Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Wel handig om te melden wat je doet gember999 en voor hoeveel uur Als je putjesschepper bent is het een fors salaris, als je leiding geeft aan 100 man en daarom 60-urige werkweken maakt weer zeer weinig.
Ik ben 26, werk in de gehandicaptenzorg en verdien ongeveer 1800 netto per maand als ik fulltime werk. Ik vind dat een goed salaris, maar ik werk me er echt kapot voor: veel avonden, zondagen, soms nachten en vaak tot laat (23 uur) werken en om 07.00 weer beginnen. Ik overweeg nu om parttime terug in de tuinbouw te gaan werken. Ik hou dan netto stuk minder over, maar heb wel meer regelmatige werktijden en normale uren, want 4 urige diensten zijn vrij normaal in de zorg.
- 22 jaar

- Management Assistant bij een grote hotelketen, val dus onder de Horeca-cao

- 1 jaar stage-ervaring in deze functie binnen hetzelfde bedrijf

- circa 2000 bruto op basis van 38 uur per week

- eindejaarsuitkering van 6%, vakantiegeld 8%

- overuren vrij opneembaar

Mag als starter zijnde zeker niet klagen
- 20 jaar

- Medewerker Klantenservice in de energiebranche

- 1 jaar ervaring

- 1700 netto op basis van 40 uur per week, inclusief 8,90 reiskostenvergoeding per dag

- 8% vakantiegeld

- Eigen budget om fiets aan te schaffen, vrije dagen op te nemen of uit te laten betalen, etc.

Ben heel erg tevreden!
HBO opgeleid (nu met WO studie bezig)

- bruto 3750 per maand

- kan een auto krijgen van de zaak maar heb nee gezegd i.v.m. dat ik op de fiets sneller ben

- geen 13e maand

- 25 vakantie dagen

- pensioen wordt betaald

- opleidingsbudget (WO studie betaal ik wel zelf)

- dit is op basis van 36 uur per week

- 8% vakantiegeld
Ik heb geen concentratieprobleem, het is alleen dat ik... hey een vliegtuig!
Puella, zonder het vakgebied/de functie erbij zegt het natuurlijk niks
Puella, zonder het vakgebied/de functie erbij zegt het natuurlijk niks
Je hebt gelijk ik was onvolledig :-)

Ik ben business consultant en ik zit voornamelijk bij grote multinationals.
Ik heb geen concentratieprobleem, het is alleen dat ik... hey een vliegtuig!
Heb net nieuwe baan en begin binnenkort.

24u pw, commadviseur/medewerker.

Addertje onder t gras: ben nog niet afgestudeerd maar zit op HBO.

Geen idee wat ik ga verdienen.. Is een soort overheidsorg, dus wat zal t zijn? Iemand enig idee??
quote:commuuk schreef op 27 februari 2013 @ 11:34:

Heb net nieuwe baan en begin binnenkort.

24u pw, commadviseur/medewerker.

Addertje onder t gras: ben nog niet afgestudeerd maar zit op HBO.

Geen idee wat ik ga verdienen.. Is een soort overheidsorg, dus wat zal t zijn? Iemand enig idee??Hoezo vraag je dat niet tijdens de sollicitatieprocedure? Je gaat toch niet ergens een baan aannemen zonder dat je weet wat je verdient en wat de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Beetje vreemd.
- 26 jaar

- Zelfstandig ondernemer

- Havo diploma

- Neem 3500 netto op uit de zaak.

- Auto van de zaak

- Telefoon, Laptop, iPad, PC van de zaak

- Gemiddeld 50 uur per week

- Nooit meer voor een baas werken!!!!!
ik:

arts (basisarts)

35 jaar

3 jaar ervaring (als arts)

32 uur

bruto E 3380

netto E 2150

vakantiegeld 8%

vakantiedagen: 20

man:

ict

WO opgeleid (maar richting niet relevant voor zijn functie)

38 jaar

10 jaar ervaring

32 uur

bruto E 5850

netto E 3570

vakantiegeld: nee

vakantiedagen: 20
Opleiding: vpk mbo niv 4

Baan: vpk in de psychiatrie

Ervaring: precies vandaag 3 jaar zonder stages mee te rekenen.

Uren: 36 uur

Salaris bruto: 2210 maar ga nu me jaarijks perodiek omhoog dus nu 2330.

Netto ongeveer: 1850 per maand maar ik werk onrechtmatig dus afhankelijk van wat ik werk, hoeveel toeslagik krijg.

Vakantiegeld 8% en ei dejaarsuikering 6,750%.
Ik

41 jaar

zelfstandig ondernemer

uren minimaal 24 per week

minimaal ¤ 1.000

Man

42 jaar

bouw

38 uur

Bruto: ¤ 2500 (gedeelte wordt gestort in vakantiebonfonds)

Netto: ¤ 1500 netto per maand

Vakantiegeld: vakantiebonnen ¤ 5600 (maar wel 3 weken geen loon in de zomervakantie en feestdagen worden niet doorbetaald)
Opleiding: niet afgeronde academische opleiding (psychologie), nu bezig met bachelor management

Baan: leidinggevende in de gehandicaptenzorg sinds 5 jaar (ik ben 33 jaar)

Brutosalaris: ¤3636 p/m op basis van 36 uur (in praktijk 45 uur)

Verder: vergoeding voor bereikbaarheidsdiensten ongeveer ¤3000 per jaar bruto voor 7 weken telefonische bereikbaarheid

8% vakantiegeld

6,75% eindejaarsuitkering

Laptop, smartphone en tablet vd zaak (noodzakelijk voor functie, beperkt privégebruik is toegestaan)

Mogelijkheid om thuis of elders te werken

Opleiding wordt vergoed

Reiskosten (dienstreizen) en andere onkosten worden vergoed

Uren zijn zeer flexibel in te delen waardoor ik makkelijk vrij kan plannen en dus regelmatig kan reizen; resultaten tellen, uren niet

Ik vind mijn salaris vrij laag voor mijn functie. De ontwikkelingsmogelijkheden, secundaire arbeidsvoorwaarden (grote vrijheid in combineren werk en privé), leuke collega's en brede functie-inhoud maken dat ik zeer tevreden ben.
Update ivm nieuw contract!

- 20 jaar

- Medewerker Klantenservice in de energiebranche

- 1 jaar ervaring

- 2100 bruto op basis van 40 uur per week, inclusief 128 euro reiskostenvergoeding

- 8% vakantiegeld

- 245 euro per maand eigen budget om bijvoorbeeld uit te laten betalen of iets anders van te kopen.

Ben heel erg tevreden!
Lolly, zoeken ze bij jou nog mensen?
@Dartel: Ja altijd, maar je komt wel altijd binnen via een UZB waar je ongeveer 1550 netto overhoud per 40 uur inclusief reiskosten. Ook heb je dan geen eigen budget etc, dus voor het salaris wat hierboven staat hoef je het niet te doen. Plaats anders je emailadres, dan e-mail ik je de details.
@commuuk

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik zit nu in tweede jaar communicatiemanagement en zoek dus ook een communicatiefunctie naast mijn studie (is deeltijd).
Heb vorige week mijn eigen zaak aan de wilgen gehangen. Ik verlang weer naar een thuisbasis. En heb dus per 1 mei een vaste baan (ben gevraagd en uiteindelijk op gesprek geweest en het was gewoon leuk)

Functie: Hoofd Business Management

Uren: 40+ (die plus ivm reizen. Een hotel lijkt leuk maar niet thuis is niet thuis)

Leeftijd: 40

Salaris per maand bruto: ¤ 6923 + maandelijkse vergoeding aangaande reizen en jaarlijks 20% bonus bij behalen performance

Salaris netto: Geen flauw idee nog, dat zal ik eind mei wel zien

Vakantiegeld: 8%

Pensioen: Volledig betaald

Laptop, telefoon en leasebudget (leaseauto heb ik zelf nog vanuit eigen zaak en dat contract loopt nog een jaar dus met dat budget kan ik dat jaar nog betalen)

Heb er ontzettend veel zin in :-)
Van harte, Camomille!
NZ, ik blijf er nog wel een beetje 'bijklooien' hoor. Maar dan op een heel ander vlak. Meer een 'try out' wat ik in de avonduren een beetje kan gaan ontwikkelen en niet heel veel tijd vergt.
Spannend, Cam!
Ik ben 22 jaar en op het moment bezig met afstuderen aan de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Iemand een idee wat een normaal start salaris is in dit beroep? Als ik al werk kan vinden tenminste.. Bruto-bedragen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom bij de één het verschil tussen bruto en netto veel kleiner is dan bij de ander (wellicht heeft het met pensioenopbouw en belastingschaal te maken?).
quote:maud85 schreef op 19 maart 2013 @ 09:08:

Ik ben 22 jaar en op het moment bezig met afstuderen aan de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Iemand een idee wat een normaal start salaris is in dit beroep? Als ik al werk kan vinden tenminste.. Bruto-bedragen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom bij de één het verschil tussen bruto en netto veel kleiner is dan bij de ander (wellicht heeft het met pensioenopbouw en belastingschaal te maken?).Het verschil in netto loon heeft oa met het pensioen en de premies te maken. De sociale verzekeringspremies verschillen per sector, en de premies voor pensioen en eventueel andere verzekeringen (ANW, WAO, etc) - en de verhouding tussen werkgevers en werknemersbijdrage - verschillen eveneens per sectore of zelfs per bedrijf. En daarnaast kunnen zaken als reiskostenvergoeding (wordt vaak op organisatieniveau afgesproken) en vergoedingen voor bijv onregelmatige diensten, oproepdiensten, etc natuurlijk ook nog een verschil opleveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven