Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
hallo allemaal

Mag ik meedoen met het clubje?

Ik ben 1.70 en weeg 72,5 kilo.

Ik ben tijd geleden begonnen met lijnen en opgelet met wat ik eet.Ook ben ik iedere dag een uur wezen wandelen, maar naar twee weken was ik bijgekomen. Dus weg motivatie...

Maar vandaag maar weer een nieuwe poging. Wie wie helpt dit forum mij....
daarom kan je het beste maar 1 keer per week wegen ipv elke dag (zeg ik wel zo stoer maar ik moet mij ook inhouden om niet elke dag te wegen)
Getverdemme, was ik toch een pond zwaarder! Maar wel een cm minder in mijn taille, snap er niks van. Maar ik moet op dezelfde manier doorgaan, volgens de dietiste kan het zo maar zijn dat mijn lijf nog moet wennen en dat er over 2 weken opeens flink wat af is. Nou, dat hoop ik dan maar, verdorie!!

nieuw gewicht 78,3
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Vergeetmenietje: Ik begrijp dat het dan lastig is om te sporten! Misschien vind je het ook leuk om thuis te sporten, bijvoorbeeld wat ik doe dat shred? Dat kan altijd makkelijker even tussendoor.

Sneeuwwitje: Goed bezig! Volg je WW nog of weet je gewoon nog wat de schema's ongeveer waren? Ja werkt wel fijn hoor, die meldplicht hier! Houd me gemotiveerd.

Grondbloempje: Lijkt me een leuke opleiding! Moet je ook al stage lopen? Wat een afstand heb jij gefietst zeg, goed bezig!!

HVM: Bizar! Daarom vind ik het ook niet fijn om elke dag op de weegschaal te staan, maar je ziet op die manier wel wat het eten met je doet. En ik zou dan denken, hoe kan dat nou, maar wat jij aangeeft over vocht kan ik me wel iets bij voorstellen! Vervelend, hopen dat je niet ziek word.

Car: Welkom! Herkenbaar... Hier ook erg het probleem om de motivatie te houden. Dit forum werkt voor mij tot nu toe wel als een stok achter de deur, het zorgt dat ik eraan blijf denken. Maar wanneer er een keer wat bij komt ben ik ook erg bang dat ik dan minder positief raak, heb ik al eerder meegemaakt! Maar wil dat nu echt een keer voorkomen, niet meer zomaar opgeven, dat is voor watjes!

Felice: Balen!! Was je echt heel streng voor jezelf geweest deze week? Wel fijn dat je niet veel bent aangekomen toch! En de centimeters zeggen volgens mij meer als kilo's, dit wil toch nog wel eens schommelen!

Deze week hou ik mijn calorieen niet bij, had er niet zoveel zin in. Ben benieuwd welke invloed dit heeft op mijn eetpatroon/ gewicht. Maar in principe weet ik nu wat ongeveer hoeveel is en hoeveel ik dan dus kan eten. Met nieuwe producten blijft het handig om te op te zoeken maar als het negatieve resultaten heeft ga ik het toch weer bijhouden, ik zie wel!

Hebben jullie ervaring met afvalpillen of een detoxkuur? Zie soms dingen voorbij komen en dat lijkt dan echt te mooi voor woorden, is het waarschijnlijk dan ook . Maar een extra steuntje naast het afvallen lijkt me zo fijn, iets wat zorgt dat de afvalstoffen uitgedreven worden en ook zorgt voor een betere stoelgang. Ik heb een beetje rond gezocht maar de meningen verschillen vaak zo over een product, moeilijk te beoordelen wat nou waar is en wat niet. bijvoorbeeld Nuvotyn en Purecleanse, ziet er zo goed uit maar als je dan is verder googled, dan lijkt het echt oplichterij...
@Xtulp; Heb je echt zoveel last van je stoelgang dan? Zulke kuren zijn meestal niet zo geweldig, omdat in de darmen juist de voedingsstoffen/mineralen worden opgenomen. Vetten e.d. worden in de maag afgebroken en in de 12-vingerige darm. Dus als je sneller gaat laxeren zorg je er eigenlijk voor dat je lijf minder kans heeft om de goede voedingsstoffen op te nemen. Dat is punt 1. Punt 2 mocht je toch echt last hebben van een te trage darmwerking, dan zijn er goedkopere/betere alternatieven.

- Je kunt bij de apotheek een klysma kopen

- Je kunt extra vezels eten (denk aan bonen etc)

- Je kunt ook zonnatura thee voor de stoelgang kopen (maar dat mag je niet te lang gebruiken)

Als je last hebt van vocht vasthouden, dan kun je heel goed wat brandnetelthee gebruiken (maar niet meer dan 2 glaasjes op een dag, anders kun je echt niet meer naar de wc)

ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Hvm
Hallo allemaal!

Ook hier een nieuweling. Ik probeer al jaren af te vallen, maar het lijkt er juist steeds harder bij te komen. Tot mijn 19e ben ik altijd stipt 63 kilo geweest en hier was ik heel tevreden mee..Tot ik na mijn 19e opeens niet alles meer kon eten en heel veel aan begon te komen, terwijl ik dus niet meer at dan voorheen. Drama! Inmiddels ben ik 23 en weeg ik 81 kilo.

Het afvallen zelf vind ik heel moeilijk..vooral omdat ik er dus ook geen ervaring mee heb. Wel blijf ik constant voornemens houden en heb ik zelfs alle te kleine broeken nog in de kast liggen omdat ik ze toch wel weer pas als ik eenmaal ben afgevallen (jaja.. ).

Nu wil ik er echt voor gaan! en deze keer goed..ik moet terug naar de 65 kilo uiteindelijk. Dus het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven!

Vergeten te vermelden : Ik ben 1,74 m lang.
Ik heb vanavond weer hardgelopen, les 20 van Evy. Ik moest 4x8 minuten lopen, dat was behoorlijk pittig. Mijn benen bleven lopen maar mijn hoofd dacht NEEEE Heb nu dus 4x8 minuten gelopen en aan het eind werden mijn benen erg zwaar. Ik heb nu wel voor het eerst weer 5 km gelopen. Daar ben ik erg blij mee. Qua tijd was ik ook best tevreden.

De volgende les is 2x10 en 1x12 minuten. Ik vind persoonlijk dat de tijd nu wel heel snel omhoog gaat (helemaal vergeleken met de voorgaande lessen). Ik zit dan ook te twijfelen of ik deze les nog een keer zal doen, omdat ik de volgende les behoorlijk lang vind. Wat denken jullie?

O, en vandaag heb ik ook nog 20 km gefietst. Voor mijn werk had ik verschillende afspraken, dus mijn beweging heb ik echt wel gehad voor vandaag. Morgen weer naar de sportschool.

Qua eten gaat het lekker, eet netjes en heb niet super veel snaaidrang. Wel grappig dat we het hier afgelopen week hadden over of mensen zien dat je afgevallen bent. Vandaag vroeg een collega aan mij of ik afgevallen was, dus het is te zien

@ Vergeetmenietje: haha, ja ik kan me voorstellen dat je zo vroeg 's ochtends nog lekker in je warme bed wil blijven liggen!

@ Grondbloempje: nog hardgelopen vandaag? Hoeveelste jaars pedagogiek ben je, en doe je uni of hbo?

@ Hvm: super balen dat je een ziekenboeg thuis hebt. Zet het bij jou al door, of ontspring je de dans?

@ Felice: wat jammer dat je niet afgevallen bent. Volgens de diëtiste moet je dus geduld hebben, maar ik kan me voorstellen dat je dat helemaal niet hebt. Maar geef niet op hoor!!

@ Xtulp: ik doe niet aan Weight Watchers, maar aan Weight Care. Dat eerste wilde ik wel, maar vond ik behoorlijk aan de prijs. Dat laatste (WC) zijn maatlijdvervangers. Ik weet dat dat niet super goed is, maar ik heb dit echt nodig om weer netjes te kunnen gaan eten. Na een weekje kan ik gewoon minder eten en heb ik minder behoefte aan snoep. Ik heb ook wel eens naar afvalpillen gekeken, maar vond het best duur en je hebt geen idee of het ook werkt.

@ Car & Mariss: welkom. Ik zal jullie vrijdag bij het weegmoment in de tabel zetten.
Ik gebruik wel dieetpillen. Het zijn geen wonderpillen dat je gewoon kan vreten wat je wil en toch afvallen, maar het neemt bij mij mijn hongergevoel weg en ik zit sneller vol. Wie weet is het gewoon een placebo en zit het tussen mijn oren dat het werkt maar hey..het werkt! Dus why not.
Sneeuwwitje goed hoor daat rennen van jou! En toch doorzetten alks je gen zin hebt, heel knap!!

Hvm nog steeds niet? Hoeveel dagen zit je nu?

Elke dag wegen is niet gezond he, maaar dat weet je zelf ook wel. Denk je dat het je zou lukken omdt af te bouwen naar om de dag, 2x. Per week en daarna 1x?

Je moet niet doorschieten he.

Felice wat balen!! Maar je taille gaat wel lekker! Focus daar op want dat zoorgt er ook voor dat je kleren mooier zitten en een maaatje kleiner kunne worden.
Hvm: Dankje voor de tips! Ik ga er is voor rondzoeken. Vind het zo lastig omdat de meningen nogal verschillen over dat soort producten!

Welkom Maris! Klets lekker mee hier, ik haal er ook veel ideeen en motivatie vandaan. Wat is voor nu je plan om het te gaan doen?

Sneeuwitje: Ik heb te weinig verstand van hardlopen om je hierin te adviseren, ik zou zeggen; luister naar je gevoel en lichaam. Ik zal ook is kijken voor WC, snap wat je bedoeld over het even nodig hebben van een andere manier van eten. Je maag kleiner minder suikers is het erna makkelijker! Wat ben jij fanatiek aan het sporten zeg, super!

Vergeetmenietje: Dat vind ik dus ook, als het werkt is het prima. Welke heb jij dan?

Begin echt naar de vrijdagen toe te leven meiden! Zou me zoveeel motivatie geven als ik dan onder de 65 ben, dat is echt lang geleden. En dan weet ik ook dat ik echt even vol moet houden, vind het heerlijk om dan echt trots te kunnen zijn op mijn lichaam. Laat de zomer dan maar komen!!
Over. Het zien van het afvallen. Ik krijg wel van veeel mensen te horen dat ze het zien. Dat motiveert zeker maaaar maakt me af en toe ook lakser op 1 of andere manier. Heel gek.

Misschien komt het ook wel doordat het verschil tussen nu en op het toppunt van zijn zwangerschap bijna 20 kilo is, dat mensen het eerder op valt??

Pilletjes en hulpmiddelen

Ben er zelf geen voorstander vanm heb vaker allerlei dieeten gedaan, maar pas nu snap ik het. Ik maakte nooit bewust gezonde keuzes. Bijv sap ipv water. Of lette nooit op calorieen.

Ik ben nu zelf meer bezig met een gezonde levensstyle ipv lijnen.

Dus bewust eten, ontbijten, naadenken over tussen doortjes, niet na 8 uur eten etc. Nu dat ik dat al 3 maanden doe gaat het me makkelijker af. En ik weet ook beter wanneer het fout gaat.

Ik hoop daat als ik bij mijn streef ben, het er op deze manier ook vanaf blijft. Daarom heb ik er ook een jaar voor uitgetrokken, zodat ik het rustig aan op een prettige manier blijven kan veranderen (tenminste dat is het idee er achter . )
Ik kom als eerste aan bij mijn gezicht, borsten en buik. En ik val daar dan ook als eerst. Daardoor zien mensen het al snel als ik afgevallen ben. Bij 5 kl zeggen mensen al 'zooooooo jij bent afgevallen! '

Van de ene kant motiveert het dat anderen het zien, van de andere kant denk ik dan altijd bij mijzelf (mwah het is maar 5 kilo.)

Ik gebruik dan wel dieetpillen, maar ik crash niet hoor! Ik let net zoals jij op wát ik eet en hoeveel.

Het liefst ontbijt ik smorgens met een giga kom met yoghurt en cruesli of havermout. Nu ontbijt ik met bijv., 1 boterham met kipfilet, ijsbergsla, komkommer en een sinasappel.

Tussendoor om 10.00 lust ik dan gerust wel weer iets van een krentenbol. Dat zijn nu 3 rijstwafels.

Smiddags zou ik zo 2 tosti's kunnen wegwerken (dus 4 boterhammen). Dat zijn nu 2 boterhammen en de kaas vervang ik door mager beleg.

enz enz.
o ja sapjes dronk ik toch al nooit. ik hou niet van dat miezoete, en het giert inderdaad van de suiker.

Wel ben ik dol op cola light en cappuccino. Dat laatste ben ik nu helemaal mee gestopt en verder drink ik alleen water, thee, spa rood en s'avonds max. 2 glazen cola.
@sneeuwwitje: Ik denk dat je inderdaad zelf moet aanvoelen of het slim is om hetzelfde level nog een keer te doen. Het moet elke keer wel een uitdaging blijven en als datzelfde level nog steeds een uitdaging is kan je het natuurlijk een keer herhalen. Ik heb twee jaar geleden ook met Evy gerend en ik kan me herinneren dat de lessen inderdaad erg verschilden qua niveau. In het begin deed ik weleens twee lessen achter elkaar omdat ik het te makkelijk vond, maar later was dat niet meer nodig omdat het niveau opeens snel omhoog ging.

@xtulp: Dankjewel! Ik ben van plan om meer te bewegen en gezonder te eten, zoals velen van jullie. Sinds begin dit jaar drink ik al niks anders meer dan water en thee en let op wat ik eet. Ik wil sowieso 3x in de week sporten. De afgelopen twee weken is dat gelukt en ging ik minstens 2x in de week naar de sportschool en de overige dagen deed ik 30 day shred thuis.

Vooral qua eten merk ik dat ik het heel moeilijk vind wat nou wel of niet kan. Oke dat patat en pizza niet gezond zijn snap ik wel, maar volgens mij eet ik al die jaren juist veel te weinig. Vaak houdt het bij 2 crackers in de ochtend, twee in de middag, avondeten en tussendoor wat fruit en komkommer wel op. En dan vaak eet ik chocopasta op de crackers...

Ook vind ik het moeilijk om dit alles te combineren met mijn fulltime stage en drie bijbaantjes, omdat het heel verleidelijk is om mijn schaarse vrije tijd aan andere dingen dan sporten te besteden

@vergeetmenietje: Maar aan de andere kant is het juist weer positief dat je het zo snel ziet toch! Knap dat je je manier van eten zo onder controle houdt..ik bezwijk nog veel te vaak voor een lekkere tosti.

Volgens mij heerst de griep nu ook best erg..ik zit ook thuis onder mn dekentje op de bank
Nou, ik denk dat ik eindelijk ongesteld ga worden. Ik zou bijna de vlag uit gaan hangen. Ben wel een beetje verkouden, maar gelukkig lang niet zo erg dan manlief. De jongens hebben geen last van verkoudheid maar hebben de waterpokken. Joehoe, de eerste vlekjesziekte om af te vinken.

Hvm
Vergeetmenietje ben je dan niet bang dat als je op je streefgewicht bent en stopt met die pilletjes dat je honger en trek terug komt?

Of is er een afbouwsysteem voor ofzo?
Sneeuwwitje, ik heb wel verstand van hardlopen , kijk eens naar t percentage wat je meer gaat rennen. Van 1 km naar 2 km vond ik een hele stap, terwijl ik van 12 naar 15 km geen probleem vond. Dat is t zelfde met minuten. Wellicht kun je wat langzamer beginnen met rennen en dan iets versnellen als het goed gaat. En als je t probeert, dan weet je t in ieder geval. Als t niet lukt kun je altijd nog een stapje terug doen!
xasi, ik bouw ze idd dan af. Bovendien ga ik er van uit / hoop ik dat mijn maag dan ook wat kleiner is geworden door het minder eten en ik dan sowieso niet meer zoveel kan eten.

Maar ik ben sowieso klaar met het jo jo-en. Ik doe er alles aan dat ik niet weer in no time de kilo's er aan vreet. Dat wil ik echt niet meer. Niet alleen omdat ik slanker mooier vind, maar vooral voor mijn gezondheid.
hvm, gelukkig!
Nou, ik ben ook met een pil gestopt, nl Diclofenac voor mijn rugpijn. Ik had het aardig afgebouwd maar dit weekend toch weer veel pijn en dus weer geslikt. En wat blijkt, behalve dan dat het verder ook gif is, kan je er flink vocht van vasthouden. Zou dat dan opeens verklaren dat ik vrijdag afgevallen was en gisteren aangekomen en me opgeblazen voelde. Aan het eten kan het in ieder geval niet hebben gelegen.

Ben benieuwd of ik het volhou, pijnstillers kunnen aardig verslavend werken. Maar ik kan beter paracetamol nemen.

Het kost me overigens na gisteren wel moeite om de motivatie vast te houden hoor. Hebben jullie dat ook na een gewichtsdip?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Vandaag een pittige dag op het werk. Had mijn sporttas mee, dus direct uit het werk naar de sportschool gegaan. Voel het wel weer in mijn lichaam. Ga morgen toch nog een keer les 20 (4x8) lopen. Heb er nog even over nagedacht en dat lijkt me een beter idee. Dan kan ik zaterdag de volgende les lopen.

@ Runrunrun: bedankt voor je tip. Die ga ik zeker onthouden voor de komende periode. En jeetje; 15 km hardlopen. Dat klinkt voor mij echt nog heeeel ver weg

@ Xtulp: nog maar 2 nachtjes slapen en dan is het alweer vrijdag. Je komt je netjes melden hier elke dag, goed zo

@ Xasi: knap dat je echt een jaar uittrekt voor het afvallen. Op dit moment ben ik nog een beetje te ongeduldig. Maar ik wil ook graag toe naar een andere levensstijl, want ik moet heel veel jaren door met dit gewicht natuurlijk.

@ Felice: ik hoop echt dat je het vol kunt houden, je kunt het!!

@ Mariss: misschien kun je als lunch 2 boterhammen eten i.p.v. crackers?

@ Hvm: cyclus dus eindelijk weer op gang?

Morgen dus weer rennen en vrijdag een rustdag denk ik!
Even een snelle zwaai van mijn kant! Ik ben hartstikke druk, dus lees tussen de bedrijven door, met jullie mee, maar van reageren komt het dan vaak niet!

Hvm: hopen dat je ongesteldheid doorzet!

Sneeuwwitje: ik zou les 20 inderdaad nog een keer doen... Ik heb van het weekend evy gedownload en ga morgen les 3 lopen, vind het verassend leuk!

Aan de nieuwelingen: welkom!

Hier laat ik het weer even bij....

Tot snel, en kom op allemaal, morgen nog één dag knallen en dan zijn er hopelijk weer vrolijke cijfers op de weegschaal te zien vrijdag!
Even een snelle zwaai van mijn kant! Ik ben hartstikke druk, dus lees tussen de bedrijven door, met jullie mee, maar van reageren komt het dan vaak niet!

Hvm: hopen dat je ongesteldheid doorzet!

Sneeuwwitje: ik zou les 20 inderdaad nog een keer doen... Ik heb van het weekend evy gedownload en ga morgen les 3 lopen, vind het verassend leuk!

Aan de nieuwelingen: welkom!

Hier laat ik het weer even bij....

Tot snel, en kom op allemaal, morgen nog één dag knallen en dan zijn er hopelijk weer vrolijke cijfers op de weegschaal te zien vrijdag!
Hallo allemaal! Sorry voor mijn afwezigheid! Druk met werk en studie, ben net begonnen met scriptie schrijven dus ik ben de laatste dagen vooral daar mee bezig geweest. Eerst eens even alle reacties bijlezen hoor!
Allereerst welkom aan de nieuwkomers! Gezellig altijd wanneer er nieuwe mensen komen meeschrijven

@Xasi, nee helaas daar kom ik nooit! Dat je daar woont, wauwie Al lang?

@Felice, balen dat je was aangekomen. Als jij zeker weet dat het niet aan het eten kan liggen, dan ligt het dus ook niet aan het eten dat je zwaarder was Het klinkt mij inderdaad logisch dat het door die pil kan komen. Maargoed ik ben maar een leek. Heel herkenbaar wat je zegt over het afnemen van de motivatie na een dip. Daar heb ik ook altijd last van, het werkt gewoon zo NIET motiverend wanneer je je best doen en je bent niets afgevallen. Of juist aangekomen...Maar heb vertrouwen in jezelf en in je lichaam

@Tulpje! Hoe gaat het met jou? Ik heb geen ervaring met een detoxkuur, weet ook niet zo heel goed wat ik me daarbij voor moet stellen. Ik ben zelf altijd een beetje huiverig voor dat soort dingen dus ik blijf er ver van uit de buurt. Maar ieder zijn ding! Ben je nog aan het shredden?

@Sneeuwwitje, het is altijd zo motiverend om te lezen hoe jij omgaat met hardlopen! Ik heb ook Evy gedaan, en wanneer het mij te snel ging deed ik soms ook gewoon een les dubbel. Ik snap wat je bedoelt, het is soms echt zwaar. Bij mij zit het tussen mijn oren, want ik wéét dat mijn lichaam in goede conditie is en makkelijk door kan rennen, maar dat stemmetje in mijn hoofd zegt de hele tijd: 'ahhh pff ik ben moe! O jezus nog 3 minuten, dat ga ik nooit volhouden. Ik wil stoppen!' Dat soort dingen. Het was van begin tot eind een soort gevecht met mezelf. Sinds een paar weken heb ik dat niet echt meer. Mensen zeggen vaak dat hardlopen een verslaving is. Ik begrijp nu pas wat ze bedoelen. Nu het me wat makkelijker afgaat is het ook fijn, muziekje in je oren, alleen je voeten over het asfalt en lekker dat hoofd leeg maken. En het fijne gevoel erna vooral! Blijf gewoon naar je eigen lichaam luisteren, niks forceren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven