Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
woensdag 10 april 2013 om 20:01
woensdag 10 april 2013 om 23:55
Wat leuk, Kanon, zo'n echt helemaal retrohip boek v je oma 
Ev......Ik kwam eerlijk gezegd weer even speciaal hier bijlezen omdat ik benieuwd was hoe het af was gelopen... wat ontzettend jammer voor je..! Maar mss is het zo wel beter, dat er eerst nog iets anders moois op je pad hoort te komen voordat je hier klaar voor bent..? Ik geloof er wel in dat alles loopt zoals het op 1 of andere manier ook 'hoort' te lopen, dat je pas ergens af kunt slaan als je er klaar voor bent.
Maar ik had het je zo gegund..!
Een hele dikke knuffel en een hart onder de riem voor jou..!!!
Ik zit zelf op een heel hobbelig pad nu. Maar het lijkt wel alsof ik zelf juist sterker ben. Niet eens sterker in de zin van harder werken en meer willen, maar juist iets meer rust ervaren in mezelf terwijl het in mn werk juist nog nooit zo instabiel is geweest. Ik sta er anders in, rustiger. Fijn om te merken dat ik gewoon overeind blijf, ookal vallen de ontslagen om me heen bij bosjes tegelijk, ookal plannen ze me momenteel elke week wel op 3 verschillende lokaties in, ookal gebeurt nu alles waar ik al die tijd zo bang voor was.
Het is net alsof de chaos en angst die ik eerst alleen tussen mijn oren had, nu overal om me heen woedt, mensen zijn onzeker, in paniek, huilen etc, maar ik voel me de kalmte zelf.
Ik ben trots op mezelf, omdat ik het blijkbaar allemaal aankan.
Een rare tijd. Dru,k ook! Maar ik ontmoet leuke mensen om me heen, en ik ben verbaasd dat ze mij ook aardig schijnen te vinden. Weinig tijd om te knutselen helaas, dat wel.
Maar het knutselen heeft me wel precies op het goede moment dat gebracht wat ik nodig had. Een eigen plekje in huis, een terugtrekplekje. En iets om me aan vast te houden. Iets dat alleen van mij is, iets dat alleen maar is om mezelf te vermaken. Niet omdat het moet, of zo hoort, of mooi moet zijn. Al knutselend ben ik 'vrij'. Het enige nut is dat ik lol heb.
En nu knutsel ik minder, maar merk ik dat het niet meer zo sterk die functie heeft voor me.
Het is een beetje een lang stuk geworden, maar ik wilde even uitleggen waarom ik hier o zelden ben. Maar af en toe dan lees ik nog mee!
Liefs, ibi
Ev......Ik kwam eerlijk gezegd weer even speciaal hier bijlezen omdat ik benieuwd was hoe het af was gelopen... wat ontzettend jammer voor je..! Maar mss is het zo wel beter, dat er eerst nog iets anders moois op je pad hoort te komen voordat je hier klaar voor bent..? Ik geloof er wel in dat alles loopt zoals het op 1 of andere manier ook 'hoort' te lopen, dat je pas ergens af kunt slaan als je er klaar voor bent.
Maar ik had het je zo gegund..!
Een hele dikke knuffel en een hart onder de riem voor jou..!!!
Ik zit zelf op een heel hobbelig pad nu. Maar het lijkt wel alsof ik zelf juist sterker ben. Niet eens sterker in de zin van harder werken en meer willen, maar juist iets meer rust ervaren in mezelf terwijl het in mn werk juist nog nooit zo instabiel is geweest. Ik sta er anders in, rustiger. Fijn om te merken dat ik gewoon overeind blijf, ookal vallen de ontslagen om me heen bij bosjes tegelijk, ookal plannen ze me momenteel elke week wel op 3 verschillende lokaties in, ookal gebeurt nu alles waar ik al die tijd zo bang voor was.
Het is net alsof de chaos en angst die ik eerst alleen tussen mijn oren had, nu overal om me heen woedt, mensen zijn onzeker, in paniek, huilen etc, maar ik voel me de kalmte zelf.
Ik ben trots op mezelf, omdat ik het blijkbaar allemaal aankan.
Een rare tijd. Dru,k ook! Maar ik ontmoet leuke mensen om me heen, en ik ben verbaasd dat ze mij ook aardig schijnen te vinden. Weinig tijd om te knutselen helaas, dat wel.
Maar het knutselen heeft me wel precies op het goede moment dat gebracht wat ik nodig had. Een eigen plekje in huis, een terugtrekplekje. En iets om me aan vast te houden. Iets dat alleen van mij is, iets dat alleen maar is om mezelf te vermaken. Niet omdat het moet, of zo hoort, of mooi moet zijn. Al knutselend ben ik 'vrij'. Het enige nut is dat ik lol heb.
En nu knutsel ik minder, maar merk ik dat het niet meer zo sterk die functie heeft voor me.
Het is een beetje een lang stuk geworden, maar ik wilde even uitleggen waarom ik hier o zelden ben. Maar af en toe dan lees ik nog mee!
Liefs, ibi
donderdag 11 april 2013 om 10:04
Ikbenik, wat een kanjer ben je terwijl het om je heen zo onrustig is blijf jij rustig en sterk. Heel knap van je. Ook al heb je het druk op het werk neem anders 15 min oid de tijd om een mandelaatje te kleuren. Jij moet ook rust hebben!
Kanon, wat leuk dat je zo'n oud boek van je oma hebt gekregen.
Gisteren was een superdag voor mijn collega's van een loop en ook voor mij, we kregen een tussenstand door hoeveel de kinderen hadden opgehaald (langs de deur met toestemming van hun ouders) en de 4 km die ze zondag gaan lopen. Het begint met een 4......................
Kanon, wat leuk dat je zo'n oud boek van je oma hebt gekregen.
Gisteren was een superdag voor mijn collega's van een loop en ook voor mij, we kregen een tussenstand door hoeveel de kinderen hadden opgehaald (langs de deur met toestemming van hun ouders) en de 4 km die ze zondag gaan lopen. Het begint met een 4......................
donderdag 11 april 2013 om 10:18
donderdag 11 april 2013 om 12:44
Ik moet nog even alle berichten bijlezen, ben ontzettend druk met de studie. Kom dus ook niet toe aan knutselen. Ben bezig met een schilderij, maar kan het materiaal dat ik wil nergens vinden dus kan niet verder (als ik er al tijd voor zou hebben:).
Ga vandaag even kijken of ik de berichten van afgelopen tijd kan lezen, nu weer snel de deur uit.
Ga vandaag even kijken of ik de berichten van afgelopen tijd kan lezen, nu weer snel de deur uit.
donderdag 11 april 2013 om 17:44
Wat fijn om zo'n update van je te lezen, Ibi. Ik ben trots op je! Had je dit een paar maanden geleden gedacht? Je komt nu zoveel rustiger over, hoe raar het ook is om dit te zeggen na een geschreven stukje.
Ik geloof er ook in, dat alles komt zoals het komt, en op de juiste tijd. Dat heb ik al zo vaak gezien in mijn leven, vandaag heb ik er zelfs nog een staaltje van gezien. Vaak genoeg gezien dus om daar op te kunnen vertrouwen, als de teleurstelling gezakt is (en dat begint nu wel een beetje te komen). Forceren werkt niet. Alleen ben ik soms wel ongeduldig...!! En wil ik al van alles terwijl het nog niet goed voelt, als ik eerlijk ben.
Ben nu wel zoekende op twee sporen:
- ik wil iets gaan doen om wat geld te verdienen (tips zijn welkom! ik heb me al zitten verdiepen in thuiswerksites, maar dat lijkt toch niet erg betrouwbaar allemaal)
- ik wil vrijwilligerswerk gaan doen (dacht eerst aan de kindertelefoon, maar er is me van twee kanten al gezegd dat dit ook te zwaar is, nu).
Ik geloof er ook in, dat alles komt zoals het komt, en op de juiste tijd. Dat heb ik al zo vaak gezien in mijn leven, vandaag heb ik er zelfs nog een staaltje van gezien. Vaak genoeg gezien dus om daar op te kunnen vertrouwen, als de teleurstelling gezakt is (en dat begint nu wel een beetje te komen). Forceren werkt niet. Alleen ben ik soms wel ongeduldig...!! En wil ik al van alles terwijl het nog niet goed voelt, als ik eerlijk ben.
Ben nu wel zoekende op twee sporen:
- ik wil iets gaan doen om wat geld te verdienen (tips zijn welkom! ik heb me al zitten verdiepen in thuiswerksites, maar dat lijkt toch niet erg betrouwbaar allemaal)
- ik wil vrijwilligerswerk gaan doen (dacht eerst aan de kindertelefoon, maar er is me van twee kanten al gezegd dat dit ook te zwaar is, nu).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
donderdag 11 april 2013 om 17:48
Steph, leuk die foto! Mooie spiegel ook! Altijd heel leuk om te zien waar mijn produkten terecht komen. Dank je wel voor de moeite! Wat breedte/lengteverhouding van je tas betreft: ik vind 'm nu juist een beetje klassiek eruitzien, jaren '50 idee. Vind je het zelf niet mooi zo?
Kanon, veel inspiratie gewenst!
En Kat, lief dat je speciaal langskomt om mij een hart onder de riem te steken. Ik wil hetzelfde doen voor jou, het is rot hé, faalangst! Sterkte!
LP, succes met studeren en alle drukte daaromheen.
Kanon, veel inspiratie gewenst!
En Kat, lief dat je speciaal langskomt om mij een hart onder de riem te steken. Ik wil hetzelfde doen voor jou, het is rot hé, faalangst! Sterkte!
LP, succes met studeren en alle drukte daaromheen.
donderdag 11 april 2013 om 18:21
donderdag 11 april 2013 om 21:46
Drukte alom hier, dus alleen even binnenwaaien om kort te reageren (wel leuk trouwens, dat alle vaste 'bewoners' van dit topic allemaal steeds roepen dat ze te druk zijn om te knutselen )
EV, fijn dat de teleurstelling zakt. En ja, dat dingen lopen zoals ze (zoals je achteraf merkt) moeten lopen is een feit, maar dat neemt niet weg dat sommige zaken moeilijk te verteren zijn.
Ikbenik, fijn om je even te lezen. Je klinkt heel sterk, houden zo!
Kat, ook leuk om jou even te lezen. Jammer dat de faalangst je soms zo belemmert, hopelijk lukt het je om er iedere keer weer een stapje verder in te komen en je planning voor je scriptie vol te houden.
Steph, gaaf, je hartjes! En je tas vind ik ook erg leuk, ik vind het een leuk model! Enne, hoeveel nullen komen er achter de vier? Twee?
LP, wat voor materiaal zoek je? Succes met de studie.
Kanon, dat boek van je oma klinkt gaaf. Ik kan uren doorbrengen met dat soort boeken!
Ik check snel weer uit, drukke dagen voor de boeg dus tot over een paar dagen!
EV, fijn dat de teleurstelling zakt. En ja, dat dingen lopen zoals ze (zoals je achteraf merkt) moeten lopen is een feit, maar dat neemt niet weg dat sommige zaken moeilijk te verteren zijn.
Ikbenik, fijn om je even te lezen. Je klinkt heel sterk, houden zo!
Kat, ook leuk om jou even te lezen. Jammer dat de faalangst je soms zo belemmert, hopelijk lukt het je om er iedere keer weer een stapje verder in te komen en je planning voor je scriptie vol te houden.
Steph, gaaf, je hartjes! En je tas vind ik ook erg leuk, ik vind het een leuk model! Enne, hoeveel nullen komen er achter de vier? Twee?
LP, wat voor materiaal zoek je? Succes met de studie.
Kanon, dat boek van je oma klinkt gaaf. Ik kan uren doorbrengen met dat soort boeken!
Ik check snel weer uit, drukke dagen voor de boeg dus tot over een paar dagen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
vrijdag 12 april 2013 om 11:45
@ Akakia, ik zoek witte mdf letters van 7 cm, de letter "y". Heb ze gekocht bij de Xenos en dacht dat de letter "y" was uitverkocht (dus denk, die haal ik wel van de week in een ander filiaal, dan kan ik vast beginnen), maar ik ben inmiddels in een paar filialen geweest en nergens te vinden, dus denk dat hij niet in het assortiment zit. Gelukkig heb ik ze nog niet uit de verpakking gehaald en kan ik ze nog ruilen, dan maak ik er wel een vertaling van en dan lukt het wel. En kleine schelpen, nu heb ik een adres gevonden (bloemschikwinkel) maar daar betaal ik meer aan de verzendkosten dan aan de schelpen.
Heb inmiddels bij gelezen, iedereen is lekker druk. Tas en spiegel zijn leuk zeg! Net bij de knutselwinkel geweest en toen kwam er iemand langs die een mooie sprei had gehaakt. Krijg van al die foto's weer helemaal zin om iets te doen.
Elmervrouw,heb zelf ooit vrijwilligerswerk gedaan in een wereldwinkel. Was hartstikke leuk, misschien is dat iets? En misschien dat je iets kunt doen met schrijven?
Heb inmiddels bij gelezen, iedereen is lekker druk. Tas en spiegel zijn leuk zeg! Net bij de knutselwinkel geweest en toen kwam er iemand langs die een mooie sprei had gehaakt. Krijg van al die foto's weer helemaal zin om iets te doen.
Elmervrouw,heb zelf ooit vrijwilligerswerk gedaan in een wereldwinkel. Was hartstikke leuk, misschien is dat iets? En misschien dat je iets kunt doen met schrijven?
vrijdag 12 april 2013 om 11:47
Ik kom ook even om het hoekje kijken, want ik ben gek op knutselen Nadat ik met mijn studie gestopt ben, en druk op zoek ben naar werk, vind ik het heerlijk om gewoon iets te doen te hebben en dingen onder mijn handen te zien ontstaan, in plaats van alleen een beetje zitten en zo. (Oke, ik geef toe, ik lees ook veel - ik kom eindelijk door die stapel te lezen boeken heen hoop ik ) Over twee weken is er een soort markt op het werk van mijn vriend - die werkt in een verzorgingstehuis, en de opbrengst van het kraampjes verhuren is voor activiteiten. Daar hebben we nu een kraampje gehuurd om ook het een en ander te verkopen, met wat geluk zorgt dat dan weer voor wat declutter én wat extra inkomsten
Op moment ben ik een tas aan het haken van grijze wol, dat haak-gedeelte is bijna af, en ik wil er met roze stof een voering in maken.
Op moment ben ik een tas aan het haken van grijze wol, dat haak-gedeelte is bijna af, en ik wil er met roze stof een voering in maken.
vrijdag 12 april 2013 om 17:19
Welkom Wolkjegoudenrand (mooie nick!).
We verwachten natuurlijk t.z.t. wel een foto van je gehaakte tas.
LP, leuk dat je meedenkt.
Hier is inderdaad een wereldwinkel, maar ik ken iemand die daar vrijw.werk heeft gedaan en dat (vanwege ander personeel) niet leuk vond. Hoe vond jij het? Wat moest je zoal doen? Hier is het nogal een kleine winkel en niet erg druk (dorp!). Ik vind altijd wel dat ze erg leuke spullen hebben.
Meer tips zijn welkom!!
Ik heb al zitten kijken voor de vrijw.vacatures in het dorp hier en heb wel wat gevonden misschien, maar degene die erover gaat is pas dinsdag weer aanwezig.
We verwachten natuurlijk t.z.t. wel een foto van je gehaakte tas.
LP, leuk dat je meedenkt.
Hier is inderdaad een wereldwinkel, maar ik ken iemand die daar vrijw.werk heeft gedaan en dat (vanwege ander personeel) niet leuk vond. Hoe vond jij het? Wat moest je zoal doen? Hier is het nogal een kleine winkel en niet erg druk (dorp!). Ik vind altijd wel dat ze erg leuke spullen hebben.
Meer tips zijn welkom!!
Ik heb al zitten kijken voor de vrijw.vacatures in het dorp hier en heb wel wat gevonden misschien, maar degene die erover gaat is pas dinsdag weer aanwezig.
vrijdag 12 april 2013 om 21:59
Ik vond het leuk, heb van alles gedaan. Winkel schoonhouden maar ook klanten helpen, bestellen e.d. Ook een aantal keer mee geweest inkopen doen. Wel een nadeel was dat het zo'n 30 vrijwilligers waren die soms gingen kibbelen om de meest onbenullige dingen. Maar dat hangt misschien ook maar net van het filiaal af natuurlijk.
vrijdag 12 april 2013 om 23:40
Dat klinkt wel als een grotere winkel, LP. Ik weet niet of het iets voor mij is. Als ik weleens in die winkel hier kom, staan er een of twee vrouwen die wel een heel stuk ouder zijn dan ik. Hier is in ieder geval lang niet zoveel personeel. Ik zie binnenkort degene die daar gewerkt heeft en is weggegaan; zal haar nog eens vragen hoe en wat.
zaterdag 13 april 2013 om 18:13
Welkom Wolkje, klinkt mooi die tas. Mag je al afbeeldingen (na 200 postings) plaatsen?
LP, wauw 30 vrijwilligers. Ach waar gewerkt wordt word ook gekibbeld.
Vandaag zo'n 40 plantjes geplant, geldt dat ook als knutselen? Hier in de straat is al meer dan 30 jaar een pleintje, dat is nu mooier gemaakt en door de gemeente zijn de oude planten eruit gehaalt en door ons weer nieuwe gepoot (kosten gemeente dus wij). Was enorm leuk met zoveel mensen.
LP, wauw 30 vrijwilligers. Ach waar gewerkt wordt word ook gekibbeld.
Vandaag zo'n 40 plantjes geplant, geldt dat ook als knutselen? Hier in de straat is al meer dan 30 jaar een pleintje, dat is nu mooier gemaakt en door de gemeente zijn de oude planten eruit gehaalt en door ons weer nieuwe gepoot (kosten gemeente dus wij). Was enorm leuk met zoveel mensen.
zaterdag 13 april 2013 om 19:43
Wat een mooi project, Steph. Ja hoor, ik vind dat het ook als knutselen geldt! Je moet zoiets creatief bekijken.
Bij ons in het dorp hebben ze in een bepaalde straat, overal langs de berm, wat jaren geleden allemaal bosjes geplant. Een straat in het buitengebied, niet met trottoirs dus. Elk jaar komen ze weer terug. Zo leuk.
Bij ons in het dorp hebben ze in een bepaalde straat, overal langs de berm, wat jaren geleden allemaal bosjes geplant. Een straat in het buitengebied, niet met trottoirs dus. Elk jaar komen ze weer terug. Zo leuk.
zaterdag 13 april 2013 om 20:23
quote:Elmervrouw schreef op 13 april 2013 @ 19:43:
Wat een mooi project, Steph. Ja hoor, ik vind dat het ook als knutselen geldt! Je moet zoiets creatief bekijken.
Bij ons in het dorp hebben ze in een bepaalde straat, overal langs de berm, wat jaren geleden allemaal bosjes [afbeelding] geplant. Een straat in het buitengebied, niet met trottoirs dus. Elk jaar komen ze weer terug. Zo leuk.Er staan er nu 1500, echt gaaf zulke kleine plantjes die een keer mooi worden. Dit is in een wijk (multiculti). Moet overal kunnen vind ik.
Bij ons in het dorp hebben ze in een bepaalde straat, overal langs de berm, wat jaren geleden allemaal bosjes [afbeelding] geplant. Een straat in het buitengebied, niet met trottoirs dus. Elk jaar komen ze weer terug. Zo leuk.Er staan er nu 1500, echt gaaf zulke kleine plantjes die een keer mooi worden. Dit is in een wijk (multiculti). Moet overal kunnen vind ik.
zaterdag 13 april 2013 om 20:32
Mag het nog? Zeer verlaat?
Gisteren eerst gewerkt en naar studie, toen door met kinderen naar midden van het land om ze af te geven bij oma, samen met vriend naar het diepe Zuiden gereden. Daar ingecheckt en naar een feest in de kroeg geweest van goede vrienden. Ondanks mijn lange dag echt een geweldig leuk feestje gevierd. En 's nachts laat -en met redelijk wat biertjes op- in bed gekukeld. Vanmorgen uitgeslapen, heerlijk ontbeten en toen naar Leerdam gereden. We zijn in de glasblazerij wezen kijken, echt een aanrader! Echt ambachtelijk werk, prachtig om te zien! Daarna geluncht, geshopt, en kinderen weer opgehaald.
Nu zit ik op de bank brak te wezen, maar wel heel tevreden. Het was heerlijk om zo weer eens een dagje niet met zijn tweetjes te zijn, zonder de kinderen. Ik ben echt helemaal bijgetankt (geestelijk dan, want lichamelijk.... ).
Gisteren eerst gewerkt en naar studie, toen door met kinderen naar midden van het land om ze af te geven bij oma, samen met vriend naar het diepe Zuiden gereden. Daar ingecheckt en naar een feest in de kroeg geweest van goede vrienden. Ondanks mijn lange dag echt een geweldig leuk feestje gevierd. En 's nachts laat -en met redelijk wat biertjes op- in bed gekukeld. Vanmorgen uitgeslapen, heerlijk ontbeten en toen naar Leerdam gereden. We zijn in de glasblazerij wezen kijken, echt een aanrader! Echt ambachtelijk werk, prachtig om te zien! Daarna geluncht, geshopt, en kinderen weer opgehaald.
Nu zit ik op de bank brak te wezen, maar wel heel tevreden. Het was heerlijk om zo weer eens een dagje niet met zijn tweetjes te zijn, zonder de kinderen. Ik ben echt helemaal bijgetankt (geestelijk dan, want lichamelijk.... ).
zondag 14 april 2013 om 10:35
Oh, dat is leuk zeg, een glasblazerij. Stoer werk! Ik heb ze ook ooit bezig gezien, live, niet in Leerdam maar hier in de buurt (in een van mijn vorige woonplaatsen, lekker vaag he). Lekker dat je bijgetankt bent, en natuurlijk mag een dansje altijd!!
Hier in het dorp en de omliggende dorpen zijn ze erg met groen en projecten bezig, Steph. We hebben bijvoorbeeld een insectenmuur; om biodiversiteit zoals dat dan zo mooi heet, te bevorderen. Bloemenranden bij akkers. Om nog wat anders te noemen. En afgezien daarvan wonen we al heel landelijk en bij bos en water, en op een kwartiertje afstand van een stad en een halfuurtje van een andere stad af, dus als ik zou willen winkelen is het ook nog niet ver achteraf of zo.
Genoeg opgeschept.
Vanmiddag naar toneelvoorstelling van een goede kennis van me. Goeie afleiding.
Hier in het dorp en de omliggende dorpen zijn ze erg met groen en projecten bezig, Steph. We hebben bijvoorbeeld een insectenmuur; om biodiversiteit zoals dat dan zo mooi heet, te bevorderen. Bloemenranden bij akkers. Om nog wat anders te noemen. En afgezien daarvan wonen we al heel landelijk en bij bos en water, en op een kwartiertje afstand van een stad en een halfuurtje van een andere stad af, dus als ik zou willen winkelen is het ook nog niet ver achteraf of zo.
Genoeg opgeschept.
Vanmiddag naar toneelvoorstelling van een goede kennis van me. Goeie afleiding.
maandag 15 april 2013 om 17:20
Bij ons alleen rond het middaguur regen, daarna weer zon. De kinderen zitten al anderhalf uur lang samen gemoedelijk in de zandbak te spelen. Geen idee wat voor spel ze doen, maar het is gezellig en leuk, dat is duidelijk als ik naar ze kijk. Ondertussen heb ik dus de traktatie van de jongste vast geknutseld. Niet dat het zoveel voorstelt, maar het is lekker dat het af is. (As we speak komt de oudste binnengewandeld, vol zand, da's dan weer een kleine domper in mijn idyllische, net gezogen huishouden).