hij me aanraakte en was ik bijna suïcidaal.
quote:Ster_ schreef op 09 april 2013 @ 19:30:

Een goede vriend van me werkt in die industrie en die zegt dat het dus echt niet hetzelfde is. Dezelfde discussie heb ik al 7722791x gehad met de apotheek maar zij geven geen gehoor. Nu nog aan de Yasmin (had ik nog liggen) maar als die op zijn op eigen kosten weer over naar de microgynon.Ik las ook zoiets op internet, maar ik vertrouw tevaak op de mensen waarbij ik denk dat ze het beter weten dan mij zoals de apotheker. prijs verschil was zeker meer dan de helft, dus heb toen maar weer de goedkopere besteld. maar vond het nu wel het proberen waard. wil weer het zonnetje in huis zijn inplaats van cruella de vil
quote:Debora schreef op 09 april 2013 @ 19:34:

Koop je toch het merkmiddel? Hoeveel kost je dat nou? 20 euro per half jaar ofzo?staat er ook, heb het al besteld. maar was benieuwd naar ervaringen, of dat ik gek werd en het tussen mijn oren zat
Yup. En ik haal nu gewoon weer de microgynon. Kost 23 euro per 6 maanden en ik krijg het nog vergoed ook. En als ik het niet kreeg dan betaal ik wel die 46 euro per jaar.
quote:Koekblikje schreef op 09 april 2013 @ 19:30:

Ja, absoluut. Wat een ellende. Neerslachtig, deprie, onaardig. Nu met de echte microgynon30 gaat t echt een stuk beter!!

Ben dus niet de enige. ik ben soms ook echt onaardig.. dat mijn vriend gewoon zegt; doe eens lief!! en heb ook echt een kort lontje.. ben echt benieuwd wat de microgynon bij mij gaat doen. ga hem morgen halen en moet vanaaf nog de laatste van mijn strip en ga meteen verder met de microgynon. ongesteldheid heb ik niet altijd zin in

Oh tijdens mijn ongesteldheid was ik trouwens wel vrolijker had ik het idee, daarom dat ik de link naar de pil had gelegt.
Ik verbaas me over de geringe kosten eigenlijk. Want indirect betaal je met zo'n hoog eigen risico als tegenwoordig toch die pillen al zelf. Ik bel morgen even met de dokter denk ik... Zelfs mijn hooikoortsmedicijnen kreeg ik nu de goedkopere variant van.. Vind het echt stom. Maar goed.
quote:Orzoo schreef op 09 april 2013 @ 19:35:

Yup. En ik haal nu gewoon weer de microgynon. Kost 23 euro per 6 maanden en ik krijg het nog vergoed ook. En als ik het niet kreeg dan betaal ik wel die 46 euro per jaar.Ik had er een aanvullende verzekering voor aangesloten, zodat ik de pil kreeg vergoed. maar uiteindelijk betaalde ik meer voor de verzekering dan voor de pil. dus die maar snel opgezecht. betaal hem dan zelf wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven