Welke mand waar?

12-04-2013 15:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen we onze hond net hadden, sliep ze boven. De eerste week bij ons op de kamer, en later in de gang. Die tijd hadden we twee manden: 1 boven in de gang, en 1 beneden in de woonkamer. We wilden haar uiteindelijk beneden in de gang laten slapen, want boven is gewoon onhandig. Aangezien we een trap hebben waarbij een traphekje niet mogelijk is, moet ze leren gewoon uit zichzelf beneden te blijven. De mand boven lieten we staan, en de mand van beneden sleepten we elke avond naar de gang. Ze had het snel door, en bleef elke avond beneden. Toen ze vorige week al zeker een maand niet naar boven was gekomen s nachts, besloten we dat we de mand van boven dan beneden in de gang konden leggen, zodat we s avonds niet meer de mand van de woonkamer naar de gang hoeven te schuiven, en we boven weer normaal door de gang kunnen lopen. Sindsdien komt ze elke nacht weer naar boven! Alsof ze de mand die eerst boven stond niet fijn vind. 1 nacht hebben we de manden omgewisseld, zodat ze weer in de 'woonkamermand' lag, en toen bleef ze beneden. Ze heeft dus een duidelijke voorkeur voor die mand. Maar we hebben nog steeds niet zo'n zin om elke avond te moeten slepen, dus: welke mand leggen we waar? Gewoon laten zoals nu, in de hoop dat ze leert om in de mand van boven te slapen, of de manden omwisselen? Dan slaapt ze in haar favoriete mand, en als ze in de woonkamer is moet ze genoegen nemen met de mindere. In de woonkamer ligt ze ook vaak gewoon op het kleed, maar ook veel in haar mand. Wat zal ik doen?
Kun je niet 'n zelfde mand kopen als degene die je nu beneden gebruikt? En als je 'n afsluitbare keuken of bijkeuken hebt, zet daar dan de mand zodat ie niet naar boven kan.
Wat ik zou doen? Nog een mand erbij kopen. Die lekkere dan he.

Jij gaat toch ook niet op een matras slapen die niet lekker ligt?
Btw is het al heel knap van je hond dat hij/zij niet naar boven gaat terwijl hij/zij dat wel gewend was. Gun het beest een lekker plekkie voor de nacht én overdag.
Mijn hond slaapt gewoon in de bench in de woonkamer. Kan ze 's nachts ook niet gaan lopen spoken.

Nu is ze dat vanaf het begin af aan al gewent geweest dus ik hoef er letterlijk maar naar te wijzen en ze weet dat ze erin moet voor het slapen gaan. Maar het is ook tevens haar mand dus echt haar plekje.

Dit vindt ik persoonlijk ideaal.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Of geen mand meer in de woonkamer, haar plek is in de gang?
Zelf zou ik dan een tweede voorkeursmand erbij halen en de minder favoriete mand in de auto doen en die kan dan tevens voor bezoek/logeergelegenheden gebruikt worden.

Kan het ook zijn dat er een bepaalde geur aan de mindere favoriete mand zit, waardoor die minder favoriet is?
quote:lilalinda schreef op 12 april 2013 @ 16:38:

Of geen mand meer in de woonkamer, haar plek is in de gang?

Veel honden willen graag bij hun roedel in de buurt zijn, dat waarom wegsluiten?

Daarbij hebben de meeste mensen de honden als gezelschap.
Mijn hond slaapt in bed

Maar ik snap dat de meesten dit niet willen, dus ik zeg ook; koop de mand waar ze het liefst in ligt dubbel.
quote:lilalinda schreef op 12 april 2013 @ 16:38:

Of geen mand meer in de woonkamer, haar plek is in de gang?Nee dat liedje ging over een paard.
TO, ben je er nog?
Maar ehm... De manden zijn dus hetzelfde... Daarom snap ik ook niet dat ze een voorkeur heeft. Wij zien het verschil niet eens, maar de hond merkt het gelijk. Heb de kussens al regelmatig gewassen, dus lijkt me dat als er in 1 een bepaalde geur zit, die er dan ook wel uit is.

Mand enkel in de gang en niet meer in de woonkamer is geen optie. Als de deur tussen de gang en de woonkamer open staat, tocht het enorm. Die deur blijft dus dicht, en dan kan ze overdag niet bij haar mand.
's nachts ook in de woonkamer laten slapen?
quote:limelight schreef op 12 april 2013 @ 17:07:

Kan het ook zijn dat er een bepaalde geur aan de mindere favoriete mand zit, waardoor die minder favoriet is?

Het zal die hond een worst zijn of die twee identieke manden rood, groen of paars zijn, maar als ze uit een winkel komen, zou het zomaar zo kunnen zijn dat er op die ene een geur zit van een andere hond, wat te denken van enkele druppels urine van een reu die mee de winkel in was.

Indien mogelijk kan je de hoes goed wassen of afnemen in de hoop dat het dan anders zal zijn.

Een hond kijkt/onderzoekt nml. niet alleen met de ogen, z'n neus verteld hem veel meer.
Limelight, ze heeft ze toch al gewassen?

TO, vaag zeg. Er zal inderdaad iets mis zijn wat wij niet zien of ruiken. Zou het een idee zijn om voor de gang een totaal andere mand uit te proberen? Of een kussen? In veel tuincentra's verkopen ze van die grote kussens. Als het met 1 nacht niet lukt breng je het kussen weer terug.

Totdat je wat vindt wat wel werkt.

Wat voor een soort hond is het trouwens?

Wat misschien ook nog werkt is een trui met jouw luchtje in de mand leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven