Wat te doen met trouwring?
vrijdag 12 april 2013 om 15:49
Ben gescheiden en mijn trouwring ligt al jaren in een doosje. Eigenlijk wil ik m verkopen, maar waar kan ik dat het beste doen? Het is een mooie, zware handgemaakte trouwring met diamanten. Gewoon naar een inkoper van oud goud gaan is eigenlijk zonde denk ik. Het is geen typische trouwring, als bijv de naam en de datum eruit worden gehaald (kan dat?) zou ie zo als ring ook goed te verkopen zijn.
Wie weet een goed, betrouwbaar adresje in de Randstad of midden vh land?
Wie weet een goed, betrouwbaar adresje in de Randstad of midden vh land?
vrijdag 12 april 2013 om 15:58
vrijdag 12 april 2013 om 15:59
quote:norma_jeane schreef op 12 april 2013 @ 15:56:
Waarom smelt je m niet om en maak je er geen andere ring van?Zou voor mij geen optie zijn, dan zou ik nog steeds zoiets hebben van "het ziet er dan weliswaar anders uit, maar het is nog steeds mijn trouwring". Gevoelsmatig zou het in elk geval mijn trouwring blijven. Maar dat kan bij anderen anders liggen natuurlijk.
Waarom smelt je m niet om en maak je er geen andere ring van?Zou voor mij geen optie zijn, dan zou ik nog steeds zoiets hebben van "het ziet er dan weliswaar anders uit, maar het is nog steeds mijn trouwring". Gevoelsmatig zou het in elk geval mijn trouwring blijven. Maar dat kan bij anderen anders liggen natuurlijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 12 april 2013 om 15:59
Een vriendin van me heeft haar trouw- en verlovingsringen bij 'n goudinkoper verkocht. Die nemen ook sierraden met diamanten in. Natuurlijk krijg je de prijs van de waarde van het materiaal, niet de creatieve waarde. Geen idee of je er ergens anders meer voor kunt vangen. Kun je altijd proberen natuurlijk!
vrijdag 12 april 2013 om 16:00
quote:flower263 schreef op 12 april 2013 @ 15:57:
[...]
Was vast een mooi moment, of niet?
Eerlijk?
Nee, dat was het ritueel verbrandden van mijn trouwjurk in de kliko
(even ter aanvulling, na 5 jaar kwamen we elkaar weer tegen en nu zijn we vrienden geworden, maar toen was ik op zijn zachtst gezegd not amused)
[...]
Was vast een mooi moment, of niet?
Eerlijk?
(even ter aanvulling, na 5 jaar kwamen we elkaar weer tegen en nu zijn we vrienden geworden, maar toen was ik op zijn zachtst gezegd not amused)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Gewoon op marktplaats zetten.
Heb ik ook gedaan met een ring die, laten we zeggen, zijn doel niet had bereikt. Ik moest hem er meerdere keren terug opzetten omdat de advertentie verliep. Maar de derde keer heeft een vrouw geld overgemaakt en heb ik 'm verzekerd verzonden. Ik kreeg tot twee keer toe een mail hoe blij er mee was, en dat het precies was, wat ze zocht. Karma +1.
Goede foto's maken!
Heb ik ook gedaan met een ring die, laten we zeggen, zijn doel niet had bereikt. Ik moest hem er meerdere keren terug opzetten omdat de advertentie verliep. Maar de derde keer heeft een vrouw geld overgemaakt en heb ik 'm verzekerd verzonden. Ik kreeg tot twee keer toe een mail hoe blij er mee was, en dat het precies was, wat ze zocht. Karma +1.
Goede foto's maken!
quote:norma_jeane schreef op 12 april 2013 @ 15:58:
Haha summer, ik had van mijn ex 7 gouden ringen om, ter waarde van zo'n 5000 ¤ als het niet meer is, ik heb ze aan me kettinkje gehangen en zo de Amsterdamse gracht ingeflikkerd. Nog altijd spijt van. Maar die kop van me ex: Onbetaalbaar HahahahaWat zonde!!! Van die 5000 euro had je jezelf op iets leuks kunnen trakteren waar je veel langer plezier van had gehad dan de kop van je ex.
Haha summer, ik had van mijn ex 7 gouden ringen om, ter waarde van zo'n 5000 ¤ als het niet meer is, ik heb ze aan me kettinkje gehangen en zo de Amsterdamse gracht ingeflikkerd. Nog altijd spijt van. Maar die kop van me ex: Onbetaalbaar HahahahaWat zonde!!! Van die 5000 euro had je jezelf op iets leuks kunnen trakteren waar je veel langer plezier van had gehad dan de kop van je ex.
vrijdag 12 april 2013 om 16:02
quote:Summerdance schreef op 12 april 2013 @ 16:00:
[...]
Eerlijk?
(even ter aanvulling, na 5 jaar kwamen we elkaar weer tegen en nu zijn we vrienden geworden, maar toen was ik op zijn zachtst gezegd not amused)Oh uiteindelijk goed gekomen maar toch even je frustraties geuit
[...]
Eerlijk?
(even ter aanvulling, na 5 jaar kwamen we elkaar weer tegen en nu zijn we vrienden geworden, maar toen was ik op zijn zachtst gezegd not amused)Oh uiteindelijk goed gekomen maar toch even je frustraties geuit
vrijdag 12 april 2013 om 16:02
quote:norma_jeane schreef op 12 april 2013 @ 15:58:
Haha summer, ik had van mijn ex 7 gouden ringen om, ter waarde van zo'n 5000 ¤ als het niet meer is, ik heb ze aan me kettinkje gehangen en zo de Amsterdamse gracht ingeflikkerd. Nog altijd spijt van. Maar die kop van me ex: Onbetaalbaar Hahahaha
Echt spijt?
IK vond het echt zo'n lekkere afsluiter
Haha summer, ik had van mijn ex 7 gouden ringen om, ter waarde van zo'n 5000 ¤ als het niet meer is, ik heb ze aan me kettinkje gehangen en zo de Amsterdamse gracht ingeflikkerd. Nog altijd spijt van. Maar die kop van me ex: Onbetaalbaar Hahahaha
Echt spijt?
IK vond het echt zo'n lekkere afsluiter
vrijdag 12 april 2013 om 16:07
Als het echt een bijzonder ontwerp is dat ook als gewone ring gedragen zou kunnen worden, zou je ook het volgende kunnen proberen: bij een juwelier de inscriptie laten verwijderen en hem dan verkopen. Als het echt een waardevolle ring is, krijg je er dan meer voor dan wanneer je de schrootwaarde vangt bij een opkoper.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 12 april 2013 om 16:10
Gek dat iedereen het heeft over wat het waard zou zijn.
Dat boeide me op dat moment echt niet, en ik had van dat geld ook echt niet kunnen genieten (op dat moment)
Ik heb echt in de afgelopen 12 jaar nou niet 1x gedacht...shit, ik had dat en dat kunnen kopen van mijn trouwring met diamanten...
Dat boeide me op dat moment echt niet, en ik had van dat geld ook echt niet kunnen genieten (op dat moment)
Ik heb echt in de afgelopen 12 jaar nou niet 1x gedacht...shit, ik had dat en dat kunnen kopen van mijn trouwring met diamanten...
vrijdag 12 april 2013 om 16:16
Mijn man had de ring van z'n vorige huwelijk nog liggen toen wij ringen gingen uitzoeken; die hebben we toen - heel romantisch - ingeruild zodat we korting kregen.
Lekker praktisch toch..
En het pak van z'n eerste huwelijk heeft hij trouwens ook bij onze bruiloft aangehad
Hij zei: nu draag ik het tenminste nog eens in een setting die wél leidt tot een lang en gelukkig huwelijk. Nou, tot nu toe lukt dat goed
Lekker praktisch toch..
En het pak van z'n eerste huwelijk heeft hij trouwens ook bij onze bruiloft aangehad
Hij zei: nu draag ik het tenminste nog eens in een setting die wél leidt tot een lang en gelukkig huwelijk. Nou, tot nu toe lukt dat goed
vrijdag 12 april 2013 om 16:24
vrijdag 12 april 2013 om 16:24
vrijdag 12 april 2013 om 16:38
Bedankt voor de reacties, lachen ook vaak!
Ik denk idd dat ik voor de ring zelf meer kan krijgen dan de schrootwaarde, zoals pejeka ook al aangaf. Heb n.a.v. ambroisia's post meteen even gegoogled en kwam op een juwelier in de buurt uit met een uitgebreid, luxe assortiment 2e hands sieraden. Even een mailtje met foto gestuurd voor advies, ben benieuwd.
Ik denk idd dat ik voor de ring zelf meer kan krijgen dan de schrootwaarde, zoals pejeka ook al aangaf. Heb n.a.v. ambroisia's post meteen even gegoogled en kwam op een juwelier in de buurt uit met een uitgebreid, luxe assortiment 2e hands sieraden. Even een mailtje met foto gestuurd voor advies, ben benieuwd.