Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
@vergeetmeniet, waarom gebruik je dieetpillen? Wat zijn het voor pillen? Ze hebben niet echt het imago dat het gezond is voor je lijf...ik zou er mee oppassen hoor.

@Hvm, haha gezellige boel bij jouw thuis! Sterkte ermee. En fijn te horen dat je cyclus weer op gang lijkt te komen!

Ook ik zou me wat vaker hier moeten melden. Mijn excuus is druk druk druk...morgen gelukkig vrij dus lekker bijkomen. Ik hoop zo dat ik iets afgevallen ben vrijdag. Soms heb ik echt moeite om lekkere dingen te laten staan. Hier thuis niet, want ik haal het nooit in huis. Maar net was ik bij iemand op de koffie en dan eet ik gewoon 5 biscuitjes op. Stom he! Morgen even streng zijn voor mezelf, zodat de weegschaal hopelijk een beetje lief voor me zal zijn vrijdag.

Sneeuwwitje mag ik ook die schop onder mijn kont zodat ik hier vaker mijn gezicht laat zien? Ik vind het wel gezellig hier trouwens, dat geklets van ons!
Bij deze een hele grote schop EN meldplicht
vogelkip ja al best lang. Lastig he met bezoek om je plannen aan te houden. Ik vind het ook lastig met bijv. traktaties of uitgaan.

HVM in je menstruatie al op gang?

Sneeuwwitje, juist nu de druk van snel afvallen er af is gaat het beter. Juist doordat het niet heel streng MOET. Het moeten is er uit en dat scheelt bij mij veel om door te zetten.

Vandaag kon ik na 4 jaar eindelijk weer een ring aan die een belangrijke waarde voor mij heeft. dat voelt zo goed! Werkt erg motiverend.
@vogelkip, die dieetpillen zijn gewoon van natuurlijke producten. het zijn geen drugspillen ofzo hoor ;)

Wat ik al eerder zei, ik gebruik ze als hulpmiddel. Ze zorgen er voor dat ik minder eet en sneller vol zit. Zo zat ik gisteravond na het eten de hele avond goed vol, terwijl ik normaal rond een uur of 21.00 alweer langs de kasten zou scharrelen.

Ik heb er dus vorig jaar een jaar over gedaan om er 10 af te krijgen. Vervolgens heb ik de afgelopen 3 maanden er weer 8 bijgevreten dus momenteel heb ik echt NIET het geduld om er weer een jaar over te doen. als het er met 3 maanden bij kan, kan het er met 3 maanden weer af ook. de extra kilo's daarna mogen wat rustiger er af.

xasi, wat fijn dat die ring weer past! Dat is zeker motiverend.
s'morgens eet ik altijd volkoren crackers. Maar wat is nu gezond beleg erop: ik eet meestal kaas, vlokkken of slankie erop. Maar heb ergens gelezen dat slankie niet zo slankie is.

Wat kan ik er dan op doen?
kaas is een dikmaker, ook de slankie versie. Vlokken is ook niet zo gezond en aardig kcalorierijk.

Ik weet niet of je vlees eet anders kan je nemen:

kipfilet, rookvlees, American filet, ossenworst, tonijn

of:

gekookt eitje, sandwich spread, ik heb zelf ook jam van zonnatura. Dat is met fruitsuikers en geen toegevoegde suikers.
Ik slik via Newfysic ook voedingssuplementen. Drie keer per dag eiwitsuplumenten 20 minuten voor de maaltijd, die zorgen ook voor een voller gevoel. Verder heb ik een detoxdrankje dat zorgt dat het vet beter afgevoerd wordt. En als ik een keer wil zondigen slik ik koolhydraat vet blokkers.

Gisteren was ook toch nog 0,7 vet afgevallen, helaas wel weer 0,3 vocht erbij dus in totaal maar 0,4 eraf. Maar nog steeds onder de 70.

Ik neem altijd de suikervrije jam van Cereal die vind ik lekkerder. Ik ben gek op kaas maar dat eet ik dus nooit meer, helaas. Wel Hüttenkäse, Philadelphia light, achterham, rauwe ham. Ik wil wel eens kijken of ik mijn boodschappenlijst van Newfysic kan plaatsen daar staat alles op wat ik mag eten.

Vergeetmenietje, bij mij was het precies andersom. Ik was vorige jaar in 3 maanden 10 kilo afgevallen en die heb ik er in 6 maanden weer aangegeten.
@Xasi; Fijn dat het bij jou ook goed gaat. Als je ringen weer gaan passen, is dat zeker motiverend. Hier idd ongesteld 'gelukkig'.

En je hebt gelijk dat ik niet iedere dag op de weegschaal moet gaan staan, maar ja nieuwsgierig hè.

@ Felice, balen dat je 2 cm te lang was voor de KLC. Ik heb er ook gesolliciteerd, maar toen hadden ze de Saab eruit gegooid en was de lengte omhooggeschroefd naar maximaal 1,78. (Weet trouwens niet of je dit wel wilt weten.) De Saab had namelijk vleugels boven de cabine en een knik in het dak, waardoor de arbo de maximale lengte op 1,76 had gesteld. Trouwens raar, want mannen mochten wel langer zijn. Je had ook schoenen met een lagere hak aan kunnen doen in mijn opinie. Maar ik werd daar afgewezen vanwege een accent. Toen ben ik maar bij grote maatschappij gaan solliciteren.

Hvm
@Hvm Had ik misschien ook moeten doen, ik ben uiteindelijk maar gaan studeren, wat ook leuk was. Maar zoals ik eerder al schreef, het kriebelt nog steeds als ik langs Schiphol rij.

@sneeuwwitje, meldplicht hè . Dat had ik voor het laatst in het juli 2010 topic vlak voor de uitgerekende datum... maar ik zal mijn best doen, grinnik!

Over broodbeleg gesproken, ik heb op de markt pittige 20+ kaas gekocht en die is best lekker, natuurlijk wel met mate. Daarnaast is de linera tuinkruidenpate ook wel te doen. Wat ook mager is is casselerib, lekker met mosterd. Overigens hoorde ik eergisteren dat parmezaanse kaas ook ok is.

Ik slik nu al weer 2,5 dag geen Diclofenac en ik voel me al weer minder opgeblazen... eens kijken of ik het volhoud!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
hier gaat het niet goed, discipline en doorzetten ontbreekt er wat aan. elke dag begin ik met goede voornemens, en ga dan smiddags of anders savonds weer de mist in.

ik weet het schoppen onder mijn kont, niet zeuren en doorgaan.

dat ga ik dan ook doen...

tips voor broodbeleg.

Kipfilet met sla, of komkommer en wat peper eroverheen. of daarbij ipv halvarine/boter een eetlepeltje halvanaise/yogonaise.

linera smeerpate is inderdaad lekker, vind de naturel het lekkerst.

blokken 30+kaas (ook van eigen merk super) zijn veel lekkerder dan de uitgedroogde voorgesneden plakken.

gewoon eens een gekookt eitje.

af en toe honing/stroop of appelstroop is ook prima.
Ik meld me weer eens ;) Ik ben eventjes niet hier geweest omdat... Ik ben tante geworden! Ik ben bij de bevalling geweest, en dat heeft dus even wat tijd in beslag genomen. Nog geen beschuit met muisjes gehad (die laat ik lekker staan). Mijn afval-plan staat even op een laag pitje. Van hardlopen is de afgelopen twee dagen niets gekomen, maar heb wel veel trappen op en af gerend, misschien scheelt dat :p

Morgen wegen, hopen dat de schade beperkt blijft, maar het kan me eventjes niks schelen ;)

@Sneeuwwitje: ik heb met hardlopen de stap 10 minuten naar 15 minuten gemaakt, vond ik ook heel wat. Heb me er toch doorheen geworsteld en het ging eigenlijk beter dan ik had verwacht. Ik zou je tippen, gewoon proberen. Je kunt altijd nog stoppen als het niet gaat.

Ik ben eergister voor het laatst geweest, toen liep ik 15 minuten hard, 5 minuten wandelen en nog 35 minuten hard (7,5 kilometer!!!) toen was ik echt super trots op mezelf!

@xtulp: Ik ben 1e jaars nu, en ik loop een halve dag in de week stage. Ik loop stage op een bso, wel leuk maar ik kan wel wat uitdaging gebruiken ;)
Wauw Grondbloempje, gefeliciteerd! Wat een mooie ervaring, dat je bij de bevalling mocht zijn! Overigens vallen muisjes geloof ik wel in de categorie slank hoor, dus ik zou er maar eentje nemen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Gefeliciteerd met je neefje/nichtje Grondbloempje. Wat spannend om een bevalling mee te mogen maken. Hoe was dat voor jou? Ik ken het alleen van (2x) de andere kant.

Hvm
quote:vogelkip schreef op 10 april 2013 @ 22:32:

@Sneeuwwitje, het is altijd zo motiverend om te lezen hoe jij omgaat met hardlopen! Ik heb ook Evy gedaan, en wanneer het mij te snel ging deed ik soms ook gewoon een les dubbel. Ik snap wat je bedoelt, het is soms echt zwaar. Bij mij zit het tussen mijn oren, want ik wéét dat mijn lichaam in goede conditie is en makkelijk door kan rennen, maar dat stemmetje in mijn hoofd zegt de hele tijd: 'ahhh pff ik ben moe! O jezus nog 3 minuten, dat ga ik nooit volhouden. Ik wil stoppen!' Dat soort dingen. Het was van begin tot eind een soort gevecht met mezelf. Sinds een paar weken heb ik dat niet echt meer. Mensen zeggen vaak dat hardlopen een verslaving is. Ik begrijp nu pas wat ze bedoelen. Nu het me wat makkelijker afgaat is het ook fijn, muziekje in je oren, alleen je voeten over het asfalt en lekker dat hoofd leeg maken. En het fijne gevoel erna vooral! Blijf gewoon naar je eigen lichaam luisteren, niks forceren.

Haha, hoe herkenbaar Ik denk ook steeds, NEE niet nog langer, zeg dat ik moet stoppen! Ik hoop dat ik op het punt kom waar jij nu bent en gewoon rustig kan doorlopen. Ik begin ook steeds meer te begrijpen dat het een verslaving is, vind het heerlijk om na mijn rondje voldaan thuis te komen!

Vanmiddag weer hardgelopen. Les 20 dus nog een keer gedaan en 4x8 minuten gelopen. Merkte dat het beter ging, ook omdat ik wist wat er ging komen. Toch bleef het wel pittig, maar ik ben tevreden over het ging. Wel een beetje jammer dat het steeds harder ging regenen. Kwam dus lekker doorweekt thuis, maar daar helpt een warme douche natuurlijk tegen O en heb vandaag dus weer 5 km gelopen.

Ga zaterdag voor les 21; 2x10 en 1x12 minuten! Vind het nu al spannend

@ Melody: fijn dat je even komt zwaaien!

@ Xasi: lijkt me echt een mooi moment dat die ring weer om kan! En dan ervoor gaan dat hij nooit meer af hoeft vanwege je gewicht!

@ Vergeetmenietje: wat super balen dat je na het afvallen weer bent aangekomen. Kan me voorstellen dat je dat er weer snel af wilt hebben!

@ Felice: haha, ja meldplicht heb je ook in die zwangertopics inderdaad Maar vanaf nu heb jij ook meldplicht om te komen vertellen hoe het met je gaat!

@ Lienemien: wat jammer dat het niet zo lekker gaat. Hoop dat je knop snel om gaat!

@ Grondbloempje: wauw, wat bijzonder tante worden en daar ook bij zijn! Gefeliciteerd! En goed dat je zo ver gelopen hebt, 7,5 km is voor mij nog net iets te ver.

Morgen weer weegdag, hopelijk allemaal weer goede resultaten!
Zeker sneeuwwitje!! Ik moest hem toen af vanwegen enorme vocht vast houden door zwangerschap. Maar t zal niet meer gebeuren beloof ik je plechtig

Grondbloempje wat bijzonder! Gefeliciteerd!

Hvm gelukkig dat je cyclus op gang is. Hoe gaaaat het met het mwat meer eten? Heb je een balans gevonden.

Als je de discipline hebt om 40 kg af te vallenn dan heb je vast ook wel de discipline om het wegen af te bouwen!

Vergeetmenietje ik snap wel wat je bedoeld met je maag, inderdaad zaaal hij krimpen en het honger gevoel afnemen. Bij mij zelf is het echter meer mentaaln dus de mentale discipline oom niet door te eten etc. Waarvan ik hoop dat het me helpt om het er af te houdenm

Morgen wegen dames, ik heb goede hoop, maar heb dan altijd ook de vrees dat het niet is gelukt tegelijkertijd. Vast wel herkenbaar...
Ik trap af vandaag;

Gewicht; 68,0

Bij; 0,4

totaal af; -2,6

Nou, ik denk dat de chinees er goed ingehakt heeft. Daar moet ik toch beter op letten. Verder gaat het goed met het eten van ongeveer 1500 calorieën. Maar ik zit nu wel weer aan de bovengrens, dus toch een beetje opletten.

Hvm
Ik ben blij!

Gewicht: 82,0

Af : 2,0

total af : 2,0
Gewicht 77,8

Af: 0,7

Totaal Af: 6,9

Weer een stapje verder en onder de 78!!

Vandaag heb ik een rustdag qua sporten, morgen ga ik weer hardlopen.
Afvallers gefeliciteerd!

Ik word hier een beetje gek. Ik dacht uit solidariteit toch op de weegschaal te gaan staan en wat zegt ie: 76,7

76,7!!!!

En 3 dagen geleden bij de dietiste was ik 78,3. Snap ik het nog?

Ik neem m maar met een korreltje zout, zullen wel nieuwe batterijen in moeten. Of zou het toch door het stoppen met de sterke pijnstillers komen?

Dus niet in de tabel zetten hoor, ik wacht mijn officiele weegmoment over 10 dagen af.

Maar het voelt wel lekker
Felice, mijn gewicht thuis en bij Newfysic is ook altijd heel anders. Soms ben ik daar 1 kilo lichter en soms maar een ons. Ligt ook aan het moment van de dag.

Voor hier houd ik altijd mijn thuisweegschaal aan.

Helaas deze week gelijk gebleven.

gewicht deze week 69,4

Af deze week 0

Totaal af 9,2

Vergeetmenietje, zo 2 kilo in een week is echt heel veel.

Sneeuwwitje, goed zeg onder de 78 !
Oeeh, ik ben blij!!!

Gewicht 78,4

Af: 1,7

Totaal Af: 10,5!!

Voor het eerst onder de 80 kilo (in 5 jaar ofzo) en ik ben meer dan 10 kilo afgevallen! Helemaal blij!

Nou, voor mij was het heeeel bijzonder om bij de bevalling te zijn. Vond het heel moeilijk om machteloos toe te kijken hoe mijn zus zo veel pijn had, maar vond het zo fijn dat ik zag dat ze steun aan me had. Het is zo'n bijzonder moment en ik voel me zeer vereerd dat ik dat met hen mocht delen. Het was de eerste bevalling die ik heb meegemaakt. Ik mocht trouwens ook de navelstreng doorknippen!! :D
Gewicht: 80,5

Af: 0,5

Denk ik...mijn weegschaal doet raar..ik dacht eerst dat ik 3 kilo was aangekomen maar toen ik eraf stapte stond hij ook ruim 3 kilo over de 0 heen ..misschien heeft deze zn beste tijd gehad en moet ik toch maar eens kijken voor een digitale.
Voor iedereen die weer zo goed is afgevallen; gefeliciteerd!

Ik ben een beetje teleurgesteld deze week. Ondanks dat ik m'n best heb gedaan (afgezien van de 5 biscuitjes) ben ik maar 0,2 afgevallen. Maargoed, alle beetjes helpen:

Gewicht: 64,6

Af deze week: 0,2

Totaal af: 2,0
Er komen weer goede resultaten voorbij, super!!

Gewicht: 64,4

Af deze week: 0,6

Totaal af: 1,6

Ik ben blij!! En ik sta ook wel een beetje van mezelf te kijken. Dat ik het volhoud en dat er ook echt elke week weer iets af is, het begin viel me zo tegen natuurlijk. Per week rond de halve kilo vind ik voor mijn gewicht en met wat ik eraf wil ideaal! Vind het gewoon een beetje moeilijk om te geloven. Maar heb nog steeds super veel motivatie! Bij mij merk ik dat het em vooral zit in het minder snoepen, meer water en groene thee in plaats van sapjes enz. Minder kaas . Soms een dagje geen brood, beter beleg erop, en bij het avond eten is niet veel veranderd alleen dat ik nooit meer 2 keer opschep.
Zo, nu nog even mijn reactie op iedereen, hier erg druk met werk en van alles dus niet altijd zoveel tijd om reageren. Gaat hier ook best snel!

Xasi: Het klinkt alsof jij jezelf goed kan evalueren, dat helpt al erg veel. Jou methode klinkt goed, zo doe ik het nu ook ongeveer. En het is ook best goed vol te houden he, ik neem ook ruim de tijd ervoor. Liever wat langzamer eraf maar dat ik mezelf gelijk goede eetgewoontes aanleer en die toe blijf passen!

Mariss: Hoe gaat het bij jou? Alweer beter? Ik ga ook ongeveer 2x in de week naar de sportschool en (probeer) de andere dagen te shredden net als jou! En ik begrijp dat het lastig is alsje druk bent om alles voor jezelf in te plannen, toch proberen, bij mij werkt het! Zorg dat ik de goede dingen naar mn werk meeneem zodat dat het enigste is wat ik eet. Sporten schiet er helaas wel iets te vaak nog bij in

Felice: Ik heb zelf nooit Diclofenac geslikt maar wel eens verhalen van mensen gehoord en die kwamen er inderdaad behoorlijk van aan!! Of ze nou vocht vasthielden of wat ook.. Misschien bijsluiter lezen of op internet zoeken? En het is erg logisch na een gewichtsdip dat je motivatie wegzakt, had ik in het begin maar doorzetten want de volgende week lukt het wel en dan kun je er weer beter tegenaan!!

Vogelkip: Geen probleem. Wat ben jij druk zeg met je baan en studie! Pittig hoor. Ik probeer nog te shredden, maar het lukt me lang niet iedere dag, maar doe het gewoon als ik kan!! Ik snap dat je teleurgesteld bent over je gewicht, maar het is toch iets!! Misschien toch iets meer aanpassen in je eetschema? Ik eet ook echt iets anders, soms even geen brood en mager beleg, minder grote porties. Maar het kan ook aan je cyclus liggen natuurlijk, ik zit nu in mijn gustige periode. Het komt goed!! Elke dag meldplicht hier

Jammie: Goed dat je de motivatie erin houd! FIjn als je hier je lijstje plaatst, ben benieuwd!

Grondbloempje: Gefeliciteerd wat leuk!! Logisch dat je gewicht nu even geen prioriteit heeft!

Lastig om echt op iedereen te reageren maar voor iedereen een , we gaan er weer voor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven