Uithuizige katten

10-04-2013 23:19 17 berichten
Het is nu 23.18 uur en mijn katten (10 mnd oud) zijn nog buiten. Ze zijn in geen velden of wegen te bekennen en ik wil eigenlijk wel gaan slapen. Wat doen jullie in zo'n geval? Ik heb geen kattenluik omdat het nogal jagers zijn en ik geen jachttrofeeën in mijn huis wil vinden
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat mag (om 23.22, ik ga naar boven) buiten blijven. Ze heeft het voorjaar in haar bol, en vindt buiten wel ergens een beschut plekje. Het vriest niet meer, en ze mag dus lekker buiten spelen!
Wat zijn er vanavond veel katten topics zeg!

Mijn katten mogen niet naar buiten. Maar als er toevallig eentje ontsnapt en niet weer thuis is zodra ik naar bed wil heeft ie mooi pech gehad. Ik zal dan nog 1 keer de tuin in gaan en m roepen en als ie dan niet binnen komt dan gaat ie maar fijn onder de carport slapen. ipv lekker in zijn hangmand.

( Of ik daar s nachts van kan slapen dat mijn kat nog niet terecht is dat zien we dan wel weer)
Onze katten blijven ook gewoon de hele nacht buiten als ze niet terug zijn voor we gaan slapen. ´s Ochtends zitten ze dan gewoon heel lief voor de deur te wachten, niks mis mee.
Verstandelijk zou ik zeggen: laat lekker buiten zitten.

Maar ik ken mezelf, als die van mij buiten zouden zitten deed ik geen oog dicht
Is het snachts net niet minder gevaarlijk voor katten? Minder verkeer enzo?
Ik rammel met wat voer in een bakje. Succes verzekert
Gaaap. Ik doe nog een poging, en als mijn tanden gepoetst zijn nog een keer. Misschien zet ik wel de wekker om 2 uur. Pfffff rotkatten ;-(
Die staan morgen wel weer voor de deur. Welterusten!
Tip: als je ze blikvoer geeft of iets anders lekkers, tik dan met twee schoteltjes tegen elkaar of rinkel met een belletje of fluit of doe iets anders dat geluid maakt. Structureel elke keer doen, hetzelfde geluid dus. Kan je ze na een tijdje binnenroepen met je geluidje. Voor eten komen ze meestal wel binnen, jouw gemoedsrust echter zal ze aan hun achterste oxideren
Een van mijn katten is ook een avonturier en slaapt dus soms buiten. Ik roep hem wel altijd voor ik ga slapen, maar als hij dan niet komt is het jammer. Dit klinkt alsof ik niet om hem geef, maar het gaat nu al jaren zo en ik heb me er maar bij neergelegd dat -ie zijn eigen plan trekt

Ik weet ook van buren dat mijn kat zo her en der zijn adresjes heeft, hier wat brokjes, daar een chillplek, daar een warme schoot.. Van een man zou ik het niet pikken, maar ja, katten hè..
Mijn katten blijven binnen. Kunnen ze niet onder auto's lopen, in glas terecht komen, door prikkeldraad gejaagd worden, gif eten of ergens in vallen/klimmen waar ze niet meer uit kunnen.
Een kat is een huisdier, dus binnenhouden lijkt mij het meest voorde handliggend. Ook wel zo sociaal ten opzichte van de mensen in wiens tuin ze schijten.
quote:Naara schreef op 11 april 2013 @ 05:09:

Een kat is een huisdier, dus binnenhouden lijkt mij het meest voorde handliggend. Ook wel zo sociaal ten opzichte van de mensen in wiens tuin ze schijten.Daar zijn andere topics voor. Maar die verdwijnen helaas van het forum als een kat waar je een emmer water over heen gooit.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
quote:ModestMouse schreef op 11 april 2013 @ 08:36:

Daar zijn andere topics voor. Maar die verdwijnen helaas van het forum als een kat waar je een emmer water over heen gooit.
Uiteindelijk kwamen ze gisteravond aangehuppeld toen ik de tuindeur open had gezet en de vaatwasser ging inruimen. Blijkbaar waren ze wel in de buurt en hoorden ze dat ik aanstalten maakte om af te sluiten Het regende ook nog vannacht dus het is maar goed dat ze binnen waren.
Ze eten hier droogvoer, en af en toe een zakje natvoer. Ik hoef maar buiten een zakje natvoer open te trekken of ze komen er al aan gestormd. Misschien dat je zoiets kunt proberen?

Meestal komen ze vanzelf naar huis als ze moe zijn of honger hebben. Ze zijn 's nachts buiten en overdag liggen ze te slapen op de bank.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven