Gezondheid alle pijlers

Sporen pil in lichaam

11-04-2013 23:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Zijn in het lichaam sporen te vinden van pilgebruik, en zo ja, hoe worden deze aangetoond?
Eh... als je de pil gebruikt wel.

Maar waarom moet dat aangetoond worden?
Ja vast wel met bloedonderzoek.

Waarom wil je dat weten? Stiekem aan de pil?
Ja.
verba volant, scripta manent.
Of 'per ongeluk' zwanger?
Neu, ik ben 47 en gebruik geen pil. Net een discussie met dochters gehad. Zij vroegen zich dit af en ik kan t antwoord niet op internet vinden. Ze zijn allebei aan de pil overigens, samen dit geregeld met hen
Lijkt me wel, je slikt het iedere dag en het doet iets met je dus het zou wel sporen moeten nalaten, denk ik.
http://mens-en-gezondheid ... n-stoppen-met-de-pil.html

Alls over ontpillen.
Als je de pil met je mond inslikt, en dit invloed heeft op je eisprong in je baarmoeder. Dan zijn er toch sporen in je lichaam te vinden?
Ja, als er op gezocht wordt in bloed zal het aantoonbaar zijn. Maar ik heb nog nooit gehoord wat het nut daar van zou zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom vragen je dochters zich dit af dan? Daar ben ik nu benieuwd naar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou ja, de laatste keer dat ik stopte met de pil heb ik me ook even kort afgevraagd hoe lang het nu eigenlijk duurt voor het helemaal uit je lichaam is verdwenen.

Ik denk dat TO het meer zo bedoelt dan dat ze "op zoek zou willen naar sporen".
Dank voor jullie snelle reactie!

@fame ik ook niet, maar ja, tienerdochters en hun vragen neem ik serieus
Ik denk dat er iets speelt bij een van hun vriendinnen. Ze weten dat ze bij mij met al hun vragen terechtkunnen. De waarom vraag vind ik daarom minder relevant.....
Bedoelen ze niet hele andere pillen?
Ja daar zat ik ook al aan te denken xtc pillen ofzo. Maar het lijkt me algemeen bekend dat dat wel zo te zien is. Daar hoef je geen bloed onderzoek voor te doen.
Sporen van de pil zijn geloof ik ongeveer met een week weg. Heb weleens bloed moeten prikken voor de gynaecoloog en daar stond op mijn formulier dat ik minstens een week gestopt moest zijn met de pil. Je hormoonwaarden zijn namelijk veel hoger
Gaat het om de pil of om een ander soort pilgebruik?

In het laatste geval tot 4 dagen na gebruik. Bron : site Jellinek
Dat vroeg ik dus ook explicietaan hen: bedoel je de anticonceptiepil of andersoortige pillen? Nee, ze bedoelden de anticonceptiepil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven